s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 17:57 |
Omdat er zoveel kleppen inzitten loop je daardoor meer risico op moterschade(dunnere kleppen) | |
oshiro | maandag 19 oktober 2009 @ 18:01 |
Ik denk dat het een vraag is ![]() En ik denk van niet (als antwoord ![]() | |
x3ro | maandag 19 oktober 2009 @ 18:14 |
Weet bijna zeker dat dit niets uit zou moeten maken voor een blok. Tevens zijn die E39's toch echt wel de mooiste 5 serie ![]() | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 19:02 |
Ja ik vind ze ook prachtig ! Ik hoop dat het even stevig is als met de normale hoeveelheid kleppen idd ! Weet iemand dit ? | |
Pas259 | maandag 19 oktober 2009 @ 19:05 |
Wat denk je zelf? | |
oshiro | maandag 19 oktober 2009 @ 19:11 |
Ik vind dit eerlijk gezegd een best vaag topic ![]() | |
Hyperdude | maandag 19 oktober 2009 @ 19:56 |
M50 blok kan niet kapot. Dus no worries ![]() | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:08 |
M50 blok ? | |
Hyperdude | maandag 19 oktober 2009 @ 20:12 |
Of een M52 blok, die kunnen wat makkelijker kapot. ![]() Als je er nu ff een bouwjaar oid. bijzet, dan krijg je vast meer info. Zag in je andere topic dat je eigenlijk meer wilt weten of er problemen met LPG zijn te verwachten. In theorie moet iig. LPI geen probleem zijn.Maar vreemd genoeg zie ik niet zo vaak gasinstallaties in een 6 cylinder BMW. Installaties worden oa. aangeboden door http://www.prinsautogas.c(...)/personenwagens.html | |
Pas259 | maandag 19 oktober 2009 @ 20:13 |
quote: ![]() | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:41 |
quote:http://link.marktplaats.nl/279989607 Bijna 280.000 km gelopen op gas en nog steeds niet kapot, dus ik denk dat het met de kwaliteit wel goed zit. | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:42 |
Het is er een uit 1999 met 6 airbags dus of dat dan een m50 of m52 blok is ? | |
Pas259 | maandag 19 oktober 2009 @ 20:42 |
quote:Die booskijkers! ![]() | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:44 |
Gehehe die kleur is wel mooi maar die booskijkers verpesten heel die auto ! | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:47 |
quote:Het is een 96er, dus M52B20 6 in lijn blok, 24 klepper met 150pk Na 1998 is het blok gemodificeerd en zitten er vanaf dat bouwjaar M52TUB20 blokken in. | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:47 |
quote:Whehehe daar heb je schroevedraaiers en beitels voor. ![]() | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:48 |
quote: | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:51 |
quote:Bijde m52 blokken. Welk bouwjaar heeft een m50 blok dan? | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:55 |
Het verschil is dat de M50 blokken in de E34 (en ook de E36) zitten, dus de voorganger van de E39. Verder is er weinig verschil, het is gewoon het verbeteren van motorblokken wat BMW doet, dus meer vermogen of minder verbruik, en dan wordt het cijfertje achter de "M" hoger. | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 20:59 |
Oke wel jammer want hyperdude zij dat m50 blokken sterken zijn dan m52 blokken. | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 21:03 |
quote:Dan moet je het oude type 5 serie kopen of een E36. | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 21:10 |
Die zijn lang zo mooi niet,e36 cabrio gaat nog wel maar hebtie ook een m50 blok ? | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 21:15 |
quote:Ja, maar tot modeljaar 1996 dacht ik, maar de coupe is goed te doen hoor, vooral in een M-uitvoering en onderstel. Misschien dat een E36-rijder hier een goed antwoord op kan geven? | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 21:43 |
wat maakt een m52 blok eigenlijk zwakker ? want meestal gaat techniek juist vooruit ? | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 22:03 |
quote:Geen idee, maar als je al ziet dat een m52 bijna 3 ton haalt op lpg, dan vind ik het absoluut geen zwakke motorblokken. | |
Hyperdude | maandag 19 oktober 2009 @ 22:14 |
Sorry voor mijn verwarrende M50-M52 opmerkingen. ![]() Maakt nauwelijks verschil. M50 heeft een gietijzeren blok en in het begin nog geen VANOS; kan er weinig kapot gaan. VANOS had in het begin wel eens wat probleempjes, maar is bij de M52 redelijk bombproof Voor LPG maakt een M50 of M52 geen verschil. Ik heb zelf een M54 blok, opvolger van de M52 , en die doet het ook nog prima bij 218000 kms 218000 kms ![]() Gewoon op benzine natuurlijk. | |
s3wage | maandag 19 oktober 2009 @ 22:56 |
Oke dus jij zegt dat lpi viale met electronisch flashlube (klepsmering)doseer systeem goed kan in een e39 ?(ongeacht hoeveel kleppen)? | |
oshiro | dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:09 |
Ik zou me er niet druk om maken TS. Vooral als je Flashlube inbouwt. Je zou nog bij BMW oid. kunnen informeren of het blok sterliet klepzittingen heeft, maar dat zal bijna wel. [ Bericht 0% gewijzigd door oshiro op 20-10-2009 11:20:25 ] | |
s3wage | woensdag 21 oktober 2009 @ 01:29 |
Ja bij bmw weten ze dat natuurlijk wel. Hebben e39jes eigenlijk hydrolische of vaste klepstoters ? | |
Pas259 | woensdag 21 oktober 2009 @ 09:47 |
quote:Waarom vraag je deze informatie niet op een BMW forum? | |
Maharbal | woensdag 21 oktober 2009 @ 15:10 |
quote:Nietus! Zie M40 vs M20 ![]() | |
Hyperdude | woensdag 21 oktober 2009 @ 22:00 |
quote:Hydraulisch | |
s3wage | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:40 |
Beterrr das ideaal voor lpi met electronische flashlube | |
Mikkie | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:06 |
quote:Die booskijkers zijn echt zonde bij zo'n auto. Bovendien is ruim 5k voor een auto van 13 jaar oud met 280k op de klok ook wat overdreven ![]() | |
Catch22- | vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:56 |
tis een bmw, geen renault ergo; natuurlijk kan het gewoon. Als je normaal doet kan je zo 4-5-6-.. ton rijden op lpg | |
FransDeens | vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:29 |
5000 is duur, ook al is het een BMW. | |
s3wage | vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:51 |
Duur? met welke auto ga jij dan 6 ton rijden in pure luxe voor het geld van een daihatsjoehh sirion ? | |
Mikkie | vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:58 |
Het kan dan wel een BMW zijn, het blijft een oude auto die gewoon, vooral met zo'n kilometerstand, het nodige onderhoud nodig zal hebben. Voor 5k kun je veel nieuwer rijden met minder onderhoud. Misschien geen Fünfer, maar nog steeds geen armoe. | |
SameOldGrind | dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:29 |
er zit een lpi installatie in, is natuurlijk ook wat waard | |
Catch22- | dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:38 |
quote:Funfers zijn juist goedkoper in aanschaf... | |
s3wage | maandag 2 november 2009 @ 01:02 |
Zo,n e39 is bij 500.000km,s pas ingereje schijnt het ! | |
Catch22- | maandag 2 november 2009 @ 01:10 |
mwoahhhh Mits goed onderhouden. Maar 3 ton is echt geen probleem. | |
Pas259 | maandag 2 november 2009 @ 10:37 |
quote: ![]() Dat is raar, ik kan er maar een paar vinden die het boven de 4 ton hebben gehaald. | |
s3wage | maandag 2 november 2009 @ 22:36 |
![]() Dat is dan weer niet raar want jij jij ben niet in staat om dat degelijk te onderzoeken ![]() | |
Hyperdude | maandag 2 november 2009 @ 22:42 |
Iedere auto rijdt als een dweil als ie 200K kms lang stevig is bestuurd. Dat merk je bij sommige merken alleen minder dan bij andere merken, omdat ze sinds de geboorte al als een dweil rijden. ![]() on-topic: TS, heb je nou al zo´n ding gekocht, of ben je nog aan het zoeken? | |
Catch22- | maandag 2 november 2009 @ 22:46 |
zijn er ook in dld niet veel. Maar als je zoveel km's hebt gemaakt verkoop je hem nooit, dan zit er genoeg geld in | |
Pas259 | maandag 2 november 2009 @ 23:16 |
quote:Jij bent niet in staat zulke uitspraken te doen. ![]() | |
SameOldGrind | maandag 2 november 2009 @ 23:24 |
quote:wat ik niet snap is dat er vrij veel bmw's te koop staan (ook in belgie) waar de lpg er nog maar 1 tot 2 jaar in steekt waarsch is de belasting daar anders, is het enige wat ik kan bedenken, of de motor loopt gewoon shitty | |
Catch22- | dinsdag 3 november 2009 @ 09:16 |
Als je een fatsoenlijke installatie op een BMW bouwt zal het in de regel gewoon goed werken hoor. |