quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:04 schreef veuve_amiot het volgende:
Staan zelfs helemaal geen bloemennoten in.![]()
EDIT: en boem is ho. Nr 18 anyone?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:04 schreef veuve_amiot het volgende:
Bingo, Eau de Merveilles.
Maar zepig? Grappig hoe verschillend iedereens concept van zeep kan zijn. Ik háát zepige luchtjes, en daarom vermijd ik vaak roos-jasmijn-heliotroop-iris-lelie-gevallen, die op mij extreem zepig overkomen. En veel classics, ook. Laatst Patou L'Heure Attendue geprobeerd, en dat was één van de eerste keren dat ik iets zepigs kon waarderen. Mijlpaal de tweede.
EdM is zoutig en er zit wat sinaasappel in. Psoonlijk vind ik het naar zongewarmde huid + zweet ruiken, in a good way. Zeep komt er niet aan te pas wat mij betreft
Wat is je huidige?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef Horloge het volgende:
Leuk, dat blog! Ook lekker leesbaar voor de niet-ingewijden.
Moet overigens eens op zoek naar een nieuwe signature geur, mijn huidige begint toch wat te vervelen...
Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:07 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik associeer bloemengeuren net als jij ook vaak met zeep, maar niet altijd dezelfde bloemen blijkbaar. Jasmijn vind ik heel vlezig ruiken en heliotroop heel zoetig en poederig. Roos, als het niet top gedaan is, en iris ook, komen wel vaak zeperig over.
Daar zeg ik geen nee tegenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:12 schreef Stereotomy het volgende:
*zwaait* ik heb Carnation hier nog liggen volgens mij. Hebben?
Over Cool Water of geuren in het algemeen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef synnath het volgende:
Lees nu al een tijdje mee! Erg interessant, gisteravond meteen Cool Water by Davidoff 4.2 oz Eau De Toilette Spray (Tester) for Men besteld! Net onder de 20 euro met gratis verzending dus! Ben benieuwd!
Iemand nog tips waar ik veel basis informatie kan vinden hierover? Want lees wel een tijdje mee maar echt goed volgen wil nog net niet echt lukken!
Ben nu die websites ook een beetje door aan het lezen! Bedanktquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ja ook onze schuld: we gebruiken veel afkortingen e.d.
De linkjes die je rechts bij Polderposh ziet, zijn in principe de linkjes die we zelf leuk vinden om te lezen. Met name Basenotes.net is nuttig. Kijk ook naar de Basenotes Awards, daar zitten veel (designer)geuren bij die je ook bij de Ici Paris of Douglas kunt kopen, maar die vaak net iets anders zijn dan de top10 van die winkels.
Over geuren in het algemeen ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.
Jasmijn in moderne geuren is overigens vaak geheel fris geschrobt & ontdaan van indole - en die cleane variant kan wél zepig overkomen.
[..]
Daar zeg ik geen nee tegen
[..]
Over Cool Water of geuren in het algemeen?
Thank you! Ik vond deze ook leuk om te schrijven! Probeer wat meer om de beleving eromheen te schrijven zoals jij ook meer doet, en minder te schrijven over sec de noten enzo...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:51 schreef veuve_amiot het volgende:
Ha, waarom wist ik dat ik ook blind moest?
W1ZZ, ik moest trouwens onredelijk hard lachen om het intro van je Grey Vetiver review. Zal wel hormonaal zijn, maar was weer leuk lezen.
Nee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:08 schreef W1ZZ het volgende:
Maar heb je de tabak inmiddels wel ontdekt?
Gabriele Sabatini for Men. Klinkt heel cheesy maar is erg lekker. Erg 'zoet' wel (bijna een vrouwengeur), volgens mij iets té voor de herfst/winter.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef veuve_amiot het volgende:
Synnath: kijk ook eens hier, hier & hier
Vooral die laatste link staat werkelijk vol met verdere links naar zeer complete info.
Ik kom er morgen op terug, ben inmiddels de Acqua di Cuba aan 't testen... Ik wist al dat honing heel indolic was maar deze is een zware jongen! Doet me aan Kouros denken wat animalic kwaliteiten betreft!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Stereotomy het volgende:
Geen Guerlain.Ik zou me idd ook hout erin kunnen voorstellen, maar die wordt in het officiele verhaal niet als note genoemd. Misschien zit het er wel in als ingredient. Of komt misschien door het mos en de vetiver.
Ik mis in je relaas nog één note waaromheen de geur draaitis geen ISO E Super
![]()
Ik zei ook expres $.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:18 schreef Stereotomy het volgende:
Dollar staat laag.
En ik heb nog een L'Artisan Tea for Two te koop voor 40 EUR excl. verzenden, 97% over uit 50 ml. Absurd goeie geur.
PM me je adres maar even, heb nog een bijna lege vial van dit ding. Die vul ik wel even een beetje bij en dan stuur ik hem naar je toe. Genoeg om een paar keer op de hand te dragen of 2x normaal te dragen. Je krijgt er wel een goed beeld bij.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik zei ook expres $.
240$ is zelfs met een gunstige dollarkoers 160 euro, ex. shipping. Het staat totaal niet in verhouding met wat je ervoor krijgt.
Ik moet nog even die L'Artisan nagoogelen, kan ik -mits interesse- misschien een vialtje van jou kopen?
Hm, ik zie net dat ie niet in de wardrobe staat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:15 schreef veuve_amiot het volgende:
![]()
Thankee.
Even in Steers wardrobe gespied, maar ik kan zo gauw niets vinden dat overeen komt met wat ik ruik. Staat ie überhaupt in je wardrobe?
Het is idd een gourmand/oriental (vind ik), al zou ik het een woody-gourmand-oriental noemen, want 1 houtnote is kenmerkend voor deze geur, al moet ik zeggen dat ik die note altijd wel erg moeilijk te herkennen vind. Sowieso houtsoorten anders dan ceder en sandelhout kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:56 schreef veuve_amiot het volgende:
Ok, sample X.
Vandaag op en het komt me verdomd bekend voor, alleen geen idee waarvan. Misschien is het ook wel het genre dat me bekend voorkomt zonder dat ik deze geur specifiek ken.
Gourmand/oriental. Vers op ga ik er van niezen. Beetje tutti frutti-cakige opening met hout (& een spoortje patch?), beetje boozy ook. Drydown super poederig: ik ruik kaneel, amber, opoponax(?). Vind 'm vrij zoet, en een beetje de wimpy versie van Chergui. Ook familie van Tea for Two, maar die is in mijn herinnering veel rokeriger. Ik gok niche, EdT & unisex. Zou een mainstream mannenrelease kunnen zijn, maar dan wel een gewaagde.
Zit ik enigszins in de goeie hoek of ben ik mn cred kwijt?
Chergui staat nog op mijn samplelijstje, ben benieuwd wat ik ervan vind, want volgens mij heb ik een paar flessen hier staan die allemaal als een wimpy Chergui kunnen worden bestempeld, dus de categorie kan me wel bekoren.quote:Edit: Chergui elders gespoten ter vergelijking, en die WALST er overheen qua sillage. Vind Chergui interessanter (leer, menthol, iets meer "bite") maar zijn zeker familia.
Nopequote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:24 schreef veuve_amiot het volgende:
SDV...? Nee. Maar dan zou die defining note dus wel eens tabak kunnen zijn?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef veuve_amiot het volgende:
Als mijn minidecantje Chergui niet zo hard ging had je een sampletje gemogenHoop binnenkort ergens een echte decant te scoren, dan krijg je er wel eentje.
Niet in de pyramide, maar de pyramide is nogal beperkt.quote:Zit er honing in X?
quote:Top Note: Pink pepper, Cardamom
Middle Note: Cyprus, Incense
Base Note: Vanilla, Tonka Bean
Waarom denk je dat ik dit al schreef?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef Stereotomy het volgende:
En W1ZZ heeft hem ook al een keer blind gehad.
Ik had aan de beschrijving van V_A zelfs al door dat het Eau des Baux was, how's that for blind testing?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk dat ik 't al wel weetAls 't degene is die ik denk zit je met de noten/feeling aardig in de goede richting!
Ja daarom dus?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:15 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dit al schreef?
[..]
Van welk huis is ziltig, houtig en natte hond de house note? De geur die je ruikt is echt ueber-kenmerkend voor alle geuren van deze lijn.quote:Ik ben vandaag niet meer toegekomen aan mijn Vial X dus ik doe m nu net pas weer op m'n hand. Ik ruik die defining note wel maar ik kom er gewoon echt niet op wat het ishet ruikt ziltig, houtig en naar natte hond tegelijk. Ik koop een hint?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2009 23:52:40 ]Confidence through competence
quote:The composition
Une rose chyprée is an oriental rose on a chypre base.
It is an elegant perfume built around two natural extracts from rosa damascena: The absolute and the steam distilled essential oil. 15 ml Rose chyprée contains one pound of fresh rose petals, steam distilled in the traditional way.
Its heart is lifted by spicy Bay and hot cinnamon and a fresh accord built around bergamot, lemon and Clementine essential oils.
Green Bourbon geranium oil lets the rose petals shine and contrasts with the dark resinous accord in the base, built around labdanum, oak moss, patchouli, vetiver and vanilla.
Nou, dat Lassie play-doh gevoel is toch wel heel duidelijk Tauer?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:03 schreef W1ZZ het volgende:
Maarre, dat ziltig, houtig en natte hond de house note is van Andy Tauer snap ik niet helemaal?
Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:09 schreef W1ZZ het volgende:
Pfoei, weet ik nog niet, dan zou ik 'm eerst eens tegen Frederic Malle Une Rose, mijn favoriete roos aller tijden, moeten afzetten.
Play-doh zeker, maarr Lassie..? Ik had toevallig als SotD vandaag L'Air en daar haal ik echt niets van natte hond uit, alleen maar droge ceder en incense. Maar ik heb waarschijnlijk gewoon te weinig Tauers geprobeerd.
Yep. Dan zou ik wel m'n geld zetten op Andy voor kwaliteitsingredienten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:11 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:14 schreef W1ZZ het volgende:
Voor kwaliteitsingrediënten maar überhaupt, ik gun Andy m'n geld veel meer dan TF.
Ik weet het ook niet... kom op google niets anders tegen dan topics waarin mensen vragen waar je 't kunt krijgen, niemand die de geur of de ingrediënten echt bespreekt behalve Dimitri... Maar als 't pure hertenmusk is komt het wel van de gazelle, die wordt niet met uitsterven bedreigd zoals het echt muskushert.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:41 schreef veuve_amiot het volgende:Ajmal! Ik moet betere vrienden met Dimi worden. Maareh, dat kan toch alsnog geen echte hertemusk zijn?
Flesje zit dan niet in een doosje. Je krijgt alleen het flesje, goedverpakt in wat bubbelplastic.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:14 schreef pronkjewail het volgende:
Ik heb ook een vraag over fragrancex. Wat houdt "unboxed" precies in? Dat er geen doosje bij zit snap ik, maar ik neem aan dat het dan wel in het normale flesje zit toch?
Oeh, dat is dan zeker de moeite waard! Vooral aangezien de unboxed versie gewoon netjes onder de 21 euro blijft! Dankje!quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Flesje zit dan niet in een doosje. Je krijgt alleen het flesje, goedverpakt in wat bubbelplastic.
Ik geloof dat zo'n 10% van de pakketten steekproefsgewijs wordt gecontroleerd - geen idee meer waar ik dat percentage vandaan heb alleen. Ik heb nog nooit een naheffing gekregen van alle keren dat ik van buiten de EU besteld heb, maar het kan net zo goed elke keer raak zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:16 schreef magarmaj het volgende:
Ja, het enige wat me nu dwarszit is de douane
Enig idee hoe groot de kans erop is dat de douane mn pakketje onderschept. Ik snap dat het moeilijk is om te zeggen, maar is het meer iets als 1% of bijv. 15%?
Soms hebben ze ook geen dop erbij, maar als je daar weinig waarde aan hecht is het een goeie deal.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:23 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Oeh, dat is dan zeker de moeite waard! Vooral aangezien de unboxed versie gewoon netjes onder de 21 euro blijft! Dankje!
Het gaat om Higher van Dior. Die heeft helemaal geen losse dop!quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
[..]
Soms hebben ze ook geen dop erbij, maar als je daar weinig waarde aan hecht is het een goeie deal.
Is een Basenoter.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:52 schreef W1ZZ het volgende:
eBayers hebben meestal zelf wel door dat het un hun eigen belang is om het probleem op te lossen (vervanging opsturen, geld teruggeven etc). Kan me eigenlijk niet heugen dat ik ooit bij andere sites uit het buitenland heb besteld.
De perceived tabak-note in L'Artisan Havana Vanille is volgens Bertrand Duchaufour een combinatie van drie losse noten/ingredienten:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:26 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb trouwens ook HV ontvangen, thx! Ruikt zo in eerste instantie naar een combo van vanille, country cookies of speculaas en rum. Halen jullie er tabak uit? Wel weer die typische L'AP zweem eromheen die me bevalt maar weer zo zacht is!
Ik moet zeggen dat ik er wel iets van tabak in herken in dat akkoord, in tegenstelling tot bij Aramis Havana. En idd, weer die typische lichte Duchaufour L'Artisan spicy-woody base. Ik weet het niet, denk dat ik zowel TV als SDV beter vind tot nu toe...quote:I combined more than 15 materials producing more than 80% of the whole formula; the original one and I worked with was the narcissce absolute, an very rich facetted raw material, which was at the heart of the composition and fave way to the subtle alliance of narcissus, everlasting flower and tonka bean. This accord is reminiscent of tobacco leaf- which is both honey-sweet and narcotic.
This was a bit of a ‘eureka’ moment in the fragrance’s development. We realized that this quality needed to be further explored and would center on the concept of a vanilla/ tobacco.
http://www.fragrantica.co(...)-Duchaufour-976.html (uitstekend interview op Fragantica.com)
Oh, zat. Dit spul is STERK.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:33 schreef W1ZZ het volgende:
Bugger, beide enveloppesNou ja, is er wel genoeg over voor reviews iig?
deze: http://www.replay-fragrances.com/NL/#/fragrances/quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:33 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
FiletAmerican: welke Replay bedoel je, precies? En dat geuren weer opbloeien door water.. lijkt me sterk! Geuren bloeien op van zweten (lichaamswarmte dus).
Wel grappig. Er zitten cyclodextrines in (grote ringstructuren met een lipofiele holte waar veel geurmoleculen aan vastklampen). Deze lossen op in contact met water waardoor de geurmoleculen dan vrijkomen. Leuke gimmick.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:06 schreef FiletAmerican het volgende:
[..]
deze: http://www.replay-fragrances.com/NL/#/fragrances/
quote:Aanklacht na zeven jaar vruchteloos Axe-gebruik
Uitgegeven: 30 oktober 2009 14:25
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 14:24
AMSTERDAM – Sommige mensen hechten nogal wat waarde aan de boodschap die in commercials wordt verkondigd.
© ANP
Een 26-jarige Indiër is hierin wel erg doorgeslagen. Hij heeft Unilever aangeklaagd, omdat hij na zeven jaar nog steeds geen profijt heeft van het ‘Axe-effect’.
Vaibhav Bedi hoopte dankzij het deodorantmerk, eigendom van Unilever, eindelijk aan een vriendin te komen, maar hij raakte depressief door het ontbreken van het effect.
De inwoner van New Delhi eist daarom 30 duizend euro schadevergoeding van het bedrijf.
De rechtbank heeft aangegeven eerst meer onderzoek te willen doen naar de diverse Axe-producten, alvorens de zaak in behandeling te nemen.
Bedi voelt zich belazerd: “In de reclame lopen er hordes vrouwen aan achter mannen die Axe gebruiken. Ik gebruik het al zeven jaar en heb nog steeds geen vriendin.”
http://www.nu.nl/opmerkel(...)oos-axe-gebruik.html
heb hem vandaag gekochtquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel grappig. Er zitten cyclodextrines in (grote ringstructuren met een lipofiele holte waar veel geurmoleculen aan vastklampen). Deze lossen op in contact met water waardoor de geurmoleculen dan vrijkomen. Leuke gimmick.
Denk dat het zweet de geur extra zal laten opbloeien met die cyclodextrines, weet niet of extra splash water gaat helpen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:51 schreef FiletAmerican het volgende:
[..]
heb hem vandaag gekochtben er blij mee, ga vanavond bij uitgaan checken of het echt werkt
hij ruikt sowiso heerlijk
zweet niet zoveel, maar heb het niet meer gedaan , vergetenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Denk dat het zweet de geur extra zal laten opbloeien met die cyclodextrines, weet niet of extra splash water gaat helpen.![]()
Veel plezier iig, ik ga thuis voetbal kijken en kneuzen ofzo.
Okee, toch maar eens wat bestellen daar danquote:Op donderdag 5 november 2009 23:03 schreef hinoki het volgende:
prima online shop. Heb al mijn bestellingen precies binnen 12 dagen binnen![]()
ook gewoon goede kwaliteit en goed verpakt.
Wow, vette fles maar wat een retarded prijs!quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
W1ZZ, kijk hier es:
Die Shalimar wil ik wel ruilen voor mijn boekje Nederlandse grammaticaquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:52 schreef robbertjeeeh het volgende:
Hey!
~ knip ~
Verder zal ik af en toe mee posten in deze thread, aangezien het me nog wel interesseerd. Ook koop ik zo nu en dan nog wat samples/decants om toch een beetje bij te blijven.
Groet
Ik heb even een punt achter je zin gezet. Dat vind je niet erg, toch?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:44 schreef Aschkael het volgende:
[..]
Die Shalimar wil ik wel ruilen voor mijn boekje Nederlandse grammatica.
Gaiac ruilen tegen een halve tube Avène Diacneal?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef veuve_amiot het volgende:
Jaaaaa ik wil meebestellen! Laat me even zoeken wat ik moet hebben, k?
Goed geraden, Sherlock.Naja, helderder dan. Minder donker. Hadden we het niet net gehad over hoe lastig geur uit te drukken is in woorden?
Note Vanillée had ik trouwens sowieso niet als sample - opgespoten in de winkel. Heb wel Gaïac voor de liefhebber.
Diacneal, om je mooie gezichtje nog mooier te maken.quote:
Als je het niet erg vindt, wil ik liever mijn T42 intact houden voor de verkoop.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:49 schreef veuve_amiot het volgende:
Charmant, Steer.![]()
Ben je een half jaartje te laat mee: roaccutanekuur is over en het tijdperk van de zalfjes ook.
Je kunt altijd een decantje van je T4T maken, die staat toch op de wip. Krijg je een assortiment aan sampletjes van me.
Fair enough.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt, wil ik liever mijn T42 intact houden voor de verkoop.
Doe niet zo raar man. Ik krijg nog wel een keer wat leuks van je, altijd leuk als je mensen i het krijt hebt staan bij jequote:Wil wel geld doneren aan je, voor de sample Gaiac?
Leer is ook niet heel makkelijk te ontdekken tenzij je een paar keer archetypische leergeuren hebt geroken... Ik vind zelf namelijk dat het nooit echt naar vers leer ofzo ruikt, het is meer het gevoel van leer dat je krijgt. Chanel Cuir de Russie en Knize Ten zijn echte leergeuren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:40 schreef rbml81 het volgende:
Ja, dat klopt inderdaad. Je ruikt inderdaad een half dennenbos. Het groen leer ruik ik nog niet bepaald.
Ik zal eens kijken naar jullie blog, misschien dat ik nog een goede invulling eraan kan geven
Ik draag GIT 5x per jaar ofzo, en als ik het doe, dan bevalt het me wel. Niet te zwaar applyen, dan is het een goede geur. Ik denk dat ik het de paar eerste keren teveel heb overapplied. Die violet note dreunt dan heel hard door je hersens heen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Hihi, ben je ineens aan 't terugkomen op je GIT mening?Enne, bedoel je niet V of heb ik iets gemist?
Sterk spul, dat Lutens, dus lekker ver van me af.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef W1ZZ het volgende:
Maarre, waarom spray je alleen in je ellebogen?
Wow, powernerdquote:Op donderdag 19 november 2009 20:40 schreef Stereotomy het volgende:Kan ook sillage dynamisch regelen door mouwen op en af te stropen.
nina ricci?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben op zoek naar een hart vormige parfum (het flesje dan) en volgens mij was de kleur rood. De geur hiervan was voor mijn idee de zoetste die ik ooit geroken heb. Heb deze parfum in Parijs bij sepora gekocht, heeft iemand misschien enig idee welke geur dit kan zijn?
Ik ga ze zeker uitproberen!! Heb morgen een tripje geplanned naar de lokale parfumerie! In hoeverre zijn de geuren die jij zojuist opgenoemd hebt `unisex`? Zover ik me heb ingelezen is daar nogal wat onenigheid over.. I guess i will wat and see..!quote:Op donderdag 26 november 2009 12:34 schreef veuve_amiot het volgende:Vixxen!
SL doet vnl aan zware orientals, dus voor zover ik jouw geuren ken, niet direct vergelijkbaar. Eerder in de hoek van No. 88 en TdH dan van de Creeds. Gris Clair, Serge Noir en 5 O'Clock au Gingembre zijn enkele van de wat meer bescheidene geuren van Serge, maar probeer ook zeker Chergui, Ambre Sultan of Fumerie Turque voor de wowza!-ervaring.
* Stereotomy gooit fles Love in White wegquote:‘Meeste mannen verleid met Chanel no. 5’ Uitgegeven: 1 december 2009 12:13
Laatst gewijzigd: 1 december 2009 12:30
AMSTERDAM – Vrouwen die zich geregeld ondersprenkelen met Chanel no. 5 zouden de meeste kans hebben een man aan de haak te slaan. Maar liefst een op de tien dames zegt althans haar droomman gevonden te hebben toen zij het iconische luchtje droeg.
© NU.nl/Styletoday
Be Delicious van DKNY heeft daarna het vaakst succes, op de voet gevolgd door Ghost. Eternity for Woman (Calvin Klein) en Hugo Woman (Hugo Boss) maken de top-5 van meest verleidelijke parfums compleet.
Dat is gebleken uit een Britse rondvraag onder 3000 dames, die werd geïnitieerd door drogisterijketen Superdrug.
Dimensie
“Parfum is altijd al een sfeermaker geweest en vrouwen gebruiken het al jaren om een extra dimensie toe te voegen aan hun voorkomen, een soort mysterie te creëren”, aldus Steve Jebson van Superdrug dinsdag tegen de Daily Mail.
Dat de dames hiermee succes hebben, blijkt wel: zo’n 85 procent zegt wel eens door een man gecomplimenteerd te zijn met haar parfumkeuze, tweederde trok hiermee zelfs de aandacht van een toevallige passant.
De gemiddelde vrouw zegt zelfs ongeveer zes dates te danken te hebben aan haar parfum.
Kenmerkend
Het leeuwendeel van de ondervraagden (82 procent) vindt een luchtje tijdens het daten essentieel. Een op de vijf heeft zelfs een speciaal luchtje dat alleen uit het badkamerkastje tevoorschijn komt als er gescoord moet worden.
Ruim de helft van de vrouwen zegt het belangrijk te vinden één vaste parfum te hebben die kenmerkend is voor wie ze zijn.
Mis
Helaas gaat het ook wel eens mis: ruim een op de tien vrouwen (12 procent) heeft wel eens te horen gekregen dat hun parfum verschrikkelijk ruikt.
Top-20 meest verleidelijke parfums:
1. Chanel No 5 by Chanel
2. Be Delicious by DKNY
3. Ghost by Ghost
4. Eternity for Women by Calvin Klein
5. Hugo Woman by Hugo
6. Classique by Jean Paul Gaultier
7. Cool Water Women by Davidoff
8. Angel by Thierry Mugler
9. Anais Anais by Cacharel
10. Obsession by Calvin Klein
11. Touch of Pink by Lacoste
12. DKNY Delicious Night
13. Miss Dior Cherie by Christian Dior
14. 212 Sexy for Women by Carolina Herrera
15. Diamonds by Emporio Armani
16. Cerutti by 1881
17. Classic She by Emporio Armani
18. Daisy by Marc Jacobs
19. Pure Poison for Women by Christian Dior
20. Prada by Prada
http://www.nu.nl/lifestyl(...)et-chanel-no-5-.html
Die Rose Essentielle van Bulgari, da's pas verdunde phenylethylalcohol.quote:A fragrance with a rose note and a fragrance containing rosa damascena oil and absolute might be two totally different things. The first can just be a milliliter of phenylethylalcohol. Which is ok, as it smells like a (flat) rose.
http://www.tauerperfumes.com/blog/2009/05/11/lemon-zest/
Mona di Orio watte?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:53 schreef veuve_amiot het volgende:
Oh, en ik heb al alle fora lopen spammen met dit plaatje, dus deze kan er ook nog wel bij: [ afbeelding ]
Yum yum.
Schatz, waarom zou ik je 2x dezelfde vial X opsturen?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:51 schreef veuve_amiot het volgende:
Mmm, ik vond weer een vial X in de bus.
Géén Ambre Narguilé, dus.Dat was me idd ook al duidelijk, hoewel het er zeker de eerste minuten verdomd veel op lijkt. Het heeft alleen meer kaneel en meer vanille (en dit is OOK al een vanille die een beetje Eau de Plastic heeft bij mij - damn). AN op de andere arm gesprayd ter vergelijking; die is wat helderder, minder troebel. Iets zoeter ook.
Tis toch niet L'Occitane Eau des Beaux, right? Die had ook zoveel kaneel.
Daarom vraag ik 't juist.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Schatz, waarom zou ik je 2x dezelfde vial X opsturen?Nuja, klinkt wel als iets wat ik zou doen om je te pesten, maar toch.
![]()
Moet dat dan?quote:Ruik je er toevallig ook tabak in?
Nog njet.quote:Showergel ook al geprobeerd onder de douche? Die vind ik lekker. Je badkamer gaat erg lekker ruiken.
Meisjes vragen, beetje plagen.quote:
Volgens dit artikel niet per se.quote:Moet dat dan?
Tak, udachi devushka.quote:Nog njet.
Pozhaluista, ne za chto.quote:
Ja echt een mannelijke geur nieteens unisex, hier staan veel reviews: http://www.basenotes.net/ID26129009/reviews.htmlquote:Op donderdag 10 december 2009 16:13 schreef Daklem het volgende:
Iemand ervaring met Juicy Couture - Dirty English
[ afbeelding ]
Is dit echt een mannelijke geur?
+ 6 EUR verzendkosten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ geweldige site, voor 7,50 krijg je 5 samples van exclusieve geuren.
Precies wat ze bij Skins voor nop doen idd.quote:Op zondag 13 december 2009 13:15 schreef Ad_rem het volgende:
Ja tuurlijk heb je gelijk maar ik zie zo voor me hoe dat in de praktijk gaat. Dan kun je iemand aannemen om de hele dat pakketjes sampletjes samen te stellen buisjes te vullen en op te sturen tegen verzendkosten..
Als je A*Men lekker vindt, vind je Rochas Man ook lekker.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:26 schreef El_Borracho het volgende:
Ik ga een zeer domme vraag stellen maar toch even doen: Is Rochas Man een velige blind buy? In de Belgische winkels kom ik dit parfum nergens tegen.
De omschrijving staat me erg aan, ik hou van Le Mâle (maar draag et zelf nooit wegens te sterk), verder vind ik A*Men in die categorie (voor zover ik me herinner) zeer goed maar ook hier weer: weinig draagbaar (vooral overdag). Burberry Brit en Armani Code zijn ook geuren die ik kan appreciëren.
Die vind ik moeilijk dragen, heel bombastisch en groots.quote:Op zondag 27 december 2009 02:07 schreef rivegauche het volgende:
Wat heb ik gisteren toch een heerlijk geurtje ontvangen. Tot nu toe het beste wat ik heb geroken. De dader:
Jaipur Homme edt. En nu op zoek naar de edp
Wat heb je al en wat vind je lekker?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die een leuk luchtje voor mij (als man) weet die ik kan bestellen op fragranceX en wat eens niet een 'standaard' luchtje is die iedereen heeft (jean paul & CK enz enz)?
Heb nu Burberry brit, Versace Blue Jeans, Paco Robanna XS, Ferrari Black (die ik eigenlijk nog het lekkerst vind ruikenquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat heb je al en wat vind je lekker?
Nee, ferrari black is 'zwaar'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:44 schreef Stereotomy het volgende:
Maar Ferrari Black is toch niet een frisse geur? Burberry Brit ook niet. CK One en Blue Jeans zouden de enige twee zijn die ik als fris zou classificeren.
De volgende geuren heb ik nauwelijks voorbij zien komen hier op fok: Prada Infusion d'Homme, L'Instant de Guerlain, Mugler Cologne, Gucci pour Homme II, Bulgari pour Homme, Bulgari Aqua en Aqua Marine, Dior Homme Cologne.
De geuren die Jay-T noemde zijn wel goed. Gucci PH II is een lekkere geur die toch makkelijk op de neus ligt en precies tussen kruidig en fris inzit. Het verbaast me eerlijk gezegd dat deze geur nooit in zo'n Douglas Top 10 terecht gekomen is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nee, ferrari black is 'zwaar'.
Bedankt voor je tips! Ga wat uitzoeken
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh, en ik vergeet nog een goeie: Sean John Unforgivable. Deze staat vaak in de top 3 van Amerikaanse verkooplijstjes, maar in Nederland is er nooit veel marketing voor geweest. Neemt niet weg dat het een uitstekend designergeurtje is. Deze is wel fris, dus deze zou ik zeker uitproberen als ik jou was.
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
*uitleg*
Ja, een onwijs fijn geurtje voor de lente vind ik! Die van mij is helemaal op, binnenkort maar eens een nieuw flesje laten overkomen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze dus. Had ik niet verwacht. Sean John is vooral een merk/ brand wat zich richt op kleding dacht ik.
Wil de tester bestellen, alleen is dat flesje daar zo lelijk vanquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:50 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja, een onwijs fijn geurtje voor de lente vind ik! Die van mij is helemaal op, binnenkort maar eens een nieuw flesje laten overkomen!
Hoe groot zijn deze samples eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ geweldige site, voor 7,50 krijg je 5 samples van exclusieve geuren.
Nope. Parfum > Eau de Parfum > Eau de Toilette > Eau de Cologne > Kraanwaterquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik dacht altijd dat Eau de Toilette de minder pure variant was?!
Nee, jij leest verkeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
Nou dan zeg je het hierboven toch verkeerd?
Dior Homme (Eau de) Cologne is lichter dan Dior Homme, die in Eau de Toilette sterkte is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef Stereotomy het volgende:
Die duurste van 125 ml is Dior Homme Cologne, de lichtere versie van Dior Homme (Eau de Toilette)
Sterker hoeft niet beter te betekenen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.fragrancex.com(...)logne__products.html
Dus dit is dan weer beter dan Eau de toilette?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |