abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74031399
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.

En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
pi_74031468
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:18 schreef Light het volgende:

[..]

Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.

En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
Ach, t went

Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.

Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2009 00:23:28 ]
pi_74032217
Groningen - Limburg kan ook prima via Leer en Köln Hbf en/ of Aachen Hbf naargelang de bestemming in Limburg.
pi_74032628
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ach, t went

Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
quote:
Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging
Ja, dat was ook wel even spannend.
pi_74032972
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:15 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
[..]
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
dag
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:35:18 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74033007
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:33 schreef Peter het volgende:

[..]

In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
Nee, de goedkoopste optie maakt meer kans.
pi_74033297
Goedkoop -- duurkoop
dag
pi_74035624
quote:
Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 25 Oktober 08:06
Oorzaak Tussen Weesp en Almere Muziekwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ah niet weer, wat is dat toch in deze periode...
  zondag 25 oktober 2009 @ 08:43:36 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74035768
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Wel langer ook. Er is geloof ik nog maar één weekend in het jaar dat het hele net te berijden is, en dat is rond kerst.

Dat idee van weekend-dagkaarten vind ik trouwens niet eens zo gek, sterker nog: het zou geheel terecht zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:52:55 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74039026
Zojuist dit bericht gelezen op Nieuwsuitamsterdam.nl::
quote:
Lege stoelen in HSL
24 oktober, 2009 - 14:13
Internationaal | Openbaar vervoer



Gewone treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn tijdens de spits stampvol, maar de nieuwe Fyra hogesnelheidslijn heeft slechts een stuk of 115 reizigers, terwijl er meer dan 500 zitplaatsen zijn, aldus NRC Handelsblad. Reizigers worden afgeschrikt door de toeslag van 7,40 euro per enkele reis, tenzij de baas betaalt.

De trein doet er 43 minuten over om Rotterdam te bereiken, waar gewone treinen minstens 59 minuten over doen. De Fyra gebruikt het hogesnelheidsspoor, maar de locomotief is nog een gewone die niet harder gaat dan 160 km per uur.

Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.

Ondertussen verheugt de Man in Seat Sixty-One - beheerder van een uitstekende website over internationale treinreizen - zich op 13 december, wanneer de Thalys op hogesnelheidsspoor gaat rijden. “Londen-Amsterdam duurt dan nog maar 4 uur en 16 minuten, van centrum tot centrum met een comfortabele check-in van 30 minuten en één eenvoudige overstap in Brussel… En er is nog een voordeel: 90-95% van de Eurostars en andere hogesnelheidstreinen komen op tijd aan, terwijl sommige korteafstandsvluchten met moeite 65-70% halen.”
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:24:41 #236
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74039806
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:

[..]

De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Klopt, via Utrecht is inderdaad de standaard route en ook het fijnste. Maar via Deventer duurt even lang en is dus normaal het alternatief bij werkzaamheden. Als beide niet bereisbaar zijn krijg je erg creatieve routes die goed zijn voor de kilometers. Nja, ik heb de hindernisbaan weer overleefd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74039989
geen idee of ik hier helemaal goed zit, maar het leek mij een mooie plek om te beginnen..

ik wil van 11-12-09 t/m 14-12-09 naar disney toe
en probeer dit te reserveren via nshispeed.nl
echter krijg ik steeds foutmeldingen dat het tarief en/of traject niet beschikbaar is..
na wat proberen kan ik WEL de heenreis op 11-12 boeken maar de terugreis op 14-12 valt niet te boeken...
iemand een idee waarom?
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2009 @ 12:52:55 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74040669
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74040754
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef dennistd het volgende:
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
oke...
thalys mijdt ik zoveel mogelijk (wordt duurder)
m'n huidige keuze is met NS + TGV
de prijs van een retourtje is dan ¤107,60
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:02:31 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74040903
je kunt ook via bahn.de bestellen dacht ik, maar op buitenland-gebied weet ik niet zo heel veel, maar er zal zich vast nog wel een ander melden vandaag in het topic
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74041471
Dat kan bij mijn weten niet op Bahn.de. Het kan wel op thalys.com. Daar kun je ticketless tickets kopen en waarvoor je een ontvangstbevestiging in de trein moet laten zien...
pi_74041594
quote:
Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
De betreffende woordvoerder:
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:31 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74041648
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:44:52 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74042002
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
pi_74042233
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
En dat is, samen met het afschaffen van de Beneluxtrein, mensen gewoon dwingen om van hun veel te dure kutservice gebruik te maken .
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:51:55 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74042234
Ik weet niet hoe ze dat precies willen gaan doen, maar het lijkt me niet hendig allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74042798
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
Helaas is het toch zo. Elk kwartier komt er een trein Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht, 2 keer per uur gaat die door naar Vlissingen (Roosendaal - Vlissingen als stoptrein) en 1 keer (spits 2 keer) door als stoptrein naar Breda.

Tussen Amsterdam en Dordrecht zal deze op dezelfde stations stoppen als de sneltrein, behalve Rotterdam Lombardijen. Meeste stops zijn wel logisch, ik snap alleen de stop in Heemstede-Aerdenhout niet...

De sneltrein Amsterdam - Breda en IC Amsterdam - Dordrecht/Vlissingen komen dan dus te vervallen.
pi_74043513
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
pi_74043868
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:36 schreef pagadder het volgende:
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.

Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
pi_74044278
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:51 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.

Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')