Kun je ook een zin typen zonderquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef Qwea het volgende:
Nou, zo vaak kom ik niet bij mn huisarts, laat staan bij de HAPik ga alleen in erge gevallen naar de HAP. Of als de huisarts me niet wil helpen, zoals 3 weken geleden
Nou nee hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:03 schreef Ingetje79 het volgende:
Lijkt me idd een "wachtkamerverhaal".
Iedere arts zal bij pijn op de borst direct z'n tas pakken en in de auto stappen.
En dus ga ik voor elke scheet naar de HA? Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:04 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Kun je ook een zin typen zondersmiley?
Het leek me logisch dat je vaker dan de gemiddelde nederlander bij je arts zat gezien de topics over hoofdpijnklachten, RSI-klachten, oorklachten, buikklachten.
Dan ken ik zeker alleen goede artsenquote:
Gezien je topics nam je je klachten erg serieus en nu is het ineens voor elke scheet?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:05 schreef Qwea het volgende:
En dus ga ik voor elke scheet naar de HA? Ik heb wel wat beters te doen.
Overigens, oorklachten? Je bedoeld tinnitus? Dat zou ik niet onder "oorklachten" willen scharen
Wel eens ja. Ik zit nog geen 1x per 5 maand bij de dokterquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Gezien je topics nam je je klachten erg serieus en nu is het ineens voor elke scheet?
Ik zeg alleen maar hoe het overkomt. Je post heel veel over je klachten en je klaagt erg veel over artsen en dat ze niks kunnen doen. Dan neem ik aan dat je die artsen wel eens ziet. Maar goed, laten we niet weer die discussie aangaan.
Daar heb ik het ook. En daar kom ik gemiddeld in een maand vaker dan in een jaar bij de HAquote:
Ze hebben me na een weekje afgescheept met : u heeft een spastische darm!quote:
komt me zeer bekend voor! niemand weet ooit wat het is en ze testen maar een beetje op je alsof je een proefkonijn bent! Zo frustrerend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:56 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik vind het maar een prutser van een HA die jij hebt (als ik dit alles zo lees)
Ik zel heb ook een keer krom gelegen van de buikpijn, na 2 weken naar de dokter --> Die wist ut niet en ze zei : Hier heb je een briefje voor de EHBO!
Daar gekomen heb ik 2 internisten en 5 chirurgen aan mijn bed gehad en ze wisten het geen van allen wat het was.
Opgenomen en van die onderzoeken gehad waar je niet vrolijk van word....
Ik heb ongeveer 10 jaar klachten gehad die lijken op Crohns. Niemand wilde ook maar 1 bloedtest doen, het was stress en daarmee klaar. Toen ik mager was zou het komen doordat ik niet goed at. Toen ik dik werd was het weer oh maar je kunt niet dik zijn als je crohn hebt hoor. Blaat blaat blaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:33 schreef Chocolate het volgende:
komt me zeer bekend voor! niemand weet ooit wat het is en ze testen maar een beetje op je alsof je een proefkonijn bent! Zo frustrerend.
Hier op de HAP besterf je het. Vooral op de zaterdagavond. Hele gezinnen in de wachtkamer, chagrijnige artsen omdat een groot deel van de mensen voor elk scheetje daarheen trekt. En dan nog de apotheek van 4 bij 4. Daar sta je later, als je pech hebt, opgepropt tussen diezelfde gezinnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:14 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben echt nog nooit bij de HAP geweest (ken ze alleen van televisie; mijn favo programma). Maar wij hebben dan ook toppertjes van huisartsenDaar kom ik ook bijna nooit, maar als ik er ben, is het altijd gezellig
In je bloed kun je de ontstekingsfactor controleren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:37 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 10 jaar klachten gehad die lijken op Crohns. Niemand wilde ook maar 1 bloedtest doen, het was stress en daarmee klaar. Toen ik mager was zou het komen doordat ik niet goed at. Toen ik dik werd was het weer oh maar je kunt niet dik zijn als je crohn hebt hoor. Blaat blaat blaat.
Cut to me, eindelijk symptoomvrij een paar maanden, en nu willen ze ineens wel een camera in mn reet steken. Ik dacht het niet he. Dokters zijn echt achterlijk af en toe.
Uhm, welk gedeelte van ze wilden me steeds niet onderzoeken begrijp je nou niet? Denk je dat ik om onderzoeken zou vragen als ik dat allemaal niet wist?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:51 schreef Yoewie het volgende:
In je bloed kun je de ontstekingsfactor controleren.
Voor de diagnose heb je echt een scopie nodig.
Ook met Crohn/Coilitis kun je dik(ker) zijn.
Crohn/Coilitis gaat op en af qua klachten, dus wie weet heb je het wel. Maar aan jou de keus of je de behandeling wilt (na diagnosestelling)
Ben er wel bewust van, dat áls je dit hebt, en je hebt een ontsteking die vergevorderd raakt en niet behandeld wordt en die barst...dat je kunt overlijden.
Wat voor een pil? Anticonceptie?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:57 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Uhm, welk gedeelte van ze wilden me steeds niet onderzoeken begrijp je nou niet? Denk je dat ik om onderzoeken zou vragen als ik dat allemaal niet wist?
En nee ik ga dat onderzoek nu niet meer doen. Ik ben van pil gewisselt, de pil die ik 10 jaar geleden kreeg en waarna alle ellende begon. Ben nooit meer dan een week klachtenvrij geweest en nu ineens maandenlang. Bekijk het even, als het terugkomt steken ze me maar lek, nu vertik ik het. Je hebt heus niet ineens een ontsteking die open barst, dan krijg ik vast eerst wel weer klachten.
Diane. Bij mij toegepast voor anticonceptie omdat lichtere pillen niet werkten, maar wordt ook voor andere dingen toegepast (o.a. overbeharing en acne).quote:
En daarmee ben je gestopt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:04 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Diane. Bij mij toegepast voor anticonceptie omdat lichtere pillen niet werkten, maar wordt ook voor andere dingen toegepast (o.a. overbeharing en acne).
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:44 schreef Qwea het volgende:
SEH gebeld. Die gaat nu contact opnemen met de dienstdoende internist en dan belt ie me zo terug.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ga geen twee reacties geven hoor!
O toch gedaan!
Neem appeltaart mee voor de medewerkers; vinden ze lekkerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:01 schreef Qwea het volgende:
Vriendin komt eraan, op naar de SEH nu. Ik neem mn briefje maar mee he? Mn dagboekje.?
Ik zit eigenlijk nooit bij de Huisarts... maar als je serieuse klachten hebt is het logisch dat je naar de HA gaat, zou ik ook doen. Je krijgt wel veel te voorduren als ik het zo lees.. Oren,darm, rug en nu weer dit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wel eens ja. Ik zit nog geen 1x per 5 maand bij de dokter
Ik ga die discussie ook niet aan. Draag wat bij, dan ben je welkom. Als je enkel komt om te zeuren geldt mn andere post nog steeds
Succes, hopenlijk helpen ze je meteen en hoef je niet tot de 27ste te wachtenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:01 schreef Qwea het volgende:
Vriendin komt eraan, op naar de SEH nu. Ik neem mn briefje maar mee he? Mn dagboekje.?
yep ze moest blijven, morgen zouden de onderzoeken gestart wordenquote:
Beterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:
yep ze moest blijven, morgen zouden de onderzoeken gestart worden
nu iets met laxeermiddel drinken
Paar weken diarree en een bloeddruk van 60/40 wil in dat soort gevallen ook werkenquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als je koorts krijgt kan het opeens wel met spoed... En als je echt kapot van de pijn gaat moet je gewoon naar de EH gaan!
Inmiddels 10 jaar geleden dat ik die troep gehad heb en je zou toch denken dat ze in die tijd best iets beters hadden kunnen verzinnen :Squote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Inmiddels 10 jaar geleden dat ik die troep gehad heb en je zou toch denken dat ze in die tijd best iets beters hadden kunnen verzinnen :S
Ik kreeg laatst nog een likeur achtig drankje aangeboden.... ging bijna over m'n nek, rook exact hetzelfde als clean prep
bij mij had de verpleging er een zooi ijsklontjes ingegooidquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:31 schreef saaw het volgende:
Oh dan hadden ze dat van mij ook wel koud mogen zetten.
Ik was vrij trots toen ik mn eerste liter op had [met echt het kleinste glaasje wat ze konden vinden, geen succes] en halverwege de tweede heb ik alles uitgekotst. Daarna trillend nog eens geprobeerd maar ik ging al kokhalzen als ik mn glaasje optilde en kreeg uiteindelijk een sonde [wat ook niet echt een feestje is, mja]
Heftig. Ik kan me ook niet voorstellen dat je 4 liter drinkt van zoiets.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:31 schreef saaw het volgende:
Ik was vrij trots toen ik mn eerste liter op had [met echt het kleinste glaasje wat ze konden vinden, geen succes] en halverwege de tweede heb ik alles uitgekotst. Daarna trillend nog eens geprobeerd maar ik ging al kokhalzen als ik mn glaasje optilde en kreeg uiteindelijk een sonde [wat ook niet echt een feestje is, mja]
jeetjequote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:31 schreef saaw het volgende:
quote:
Dat zeiden ze tegen mij ook ja, maar na drie keer een opname in het ziekenhuis kreeg ik wel mooi morfine mee. Heb je echte pijn dan mag je dat best kenbaar maken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
movi prep
![]()
![]()
![]()
Mijn god, ik ging haast over mn nek.
Het is trouwens darmontsteking. Ze hebben een stukje weefsel weggehaald en dan gaan ze kijken of het een bacteriële ontsteking is of dat het crohn oid is.
Dusch. Geen pijnstillers want ze weten niet wat het is vooralsnog.
na de Moviprep is de pijn wel grotendeels weg
Wat zij zegt! Paracetamol/codeïne of anders langs de dokter voor tramal of iets van dien aard.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef Raissa het volgende:
in ieder geval geen ibuprofen nemen!
Sterkte! Wanneer hoor je meer?
Sorry voor de late reactie, maar ik ben echt gesloopt. Echt niet geslapen vannacht enzo. En ik voel me gewoon even niet geweldig. Geen buikpijn ofzo, maar gewoon lichamelijk en geestelijk ff kapot.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef Raissa het volgende:
in ieder geval geen ibuprofen nemen!
Sterkte! Wanneer hoor je meer?
Ik heb nog geen liter gedronken. Ik kreeg die gore zooi NIET weg. Ik heb echt meerdere malen moeten kokhalzenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:31 schreef saaw het volgende:
9 novemberquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry voor de late reactie, maar ik ben echt gesloopt. Echt niet geslapen vannacht enzo. En ik voel me gewoon even niet geweldig. Geen buikpijn ofzo, maar gewoon lichamelijk en geestelijk ff kapot.
Anyway... 9 nov moet ik terug komen bij de internist en dan hoor ik de uitslag
duurde 2 wekenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
9 novemberZo ze hebben haast!
Ja, dat gaat vrij snel ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
duurde 2 wekenmn bloed kon in een half u op de SEH
Ik had een roesje. Alleen kan ik me herinneren (maar ik denk dat ik dat gedroomd heb? ) dat ik heb gegild van de pijn. Normaal gesproken moet je 1,5u tot 2u plat blijven liggen en slaap je want je kan niet zoveel. Ik stond binnen 15 min naast mn bed, en na 25 min ging ik 3 boterhammen etenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:51 schreef Yoewie het volgende:
Mooi dat je zo snel een onderzoek kreeg
Had je een roesje en was het meegevallen?
Dat is het ideale van een roesje... dat je na de tijd zoiets hebt van goh, ergens staat me er iets van bij dat ik pijn had, maar ik kan het me niet herinneren. Zo ging het bij mij ook iedere keerquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had een roesje. Alleen kan ik me herinneren (maar ik denk dat ik dat gedroomd heb? ) dat ik heb gegild van de pijn. Normaal gesproken moet je 1,5u tot 2u plat blijven liggen en slaap je want je kan niet zoveel. Ik stond binnen 15 min naast mn bed, en na 25 min ging ik 3 boterhammen eten
Standaard beschrijving van het seksleven van een GHB-gebruiker!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat is het ideale van een roesje... dat je na de tijd zoiets hebt van goh, ergens staat me er iets van bij dat ik pijn had, maar ik kan het me niet herinneren. Zo ging het bij mij ook iedere keer
Daar heb ik dan weer geen ervaring meequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Standaard beschrijving van het seksleven van een GHB-gebruiker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*diep zucht*-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Beste Q, je lijkt me een leuk mens hoor , maar als je nu nog een keer pijn krijgt in het weekend he...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:57 schreef Qwea het volgende:
Abces hierzo. Mooi weer de hele dag op de SEH geweest
Ze gaan hem niet leeghalen omdat hij klein is maar wel open, er komt pus uit. Ik heb voor 99.9% crohn en moet dus maandag terug komen bij de internist. Dan gaan we een behandelplan opstellen, en dan gaan we ook kijken of het abces groter is geworden. Zo ja, dan mag de chirurg hem lekker open jassen.
Heb sterkere zalf meegekregen en brufen voor nood.
Je kan hier niet op eigen houtje naar de SEH. Je hebt een verwijsbrief nodig/ een brief van een arts. Anders kun je weer vertrekken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:31 schreef prupke het volgende:
[..]
Beste Q, je lijkt me een leuk mens hoor , maar als je nu nog een keer pijn krijgt in het weekend he...
Bel dan niet naar de HA of de HAP.. : ga gewoon naar de SEH en zeg : er lopen al onderzoeken en ik ga dood van de pijn (gebruik wat woorden die je gebruikt hebt in je spoiler!!!)
Het gaat om jouw gezondheid!! En ziekenhuizen en internisten (niet allemaal ) proberen ook weekend te vieren enz... Maar ja boeie!
Jij bent het belangrijkste op dit moment.
EN laat je nu niet afschepen met een LUL verhaal, maar ga zelf eens verhaal halen!!!
het is dat ik je niet irl ken maar anders had ik je persoonlijk vanmorgen al naar het ziekenhuis geschopt!!
Ja, ik stond er ook van te kijken, die ibu. Maar het helpt blijkbaar wel want het abces slinkt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:59 schreef saaw het volgende:
ibuprofen als zo goed als zeker is dat je Crohn hebt?
Maargoed, kutzooi allemaal zeg!
Mja opzich weet je het dan iig en kun je inderdaad beginnen er wat aan te doen.
Sterkte!
Als jij daar in de wachtkamer ligt te creperen en huilen van de pijn sturen ze je echt niet weg hoor. En anders bel je vanuit de SEH nogmaals met de huisarts en zeg je maar dat ie daar naartoe komt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan hier niet op eigen houtje naar de SEH. Je hebt een verwijsbrief nodig/ een brief van een arts. Anders kun je weer vertrekken.
ja of je moet accuut een hartstilstand oid hebben
Omdat de chirurg erbij is geweest en ze enkel aan de buitenkant zitten en niet doorlopen naar binnenquote:Op donderdag 5 november 2009 14:23 schreef Raissa het volgende:
Hoe weten ze zo zeker dat het abcessen zijn en niet fistels?
Ja, hier ook. Maar toch wil hij eerst een MRI om het zeker te weten...quote:Op donderdag 5 november 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat de chirurg erbij is geweest en ze enkel aan de buitenkant zitten en niet doorlopen naar binnen
jep..quote:Op donderdag 5 november 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
komen uit fistels ook pus enzo dan? Ze zijn ook zo groot ongeveer als een kleine knikker. En er zitten kopjes op volgens de chirurg die open moeten knappen
Nou ja, ik neem aan dat de internist en de chirurg wel het verschil weten ?quote:Op donderdag 5 november 2009 14:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, hier ook. Maar toch wil hij eerst een MRI om het zeker te weten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |