zijn t die blikjes?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:58 schreef Bamba het volgende:
Het heet Applaws, kittenvoer. Ik wil wel het liefste bij dit merk blijven, anders blijf ik switchen. Lijkt me ook niet zo lekker voor het darmgestel van Gizmo.
k zal wat voor je bijslapenquote:
Ow, graagquote:
Twee of drie eetmomenten per dag. Na een kwartier spul weghalen. Leren ze snel genoeg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeg, mensen met meerdere katten...
Hoe zorgen jullie er voor dat beiden katten genoeg brokken binnen krijgen maar dat je ook niet teveel voer hebt staan gedurende de dag waardoor er eentje teveel eet?
Het lag aan de gebakken aardappeltjesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:16 schreef Morretje het volgende:
Eliesje, het zou toch rustiger worden op je werk? Of kwam het niet daardoor dat je te weinig hebt geslapen?
Uhm en als je van acht tot zes de deur uit bent? Ik vind dat ze tussendoor de beschikking moeten hebben over eten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:45 schreef nieslief het volgende:
[..]
Twee of drie eetmomenten per dag. Na een kwartier spul weghalen. Leren ze snel genoeg.
Gewoon een handje voer in de bakjes als je dat echt wilt, niet veel maar wel iets.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Uhm en als je van acht tot zes de deur uit bent? Ik vind dat ze tussendoor de beschikking moeten hebben over eten.
Ja dan eten ze het meest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Eten ze dan ook daadwerkelijk als je weg bent?
Mijn honden hebben altijd een bak brokken staan maar als ik weg ben eten ze nooit een hap.
En ik ben ook van 8 tot 6 de deur uit elke werkdag
Het probleem is dus met dat handje dat eentje de boel voor de neus van de ander opvreet. Niet voor niks heb ik een mager scharminkel en een dikkiedoedel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon een handje voer in de bakjes als je dat echt wilt, niet veel maar wel iets.
Boor doet het prima hier en die ziet er uit als Hollands Glorie, maar die krijgt alleen eten als ik thuis ben.
Gaat prima. Soms twee keer per dag, soms drie keer per dag.
Maar als ze echt honger hebben vangen ze buiten mss ook nog wel wat dan toch?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja ik moet maar eetmomenten in gaan voeren dan. Als ik ga verhuizen zijn ze weer minder buiten dus verbruiken minder energie en kan ik beter zien wie wanneer eet e.d.
Nu lopen ze zoveel buiten en verbruiken veel energie. Eetmomenten invoeren vind ik dan moeilijk.
Nou ik voor zie nu in een ruime hoeveelheid brokjes, alleen heb ik het idee dat eentje daar veel meer van eet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar als ze echt honger hebben vangen ze buiten mss ook nog wel wat dan toch?
Omdat je een dikke en een dunne hebt zou je een voerkist kunnen maken. Iets waar je de hele dag voer in kunt laten staan voor de dunnere kat maar waar de kat in moet door een gat waar de dikke niet doorheen past.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeg, mensen met meerdere katten...
Hoe zorgen jullie er voor dat beiden katten genoeg brokken binnen krijgen maar dat je ook niet teveel voer hebt staan gedurende de dag waardoor er eentje teveel eet?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Omdat je een dikke en een dunne hebt zou je een voerkist kunnen maken. Iets waar je de hele dag voer in kunt laten staan voor de dunnere kat maar waar de kat in moet door een gat waar de dikke niet doorheen past.
http://www.catterylilith.com/kisten.htm
Toen wij kittens kregen wilden wij hen kittenvoer laten eten en de volwassen katten hun eigen voer. Toen heb ik de ingang van een bench versmald dmv ijzerdraad met tochtstrips eromheen totdat alleen de kittens erin konden, kittenvoer in de bench en zo was de boel gescheiden.
[ afbeelding ]
Een week later zijn we overgeschakeld op vers voer, toen hoefden we niet meer apart te voeren.
Is je dikkie te dik of gewoon dik?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja ik ga toch maar herstructureren dan. Het vlees moment 's avonds krijgen ze apart maar als het op is wordt er gewoon naar de kamer van de ander gelopen om daar mee te peuzelen.
Ik moet er echt bovenop gaan zitten om te gaan zorgen dat ieder op de eetmomenten dan bij haar eigen bakje blijft.
Is 's ochtends een handje brokjes, 's avonds ieder een zakje vlees en dan bij het naar bed gaan weer een handje brokjes een goede hoeveelheid denk je?
en het gewoon hoger zetten dan ? of kunnen die chiwallies ook nog aardig springen ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat is wel slim en handig ja!
Jammer dat bij mij net diegenen die het kleinste zijn het minste mogen eten
Als er ergens voer op staat dan komt Kees daar wel op hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:18 schreef Nonneke het volgende:
[..]
en het gewoon hoger zetten dan ? of kunnen die chiwallies ook nog aardig springen ?
Oh dat is lief, dan scoren we nog even extra punten!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh die jongen die dat geld nog gaat doneren meldt er ook nog bij dat het nog via Fok is
Psies. Dikkie schranst alleen wel al het voer op, terwijl dunne buiten speelt. Dat is mijn grootste probleem. Het gewicht maak ik me niet zo'n zorgen over.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Greys het volgende:
We moeten wel uitkijken met dat 'dikke en dunne' en dat de dunne dan meer eten moet hebben, want voor hetzelfde geld is het echt gewoon een verschil in bouw en heeft die dikke straks honger
Ik zou dan echt als ik jou was wachten tot ze binnen waren en dan eten geven, alleen als je er zelf bij bent dus. Als ze niet meer heel de dag over eten kunnen beschikken komen ze echt wel naar je toe hollen als het etenstijd is hoor!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Psies. Dikkie schranst alleen wel al het voer op, terwijl dunne buiten speelt. Dat is mijn grootste probleem. Het gewicht maak ik me niet zo'n zorgen over.
Dan ga ik dat doenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou dan echt als ik jou was wachten tot ze binnen waren en dan eten geven, alleen als je er zelf bij bent dus. Als ze niet meer heel de dag over eten kunnen beschikken komen ze echt wel naar je toe hollen als het etenstijd is hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |