Hm, ik zie net dat ie niet in de wardrobe staat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:15 schreef veuve_amiot het volgende:
![]()
Thankee.
Even in Steers wardrobe gespied, maar ik kan zo gauw niets vinden dat overeen komt met wat ik ruik. Staat ie überhaupt in je wardrobe?
Het is idd een gourmand/oriental (vind ik), al zou ik het een woody-gourmand-oriental noemen, want 1 houtnote is kenmerkend voor deze geur, al moet ik zeggen dat ik die note altijd wel erg moeilijk te herkennen vind. Sowieso houtsoorten anders dan ceder en sandelhout kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:56 schreef veuve_amiot het volgende:
Ok, sample X.
Vandaag op en het komt me verdomd bekend voor, alleen geen idee waarvan. Misschien is het ook wel het genre dat me bekend voorkomt zonder dat ik deze geur specifiek ken.
Gourmand/oriental. Vers op ga ik er van niezen. Beetje tutti frutti-cakige opening met hout (& een spoortje patch?), beetje boozy ook. Drydown super poederig: ik ruik kaneel, amber, opoponax(?). Vind 'm vrij zoet, en een beetje de wimpy versie van Chergui. Ook familie van Tea for Two, maar die is in mijn herinnering veel rokeriger. Ik gok niche, EdT & unisex. Zou een mainstream mannenrelease kunnen zijn, maar dan wel een gewaagde.
Zit ik enigszins in de goeie hoek of ben ik mn cred kwijt?
Chergui staat nog op mijn samplelijstje, ben benieuwd wat ik ervan vind, want volgens mij heb ik een paar flessen hier staan die allemaal als een wimpy Chergui kunnen worden bestempeld, dus de categorie kan me wel bekoren.quote:Edit: Chergui elders gespoten ter vergelijking, en die WALST er overheen qua sillage. Vind Chergui interessanter (leer, menthol, iets meer "bite") maar zijn zeker familia.
Nopequote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:24 schreef veuve_amiot het volgende:
SDV...? Nee. Maar dan zou die defining note dus wel eens tabak kunnen zijn?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef veuve_amiot het volgende:
Als mijn minidecantje Chergui niet zo hard ging had je een sampletje gemogenHoop binnenkort ergens een echte decant te scoren, dan krijg je er wel eentje.
Niet in de pyramide, maar de pyramide is nogal beperkt.quote:Zit er honing in X?
quote:Top Note: Pink pepper, Cardamom
Middle Note: Cyprus, Incense
Base Note: Vanilla, Tonka Bean
Waarom denk je dat ik dit al schreef?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef Stereotomy het volgende:
En W1ZZ heeft hem ook al een keer blind gehad.
Ik had aan de beschrijving van V_A zelfs al door dat het Eau des Baux was, how's that for blind testing?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk dat ik 't al wel weetAls 't degene is die ik denk zit je met de noten/feeling aardig in de goede richting!
Ja daarom dus?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:15 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dit al schreef?
[..]
Van welk huis is ziltig, houtig en natte hond de house note? De geur die je ruikt is echt ueber-kenmerkend voor alle geuren van deze lijn.quote:Ik ben vandaag niet meer toegekomen aan mijn Vial X dus ik doe m nu net pas weer op m'n hand. Ik ruik die defining note wel maar ik kom er gewoon echt niet op wat het ishet ruikt ziltig, houtig en naar natte hond tegelijk. Ik koop een hint?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2009 23:52:40 ]Confidence through competence
quote:The composition
Une rose chyprée is an oriental rose on a chypre base.
It is an elegant perfume built around two natural extracts from rosa damascena: The absolute and the steam distilled essential oil. 15 ml Rose chyprée contains one pound of fresh rose petals, steam distilled in the traditional way.
Its heart is lifted by spicy Bay and hot cinnamon and a fresh accord built around bergamot, lemon and Clementine essential oils.
Green Bourbon geranium oil lets the rose petals shine and contrasts with the dark resinous accord in the base, built around labdanum, oak moss, patchouli, vetiver and vanilla.
Nou, dat Lassie play-doh gevoel is toch wel heel duidelijk Tauer?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:03 schreef W1ZZ het volgende:
Maarre, dat ziltig, houtig en natte hond de house note is van Andy Tauer snap ik niet helemaal?
Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:09 schreef W1ZZ het volgende:
Pfoei, weet ik nog niet, dan zou ik 'm eerst eens tegen Frederic Malle Une Rose, mijn favoriete roos aller tijden, moeten afzetten.
Play-doh zeker, maarr Lassie..? Ik had toevallig als SotD vandaag L'Air en daar haal ik echt niets van natte hond uit, alleen maar droge ceder en incense. Maar ik heb waarschijnlijk gewoon te weinig Tauers geprobeerd.
Yep. Dan zou ik wel m'n geld zetten op Andy voor kwaliteitsingredienten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:11 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:14 schreef W1ZZ het volgende:
Voor kwaliteitsingrediënten maar überhaupt, ik gun Andy m'n geld veel meer dan TF.
Ik weet het ook niet... kom op google niets anders tegen dan topics waarin mensen vragen waar je 't kunt krijgen, niemand die de geur of de ingrediënten echt bespreekt behalve Dimitri... Maar als 't pure hertenmusk is komt het wel van de gazelle, die wordt niet met uitsterven bedreigd zoals het echt muskushert.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:41 schreef veuve_amiot het volgende:Ajmal! Ik moet betere vrienden met Dimi worden. Maareh, dat kan toch alsnog geen echte hertemusk zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |