FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 5 serie e39 520 24v
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 17:57
Omdat er zoveel kleppen inzitten loop je daardoor meer risico op moterschade(dunnere kleppen)
oshiromaandag 19 oktober 2009 @ 18:01
Ik denk dat het een vraag is

En ik denk van niet (als antwoord ).
x3romaandag 19 oktober 2009 @ 18:14
Weet bijna zeker dat dit niets uit zou moeten maken voor een blok. Tevens zijn die E39's toch echt wel de mooiste 5 serie
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 19:02
Ja ik vind ze ook prachtig !

Ik hoop dat het even stevig is als met de normale hoeveelheid kleppen idd !

Weet iemand dit ?
Pas259maandag 19 oktober 2009 @ 19:05
Wat denk je zelf?
oshiromaandag 19 oktober 2009 @ 19:11
Ik vind dit eerlijk gezegd een best vaag topic
Hyperdudemaandag 19 oktober 2009 @ 19:56
M50 blok kan niet kapot.
Dus no worries
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:08
M50 blok ?
Hyperdudemaandag 19 oktober 2009 @ 20:12
Of een M52 blok, die kunnen wat makkelijker kapot.

Als je er nu ff een bouwjaar oid. bijzet, dan krijg je vast meer info.

Zag in je andere topic dat je eigenlijk meer wilt weten of er problemen met LPG zijn te verwachten.
In theorie moet iig. LPI geen probleem zijn.Maar vreemd genoeg zie ik niet zo vaak gasinstallaties in een 6 cylinder BMW. Installaties worden oa. aangeboden door http://www.prinsautogas.c(...)/personenwagens.html
Pas259maandag 19 oktober 2009 @ 20:13
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:08 schreef s3wage het volgende:
M50 blok ?
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 20:41
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:02 schreef s3wage het volgende:
Ja ik vind ze ook prachtig !

Ik hoop dat het even stevig is als met de normale hoeveelheid kleppen idd !

Weet iemand dit ?
http://link.marktplaats.nl/279989607

Bijna 280.000 km gelopen op gas en nog steeds niet kapot, dus ik denk dat het met de kwaliteit wel goed zit.
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:42
Het is er een uit 1999 met 6 airbags dus of dat dan een m50 of m52 blok is ?
Pas259maandag 19 oktober 2009 @ 20:42
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:41 schreef IJsblock het volgende:

[..]

http://link.marktplaats.nl/279989607

Bijna 280.000 km gelopen op gas en nog steeds niet kapot, dus ik denk dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Die booskijkers!
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:44
Gehehe die kleur is wel mooi maar die booskijkers verpesten heel die auto !
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 20:47
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:42 schreef s3wage het volgende:
Het is er een uit 1999 met 6 airbags dus of dat dan een m50 of m52 blok is ?
Het is een 96er, dus M52B20 6 in lijn blok, 24 klepper met 150pk
Na 1998 is het blok gemodificeerd en zitten er vanaf dat bouwjaar M52TUB20 blokken in.
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 20:47
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:44 schreef s3wage het volgende:
Gehehe die kleur is wel mooi maar die booskijkers verpesten heel die auto !
Whehehe daar heb je schroevedraaiers en beitels voor.
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:48
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:42 schreef s3wage het volgende:
Het is er een uit 1999 met 6 airbags dus of dat dan een m50 of m52 blok is ?(wat is et verschil trouwens?)
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:51
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:47 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Het is een 96er, dus M52B20 6 in lijn blok, 24 klepper met 150pk
Na 1998 is het blok gemodificeerd en zitten er vanaf dat bouwjaar M52TUB20 blokken in.
Bijde m52 blokken.
Welk bouwjaar heeft een m50 blok dan?
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 20:55
Het verschil is dat de M50 blokken in de E34 (en ook de E36) zitten, dus de voorganger van de E39.
Verder is er weinig verschil, het is gewoon het verbeteren van motorblokken wat BMW doet, dus meer vermogen of minder verbruik, en dan wordt het cijfertje achter de "M" hoger.
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 20:59
Oke wel jammer want hyperdude zij dat m50 blokken sterken zijn dan m52 blokken.
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 21:03
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:59 schreef s3wage het volgende:
Oke wel jammer want hyperdude zij dat m50 blokken sterken zijn dan m52 blokken.
Dan moet je het oude type 5 serie kopen of een E36.
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 21:10
Die zijn lang zo mooi niet,e36 cabrio gaat nog wel maar hebtie ook een m50 blok ?
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 21:15
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:10 schreef s3wage het volgende:
Die zijn lang zo mooi niet,e36 cabrio gaat nog wel maar hebtie ook een m50 blok ?
Ja, maar tot modeljaar 1996 dacht ik, maar de coupe is goed te doen hoor, vooral in een M-uitvoering en onderstel.
Misschien dat een E36-rijder hier een goed antwoord op kan geven?
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 21:43
wat maakt een m52 blok eigenlijk zwakker ? want meestal gaat techniek juist vooruit ?
IJsblockmaandag 19 oktober 2009 @ 22:03
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:43 schreef s3wage het volgende:
wat maakt een m52 blok eigenlijk zwakker ? want meestal gaat techniek juist vooruit ?
Geen idee, maar als je al ziet dat een m52 bijna 3 ton haalt op lpg, dan vind ik het absoluut geen zwakke motorblokken.
Hyperdudemaandag 19 oktober 2009 @ 22:14
Sorry voor mijn verwarrende M50-M52 opmerkingen.
Maakt nauwelijks verschil. M50 heeft een gietijzeren blok en in het begin nog geen VANOS; kan er weinig kapot gaan. VANOS had in het begin wel eens wat probleempjes, maar is bij de M52 redelijk bombproof
Voor LPG maakt een M50 of M52 geen verschil.
Ik heb zelf een M54 blok, opvolger van de M52 , en die doet het ook nog prima bij 218000 kms 218000 kms
Gewoon op benzine natuurlijk.
s3wagemaandag 19 oktober 2009 @ 22:56
Oke dus jij zegt dat lpi viale met electronisch flashlube (klepsmering)doseer systeem goed kan in een e39 ?(ongeacht hoeveel kleppen)?
oshirodinsdag 20 oktober 2009 @ 11:09
Ik zou me er niet druk om maken TS. Vooral als je Flashlube inbouwt.
Je zou nog bij BMW oid. kunnen informeren of het blok sterliet klepzittingen heeft, maar dat zal bijna wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door oshiro op 20-10-2009 11:20:25 ]
s3wagewoensdag 21 oktober 2009 @ 01:29
Ja bij bmw weten ze dat natuurlijk wel.

Hebben e39jes eigenlijk hydrolische of vaste klepstoters ?
Pas259woensdag 21 oktober 2009 @ 09:47
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 01:29 schreef s3wage het volgende:
Ja bij bmw weten ze dat natuurlijk wel.

Hebben e39jes eigenlijk hydrolische of vaste klepstoters ?
Waarom vraag je deze informatie niet op een BMW forum?
Maharbalwoensdag 21 oktober 2009 @ 15:10
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:55 schreef IJsblock het volgende:
Verder is er weinig verschil, het is gewoon het verbeteren van motorblokken wat BMW doet, dus meer vermogen of minder verbruik, en dan wordt het cijfertje achter de "M" hoger.
Nietus! Zie M40 vs M20 .
Hyperdudewoensdag 21 oktober 2009 @ 22:00
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 01:29 schreef s3wage het volgende:
Ja bij bmw weten ze dat natuurlijk wel.

Hebben e39jes eigenlijk hydrolische of vaste klepstoters ?
Hydraulisch
s3wagedonderdag 22 oktober 2009 @ 17:40
Beterrr das ideaal voor lpi met electronische flashlube
Mikkiedonderdag 22 oktober 2009 @ 18:06
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:41 schreef IJsblock het volgende:

[..]

http://link.marktplaats.nl/279989607

Bijna 280.000 km gelopen op gas en nog steeds niet kapot, dus ik denk dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Die booskijkers zijn echt zonde bij zo'n auto.

Bovendien is ruim 5k voor een auto van 13 jaar oud met 280k op de klok ook wat overdreven
Catch22-vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:56
tis een bmw, geen renault

ergo; natuurlijk kan het gewoon. Als je normaal doet kan je zo 4-5-6-.. ton rijden op lpg
FransDeensvrijdag 23 oktober 2009 @ 21:29
5000 is duur, ook al is het een BMW.
s3wagevrijdag 23 oktober 2009 @ 22:51
Duur? met welke auto ga jij dan 6 ton rijden in pure luxe voor het geld van een daihatsjoehh sirion ?
Mikkievrijdag 23 oktober 2009 @ 23:58
Het kan dan wel een BMW zijn, het blijft een oude auto die gewoon, vooral met zo'n kilometerstand, het nodige onderhoud nodig zal hebben. Voor 5k kun je veel nieuwer rijden met minder onderhoud. Misschien geen Fünfer, maar nog steeds geen armoe.
SameOldGrinddinsdag 27 oktober 2009 @ 23:29
er zit een lpi installatie in, is natuurlijk ook wat waard
Catch22-dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:38
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Mikkie het volgende:
Het kan dan wel een BMW zijn, het blijft een oude auto die gewoon, vooral met zo'n kilometerstand, het nodige onderhoud nodig zal hebben. Voor 5k kun je veel nieuwer rijden met minder onderhoud. Misschien geen Fünfer, maar nog steeds geen armoe.
Funfers zijn juist goedkoper in aanschaf...
s3wagemaandag 2 november 2009 @ 01:02
Zo,n e39 is bij 500.000km,s pas ingereje schijnt het !
Catch22-maandag 2 november 2009 @ 01:10
mwoahhhh

Mits goed onderhouden. Maar 3 ton is echt geen probleem.
Pas259maandag 2 november 2009 @ 10:37
quote:
Op maandag 2 november 2009 01:02 schreef s3wage het volgende:
Zo,n e39 is bij 500.000km,s pas ingereje schijnt het !


Dat is raar, ik kan er maar een paar vinden die het boven de 4 ton hebben gehaald.
s3wagemaandag 2 november 2009 @ 22:36


Dat is dan weer niet raar want jij jij ben niet in staat om dat degelijk te onderzoeken
Hyperdudemaandag 2 november 2009 @ 22:42
Iedere auto rijdt als een dweil als ie 200K kms lang stevig is bestuurd. Dat merk je bij sommige merken alleen minder dan bij andere merken, omdat ze sinds de geboorte al als een dweil rijden.

on-topic: TS, heb je nou al zo´n ding gekocht, of ben je nog aan het zoeken?
Catch22-maandag 2 november 2009 @ 22:46
zijn er ook in dld niet veel.

Maar als je zoveel km's hebt gemaakt verkoop je hem nooit, dan zit er genoeg geld in
Pas259maandag 2 november 2009 @ 23:16
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:36 schreef s3wage het volgende:


Dat is dan weer niet raar want jij jij ben niet in staat om dat degelijk te onderzoeken
Jij bent niet in staat zulke uitspraken te doen.
SameOldGrindmaandag 2 november 2009 @ 23:24
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:46 schreef Catch22- het volgende:
zijn er ook in dld niet veel.

Maar als je zoveel km's hebt gemaakt verkoop je hem nooit, dan zit er genoeg geld in
wat ik niet snap is dat er vrij veel bmw's te koop staan (ook in belgie) waar de lpg er nog maar 1 tot 2 jaar in steekt

waarsch is de belasting daar anders, is het enige wat ik kan bedenken, of de motor loopt gewoon shitty
Catch22-dinsdag 3 november 2009 @ 09:16
Als je een fatsoenlijke installatie op een BMW bouwt zal het in de regel gewoon goed werken hoor.