Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Ach, t wentquote:Op zondag 25 oktober 2009 00:18 schreef Light het volgende:
[..]
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.
En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ach, t went![]()
Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.
Ja, dat was ook wel even spannend.quote:Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:15 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
[..]
Nee, de goedkoopste optie maakt meer kans.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:33 schreef Peter het volgende:
[..]
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
Ah niet weer, wat is dat toch in deze periode...quote:Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 25 Oktober 08:06
Oorzaak Tussen Weesp en Almere Muziekwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Wel langer ook. Er is geloof ik nog maar één weekend in het jaar dat het hele net te berijden is, en dat is rond kerst.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
quote:Lege stoelen in HSL
24 oktober, 2009 - 14:13
Internationaal | Openbaar vervoer
Gewone treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn tijdens de spits stampvol, maar de nieuwe Fyra hogesnelheidslijn heeft slechts een stuk of 115 reizigers, terwijl er meer dan 500 zitplaatsen zijn, aldus NRC Handelsblad. Reizigers worden afgeschrikt door de toeslag van 7,40 euro per enkele reis, tenzij de baas betaalt.
De trein doet er 43 minuten over om Rotterdam te bereiken, waar gewone treinen minstens 59 minuten over doen. De Fyra gebruikt het hogesnelheidsspoor, maar de locomotief is nog een gewone die niet harder gaat dan 160 km per uur.
Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ondertussen verheugt de Man in Seat Sixty-One - beheerder van een uitstekende website over internationale treinreizen - zich op 13 december, wanneer de Thalys op hogesnelheidsspoor gaat rijden. “Londen-Amsterdam duurt dan nog maar 4 uur en 16 minuten, van centrum tot centrum met een comfortabele check-in van 30 minuten en één eenvoudige overstap in Brussel… En er is nog een voordeel: 90-95% van de Eurostars en andere hogesnelheidstreinen komen op tijd aan, terwijl sommige korteafstandsvluchten met moeite 65-70% halen.”
Klopt, via Utrecht is inderdaad de standaard route en ook het fijnste. Maar via Deventer duurt even lang en is dus normaal het alternatief bij werkzaamheden. Als beide niet bereisbaar zijn krijg je erg creatieve routes die goed zijn voor de kilometers. Nja, ik heb de hindernisbaan weer overleefd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:
[..]
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
oke...quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef dennistd het volgende:
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
De betreffende woordvoerder:quote:Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
En dat is, samen met het afschaffen van de Beneluxtrein, mensen gewoon dwingen om van hun veel te dure kutservice gebruik te makenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Helaas is het toch zo. Elk kwartier komt er een trein Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht, 2 keer per uur gaat die door naar Vlissingen (Roosendaal - Vlissingen als stoptrein) en 1 keer (spits 2 keer) door als stoptrein naar Breda.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:36 schreef pagadder het volgende:
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:51 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.
Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |