abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:35:33 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73841620
Ik ben even heel benieuwd of iemand dit herkent, qua klachten.

Oke, +- 3,5 week geleden was ik zo opeens op Woensdag avond ONTZETTEND aan de diarree. Nou ben ik wel vaker *zomaar* opeens aan de diarree, omdat ik een spastische darm heb. Normaal gesproken houdt dat max 1 tot 2 dagen aan en dan is alles weer normaal.

Maar helaas dit niet. Dit hield ruim 9 a 10 dagen aan. Meerdere malen mijn HA gebeld maar de assistente vond het niet nodig om me bij de HA te laten komen. Ging wel weer over. Veel drinken en dan moest het over gaan. Nou, niet dus. Op de 12de dag van mijn asociaal waterige diarree met (let op smerige verhaal in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ontzettende buikpijn, van ellende een andere HA in een dorp verderop gebeld. Ik moest bij de assistente een kweek ding komen halen en mn zooi naar het ziekenhuis brengen zodat het op de kweek kon.

Omdat de buikpijn en die diarree die dag enkel erger werden (3x in 10 min moest ik naar de plee elke x) , heb ik 's avonds de HAP gebeld. De arts aldaar constateerde Salmonella.

Antibiotica gekregen van 10 dagen. Eerste dagen geen verbetering.. daarna ging het steeds beter en bij dag 6 was het zo goed als weg. Kuur afgemaakt.. en 1,5 week daarna (afgelopen Vrijdag avond) begon de ellende weer. Weeeer ontzettende buikpijn, weer waterige diarree met slijm. Precies hetzelfde als wat ik dus al had gehad, alhoewel ik nu even geen bloed kon ontdekken.

Zaterdagochtend om 06:00 de HAP gebeld omdat de buikpijn echt niet meer te houden was. Dit was een compleet andere HAP omdat ik de vorige x in Emmen ben geweest en nu in Den Helder zit. Afijn, ik kon een kwartier later langskomen. N.a.v het verhaal constateerde de arts die er zat dat het helemaal geen Salmonella geweest kon zijn, omdat de kweek die gemaakt is negatief was. Er was dus niks in te zien. Volgens haar had Salmonella te zien moeten zijn.

Zij dacht aan Crohn Ik moest naar mijn vriend zijn huisarts (morgen afspraak) en vragen of hij een endoscopie voor me kon regelen.

Intussen heb ik nog steeds met vlagen buikpijn, is het niet meer waterdun sinds Zaterdag middag maar meer brei, en ga ik vet vaak naar de toilet om vieze dingen te doen.

Herkent iemand dit. Zo van de 1 op de andere dag beginnen mn darmen te ouwehoeren, en ik word er NIET gelukkig van

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 20-10-2009 14:18:28 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73841884
Is de diagnose "spastische darm" niet na een onderzoek gebleken?
Hebben ze die "zomaar" gesteld? (nattevingerwerk)
Want wie weet loop je al wel langer met Crohn rond (als het dat mocht zijn)
Crohn lijkt namelijk op een spastische darm, maar dan vele vele malen heftiger en aantoonbaar bij endoscopie.
pi_73842012
-edit: doe normaal

[ Bericht 63% gewijzigd door Mylene op 19-10-2009 14:02:01 ]
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:46:14 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842026
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Yoewie het volgende:
Is de diagnose "spastische darm" niet na een onderzoek gebleken?
Hebben ze die "zomaar" gesteld? (nattevingerwerk)
Want wie weet loop je al wel langer met Crohn rond (als het dat mocht zijn)
Crohn lijkt namelijk op een spastische darm, maar dan vele vele malen heftiger en aantoonbaar bij endoscopie.
Die is niet n.a.v een onderzoek gesteld nee. Ergens vorig jaar of misschien zelfs nog wel langer n.a.v mijn verhaal bij de huisarts. Omdat mijn moeder en mijn ene zus het ook hebben. Dus hij zei dat ik het ook had.

Ik vond het al een beetje vaag, want mijn moeder en zus krijgen bv ontzettende buikpijn bij patat ofzo. Terwijl ik gewoon alles kan eten. Mijn moeder krijgt binnen 3u een "aanval", mijn buikpijn en diarree komen geheel willekeurig.

Momenteel is de buikpijn even alles behalve grappig. Ik ben misselijk van de pijn en ik ben al 3x in 15 min naar de plee geweest

Fuck me
pi_73842139
Het eerste deel wel, bleek een darmontsteking. Heb ik vier tabletten voor gekregen, 2 's ochtends en 2 's avonds nemen. Weet niet meer wat het was, de bijsluiter was wel akelig en de ziekenhuisapotheek wilde het eerst niet meegeven omdat ze de dosering niet geloofden Thuis heb ik mijn zus gebeld (apotheker) en die zei innemen en de bijsluiter niet meer lezen

Daarna twee weken de mooiste poep ooit gehad

En daarna begon het spastische darmengedoe weer, maar daar heb ik nooit koorts bij en de pijn duurt meestal maar een dag. En nooit bloed, soms wel slijm (maar dat is kennelijk normaal, bloed niet).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_73842184
Uit ervaring (heb colitus ulcerosa en ga me ook weer opmaken voor de nodige onderzoeken, omdat het momenteel bijzonder k*t gaat.. ) kan ik zeggen dat je er inderdaad veel langer mee rond loopt, voordat iemand een fatsoenlijk diagnose stelt. Zonder inwendig onderzoek valt er niet precies te zeggen wat het is. Misselijkheid is overigens één van de bijverschijnselen bij de meeste darmaandoeningen. Sterkte..
pi_73842194
Klinkt eigenlijk veel heftiger dan een spastische darm. Je HA zou je normalerwijs gewoon verwijzen naar de MDL-arts voor een endoscopie. Dat is heel vervelend, maar lang niet zo erg als 12 dagen diarree. Bloed is sowieso niet goed.
BE YOUR DOG
pi_73842233
Oh ik had wel koorts trouwens.
En in Cuba nog zo'n aanval gehad, maar die ging vanzelf over na zes dagen. Ben op een gegeven moment m'n darm maar gaan negeren Zes keer per uur water schijten onderweg had toch geen nut.

Het kan ook coeliakie zijn (glutenintolerantie).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:51:14 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842250
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef Syrena het volgende:
Het eerste deel wel, bleek een darmontsteking. Heb ik vier tabletten voor gekregen, 2 's ochtends en 2 's avonds nemen. Weet niet meer wat het was, de bijsluiter was wel akelig en de ziekenhuisapotheek wilde het eerst niet meegeven omdat ze de dosering niet geloofden Thuis heb ik mijn zus gebeld (apotheker) en die zei innemen en de bijsluiter niet meer lezen

Daarna twee weken de mooiste poep ooit gehad

En daarna begon het spastische darmengedoe weer, maar daar heb ik nooit koorts bij en de pijn duurt meestal maar een dag. En nooit bloed, soms wel slijm (maar dat is kennelijk normaal, bloed niet).
Mijn pijn duurde dus in de eerste 10 dagen constant. Ik kon ook NIKS eten, nog geen hapje vla oid, of ik kreeg me een partij pijn.

En daarna en ook nu, komt de pijn in vlagen Nu gaat het wel weer, 10 min geleden was het echt niet grappig:{
pi_73842282
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
Uit ervaring (heb colitus ulcerosa en ga me ook weer opmaken voor de nodige onderzoeken, omdat het momenteel bijzonder k*t gaat.. ) kan ik zeggen dat je er inderdaad veel langer mee rond loopt, voordat iemand een fatsoenlijk diagnose stelt. Zonder inwendig onderzoek valt er niet precies te zeggen wat het is. Misselijkheid is overigens één van de bijverschijnselen bij de meeste darmaandoeningen. Sterkte..
Oh tof dat heb ik dus nu Niet heel erg misselijk, maar een beetje een wee gevoel waarvan je denkt, dalijk is het echt . En dan diarree erna.

Ik zat de pil a de schuld te geven.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:52:26 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842294
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:50 schreef Syrena het volgende:
Oh ik had wel koorts trouwens.
En in Cuba nog zo'n aanval gehad, maar die ging vanzelf over na zes dagen. Ben op een gegeven moment m'n darm maar gaan negeren Zes keer per uur water schijten onderweg had toch geen nut.

Het kan ook coeliakie zijn (glutenintolerantie).
Ik heb geen koorts. Ik had bij de HAP zaterdag 37,1. En ik ben verder ook niet ziek ofzo. Kunnen dingen zoals glutenintolerantie opeens zomaar heftig opspelen?

En zou ik dan bij bv het eten van brood oid niet meer pijn moeten hebben/krijgen ?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:53:13 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842329
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
Joy

Heb jij ook die heftige idiote pijn in vlagen dan? Soms dan kan ik niet eens meer adem halen zo'n pijn
pi_73842383
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn pijn duurde dus in de eerste 10 dagen constant. Ik kon ook NIKS eten, nog geen hapje vla oid, of ik kreeg me een partij pijn.

En daarna en ook nu, komt de pijn in vlagen Nu gaat het wel weer, 10 min geleden was het echt niet grappig:{
Ik kon de eerste dagen alleen heel krom schuifelen heb wel gegeten, maar echt weinig en alles licht verteerbaar ( aauuuwwww idd).
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:54:39 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842389
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:50 schreef AAAAAA het volgende:
Klinkt eigenlijk veel heftiger dan een spastische darm. Je HA zou je normalerwijs gewoon verwijzen naar de MDL-arts voor een endoscopie. Dat is heel vervelend, maar lang niet zo erg als 12 dagen diarree. Bloed is sowieso niet goed.
Ik dacht eerst dat het bloed was van een fissuur ofzo. Maar dat heb je dan aan je papiertje ofzo. Dit zat er echt helemaal doorheen gedrapeerd

En nu het brei is (ja sorry jongens voor de ranzige details) zitten er ook ranzige stukken enzo in alsof het niet goed wordt verteerd
pi_73842406
Trouwens, is een colonscopie niet uitgebreider dan een endoscopie? Of vergis ik me? (anders kun je beter een colonscopie hebben m.b.t. diagnosestelling)
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:56:11 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842450
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:55 schreef Yoewie het volgende:
Trouwens, is een colonscopie niet uitgebreider dan een endoscopie? Of vergis ik me? (anders kun je beter een colonscopie hebben)
Ik heb echt geen flauw idee. Ik ben met geen van beide bekend. Enige wat ik wel weet is dat mn opa en de zus van mn opa Crohn hadden
pi_73842457
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Joy

Heb jij ook die heftige idiote pijn in vlagen dan? Soms dan kan ik niet eens meer adem halen zo'n pijn
Oh.. regelmatig, loop soms compleet krom van de pijn (met de nodige bloedigen uit de anus.. echt helemaal super.. 'Ja hoi, onschuldige voorbijganger die even meeleest, sommige mensen hebben dat inderdaad'. )

Ik snap alleen niet bij jou dat het de assistente is die bepaalt of jij wel of niet naar de huisarts kan.. Ik zou het kind ter plekke lichtelijk verbaal molesteren als ze me een afspraak met de arts zou weigeren.

Je kan ibuprofen innemen, dat is ontstekingremmend.. en wil nog wel eens tijdelijk verlichting brengen.
pi_73842498
Er is hier een ziekenhuis die werken met een camerapil. Als ik ooit voor zo'n onderzoek moet dan wil ik dus echt wel zo'n pil en geen camera up m'n ass

Ik hoop gewoon dat 't nooit hoeft. Sorry Qwea
pi_73842511
In ieder geval succes.
Het zal geen pretje zijn, het onderzoek, maar je kunt beter duidelijkheid hebben m.b.t. de diagnose dan onzekerheid.
Dan is de behandeling ook veel makkelijker.
pi_73842530
Ik belde de HAP op zaterdag en bij de melding van poep EN bloed werd ik teruggebeld door een arts en kon ik later langskomen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:58:50 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842565
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Oh.. regelmatig, loop soms compleet krom van de pijn (met de nodige bloedigen uit de anus.. echt helemaal super.. 'Ja hoi, onschuldige voorbijganger die even meeleest, sommige mensen hebben dat inderdaad'. )

Ik snap alleen niet bij jou dat het de assistente is die bepaalt of jij wel of niet naar de huisarts kan.. Ik zou het kind ter plekke lichtelijk verbaal molesteren als ze me een afspraak met de arts zou weigeren.

Je kan ibuprofen innemen, dat is ontstekingremmend.. en wil nog wel eens tijdelijk verlichting brengen.
Ooh ik heb een kut HA. Met nog meer KUT assistentes. Regelmatig bepaald zij even dat "het niet nodig is om langs te komen". Toen ik zei dat ze in de stront kon zakken en ik dan wel naar de HAP ging, moest ik dat maar lekker doen

Ibu was volgens de HAP hierzo niet zo handig. Omdat dat meer maag problemen kan geven en er nog geen idee is was het is.

Ik baal fucking wel dat is pas morgen bij de HA hierzo kan komen
pi_73842573
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:57 schreef Syrena het volgende:
Er is hier een ziekenhuis die werken met een camerapil. Als ik ooit voor zo'n onderzoek moet dan wil ik dus echt wel zo'n pil en geen camera up m'n ass

Camerapil is nog niet helemaal geschikt voor alle spijsverteringsonderzoeken heb ik me laten vertellen.
Camerapil is geschikt voor onderzoek in de dunnedarm.
Voor onderzoek in de maag en dikke darm is deze niet geschikt i.v.m. "tollen".
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:59:46 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842601
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:58 schreef Syrena het volgende:
Ik belde de HAP op zaterdag en bij de melding van poep EN bloed werd ik teruggebeld door een arts en kon ik later langskomen.
Same "Dat heeft u al ruim 10 dagen? nou, dan zou ik idd maar langskomen ja"
pi_73842614
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Mocht je Crohn hebben, is ibuprofen heel slecht. Dan vererger je het juist.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:00:18 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842621
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:57 schreef Syrena het volgende:

Ik zie er ook verschrikkelijk tegen op. Maar ik vind wat ik nu heb toch een stukje kutter
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:00:48 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842638
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:57 schreef Yoewie het volgende:
In ieder geval succes.
Het zal geen pretje zijn, het onderzoek, maar je kunt beter duidelijkheid hebben m.b.t. de diagnose dan onzekerheid.
Dan is de behandeling ook veel makkelijker.
Ik las dat je een roesje kon krijgen

Ik wil een roesje
pi_73842643
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee. Ik ben met geen van beide bekend. Enige wat ik wel weet is dat mn opa en de zus van mn opa Crohn hadden
Kan goed dan, het is nl erfelijk.
Succes ermee.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:01:08 #28
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73842657
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:55 schreef Yoewie het volgende:
Trouwens, is een colonscopie niet uitgebreider dan een endoscopie? Of vergis ik me? (anders kun je beter een colonscopie hebben m.b.t. diagnosestelling)
Endosopie is de algehele noemer voor inwendig onderzoek. Colonoscopie is inwendig onderzoek van de dikke darm. Bij een sigmoidoscopie doen ze alleen het laatste gedeelte van de dikke darm. Volgens mij hoef je daar ook niet voor te laxeren. Dat is namelijk stom vervelend.
BE YOUR DOG
pi_73842707
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik wil een roesje

Klopt. Neem een roesje
Het laxeren is vervelender dan het onderzoek zelf.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:02:29 #30
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73842721
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik wil een roesje
Een roesje is niet ongevaarlijk, maar bij een Colonoscopie zou ik dat ook doen.
BE YOUR DOG
pi_73842753
Ik moet altijd kotsen van roesjes
Oké de laatste keer was ik 7 ofzo, maar toch.
pi_73842782
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:03 schreef Syrena het volgende:
Ik moet altijd kotsen van roesjes
Oké de laatste keer was ik 7 ofzo, maar toch.
Zeker weten dat je het niet verward met narcose?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:04:02 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842792
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:02 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Een roesje is niet ongevaarlijk, maar bij een Colonoscopie zou ik dat ook doen.
Nou, het zal idd niet ongevaarlijk zijn, maar ik denk dat als ik wakker ben en wat in mn reet gestoken krijg, ik daar toch alles behalve vrolijk van wordt

Kun je dat gewoon vragen?

"hoi ik wil graag een roesje ? "
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:04:48 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73842829
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:02 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Klopt. Neem een roesje
Het laxeren is vervelender dan het onderzoek zelf.
Laxeren? Whuh?

Ik heb me niet ingelezen. Maar waarom laxeren?
pi_73842832
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:00 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Mocht je Crohn hebben, is ibuprofen heel slecht. Dan vererger je het juist.
Dat wist ik niet Bij mij zitten de ontstekingen niet in de dunne darm, dus misschien is het dan anders. Werd zelfs aangeraden door de huisarts hier..
pi_73842850
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, het zal idd niet ongevaarlijk zijn, maar ik denk dat als ik wakker ben en wat in mn reet gestoken krijg, ik daar toch alles behalve vrolijk van wordt

Heb je geen MaagDarmLever-arts die je vantevoren dit onderzoek heeft aangeboden?
Want dan kun je dit bespreken.

Volgens mij is een roesje zo goed als standaard, maar durf ik niet zeker te zeggen.
pi_73842855
quote:

[..]

Laxeren? Whuh?

Het moet allemaal wel leeg zijn hè.. voordat ze kunnen onderzoeken
pi_73843010
quote:

[..]

Laxeren? Whuh?

Anders zit je eten nog in de darm en krijgt de camera geen fatsoenlijk beeld
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:04 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat wist ik niet Bij mij zitten de ontstekingen niet in de dunne darm, dus misschien is het dan anders. Werd zelfs aangeraden door de huisarts hier..
Als je Crohn hebt mag je geen pijnstillers uit groep 2 (waar de ontsteking zit, maakt niet uit).

Je hebt 3 groepen pijnstillers.
Groep 1 is bijv paracetamol.
Groep 2 ibuprofen e.d. (NSAID's)
Groep 3 Tramadol e.d. (opioïden)
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:10:09 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843078
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:05 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Heb je geen MaagDarmLever-arts die je vantevoren dit onderzoek heeft aangeboden?
Want dan kun je dit bespreken.

Volgens mij is een roesje zo goed als standaard, maar durf ik niet zeker te zeggen.
Nee, de vrouw van de HAP zei dat ik dit maar moest hebben, morgen dus naar de HA van mijn vriend om te vragen of hij dat kan fixen met het ziekenhuis
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:10:28 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843089
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het moet allemaal wel leeg zijn hè.. voordat ze kunnen onderzoeken

Nog erger aan de schijt
pi_73843137
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, de vrouw van de HAP zei dat ik dit maar moest hebben, morgen dus naar de HA van mijn vriend om te vragen of hij dat kan fixen met het ziekenhuis
En de uitslag krijg je van je huisarts?

Mocht je een afwijkende uitslag hebben, regel dan wel zo snel mogelijk een MaagDarmLever-arts in het ziekenhuis
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nog erger aan de schijt
Dat is ff doorbijten
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:11:46 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843142
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:08 schreef Yoewie het volgende:

[..]

[..]

Als je Crohn hebt mag je geen pijnstillers uit groep 2 (waar de ontsteking zit, maakt niet uit).

Maar stel, het is crohn (wat ik niet hoop!) moet ik dan een speciaal dieet volgen ofzo? En dingen laten?

Ooh, en waar zit jullie buikpijn. De mijne bij de navel, boven de navel, en onder de navel
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:12:38 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843180
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:11 schreef Yoewie het volgende:

[..]

En de uitslag krijg je van je huisarts?

Mocht je een afwijkende uitslag hebben, regel dan wel zo snel mogelijk een MaagDarmLever-arts in het ziekenhuis
Ik neem aan dat ik die van de HA van mijn vriend krijg. Gezien het onzeker is tot hoelang ik in Den Helder zit. Sowieso tot 8 nov, maar misschien ook wel tot januari ofzo.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:12:40 #44
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73843182
Ik heb bijna precies hetzelfde gehad en na een colonscopie [naar!] bleek dat ik Crohn heb.
Ik had echt een soort golvende pijn. Kwam steeds weer terug tot hele heftige pieken.

Hoop dat dat bij jou niet het geval is maar sowieso is duidelijkheid wel fijn.
Sterkte iig
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:13:43 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843215
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:08 schreef Yoewie het volgende:

[..]

[..]

Overigens, hier nog even op terug komen. Als ik dus wel crohn heb, en ik heb het al langer, dan is dat mooi stom omdat ik een maand of 4 a 5 geleden flink aan de diclofenac en ibuprofen zat ivm rugklachten en rsi
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:14:17 #46
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73843229
quote:

[..]

Natuurlijk kun je dat vragen.

Dat inbrengen is niet vervelend, de lucht die ze in je gestel blazen wel. Anders krijgen ze de plooien niet glad.
BE YOUR DOG
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:14:48 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843262
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:12 schreef saaw het volgende:
Ik heb bijna precies hetzelfde gehad en na een colonscopie [naar!] bleek dat ik Crohn heb.
Ik had echt een soort golvende pijn. Kwam steeds weer terug tot hele heftige pieken.

Hoop dat dat bij jou niet het geval is maar sowieso is duidelijkheid wel fijn.
Sterkte iig

Godver

Crohn is niet grappig geloof ik. Ik hoor horror verhalen dat je een shitload aan dingen moet laten qua eten enzo, en dat je afvalt als een idioot.
pi_73843263
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar stel, het is crohn (wat ik niet hoop!) moet ik dan een speciaal dieet volgen ofzo? En dingen laten?

Ooh, en waar zit jullie buikpijn. De mijne bij de navel, boven de navel, en onder de navel
Ik heb in ieder geval een speciaal dieet.. geen caffeine, geen vette dingen, niet al te veel suiker (liever niet zelfs), geen muntachtige zaken, niet te veel vlees, veel fruit en groentes, niet veel specerijen en chemische zooi, geen melkproducten, etc. Kan meestal beter opnoemen wat ik wel kan eten. De eerste maanden heb ik geleefd op rijst met wat groente om de darmen zoveel mogelijk rust te geven. Eigenlijk valt op sommige dagen (zoals vandaag) het meeste eten verkeerd en eet ik gewoon maar niet.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:14:50 #49
74276 saaw
pi_73843264
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Overigens, hier nog even op terug komen. Als ik dus wel crohn heb, en ik heb het al langer, dan is dat mooi stom omdat ik een maand of 4 a 5 geleden flink aan de diclofenac en ibuprofen zat ivm rugklachten en rsi
Dat zegt niet zo heel veel hoor. Ik heb al jaren reuma en slikte daar regelmatig 3xdaags een 600mg ibu voor.
Enige verschil is dat, nu ze weten van mn Crohn, ik dat abosluut niet meer mag.
pi_73843304
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt er geen speciaal dieet meer meegegeven aan patiënten en is het aan de patiënt zelf om uit te zoeken waar hij wel of niet tegen kan qua voedsel.
De één kan wel tegen bijvoorbeeld sla, kruiden en vet eten en de ander weer niet.

Rond de navel...zou je zeggen dat het ook in de dunne darm zou zitten...
Mocht er uit de endoscopie niks komen, kun je altijd nog je dunne darm laten onderzoeken met de camerapil. Hiervoor hoef je niet te laxeren en is geen belastend onderzoek.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:16:02 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843307
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval een speciaal dieet.. geen caffeine, geen vette dingen, niet al te veel suiker (liever niet zelfs), geen muntachtige zaken, niet te veel vlees, veel fruit en groentes, niet veel specerijen en chemische zooi, geen melkproducten, etc. Kan meestal beter opnoemen wat ik wel kan eten. De eerste maanden heb ik geleefd op rijst met wat groente om de darmen zoveel mogelijk rust te geven. Eigenlijk valt op sommige dagen (zoals vandaag) het meeste eten verkeerd en eet ik gewoon maar niet.
Ooh my fucking god. Dat is echt niet grappig dus. Ik wil op vrijdag mn patatjes, en ik wil gewoon cola en k ben gek op vlees Melkproducten afgezien van vla en kaas lust ik toch niet echt

*zucht*
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:17:14 #52
74276 saaw
pi_73843356
Bij mij zat de pijn trouwens boven mn navel, ik dacht in eerste instantie ook dat het gewoon maagpijn was. Tot het zo erg werd en ik naar de HAP ging die me meteen maar voor een paar dagen in het ziekenhuis opnamen

Maar ik heb tot nu toe geen enkel dieet of whatever. Enige is dat ik, als ik buikpijn heb, op moet passen met teveel vezels.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:17:23 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843363
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:15 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt er geen speciaal dieet meer meegegeven aan patiënten en is het aan de patiënt zelf om uit te zoeken waar hij wel of niet tegen kan qua voedsel.
De één kan wel tegen bijvoorbeeld sla, kruiden en vet eten en de ander weet niet.

Maar crohn is niet "ingrijpend" ofzo toch?

Oeh, joy, buikpijn komt er weer aan
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:18:24 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843414
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef saaw het volgende:
Bij mij zat de pijn trouwens boven mn navel, ik dacht in eerste instantie ook dat het gewoon maagpijn was. Tot het zo erg werd en ik naar de HAP ging die me meteen maar voor een paar dagen in het ziekenhuis opnamen
Ik dacht eerst aan een blinde darm ontsteking ofzo. Maar volgens mij heb je dan nog veel meer pijn, en niet in vlagen

De HAP in Den Helder heeft trouwens ook verder geen onderzoek verricht
pi_73843426
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heb je toen niet extra last gehad?
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Godver

Crohn is niet grappig geloof ik. Ik hoor horror verhalen dat je een shitload aan dingen moet laten qua eten enzo, en dat je afvalt als een idioot.
Afvallen hoeft niet altijd.
pi_73843489
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar crohn is niet "ingrijpend" ofzo toch?

Oeh, joy, buikpijn komt er weer aan
Wat bedoel je met ingrijpend? Op welke manier?
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik dacht eerst aan een blinde darm ontsteking ofzo. Maar volgens mij heb je dan nog veel meer pijn, en niet in vlagen

De HAP in Den Helder heeft trouwens ook verder geen onderzoek verricht
Blinde darm zit rechtsonder meen ik.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:21:11 #57
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843527
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Heb je toen niet extra last gehad?
[..]

Afvallen hoeft niet altijd.
Ik heb toen wel bloed in mn ontlasting gehad ook ja, en toen zei mijn HA dat ik moest stoppen met die NSAID's omdat mn maag daarvan ws over de zeik ging.

Maar geen erge buikpijn of diarree. 1x per maand aan de dunne met een beetje krampen was wel normaal ivm met mijn "spastische darm:"
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:22:45 #58
74276 saaw
pi_73843595
Bij mij dachten ze in eerste instantie toen ik in het ziekenhuis lag ook aan een blinde darm ontsteking maar dat zou idd nog meer pijn moeten doen en constant ipv in vlagen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:22:57 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843602
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met ingrijpend? Op welke manier?
[..]

Blinde darm zit rechtsonder meen ik.
Nou ja, ingrijpend als in, er valt opzich prima mee te leven zonder dat je een heleboel shit moet laten en vergaat telkens vergaat van de pijn.

Als je crohn hebt, en je kan bv niet tegen sla en je eet dat niet, heb je dan wel weer normale ontlasting? Of blijf je altijd brei zooi houden?

Wat ik trouwens raar vind, is waarom was alles helemaal prima ten tijde van die AB en iets daarna. Ik had de mooiste stront ever
pi_73843824
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou ja, ingrijpend als in, er valt opzich prima mee te leven zonder dat je een heleboel shit moet laten en vergaat telkens vergaat van de pijn.

Als je crohn hebt, en je kan bv niet tegen sla en je eet dat niet, heb je dan wel weer normale ontlasting? Of blijf je altijd brei zooi houden?

Wat ik trouwens raar vind, is waarom was alles helemaal prima ten tijde van die AB en iets daarna. Ik had de mooiste stront ever
Het ligt eraan welke "niveau" van Crohn je hebt.
Je kunt een lichte variant hebben maar ook een zware.
De ene patiënt werkt fulltime met Crohn en de andere is 100% afgekeurd.

Natuurlijk is het (gedeeltelijk) onder controle te houden met medicijnen, maar dat betekend niet dat je dan meteen weer alles kunt eten. Je zult altijd rekening moeten houden met je lijf.

Crohn gaat op en af. De ene periode gaat het goed, en de andere periode gaat het minder, zowel met je klachten lichamelijk als met je ontlasting.

Wat bedoel je met AB?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:33:04 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73843957
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:29 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Het ligt eraan welke "niveau" van Crohn je hebt.
Je kunt een lichte variant hebben maar ook een zware.
De ene patiënt werkt fulltime met Crohn en de andere is 100% afgekeurd.

Natuurlijk is het (gedeeltelijk) onder controle te houden met medicijnen, maar dat betekend niet dat je dan meteen weer alles kunt eten. Je zult altijd rekening moeten houden met je lijf.

Crohn gaat op en af. De ene periode gaat het goed, en de andere periode gaat het minder, zowel met je klachten lichamelijk als met je ontlasting.

Wat bedoel je met AB?
Thnx voor de info! AB = antibiotica die ik heb gehad voor de "salmonella"

Men, ik twijfel echt of ik niet gewoon weer de HA bel of ik NU langs kan komen kolere zeg, die buikpijn is echt niet grappig
pi_73844022
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Thnx voor de info! AB = antibiotica die ik heb gehad voor de "salmonella"

Men, ik twijfel echt of ik niet gewoon weer de HA bel of ik NU langs kan komen kolere zeg, die buikpijn is echt niet grappig
Dat van de AB kan ik ook niet verklaren.

Wanneer heb je het onderzoek? Kunnen ze er geen spoed achterzetten? (kan de HA vast wel regelen gezien je er zo lang al mee zit en zo heftig is)
pi_73844030
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:03 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Zeker weten dat je het niet verward met narcose?
Yup. Trommelvlies doorprikken (2x) was met 'n roesje.
Ik moest ook altijd kotsen bij de HA toen ik klein was, 't kan ook nog psychisch zijn (ARGH, dettol ).
pi_73844087
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Syrena het volgende:

[..]

Yup. Trommelvlies doorprikken (2x) was met 'n roesje.
Ik moest ook altijd kotsen bij de HA toen ik klein was, 't kan ook nog psychisch zijn (ARGH, dettol ).
Dettol is toch ontsmettingsmiddel?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:36:44 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73844109
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Dat van de AB kan ik ook niet verklaren.

Wanneer heb je het onderzoek? Kunnen ze er geen spoed achterzetten? (kan de HA vast wel regelen gezien je er zo lang al mee zit en zo heftig is)
Geen idee dus wanneer het onderzoek is. Daarvoor moet ik morgen pas naar de AH. Om te vragen of die het uberhaupt wil doen
pi_73844165
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen idee dus wanneer het onderzoek is. Daarvoor moet ik morgen pas naar de AH. Om te vragen of die het uberhaupt wil doen

Jeetje.
Ik zou 'm ff bellen (heeft 'ie geen telefonisch spreekuur?) en uitleggen dat het echt ernstig is.
Of vragen of je nu nog ff tussendoor mag langskomen.
Dat ie het maar gewoon doet en er ook ff spoed achterzet
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:41:18 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73844266
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:38 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Jeetje.
Ik zou 'm ff bellen (heeft 'ie geen telefonisch spreekuur?) en uitleggen dat het echt ernstig is.
Of vragen of je nu nog ff tussendoor mag langskomen.
Dat ie het maar gewoon doet en er ook ff spoed achterzet
in gesprek. Ik ga ff weer wat lozen, zal zo nog es bellen
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:49:20 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73844583
gebeld, 15:15 moet ik er zijn. Kortom, ik peer hem.

Update straks
pi_73844659
Mooi zo!
En regelen dat het onderzoek met spoed plaatsvind he
pi_73844825
ben benieuwd q.
ik heb dat vroeger ook gehad.
van het ene op het andere moment (tijdens de vakantie ), uiteindelijk bleek, vele onderzoeken later, dat ik colitis ulcerosa heb (bijna zelfde als crohn)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73845509
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Dettol is toch ontsmettingsmiddel?
Als ik dat nu nog ruik word ik weer misselijk
pi_73846003
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb crohn en zou het -bij mezelf dan- absoluut onder de noemer ingrijpend plaatsen. Ik heb geen dieet, weet waar ik wel en niet tegen kan maar heb altijd 'brei'... Zoals iemand boven me al zei, het ligt er heel erg aan welk 'niveau' crohn je hebt..
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:58:40 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73849336
Net terug

Gelijk langs het ziekenhuis geweest en afspraak gemaakt. Ook de HA hier vermoed colitus / crohn.

27 okt moet ik bij de internist op spreekuur en aan de hand daarvan wordt er een scopie gefixed

Mijn god, ze drukte op mn buik enzo en ik kon wel door de grond zakken
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:00:25 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73849405
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb crohn en zou het -bij mezelf dan- absoluut onder de noemer ingrijpend plaatsen. Ik heb geen dieet, weet waar ik wel en niet tegen kan maar heb altijd 'brei'... Zoals iemand boven me al zei, het ligt er heel erg aan welk 'niveau' crohn je hebt..
brei met grote onverteerde stukken

yuk.

Ik snap alleen niet dat het allemaal zo lang moet duren. Volgens de HA kon het niet met spoed, want iedereen is spoed ja mooi, maar ik ga wel kapot van die kut buikpijn
pi_73850744
tip:
vraag om een roesje bij de scopie.
dan ben je er wel, maar weet je niks meer achteraf. een slang in je reet die tegen je darmen aan port als je al zoveel pijn hebt is niet tof.

nadeel is dat je uit moet slapen op de dagafdeling, maar neem dan iemand mee die je daarna naar huis kan brengen.
pi_73850791
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

brei met grote onverteerde stukken

yuk.

Ik snap alleen niet dat het allemaal zo lang moet duren. Volgens de HA kon het niet met spoed, want iedereen is spoed ja mooi, maar ik ga wel kapot van die kut buikpijn
Als je koorts krijgt kan het opeens wel met spoed... En als je echt kapot van de pijn gaat moet je gewoon naar de EH gaan!
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:45:29 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73851229
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:32 schreef Mirjam het volgende:
tip:
vraag om een roesje bij de scopie.
dan ben je er wel, maar weet je niks meer achteraf. een slang in je reet die tegen je darmen aan port als je al zoveel pijn hebt is niet tof.

nadeel is dat je uit moet slapen op de dagafdeling, maar neem dan iemand mee die je daarna naar huis kan brengen.
vriendin gaat mee
pi_73851342
Oef Q..

Ik hoop dat de internist dinsdag besluit je versneld een scopie te laten ondergaan. Mijn tip is ook om dat met een roesje te doen, dat was bij mijn ziekenhuis niet gebruikelijk (endoscopie) en vooral de lucht die in je darmen wordt geblazen is heul niet grappig! Die endoscopie was trouwens, om allerlei andere zaken uit te sluiten, daarna kreeg ik pas diagnose spastische darm. Jouw HA heeft het wel makkelijk daarop geschoven zeg!
Sterkte meis met de pijn vooral!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:28:10 #79
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73852553
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:58 schreef Qwea het volgende:
Net terug

Gelijk langs het ziekenhuis geweest en afspraak gemaakt. Ook de HA hier vermoed colitus / crohn.

27 okt moet ik bij de internist op spreekuur en aan de hand daarvan wordt er een scopie gefixed

Mijn god, ze drukte op mn buik enzo en ik kon wel door de grond zakken
Dus dat gaat nog wel even duren.
BE YOUR DOG
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:45:16 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73853220
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:28 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Dus dat gaat nog wel even duren.
ja En ik kan daar niet echt om lachen. Net gegeten, en tijdens het eten kon ik wel schreeuwen/janken van de buikpijn nu is het minder, maar waarschijnlijk is het er straks weer.

En ik had dus vanmorgen nog brei, en vanaf 15u weer slijm en echt waterdunne diarree

*diep zucht* Ik snap ook niet dat de HAP ofzo niet heeft gezegd van "nou, huppa we gaan gelijk een scopie doen"

Dat konden ze ook met foto's maken toen ze dachten dat mn poot gebroken was.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:45:40 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73853235
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:49 schreef Morretje het volgende:
Oef Q..

Ik hoop dat de internist dinsdag besluit je versneld een scopie te laten ondergaan. Mijn tip is ook om dat met een roesje te doen, dat was bij mijn ziekenhuis niet gebruikelijk (endoscopie) en vooral de lucht die in je darmen wordt geblazen is heul niet grappig! Die endoscopie was trouwens, om allerlei andere zaken uit te sluiten, daarna kreeg ik pas diagnose spastische darm. Jouw HA heeft het wel makkelijk daarop geschoven zeg!
Sterkte meis met de pijn vooral!
thnx babe
pi_73853689
die lucht is inderdaad al pijnlijk als je niks hebt, laat staan als je een ontzettende opvlamming hebt
roesje ftw
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:02:08 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73853801
quote:
Mensen met een chronische darmontsteking hebben een licht verhoogde kans op darmkanker. Dit licht verhoogde risico begint ongeveer tien jaar nadat de diagnose is gesteld. Om het risico te verkleinen zijn regelmatige controle-onderzoeken erg belangrijk. Uw behandelend arts zal dit met u bespreken.
Ikke wor nie zo vrolijk van goegle
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:04:42 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73853899
ik heb trouwens sinds 16:30 ofzo ook maar kleine beetjes ontlasting. Maar ik heb buikpijn alsof ik moet als een paard
pi_73853962
doe lekker iets warms op je buik
kersenpittenzak, of kruik
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:19:53 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73854509
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:06 schreef Mirjam het volgende:
doe lekker iets warms op je buik
kersenpittenzak, of kruik
MM maakt nu een kruik voor me

Greys kwam in de F&F SC ( Greys) met het idee om een "dagboek" van een week bij te houden. Wat ik eet, hoe laat, of er dan pijn is, hoe laat er pijn is, hoelaat ik naar de wc moet, hoe het eruit ziet, ect.

Misschien dat daar ook wat in ontdekt kan worden. Baat het niet dan schaad het niet. Toch?
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:32:49 #87
74276 saaw
pi_73854964
Heel veel sterkte! Hoop voor je dat het geen Crohn is en hou ons op de hoogte!
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:34:13 #88
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73855002
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

ja En ik kan daar niet echt om lachen. Net gegeten, en tijdens het eten kon ik wel schreeuwen/janken van de buikpijn nu is het minder, maar waarschijnlijk is het er straks weer.

En ik had dus vanmorgen nog brei, en vanaf 15u weer slijm en echt waterdunne diarree

*diep zucht* Ik snap ook niet dat de HAP ofzo niet heeft gezegd van "nou, huppa we gaan gelijk een scopie doen"

Dat konden ze ook met foto's maken toen ze dachten dat mn poot gebroken was.
Ik moet zelf ook vaker endoscopiëen doen en bij mij duurt het wachten ook altijd heel lang. (4 weken nu). Verschil is dat ik weinig pijn heb, en jij veel. Ik snap ook niet dat ze je dan zo lang laten wachten. Meteen zou prettig zijn, maar ik denk niet dat ze dat risico nemen, omdat je eerst moet laxeren. Als je het echt niet uithoud zou ik langs de EHBO gaan.
Overigens is het dagboek wel een goeie. Als je dat meeneemt naar de MDL-arts, dan gaat het een stuk makkelijker en sneller.
Sterkte.
BE YOUR DOG
pi_73856528
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

MM maakt nu een kruik voor me

Greys kwam in de F&F SC ( Greys) met het idee om een "dagboek" van een week bij te houden. Wat ik eet, hoe laat, of er dan pijn is, hoe laat er pijn is, hoelaat ik naar de wc moet, hoe het eruit ziet, ect.

Misschien dat daar ook wat in ontdekt kan worden. Baat het niet dan schaad het niet. Toch?
ja hoor, goed idee
alle info helpt
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:19:08 #90
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73864601
Q, heeft de HAP bij jullie 's nachts dienst op de SEH?
Zo ja...ga dan es langs...op de SEH krijg je vaak direct de juiste specialist aan je bed en kunnen er vaak veel sneller onderzoeken gedaan worden.
En zo'n scopie zal idd niet prettig zijn, maar tegenwoordig geven ze vaak dormicum of diazepam zodat je het allemaal wat minder voelt/meekrijgt.
Daarbij is het wel es prettig om te weten wat het nou precies is, zodat er een gerichte behandeling opgestart kan worden.
Zo is het toch ook k*t met peren toch?

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_73866038
Lieve Qwea :

geef iedereen die je afscheept via de telefoon of een afspraak wil maken voor 27 oktober : DE DIKKE VINGER!!

Als jij al ruim 3 weken krom ligt van de pijn.... na het eten of tijdens of wat dan ook : Bel een amulance
Zeg dat je het niet meer trekt en dat het dus al bijna een maand aan de gang is.

Als je bloed bij de ontlasting hebt is het niet goed... of het moet helder bloed zijn (kan van een aambei zijn of een gesprongen adertje door het druk gevoel ) Maar als het donker bloed is is het verder verwijderd van je endeldarm.

(sorry om te zeggen maar mijn dierenarts behandeld mijn katten beter dan jouw huisarts jou doet)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:58:01 #92
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_73866084
Lekker poepen
pi_73867717
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:58 schreef JuiceJuice het volgende:
Lekker poepen
Na het lezen van dit topic...denk ik dat dat de enige wens is van de TS !
pi_73867760
Er heerst wel een vrij heftig buikvirus, dus dat kan het zijn, in combinatie met een spastische darm of wat anders, niet fijn.
Dat bloed bij de ontlasting vind ik niet zo ok...en dat je huisarts daar zo laks over doet plus nog zegt dat je salmonella hebt, wat dus niet zo is..zou ik een andere huis arts nemen!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73876166
Een ambulance inschakelen is best wel een goed idee, of naar de EHBO.
Want nog tot de 27ste wachten voor een afspraak met de MDL-arts en pas daarna het onderzoek plannen (heb ik het goed begrepen?) duurt veel te lang gezien je er al zo lang mee loopt en de ernst van je klachten.

Als je nou een beetje buikpijn zou hebben, zou ik zeggen "oke", maar al dat bloed, slijm, diarree... nee, dat is echt véél te heftig!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:55:39 #96
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73876236
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:19 schreef Ingetje79 het volgende:
Q, heeft de HAP bij jullie 's nachts dienst op de SEH?
Zo ja...ga dan es langs...op de SEH krijg je vaak direct de juiste specialist aan je bed en kunnen er vaak veel sneller onderzoeken gedaan worden.
En zo'n scopie zal idd niet prettig zijn, maar tegenwoordig geven ze vaak dormicum of diazepam zodat je het allemaal wat minder voelt/meekrijgt.
Daarbij is het wel es prettig om te weten wat het nou precies is, zodat er een gerichte behandeling opgestart kan worden.
Zo is het toch ook k*t met peren toch?

Nee, SEH is een apart onderdeel in het ziekenhuis. Daar heb ik ooit voor mn voet gezeten. De HAP heeft mij toen doorgestuurd naar de SEH bij mijn weten. Hier in Den Helder zit de HAP ook niet in/bij het ziekenhuis.

Tis idd erg kut met peren. Mijn ontlasting is ook vet licht IMHO. Het is altijd normaal, en sinds gisteren is het erg erg erg erg erg erg erg erg erg lichbruin
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:56:20 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73876257
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 01:01 schreef prupke het volgende:

[..]

Na het lezen van dit topic...denk ik dat dat de enige wens is van de TS !
Ja, alleen dan wel met de mooiste stront ever
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:57:10 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73876282
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Er heerst wel een vrij heftig buikvirus, dus dat kan het zijn, in combinatie met een spastische darm of wat anders, niet fijn.
Dat bloed bij de ontlasting vind ik niet zo ok...en dat je huisarts daar zo laks over doet plus nog zegt dat je salmonella hebt, wat dus niet zo is..zou ik een andere huis arts nemen!!!
Dit is zo geen buikgriep

Buikgriep heb ik al zo vaak gehad.

Ik voel me voor de rest ook totaal niet ziek ofzo. En buikgriep is fijner dan dit

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 20-10-2009 14:15:57 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:58:09 #99
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73876312
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:53 schreef Yoewie het volgende:
Een ambulance inschakelen is best wel een goed idee, of naar de EHBO.
Want nog tot de 27ste wachten voor een afspraak met de MDL-arts en pas daarna het onderzoek plannen (heb ik het goed begrepen?) duurt veel te lang gezien je er al zo lang mee loopt en de ernst van je klachten.

Als je nou een beetje buikpijn zou hebben, zou ik zeggen "oke", maar al dat bloed, slijm, diarree... nee, dat is echt véél te heftig!
Vies detail
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit geweten dat je dat 2de kon poepen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:11:42 #100
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73878644
Joh, ga eens naar de SEH jij
Of bel huilend de HA op dat je het niet meer trekt...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:15:31 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73878789
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:11 schreef ElisaB het volgende:
Joh, ga eens naar de SEH jij
Of bel huilend de HA op dat je het niet meer trekt...
Ja maar, SEH kan je niet heen zomaar, denk ik Dan moet je doorgestuurd worden via de HAP En de HAP ben ik al geweest en die stuurde me naar de HA Sowieso stom hier. Normaal gesproken maakt de HA een afspraak met het ziekenhuis en stuurt een verwijsbrief en dan krijg ik een brief van het ziekenhuis met datum en tijd voor de afspraak.

Nu moest ik naar het ziekenhuis van de HA, zeggen dat ik een afspraak wilde, zonder verwijsbrief want die kwam nog wel. Het ziekenhuis was er niet blij mee.

Ik moet trouwens zeggen dat het vanaf 12:18 bijzonder goed gaat opeens. Nog geen buikpijn aanval gehad, en de laatste x toilet was om 12:00

Ik snap er niks van iig
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:20:37 #102
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73878975
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:15 schreef Qwea het volgende:

[..]
En de HAP ben ik al geweest en die stuurde me naar de HA
De huisarts die je doorverwijst naar de huisarts. En het vervelende is dat het nog geld kost ook. Ik ben blij dat mijn huisarts naast mij woont.
BE YOUR DOG
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:24:23 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73879129
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:20 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

De huisarts die je doorverwijst naar de huisarts. En het vervelende is dat het nog geld kost ook. Ik ben blij dat mijn huisarts naast mij woont.
Ja, ik vind het ook stom. Wat nog stommer is is dat ik dus ook nog eerst langs die internist moet

Ik was overigens wat te voorbarig met mn " het gaat goed qua pijn "
pi_73884220
wat is een SEH
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:51:09 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73884262
Spoedeisende hulp
pi_73884592
Aha
Zoiets versta ik onder de EHBO post.
pi_73884745
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:15 schreef Qwea het volgende:
Ja maar, SEH kan je niet heen zomaar, denk ik Dan moet je doorgestuurd worden via de HAP
Dikke onzin, je kunt gewoon naar de eerste hulp gaan. Je hoeft niet doorverwezen te worden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:10:57 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73884889
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef Yoewie het volgende:
Aha
Zoiets versta ik onder de EHBO post.
Ooh, dat heet hier SEH wehehe.

Niet dat de SEH ook echt SEH is. Ik zat er zelfs met mn pootje toen ik van de trap flikkerde en er een pic gemaakt moest worden
pi_73884956
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:10 schreef Qwea het volgende:
Niet dat de SEH ook echt SEH is. Ik zat er zelfs met mn pootje toen ik van de trap flikkerde en er een pic gemaakt moest worden
En waarom precies zou dat niet spoedeisend zijn?

Vind dat je nogal een vreemde houding hebt ten opzichte van medische klachten en behandeling daarvan. Maar goed, dat heb ik al vaker gezegd.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:14:29 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73885028
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:12 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En waarom precies zou dat niet spoedeisend zijn?

Vind dat je nogal een vreemde houding hebt ten opzichte van medische klachten en behandeling daarvan. Maar goed, dat heb ik al vaker gezegd.
Ik snap niet wat jij uberhaupt nog telkens in mijn topics doet. Ik word schijtziek van je. En je draagt niks bij. Ik verzoek je dan ook vriendelijk op te zouten en niet meer in mijn topics te reageren.

En nu ga je op negeer Ik blijf niet bezig met je
pi_73885185
Ja want ik voeg inderdaad niks toe door uit te leggen dat je geen verwijzing nodig hebt voor spoedeisende hulp met darmklachten. Sorry dat ik je stoorde bij het aandachtshoeren. As you were.
pi_73885326
klaar nu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:46:17 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73887820
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dikke onzin, je kunt gewoon naar de eerste hulp gaan. Je hoeft niet doorverwezen te worden.
wil je het vergoed hebben door je verzekering, dien je idd doorverwezen te zijn, door een huisarts/HAP of door een ambulance gebracht worden
op eigen houtje gaan word echt niet gewaardeerd, en levert vaker problemen met vergoedingen

hoe is het nu Qwea? is t geen optie om vanavond naar een huisartsenpost te gaan, en aan te geven dat het zo echt niet meer gaat?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:08:51 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73888744
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

wil je het vergoed hebben door je verzekering, dien je idd doorverwezen te zijn, door een huisarts/HAP of door een ambulance gebracht worden
op eigen houtje gaan word echt niet gewaardeerd, en levert vaker problemen met vergoedingen

hoe is het nu Qwea? is t geen optie om vanavond naar een huisartsenpost te gaan, en aan te geven dat het zo echt niet meer gaat?
Het is nu prima Ik heb eigenlijk nu vrijwel geen last ook nog maar 2x vandaag naar de toilet geweest terwijl ik gisteren al op 10x zat ofzo. Laatste erge buikpijn was om 11:55

een uur geleden gegeten, en het gaat nog steeds goed. Er is geen peil op te trekken blijkbaar: {
pi_73888825
Oh bij mij is het altijd (3x) gewoon vergoed, met minder heftige symptomen, vreemd zeg. Er is ook altijd tegen me gezegd op huisartsenpost van als je het niet vertrouwt gewoon gaan. Ik zei het dus ook echt niet om te trollen, zo gaat het hier gewoon
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:17:44 #116
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73889083
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:46 schreef Ynske het volgende:
Voorovergebogen en kreunend binnenkomen (moet mogelijk zijn als het zo'n pijn doet). Vertel er even bij dat de HA en de HAP niet werkt en voor je het weet lig je. En terecht. En met vergoedingen zou dat niets moeten uitmaken. Het is Nederland jeweest

Ik ben niet zo'n pieperd en ik zou zeker niet zomaar naar de SEH gaan. Maar als je al zo lang loopt te kutten en via de HA(P) niet genoeg wordt geholpen, dan zou ik het niet gek vinden om gewoon te gaan.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73891077
Ik ben een aantal jaar geleden met dezelfde klachten naar de SEH gegaan, zonder HAP of HA verwijzing en ik heb nooit een rekening gezien. Alles is gewoon vergoed.

Het lijkt me vrij duidelijk dat je niet tot 27 oktober kan wachten, dus als ik jou was zou ik gewoon gaan, want dit kan echt niet langer zo hoor!
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
pi_73891133
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:11 schreef heroine het volgende:
Ik ben een aantal jaar geleden met dezelfde klachten naar de SEH gegaan, zonder HAP of HA verwijzing en ik heb nooit een rekening gezien. Alles is gewoon vergoed.
da's weer nieuw, joost mag weten waarom overigens
pi_73893506
Je hebt in principe een verwijzing nodig aangezien het niet spoedeisend is. Spoedeisend is een breed woord. Van de trap vallen en je been breken is 's avonds wel spoedeisend daar kun je niet mee blijven zitten. Dit heb je al langer en is waarschijnlijk niet levensbedreigend en wel erg vervelend. Wellicht kun je bij de internist aankaarten dat je hele erg pijn hebt. Maar probeer wel redelijk te blijven. Je hebt je hart op je tong maar soms brengt je dat niet daar waar je wilt komen. Beterschap.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:10:00 #120
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73893684
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:13 schreef Mirjam het volgende:

[..]

da's weer nieuw, joost mag weten waarom overigens
nou ja, als ik traumacentrum kijk, zie ik wel vaak mensen voor janlul bij de seh zitten
pi_73893799
daarom is heel de hap ook in het leven geroepen. Mensen gaan te snel en hebben geen idee wat het kost. Een ambulance laten komen is echt heel duur. Alleen is het nog niet helemaal doorgedrongen tot iedereen.
Ik moet bekennen dat ik ook 3x bij de EHBO heb gezeten in het weekend/'s avonds
pi_73894022
Ik snap dus niet waarom als het zo alleen voor levensbedreigende dingen is ik er ook heen moet om 4 lullige hechtinkjes uit mn arm te laten trekken en een pleister te laten plakken terwijl dat net zo goed door een huisarts, assistente of mijzelf gedaan kan worden
pi_73894190
of je moest naar een arts die op dat moment daar dienst had. Ik heb bij mijn orthopeed ook een afspraak gehad op de EHBO hij had daar op dat moment dienst en deed de "gewone" afspraken tussendoor.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:21:21 #124
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73894206
Q, als je de HAP nu es belt en de situatie uitlegt (krom van de pijn, alleen maar bloed en slijm verliezen ipv poepie).
Ze hebben daar ongetwijfeld een heel dossier van je en als je erbij vermeld dat je met deze pijn de nacht niet in durft en kan en graag naar het zkh wil voor nadere diagnostiek kunnen ze mss een verwijzing voor de SEH klaarleggen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:30:25 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73894621
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Q, als je de HAP nu es belt en de situatie uitlegt (krom van de pijn, alleen maar bloed en slijm verliezen ipv poepie).
Ze hebben daar ongetwijfeld een heel dossier van je en als je erbij vermeld dat je met deze pijn de nacht niet in durft en kan en graag naar het zkh wil voor nadere diagnostiek kunnen ze mss een verwijzing voor de SEH klaarleggen.
En even heel stom hoor... maar wat zou ik bij de SEH moeten doen? momenteel valt de pijn mee, maar goed daar is even geen pijn op te trekken. Net was weer heul erg.. maar waar ik heen wil (ik wijk af van mn vraag ) de HAP kan niks voor me doen, want ze hebben GEEN idee wat het is. De HA idemdito. Wat zou de SEH dan moeten doen?

Ze komen er waarschijnlijk pas achter wat het is, na een endoscopie. Die wordt door de functie afdeling gedaan. Die is dicht om half 5. Nu zullen er ongetwijfeld wel mensen zijn die een endoscopie wel kunnen uitvoeren, maar er is me aan de Balie van de interne geneeskunde erg bot gezegd dat ik GEEN endoscopie krijg (ook niet toen ik zei dat ik echt kapot ging van de buikpijn) nadat ik bij de internist was geweest.

Snappie? Overigens snap ik sowieso het niet zo goed allemaal. Ik heb een AB gehad voor de Salmonella, daarna had ik echt mooie poep ( ) dus dat heeft blijkbaar gewerkt. En de buikpijn was ook weg. Nu vermoeden ze een colitis / crohn.. nou, dus ergens een ontsteking. Geef daar dan alvast medicatie voor ofzo
pi_73894674
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:
of je moest naar een arts die op dat moment daar dienst had. Ik heb bij mijn orthopeed ook een afspraak gehad op de EHBO hij had daar op dat moment dienst en deed de "gewone" afspraken tussendoor.
Ik had geen afspraak

Het doet er verder niet toe, het was meer om aan te geven dat ze blijkbaar in de ene woonplaats een stuk makkelijker zijn met waarvoor je naar de ehbo moet dan in andere woonplaatsen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:33:43 #127
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73894760
Ze kunnen evt. een echo doen, kijken of daarmee al iets te zien is.
En als ze op de SEH vinden dat er een scopie moet komen kan dat veul sneller geregeld worden.
Met AB moet je sowieso uitkijken; kan ook weer darmklachten geven....en je hebt al genoeg van die troep gehad.
Behandelen met corticosteroiden zullen ze niet snel doen zonder diagnose.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:35:39 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73894852
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:17 schreef Dipkip het volgende:
Ik snap dus niet waarom als het zo alleen voor levensbedreigende dingen is ik er ook heen moet om 4 lullige hechtinkjes uit mn arm te laten trekken en een pleister te laten plakken terwijl dat net zo goed door een huisarts, assistente of mijzelf gedaan kan worden
Bij ons in Emmen poosje terug ; (hap)

*raar gebrabbel want 1 kant van mn mond was verlamt*
*huilend aan de telefoon*
"Hoi u spreekt met Qwea. Ik heb ontzettende hoofdpijn, alsof mn hoofd uit elkaar knalt. Ik kan niet goed praten want de rechterzijde van mn mond is verlamt en er komt alle maal speeksel uit druipen. Ook is mijn zicht ontzettend afgenomen, ben ik duizelig en ontzettend misselijk. Lopen gaat niet. Staan ook niet"
-Ooh. Dan moet u even paracetamol nemen.
"Ja hallo, wtf denk je dat ik gedaan heb? Ik heb 6 ! paracetamol en 3 ibu 600 genomen. In 2.5u" (ja veelste veel, don't tell me"
-Ooh. En hielp dat?
"NEE! Anders belde ik niet."
-Nou, komt u maar even langs dan al denk ik niet dat het nodig is

*ouders arriveren met Q bij de HAP. Vader moet Q praktisch naar binnen dragen want lopen gaat alleen zeer slecht*

2 ! uur moeten wachten, toen mn benen het een klein beetje weer deden ben ik van de pijn rondjes gaan lopen, en mn andere mondhoek was opeens ook verlamt. Na 2! u bedachten ze dat het wel eens een hersenbloeding kon zijn. Toen kon alles binnen de 5 min, en kon ik naar de SEH.

M.a.w het moet wel heel bont zijn in Emmen, wil je naar de SEH kunnen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:36:55 #129
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73894914
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze kunnen evt. een echo doen, kijken of daarmee al iets te zien is.
En als ze op de SEH vinden dat er een scopie moet komen kan dat veul sneller geregeld worden.
Met AB moet je sowieso uitkijken; kan ook weer darmklachten geven....en je hebt al genoeg van die troep gehad.
Behandelen met corticosteroiden zullen ze niet snel doen zonder diagnose.
Ugh. Maar een scopie, is dat ook voor je maag? Want die huisarts van Mike dacht ook nog aan iets van de maag

Ik weet wel, dat ik iig niet afwacht tot 27 okt als de pijn weer zo erg wordt als gisteren overdag of als zaterdag ochtend.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:37:43 #130
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73894950
Het zal per HA die dienst heeft verschillen, maar persoonlijk heb ik nooit gezeur met de HAP.
Niet dat ik ze vaak nodig heb, maar als ik ze nodig heb doen ze niet moeilijk
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:39:10 #131
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73895025
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ugh. Maar een scopie, is dat ook voor je maag? Want die huisarts van Mike dacht ook nog aan iets van de maag

Ik weet wel, dat ik iig niet afwacht tot 27 okt als de pijn weer zo erg wordt als gisteren overdag of als zaterdag ochtend.
Scopie kan van maag (gastroscopie), darmen(coloscopie of duodenoscopie), longen(bronchoscopie).
Overal waar een camera in kan zeg maar
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:40:06 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895073
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:39 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Scopie kan van maag (gastroscopie), darmen(coloscopie of duodenoscopie), longen(bronchoscopie).
Overal waar een camera in kan zeg maar
Overal

Ooh, en hoe zit dat met roesjes favo dokters assistente van me

Geven ze die tegenwoordig "zomaar" of moet daar een verdomd goeie reden voor zijn?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:40:45 #133
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895094
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:37 schreef Ingetje79 het volgende:
Het zal per HA die dienst heeft verschillen, maar persoonlijk heb ik nooit gezeur met de HAP.
Niet dat ik ze vaak nodig heb, maar als ik ze nodig heb doen ze niet moeilijk
Hier in den helder nooit problemen met langskomen oid. In Emmen helaas des te meer
pi_73895133
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Overal

Geven ze die tegenwoordig "zomaar" of moet daar een verdomd goeie reden voor zijn?
Vaak doen ze natuurlijk niet alles tegelijk hè
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:42:14 #135
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895177
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:41 schreef Raissa het volgende:

[..]

Vaak doen ze natuurlijk niet alles tegelijk hè
Nee, dat snapte ik
pi_73895189
Maar Qwea, en ik bedoel dit wederom niet vervelend, maar als je symptomen van een herseninfarct hebt moet je toch gewoon een ambulance bellen of naar de eerste hulp? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen via een huisarts moet? Want de symptomen die je beschrijft wijzen gewoon op iets levensbedreigends.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:43:41 #137
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73895233
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Overal

Ik vergat de hysteroscopie; lekker een camera in je baarmoeder

Hangt denk ik van de specialist af, maar volgens mij moet het geen probleem zijn als je dit wil.
Tis voor de specialist ook een stuk relaxter als jij ontspannen bent.
Straks knijp je die camera kapot
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:43:42 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895234
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:42 schreef Dipkip het volgende:
Maar Qwea, en ik bedoel dit wederom niet vervelend, maar als je symptomen van een herseninfarct hebt moet je toch gewoon een ambulance bellen of naar de eerste hulp? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen via een huisarts moet? Want de symptomen die je beschrijft wijzen gewoon op iets levensbedreigends.
Hoe moest ik nou weten dat dat symptomen waren. Ik google niet alles

Bleek achteraf dat ik gewoon ontzettend zware migraine had. Zo zwaar dat ik morfine moest/kreeg. Achteraf niks aan de hand dus. En ik was wel bekend met migraine, alleen niet zo erg.

pi_73895235
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, dat snapte ik
Oké dan

Hoe ze met roesjes omgaan verschilt per ziekenhuis. Het ene ziekenhuis doet het standaard, het andere doet net alsof je een zeur bent als je er om vraagt, bij weer een ander doen ze het wel maar alleen als de patient er om vraagt....
pi_73895287
Qwea, roesjes kan je gewoon aangeven, of je dat wilt of niet. In Alkmaar doen ze het tegenwoordig zelfs standaard.
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:44:43 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895289
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:43 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Ik vergat de hysteroscopie; lekker een camera in je baarmoeder

Hangt denk ik van de specialist af, maar volgens mij moet het geen probleem zijn als je dit wil.
Tis voor de specialist ook een stuk relaxter als jij ontspannen bent.
Straks knijp je die camera kapot
In je baarmoeder? kut zeg

Maar eens sowieso vragen om een roesdinges.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:44:53 #142
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73895298
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:42 schreef Dipkip het volgende:
En dat dus
Bij zulke symptomen als die jij beschreef had ik 112 gebeld ipv de HAP.
pi_73895323
altijd om een roesje vragen dus als je dat wil
laat ze maar lekker zeiken, jij bent de patient.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:46:32 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895375
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

En dat dus
Bij zulke symptomen als die jij beschreef had ik 112 gebeld ipv de HAP.
Ooh nou, ja, ik had daar niet echt aan gedacht. Ik ben een beetje bang voor 112. Waarom weet ik niet

Ik denk ook omdat mijn eigen HA mij ooit op het HART gedrukt heeft dat ik voor SPOEDEISENDE dingen, de HAP moest bellen.
pi_73895535
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:43 schreef Qwea het volgende:
Hoe moest ik nou weten dat dat symptomen waren. Ik google niet alles
Ken je dat spotje op tv niet van dat wijffie op die boot en dat dr kind dan zei mam je gezicht ziet er zo gek uit blabla?

Ik google ook niet van alles hoor, vind dit gewoon algemene kennis / inschattingsvermogen. Ik denk dat je huisarts je dat gezegd heeft omdat je nogal veel klachten hebt. Maar ook voor mensen die vaak bij een arts zitten geldt dat sommige dingen gewoon niet kunnen wachten op een huisartsenpost. Als je geen lucht kan krijgen bijv. wel echt naar de ehbo gaan hoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:55:41 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895820
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ken je dat spotje op tv niet van dat wijffie op die boot en dat dr kind dan zei mam je gezicht ziet er zo gek uit blabla?

Ik google ook niet van alles hoor, vind dit gewoon algemene kennis / inschattingsvermogen. Ik denk dat je huisarts je dat gezegd heeft omdat je nogal veel klachten hebt. Maar ook voor mensen die vaak bij een arts zitten geldt dat sommige dingen gewoon niet kunnen wachten op een huisartsenpost. Als je geen lucht kan krijgen bijv. wel echt naar de ehbo gaan hoor
Nou, zo vaak kom ik niet bij mn huisarts, laat staan bij de HAP ik ga alleen in erge gevallen naar de HAP. Of als de huisarts me niet wil helpen, zoals 3 weken geleden
pi_73895837
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh nou, ja, ik had daar niet echt aan gedacht. Ik ben een beetje bang voor 112. Waarom weet ik niet

Ik denk ook omdat mijn eigen HA mij ooit op het HART gedrukt heeft dat ik voor SPOEDEISENDE dingen, de HAP moest bellen.
Ik vind het maar een prutser van een HA die jij hebt (als ik dit alles zo lees)

Ik zel heb ook een keer krom gelegen van de buikpijn, na 2 weken naar de dokter --> Die wist ut niet en ze zei : Hier heb je een briefje voor de EHBO!

Daar gekomen heb ik 2 internisten en 5 chirurgen aan mijn bed gehad en ze wisten het geen van allen wat het was.
Opgenomen en van die onderzoeken gehad waar je niet vrolijk van word....
pi_73895882
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:56 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik zel heb ook een keer krom gelegen van de buikpijn, na 2 weken naar de dokter --> Die wist ut niet en ze zei : Hier heb je een briefje voor de EHBO!

Daar gekomen heb ik 2 internisten en 5 chirurgen aan mijn bed gehad en ze wisten het geen van allen wat het was.
En wat was het uiteindelijk?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:57:57 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73895914
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:56 schreef prupke het volgende:

[..]

Mijn huisarts weigerde om bij iemand te komen die ontzettende pijn op zn borst had. Na 3x gebeld te hebben zei de arts dat hij niet kwam want het was niet ernstig. Ook niet toen de man geen lucht kreeg. Uiteindelijk ambu gebeld, en die man is overleden aan een hartaanval

Aldus de verhalen in de wachtkamer
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:03:51 #150
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73896141
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn huisarts weigerde om bij iemand te komen die ontzettende pijn op zn borst had. Na 3x gebeld te hebben zei de arts dat hij niet kwam want het was niet ernstig. Ook niet toen de man geen lucht kreeg. Uiteindelijk ambu gebeld, en die man is overleden aan een hartaanval

Aldus de verhalen in de wachtkamer
Lijkt me idd een "wachtkamerverhaal".
Iedere arts zal bij pijn op de borst direct z'n tas pakken en in de auto stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')