http://www.anwb.nl/auto/v(...)oopovereenkomst.htmlquote:Een koopovereenkomst komt tot stand zodra koper en verkoper het eens zijn. Meestal is dat mondeling. Ondanks dat een mondelinge overeenkomst bindend is, zijn deze vaak moeilijk te bewijzen. De ANWB raadt u aan de koopovereenkomst schriftelijk vast te leggen, ook al is dit niet verplicht. U en de koper hebben dan bewijs van wat is afgesproken. De koper is verplicht de auto af te nemen en te betalen, de verkoper moet de auto in de afgesproken staat leveren. De eigendom van de auto en dus ook het risico voor de auto gaat over op het moment van levering.
En waarop baseer je dat dan wel niet?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:51 schreef Bootje84 het volgende:
Volgens mij wel hoor error. Geloof dat je 14 dagen de tijd hebt om je te bedenken..
Overal en altijd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:52 schreef Elcadarn het volgende:
nee, getekend is gekocht.
Je kan er onderuit, als je 10% betaald. (voorschot / annulering)
Dat is de wet kopen op afstand wat hier geen betrekking op heeft.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:51 schreef Bootje84 het volgende:
Volgens mij wel hoor error. Geloof dat je 14 dagen de tijd hebt om je te bedenken..
Ook niet eens, dat is 7 dagen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is de wet kopen op afstand wat hier geen betrekking op heeft.
Bullshit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:52 schreef Elcadarn het volgende:
nee, getekend is gekocht.
Je kan er onderuit, als je 10% betaald. (voorschot / annulering)
Nee, want de autoverkoper heeft TS niet verkeerd ingelicht, dat heeft die tussenpersoon gedaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:54 schreef MesaJJB het volgende:
Dan zul je het op dwaling moeten gooien. Bij een juiste voorstelling van zaken (dus als jij geweten had dat de verzekering zo duur werd) was je de overeenkomst niet aangegaan. Of dit genoeg is, ik heb geen idee...
Als de verkoper er mee akkoord gaat wel ja...quote:
Dwaling?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:54 schreef MesaJJB het volgende:
Dan zul je het op dwaling moeten gooien. Bij een juiste voorstelling van zaken (dus als jij geweten had dat de verzekering zo duur werd) was je de overeenkomst niet aangegaan. Of dit genoeg is, ik heb geen idee...
Neem aan dat de hoge kosten van de verzekering niet ligt aan schade aan die specifieke auto, maar schade ooit door TS veroorzaakt..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bullshit.
Als de verkoper zo coulant is maar reken er bij een auto verkoper maar niet op.
Kan TS niet de verkoper bellen en vragen of hij een andere auto mag uitzoeken bij hem?
Ah... een FA die fraude aanmoedigt...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:55 schreef Snakey het volgende:
Dan zet je de verzekering op iemands anders naam.
De tussenpersoon heeft mij destijds moeten adviseren om die paar honderd euro te betalen en niet te claimen. maar het was allemaal 'moeielijk moeilijk' omdat het om een ongeluk in Spanje ging. Nu is het zo dat ik een zwaardere auto ga rijden en de verzekering blijkt ineens onbetaalbaar. Toen ik navraag deed voordat ik ging kopen hebben ze me ook een verkeerd aantal schadevrije jaren meegegeven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef CaLeX het volgende:Je kan wel een auto betalen, maar niet de verzekering?
Wie heeft jou verkeerd geinformeerd dan?
Dit dus.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:55 schreef Snakey het volgende:
Dan zet je de verzekering op iemands anders naam.
Het is geen huis...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:51 schreef Bootje84 het volgende:
Dat dacht ik dus ook.... Geen goed plan TS.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah... een FA die fraude aanmoedigt...
Dat is toch geen fraude, als die ander maar aangeeft dat TS de regelmatige bestuurder is?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah... een FA die fraude aanmoedigt...
Ja, maar dan maakt het geen zak uit voor de premie. Bovendien ben je wettelijk verplicht om je eigen voertuig te verzekeren, dus niet op andermans naam (muv partners waarmee je samenwoont). Een verzekeraar is ook niet gediend van zo'n constructie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat is toch geen fraude, als die ander maar aangeeft dat TS de regelmatige bestuurder is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef BeamofLight het volgende:
Je kunt zonder opgaaf van reden van de koop af hoor; geen probleem. Briefje sturen is genoeg.Op basis van wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef BeamofLight het volgende:
Je kunt zonder opgaaf van reden van de koop af hoor; geen probleem. Briefje sturen is genoeg.Wat een onzin zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bovenstaande is alleen mogelijk als een dergelijk beding met die precieze voorwaarden is opgenomen in de overeenkomst tussen TS en de autoverkoper.
TS spreekt over dealer. Elke dealer = BOVAGlid:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:21 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg![]()
Bovenstaande is alleen mogelijk als een dergelijk beding met die precieze voorwaarden is opgenomen in de overeenkomst tussen TS en de autoverkoper.
Bovag voorwaarden inderdaad. In het leven geroepen voor bijhandte knapen die vanalles menen te weten en te kunnen regelen. Handtekening = koop = bindend voordat de inkt droog is = 15% annuleringskostenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:21 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg![]()
Ja maar dan moet de verkoper daar wel mee instemmen, jij zegt dat een briefje opsturen en 15% betalen genoeg is. Dat is het dus niet, want als de verkoper niet akkoord gaat zit je nog steeds met je auto.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
TS spreekt over dealer. Elke dealer = BOVAGlid:
Zie hieronder een willekeurig hit op google inz. annulering koopovk auto:
Heb ik bedenktijd bij het kopen van een auto?
Nee, de koop is gesloten op het moment dat u en de verkoper het met elkaar eens waren. Het maakt geen verschil of u mondeling of schriftelijk de koop hebt gesloten. U heeft ook geen bedenktijd na het sluiten van de koopovereenkomst. U kunt de koopovereenkomst alleen ontbinden als u kunt aantonen dat de auto niet voldoet aan de verwachtingen die u op grond van de overeenkomst mocht hebben. Maar dan gelden nog allerlei bijzondere voorwaarden. Is dat niet het geval dan kunt u alleen van de koop af als de verkoper daarmee instemt, dit heet annuleren. U moet vaak annuleringskosten betalen, deze bedraagt bij een BOVAG garage 15% van de koopsom.
Nee klopt, ik denk ik zal het maar zelf opzoeken, want gewoon iets aannemen doen jullie toch niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah okee, dat staat dus niet in het eerste stukje wat je neerzette.
te laat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Afhankelijk van de prijs van de auto, zou ik gewoon eerlijk zijn tegen de verkopende partij en een x-bedrag aanbieden ter compensatie. Weliswaar is het dan duur leergeld, maar je kan wel goodwill en begrip kweken want koop=koop. En 15% annuleringskosten op een auto is wel veel als je het mij vraagt.
*Nachtdier gaat van een bonafide verkoper uit met goede wil.
Daar kun je vrij lang een verzekering van betalen...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Afhankelijk van de prijs van de auto, zou ik gewoon eerlijk zijn tegen de verkopende partij en een x-bedrag aanbieden ter compensatie. Weliswaar is het dan duur leergeld, maar je kan wel goodwill en begrip kweken want koop=koop. En 15% annuleringskosten op een auto is wel veel als je het mij vraagt.
Volgens mij is het dan nog een stuk goedkoper en makkelijker om de auto gewoon zelf meteen door te verkopen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Die algemene voorwaarden van Bovag kunnen alleen tot de inhoud van de overeenkomst worden (en dus partijen binden) doordat de ene partij ze aan de ander aanbiedt en de andere partij de gelding van deze algemene voorwaarden aanvaardt. De eis van aanbod betekent dat de verkoper moet aangeven dat hij de algemene voorwaarden in de te sluiten overeenkomst wil opnemen. (mondeling/schriftelijk in koopovereenkomst) en dat de algemene voorwaarden op de juiste manier ter hand gesteld worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:06 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Bovag voorwaarden inderdaad. In het leven geroepen voor bijhandte knapen die vanalles menen te weten en te kunnen regelen. Handtekening = koop = bindend voordat de inkt droog is = 15% annuleringskosten
Zijn dealers verplicht aangesloten bij de BOVAG?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
TS spreekt over dealer. Elke dealer = BOVAGlid:
moah, 75 euro valt nog wel meequote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daar kun je vrij lang een verzekering van betalen...
Indien dealer het niet op een gele memo heeft genoteerd dan kun je ervan uitgaan (daar TS spreekt over contract(!!)) dat het op een standaard briefpapiertje is gedaan waarop op de achterkant deze voorwaarden netjes staan en waar op de voorkant netjes hiernaar verwezen wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:56 schreef nealzzz het volgende:
[..]
-Gaap, 1e jaars Management, Economie en Recht geleuter-
Van beide vereisten weet JIJ niet of die zijn vervuld (je kent de koopovereenkomst en de mondelinge afspraken niet) Dus dan kan je zeker niet stellig beweren dat het annuleringsbeding in deze situatie van toepassing is.
Laat TS eerst maar eens vertellen of de dealer is aangesloten bij de BOVAG.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:50 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Indien dealer het niet op een gele memo heeft genoteerd dan kun je ervan uitgaan (daar TS spreekt over contract(!!)) dat het op een standaard briefpapiertje is gedaan waarop op de achterkant deze voorwaarden netjes staan en waar op de voorkant netjes hiernaar verwezen wordt.
Je kunt wel bijdehand gaan lopen doen; je kunt me echter ook gewoon gelijk geven.
Helaas voor jou geen 1e jaars mer. Echter wel regels die er niet voor niets zijn voor algemene voorwaarden, zodat niet zomaar iedereen met algemene voorwaarden gaat wapperen zoals jij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:50 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Indien dealer het niet op een gele memo heeft genoteerd dan kun je ervan uitgaan (daar TS spreekt over contract(!!)) dat het op een standaard briefpapiertje is gedaan waarop op de achterkant deze voorwaarden netjes staan en waar op de voorkant netjes hiernaar verwezen wordt.
Je kunt wel bijdehand gaan lopen doen; je kunt me echter ook gewoon gelijk geven.
hij heeft gelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:31 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Helaas voor jou geen 1e jaars mer. Echter wel regels die er niet voor niets zijn voor algemene voorwaarden, zodat niet zomaar iedereen met algemene voorwaarden gaat wapperen zoals jij.
Jij weet nog steeds niet onder welke omstandigheden de koop is gesloten... jammer joh.
Pas als jij dat wel weet, kan je beoordelen of de algemene voorwaarden van bovag van toepassing zijn. Tot de tijd dat ts die info niet geeft, kan niemand jou gelijk geven.
En dit gelul zou je vrij pleiten? Je hebt toch zelf hersens in je pan? Als de tussenpersoon op de offerte 5 schadevrije jaren meldt en je hebt er maar 1, dan begrijp je toch zelf wel dat het niet klopt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
De tussenpersoon heeft mij destijds moeten adviseren om die paar honderd euro te betalen en niet te claimen. maar het was allemaal 'moeielijk moeilijk' omdat het om een ongeluk in Spanje ging. Nu is het zo dat ik een zwaardere auto ga rijden en de verzekering blijkt ineens onbetaalbaar. Toen ik navraag deed voordat ik ging kopen hebben ze me ook een verkeerd aantal schadevrije jaren meegegeven.
Ik heb die tussenpersoon juist omdat ik dan dit soort gezeik bij een ander neer kan leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |