Ooh my fucking god. Dat is echt niet grappig dus. Ik wil op vrijdag mn patatjes, en ik wil gewoon cola en k ben gek op vleesquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een speciaal dieet.. geen caffeine, geen vette dingen, niet al te veel suiker (liever niet zelfs), geen muntachtige zaken, niet te veel vlees, veel fruit en groentes, niet veel specerijen en chemische zooi, geen melkproducten, etc. Kan meestal beter opnoemen wat ik wel kan eten. De eerste maanden heb ik geleefd op rijst met wat groente om de darmen zoveel mogelijk rust te geven. Eigenlijk valt op sommige dagen (zoals vandaag) het meeste eten verkeerd en eet ik gewoon maar niet.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:15 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er geen speciaal dieet meer meegegeven aan patiënten en is het aan de patiënt zelf om uit te zoeken waar hij wel of niet tegen kan qua voedsel.
De één kan wel tegen bijvoorbeeld sla, kruiden en vet eten en de ander weet niet.
Ik dacht eerst aan een blinde darm ontsteking ofzo. Maar volgens mij heb je dan nog veel meer pijn, en niet in vlagenquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef saaw het volgende:
Bij mij zat de pijn trouwens boven mn navel, ik dacht in eerste instantie ook dat het gewoon maagpijn was. Tot het zo erg werd en ik naar de HAP ging die me meteen maar voor een paar dagen in het ziekenhuis opnamen
quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Overigens, hier nog even op terug komen. Als ik dus wel crohn heb, en ik heb het al langer, dan is dat mooi stom omdat ik een maand of 4 a 5 geleden flink aan de diclofenac en ibuprofen zat ivm rugklachten en rsi
Afvallen hoeft niet altijd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef Qwea het volgende:
[..]Godver
![]()
Crohn is niet grappig geloof ik. Ik hoor horror verhalen dat je een shitload aan dingen moet laten qua eten enzo, en dat je afvalt als een idioot.
Wat bedoel je met ingrijpend? Op welke manier?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar crohn is niet "ingrijpend" ofzo toch?
Oeh, joy, buikpijn komt er weer aan
Blinde darm zit rechtsonder meen ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik dacht eerst aan een blinde darm ontsteking ofzo. Maar volgens mij heb je dan nog veel meer pijn, en niet in vlagen
De HAP in Den Helder heeft trouwens ook verder geen onderzoek verricht
Ik heb toen wel bloed in mn ontlasting gehad ook ja, en toen zei mijn HA dat ik moest stoppen met die NSAID's omdat mn maag daarvan ws over de zeik ging.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Heb je toen niet extra last gehad?
[..]
Afvallen hoeft niet altijd.
Nou ja, ingrijpend als in, er valt opzich prima mee te leven zonder dat je een heleboel shit moet laten en vergaat telkens vergaat van de pijn.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ingrijpend? Op welke manier?
[..]
Blinde darm zit rechtsonder meen ik.
Het ligt eraan welke "niveau" van Crohn je hebt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ingrijpend als in, er valt opzich prima mee te leven zonder dat je een heleboel shit moet laten en vergaat telkens vergaat van de pijn.
Als je crohn hebt, en je kan bv niet tegen sla en je eet dat niet, heb je dan wel weer normale ontlasting? Of blijf je altijd brei zooi houden?
Wat ik trouwens raar vind, is waarom was alles helemaal prima ten tijde van die AB en iets daarna. Ik had de mooiste stront ever
Thnx voor de info!quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:29 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Het ligt eraan welke "niveau" van Crohn je hebt.
Je kunt een lichte variant hebben maar ook een zware.
De ene patiënt werkt fulltime met Crohn en de andere is 100% afgekeurd.
Natuurlijk is het (gedeeltelijk) onder controle te houden met medicijnen, maar dat betekend niet dat je dan meteen weer alles kunt eten. Je zult altijd rekening moeten houden met je lijf.
Crohn gaat op en af. De ene periode gaat het goed, en de andere periode gaat het minder, zowel met je klachten lichamelijk als met je ontlasting.
Wat bedoel je met AB?
Dat van de AB kan ik ook niet verklaren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Thnx voor de info!AB = antibiotica die ik heb gehad voor de "salmonella"
Men, ik twijfel echt of ik niet gewoon weer de HA bel of ik NU langs kan komenkolere zeg, die buikpijn is echt niet grappig
Yup. Trommelvlies doorprikken (2x) was met 'n roesje.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:03 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Zeker weten dat je het niet verward met narcose?
Dettol is toch ontsmettingsmiddel?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Syrena het volgende:
[..]
Yup. Trommelvlies doorprikken (2x) was met 'n roesje.
Ik moest ook altijd kotsen bij de HA toen ik klein was, 't kan ook nog psychisch zijn (ARGH, dettol).
Geen idee dus wanneer het onderzoek is. Daarvoor moet ik morgen pas naar de AH. Om te vragen of die het uberhaupt wil doenquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dat van de AB kan ik ook niet verklaren.
Wanneer heb je het onderzoek? Kunnen ze er geen spoed achterzetten? (kan de HA vast wel regelen gezien je er zo lang al mee zit en zo heftig is)
quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen idee dus wanneer het onderzoek is. Daarvoor moet ik morgen pas naar de AH. Om te vragen of die het uberhaupt wil doen
in gesprek. Ik ga ff weer wat lozen, zal zo nog es bellenquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:38 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Jeetje.
Ik zou 'm ff bellen (heeft 'ie geen telefonisch spreekuur?) en uitleggen dat het echt ernstig is.
Of vragen of je nu nog ff tussendoor mag langskomen.
Dat ie het maar gewoon doet en er ook ff spoed achterzet
quote:
Ik heb crohn en zou het -bij mezelf dan- absoluut onder de noemer ingrijpend plaatsen. Ik heb geen dieet, weet waar ik wel en niet tegen kan maar heb altijd 'brei'... Zoals iemand boven me al zei, het ligt er heel erg aan welk 'niveau' crohn je hebt..quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ingrijpend als in, er valt opzich prima mee te leven zonder dat je een heleboel shit moet laten en vergaat telkens vergaat van de pijn.
Als je crohn hebt, en je kan bv niet tegen sla en je eet dat niet, heb je dan wel weer normale ontlasting? Of blijf je altijd brei zooi houden?
Wat ik trouwens raar vind, is waarom was alles helemaal prima ten tijde van die AB en iets daarna. Ik had de mooiste stront ever
breiquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:30 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb crohn en zou het -bij mezelf dan- absoluut onder de noemer ingrijpend plaatsen. Ik heb geen dieet, weet waar ik wel en niet tegen kan maar heb altijd 'brei'... Zoals iemand boven me al zei, het ligt er heel erg aan welk 'niveau' crohn je hebt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |