Doet me denken aan Linx, een luxe HSL-verbinding tussen Stockholm en Oslo die de strijd tegen auto en vliegtuig glansrijk verloor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Klantenservice/klachtencommissie ofzo misschien?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.
Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.
Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Joepie, alweer een seinstoring..quote:Tiel-Arnhem
Zaterdag 24 Oktober 09:29Oorzaak Tussen Kesteren en Tiel rijden geen treinen door geplande werkzaamheden.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Delfzijl-Groningen
Zaterdag 24 Oktober 08:58Oorzaak Tussen Groningen en Delfzijl rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Volgens de dienstregeling is dit de eerste trein van de dag op vrijdag ochtend om 0.41 uur.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.
Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.
Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 08:43 schreef Duvel het volgende:
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG.
Da's de enige smoes die 't misschien nog kan redden, maar de reisplanner is natuurlijk geen vertrekstaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ja maar goed, dan zou die trein bij donderdag staan. Dan zie je hem dus niet als je voor vrijdagavond vervoer zoekt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ik denk niemand, zowel de vertrekstaat als de planner geven duidelijk aan dat de laatste trein richting Oss in het weekend om 00:24 gaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Bron: Telegraafquote:Trein rijdt weg met kinderen, moeder blijft radeloos achter
Krabbendijke - Een moeder had deze week op station Krabbendijke problemen bij het instappen met een buggy op de trein. De paniek was groot toen de deuren plotseling dichtgingen en de trein wegreed richting Goes. De twee kinderen van 9 maanden en twee jaar oud zaten in de trein terwijl de radeloze moeder achterbleef op het perron.
Enkele passagiers hebben zich ontfermd over de kinderen, die flink overstuur waren. Agenten kregen een melding dat de hulpvaardige passagiers met de buggy zouden uitstappen op station Kruiningen.
Agenten vingen de kinderen daar op. De ingeseinde vader arriveerde na een aantal minuten. Hij heeft de jongen en het meisje die bij de kinderen waren gebleven, beloond met vijftig euro.
Lees deze voetnoot zorgvuldig door:quote:
De laatste trein naar 's-Hertogenbosch vertrekt op vrijdag t/m zondag (zaterdag t/m maandag, red.) om 0:24.quote:Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss.
Laat maar eens zien die screenshots!quote:Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Hoi spuit 11. OK, Kevin heeft zich kennelijk vergist, dat is 'm nu denk ik wel duidelijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
Yes. Maar 50 euro kwijt aan een decoder van 40 euro en een roco IC'tje van 10 euroquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:38 schreef IntercityAPT het volgende:
Iemand al naar eurospoor geweest?'t was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine
)
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef Eix het volgende:
NS/Prorail en werkzaamheden.![]()
Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.
Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:
[..]
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...
Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoorquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:29 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Ach, t wentquote:Op zondag 25 oktober 2009 00:18 schreef Light het volgende:
[..]
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.
En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ach, t went![]()
Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.
Ja, dat was ook wel even spannend.quote:Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:15 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
[..]
Nee, de goedkoopste optie maakt meer kans.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:33 schreef Peter het volgende:
[..]
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
Ah niet weer, wat is dat toch in deze periode...quote:Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 25 Oktober 08:06
Oorzaak Tussen Weesp en Almere Muziekwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Wel langer ook. Er is geloof ik nog maar één weekend in het jaar dat het hele net te berijden is, en dat is rond kerst.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
quote:Lege stoelen in HSL
24 oktober, 2009 - 14:13
Internationaal | Openbaar vervoer
Gewone treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn tijdens de spits stampvol, maar de nieuwe Fyra hogesnelheidslijn heeft slechts een stuk of 115 reizigers, terwijl er meer dan 500 zitplaatsen zijn, aldus NRC Handelsblad. Reizigers worden afgeschrikt door de toeslag van 7,40 euro per enkele reis, tenzij de baas betaalt.
De trein doet er 43 minuten over om Rotterdam te bereiken, waar gewone treinen minstens 59 minuten over doen. De Fyra gebruikt het hogesnelheidsspoor, maar de locomotief is nog een gewone die niet harder gaat dan 160 km per uur.
Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ondertussen verheugt de Man in Seat Sixty-One - beheerder van een uitstekende website over internationale treinreizen - zich op 13 december, wanneer de Thalys op hogesnelheidsspoor gaat rijden. “Londen-Amsterdam duurt dan nog maar 4 uur en 16 minuten, van centrum tot centrum met een comfortabele check-in van 30 minuten en één eenvoudige overstap in Brussel… En er is nog een voordeel: 90-95% van de Eurostars en andere hogesnelheidstreinen komen op tijd aan, terwijl sommige korteafstandsvluchten met moeite 65-70% halen.”
Klopt, via Utrecht is inderdaad de standaard route en ook het fijnste. Maar via Deventer duurt even lang en is dus normaal het alternatief bij werkzaamheden. Als beide niet bereisbaar zijn krijg je erg creatieve routes die goed zijn voor de kilometers. Nja, ik heb de hindernisbaan weer overleefd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:
[..]
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
oke...quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef dennistd het volgende:
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
De betreffende woordvoerder:quote:Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
En dat is, samen met het afschaffen van de Beneluxtrein, mensen gewoon dwingen om van hun veel te dure kutservice gebruik te makenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Helaas is het toch zo. Elk kwartier komt er een trein Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht, 2 keer per uur gaat die door naar Vlissingen (Roosendaal - Vlissingen als stoptrein) en 1 keer (spits 2 keer) door als stoptrein naar Breda.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:36 schreef pagadder het volgende:
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:51 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.
Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |