quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:42 schreef Q.E.D. het volgende:@ One_of_the_few
Uiteraard heeft iedereen zijn eigen waarheid, ik kan me ook deels in jouw verhaal vinden. Maar waar het mij om gaat is dat het wel erg toevallig is dat DNB de hypotheken herwaardeert de dag voor de rechtelijke uitspraak waardoor Scheringa opeens 800 miljoen moet afschrijven. Tevens is er door de Lakeman-oproep naar schatting 600 miljoen verdwenen. Dit in combinatie met het feit dat Bos Lakeman maar 1x heeft veroordeeld en dat er door meerdere partijen op die bewuste zondag gelekt is naar o.a. de Volkskrant waardoor er nog een tweede bank-run ontstond.
Uit de cijfers blijkt dat de tweede run ontstond voor de publicatie door de Volkskrant. Dus is er ergens nog een lek. Met een paar aparte tweets van een VVD'er lijkt het dat er een lek zit naar mensen met veel geld die wat gingen weghalen voordat jan modaal het via de volkskrant wist. En dit lek zou wel eens binnen DSB geweest kunnen zijn.
Aangezien er vele scenario's mogelijk zijn, en Scheringa het niet heeft over waarom er vlak voor de publicatie van de volkskrant al een run was en zijn onbetrouwbaarheid in al die jaren ervoor zie ik hem als zeer ongeloofwaardig. De kwalijke rol van Bos lijkt mij dan ook zeer overdreven. Hij heeft het eerder heel koel en afstandelijk als een manager afgehandeld. De rol van Wellink blijft lastig, waarom die haircut op dat moment? Maar dat is in mijn ogen nog te weinig hard gemaakt en te weinig concreet om te zeggen dat Scheringa genaaid is. Ook zonder de haircut was het wel failliet gegaan. Ook zonder Lakeman. Ook zonder lek. Want het blijft een feit dat het een ongezond bedrijf was met een vertrouwensprobleem.
quote:
De liquiditeit van 1,5 miljard euro is door deze gebeurtenissen precies tot 0 gereduceerd.
Daarom denk ik dat er een politiek spel gespeeld is... Maar de tijd zal het leren, want ik heb inderdaad geen harde bewijzen. Hopelijk komen die nog.
Als die bewijzen er zijn ben ik met je eens dat Wellink moet opstappen. Dat Bos politiek bedrijft, dat is zijn vak. De SP had misschien wel geld gestoken in DSB. Maar bewust kapot maken van DSB door Bos, zou imo einde Bos zijn.
quote:
Tevens zei Scheringa zelf dat de onderhandelingen met LoneStar door de bewindvoerder zijn tegengewerkt (het zou mij niets verbazen als dit op verzoek van Wellink of Bos gebeurd is)...
Reden genoeg om nog eens goed naar deze zaak te kijken.
tja, de bewindvoerder wil daar niet op in gaan op dit moment. Dat komt later vast nog. Scheringa was de realiteit compleet kwijt, zie plan B. Misschien hebben de bewindvoerders bepaalde correcties gegeven op de zonnige cijfers van Scheringa en wisten ze toen genoeg. Is dat tegenwerken? Nee, lijkt me niet. De uitspraken van Scheringa als leidraad nemen lijkt mij ondertussen het laatste wat je kunt doen. Als er iemand onbetrouwbaar is, dan hij wel. Zie de 7 ton storting. Tijdens de persconferentie zeggen dat je het alweer hebt teruggestort, een paar uur later blijkt dat toch niet zo te zijn. Lijkt mij geen verspreking.