abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73825935
Hallo mede fockers

Aangezien ik me sinds kort lastiger in bedwang kan houden,
Daar bedoel ik mee dat ik het lastig vind om van die vette snacks zoals chips af te blijven.
En ik dacht laat ik daar is wat aan gaan doen,
Weet iemand nog een gezonde snack dat ik niet helemaal voor hoef te bereiden want daar heb ik meestal dan geef zin in als ik bijvoorbeeld 's avond's een snack wilt.
Maar liever iets dat je kant en klaar in de winkel kan kopen of crackertje smeren lukt me nog wel ^^
En is popcorn (zout) eigenlijk ook een gezonde snack?
Er zijn van die geruchten weetje...
Nouja iedergeval alvast bedankt mede fockers.

Ajuuss
Hoe krijg je internet op je ipod???
pi_73825998
komkommer, alfalfa of rabarber
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 22:34:56 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73826018
Wortel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73826374
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:33 schreef Fainttnt het volgende:
Hallo mede fockers
Whut?
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:42:47 #5
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_73826466
gewoon kaugum kauwen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_73826867
Rijstwafels/Snack a jacks, zonnebloempitten, gedroogd fruit, komkommerschijfjes, mini tomaatjes, worteltjes, selderij, augurkjes evt. in ham rollen, rozijnen, yoghurt/kwark, japanse mix,

Een handje vol (onbewerkte of geroosterde) noten is prima. Eet alleen niet veel meer en gebakken noten. Werkt zeer goed als je erg trek hebt!

Popcorn is trouwens redelijk gezond, zolang het geen zoete popcorn is. Ook niet te veel zoute popcorn eten wan teveel zout is ook niet goed.

En wat ook lekker is:
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:51:56 #7
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_73826894
heitieh
pi_73827061
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:51 schreef Trusten het volgende:
Rijstwafels/Snack a jacks, zonnebloempitten, gedroogd fruit, komkommerschijfjes, mini tomaatjes, worteltjes, selderij, augurkjes evt. in ham rollen, rozijnen, yoghurt/kwark, japanse mix,

Een handje vol (onbewerkte of geroosterde) noten is prima. Eet alleen niet veel meer en gebakken noten. Werkt zeer goed als je erg trek hebt!

Popcorn is trouwens redelijk gezond, zolang het geen zoete popcorn is. Ook niet te veel zoute popcorn eten wan teveel zout is ook niet goed.

En wat ook lekker is:
[ afbeelding ]
Snack a jacks
Die zijn lekker die at ik vroeger toen ik klein was altijd al jaren niet meer gegeten,
Ik zal ze is meenemen uit de winkel.
pi_73827083
Snack staat voor mij gelijk aan iets lekkers, gezond aan iets vies. Gezonde snack klinkt mij dus een beetje tegenstrijdig.
pi_73827133
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:56 schreef Silven het volgende:
Snack staat voor mij gelijk aan iets lekkers, gezond aan iets vies. Gezonde snack klinkt mij dus een beetje tegenstrijdig.
Maarja..
Ik kan wel elke keer chips gaan eten..
Maar goed dan kan ik net zo goed een net zo lekker tussendoortje eten wat beter is als chips toch?
pi_73830781
ik eet altijd komkommer ^^ of wortels.
pi_73830807
hoe kan je een wortel nou zien als een snack?
das toch geen traktatie aan jezelf ofso

magere beef burger van de grill is een gezonde snack
Nothing to see here, carry on
pi_73831436
sushi schijnt de gezondste snack te zijn, maar door de prijs niet echt een alledaagse keuze. Zelf ben ik vooral fan van appels. In appels zitten namelijk langzame suikers die gedurende een lange tijd energie geven, daarnaast absorberen ze slechte voedingsstoffen en verminderen de lust naar ongezonde snacks.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:38:57 #14
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73954421
Appels & Fruit in het algemeen.
Knäckebröd met kaas
Noten & Gedroogd fruit

En speciaal voor de vrouwen: Pure Chocolade. Des te hoger het percentage cacao, des te gezonder het is!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_73954550
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:07 schreef RijstNatie het volgende:
hoe kan je een wortel nou zien als een snack?

dat vind ik dus ook.. fruit is lekker, maar niet als je zin hebt aan snaaien! Ik zit regelmatig 's avonds achter de tv en dan heb ik zin om een zak chips leeg te eten. Doe ik natuurlijk niet, maar zit wel hele tijd met zo'n kut gevoel dat ik zin heb om wat te eten.

snack a jacks zijn inderdaad een goede oplossing. Je hebt ook een soort tucje wat helemaal niet zo slecht is...
Dit keer zonder signature
pi_73954772
In die appelchips zitten trouwens ook nog best veel calorieen, dat scheelt misschien 100 kcal per 100 gram met gewone chips of zo en het is ook nog veel zwaarder.

Rozijnen ook.

Als je niet aan de groente wilt, is mijn tip om iets te eten waar je wat moeite voor moet doen - dan ben je er langer zoet mee, en heb je er eerder genoeg van. Dingen die je eerst moet pellen of zo.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_73954806
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:42 schreef Ericjuh het volgende:

snack a jacks zijn inderdaad een goede oplossing. Je hebt ook een soort tucje wat helemaal niet zo slecht is...
In een snack a jack zitten 3x zoveel kcal als in een tucje
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:16:55 #18
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73955703
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:48 schreef 08gnoT. het volgende:
In die appelchips zitten trouwens ook nog best veel calorieen, dat scheelt misschien 100 kcal per 100 gram met gewone chips of zo en het is ook nog veel zwaarder.

Rozijnen ook.

Als je niet aan de groente wilt, is mijn tip om iets te eten waar je wat moeite voor moet doen - dan ben je er langer zoet mee, en heb je er eerder genoeg van. Dingen die je eerst moet pellen of zo.
Zonnebloempitten!
6 eien
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:42:10 #19
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_73958166
zoethout als je bezig bent met huiswerk/werk kan je uren op dat stokje blijven kauwen.
pi_73958859
Cornflakes misschien een idee? Als ik 's avonds honger krijg, grijp ik naar de cornflakes.
pi_73959589
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:05 schreef Heroinjunk het volgende:
Cornflakes misschien een idee? Als ik 's avonds honger krijg, grijp ik naar de cornflakes.
Dat schijnt toch ook een stiekeme dikmaker te zijn? Of was dat nou muesli?
Anyway, ik koop gewoon niet teveel ongezonde rommel, dan ga ik 't ook niet eten en eet ik wel sultana of een appel als ik trek heb. Of ik smeer gewoon een broodje.
pi_73959958
quote:
Uh dat is misschien wel zo in grammen gezien maar 1/3 zak chips weegt al 100 gram en zo'n hele bus appelchips (net zo groot als een bus pringles) weegt maar 50 gram dus is zeker niet zwaarder. Het is appel waar al het vocht uit is gehaald, het is juist superlicht. Als je dus zo'n hele bus eet (wat niemand doet denk ik) heb je maar 150 kcal gegeten oftewel net zoveel als een klein zakje chips....

Misschien dat jij het hebt over gefrituurde appelchips o.i.d.?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:45:05 #23
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73960005
Is het zo moeilijk om er vanaf te blijven met je vette poten?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73960632
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:45 schreef LasTeR het volgende:
Is het zo moeilijk om er vanaf te blijven met je vette poten?
Dat dus. Toen ik net studeerde woog ik ook zomaar 10 kilo te veel
Na een tijdje was ik dat zat en binnen een paar maanden was ik 't kwijt. Gewoon bewegen en gezond eten.
Gezond eten is heel makkelijk. Gewoon gezond eten kopen en geen rommel in huis halen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:11:21 #25
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73960903
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat dus. Toen ik net studeerde woog ik ook zomaar 10 kilo te veel
Na een tijdje was ik dat zat en binnen een paar maanden was ik 't kwijt. Gewoon bewegen en gezond eten.
Gezond eten is heel makkelijk. Gewoon gezond eten kopen en geen rommel in huis halen.
Vooral dat bewegen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73960934
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:11 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Vooral dat bewegen.
Met jou kan ik praten vriend. Afvallen = meer verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of minder binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Het is maar hoe je 't wil zien maar moeilijk ist niet
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:20:03 #27
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73963360
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:42 schreef Mertofzo het volgende:
zoethout als je bezig bent met huiswerk/werk kan je uren op dat stokje blijven kauwen.
Let je wel op je bloeddruk?
Ik heb één keer zoethout gekocht, had ik allemaal splinters tussen mijn tanden..
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat schijnt toch ook een stiekeme dikmaker te zijn? Of was dat nou muesli?
Anyway, ik koop gewoon niet teveel ongezonde rommel, dan ga ik 't ook niet eten en eet ik wel sultana of een appel als ik trek heb. Of ik smeer gewoon een broodje.
Muesli is best gezond. Waarschijnlijk heb je 't over Cruesli, dat zit vol suiker.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Met jou kan ik praten vriend. Afvallen = meer verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of minder binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Het is maar hoe je 't wil zien maar moeilijk ist niet
En zo is het! Gewoon 500 kcal onder je behoefte zitten, of een klein uur hardlopen en de kilo's vliegen er vanzelf af. Daar kan geen Sonja Bakker boek of Cola light tegenop.
6 eien
pi_73965193
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:43 schreef Trusten het volgende:

[..]

Uh dat is misschien wel zo in grammen gezien maar 1/3 zak chips weegt al 100 gram en zo'n hele bus appelchips (net zo groot als een bus pringles) weegt maar 50 gram dus is zeker niet zwaarder. Het is appel waar al het vocht uit is gehaald, het is juist superlicht. Als je dus zo'n hele bus eet (wat niemand doet denk ik) heb je maar 150 kcal gegeten oftewel net zoveel als een klein zakje chips....

Misschien dat jij het hebt over gefrituurde appelchips o.i.d.?
Zou kunnen. Maar ik dacht dat het dezelfde waren als in de post hierboven. Ik had een busje van 25 gram en daar zaten maar 4 of 5 stukjes in voor 90 kcal, dus 20 voor zo'n plakje en dat vond ik best veel. Chipito's ed zijn dan veel lichter, die wegen nog geen halve gram per stuk.

En over de cornflakes/muesli/cruesli discussie hierboven: ze bevatten allemaal rond de 400 kcal/100 gram (de eerste 2 iets minder, de laatste iets meer) maar 100 gram cornflakes is veel meer volume dan 100 gram muesli of cruesli. Neemt niet weg dat volkoren muesli wel gezonder is dan cornflakes.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:06:47 #29
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73965356
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:02 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar ik dacht dat het dezelfde waren als in de post hierboven. Ik had een busje van 25 gram en daar zaten maar 4 of 5 stukjes in voor 90 kcal, dus 20 voor zo'n plakje en dat vond ik best veel. Chipito's ed zijn dan veel lichter, die wegen nog geen halve gram per stuk.

En over de cornflakes/muesli/cruesli discussie hierboven: ze bevatten allemaal rond de 400 kcal/100 gram (de eerste 2 iets minder, de laatste iets meer) maar 100 gram cornflakes is veel meer volume dan 100 gram muesli of cruesli. Neemt niet weg dat volkoren muesli wel gezonder is dan cornflakes.
Cornflakes heb je echt helemaal niks aan. De KVW heeft vorige week nog bewezen dat het toegevoegd ijzer in cornflakes ook niet opgenomen wordt (in combinatie met melk althans).
6 eien
pi_73987766
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:20 schreef Twizu het volgende:

[..]

Let je wel op je bloeddruk?
Ik heb één keer zoethout gekocht, had ik allemaal splinters tussen mijn tanden..
[..]

Muesli is best gezond. Waarschijnlijk heb je 't over Cruesli, dat zit vol suiker.
[..]

En zo is het! Gewoon 500 kcal onder je behoefte zitten, of een klein uur hardlopen en de kilo's vliegen er vanzelf af. Daar kan geen Sonja Bakker boek of Cola light tegenop.
Cruesli bedoel ik idd!
Wel lekker, en ook fijn voor 't sporten
pi_73989640
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:55 schreef Sjappel het volgende:
sushi schijnt de gezondste snack te zijn, maar door de prijs niet echt een alledaagse keuze. Zelf ben ik vooral fan van appels. In appels zitten namelijk langzame suikers die gedurende een lange tijd energie geven, daarnaast absorberen ze slechte voedingsstoffen en verminderen de lust naar ongezonde snacks.
Daarom maak ik thuis zelf altijd Sushi. Gewoon een pakje sushirijst kopen en nori (zeewier) bij de toko. En dan kun je de vis- en vleessoorten gebruiken die jij lekker vindt.

De snacks die ik tussendoor neem, zijn:
Snacks a Jacks
Volkoren koek
Krentenbollen
fruit
Crackertje met light beleg
bakje magere yoghurt

Gewoon de dingen die arm zijn aan (verzadigde) vetten.
pi_73989782
quote:

[..]

In een snack a jack zitten 3x zoveel kcal als in een tucje
Een snack a jack is ook drie keer zo groot heh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')