Rechts van hem ook nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:29 schreef venomsnake het volgende:
Zie dat rijtje zitten daar. Alles wat links van Dirk zit is sowieso niet te vertrouwen.
Dat vond ik ook op zijn zachtst gezegt heel raar.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:28 schreef mutzenbacher het volgende:
hahaha echt te komisch hoe snel hij voorbij gaat aan zijn wanbeleid:
"ja we hebben fouten gemaakt, maar we hebben ook sorry gezegd!"
Politici en topbestuurders komen jaar en dag al weg met dit excuus, sterker nog, hoe groter de puinhoop was die zij hadden aangericht, hoe beter de baan was die daar op volgde, dan is het logisch dat Dirk ook dit excuus gebruikt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:28 schreef mutzenbacher het volgende:
"ja we hebben fouten gemaakt, maar we hebben ook sorry gezegd!"
Nee hoor dit is was na mijn betoog ook bevestigd door de AFM.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Is al onderuit gehaald.
Je manke vergelijking blijven herhalen maakt het geen waarheid.
Het is zo fout dat ik het wel humor vind.quote:
Nee, dat is niet zo natuurlijk. Want Bos staat er achter dan dus die spaarders doen dat nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
ALsof DSB echt nog levensvatbaar was geweest als Bos hier geld in had gepompt. Op het moment dat de deuren opengaan, worden ze overstroomd door klanten die hun geld op willen nemen,,,
In feite is er bijna geen 1 bank op deze wereld levensvatbaar, want het is allemaal op gebakken lucht gebaseerd, maar hoe het ook zij, de vorige keer lukte het Wouter Bos ook om zijn oud studiegenoten bij de banken te helpen, alleen waren er toen tientalle miljarden nodig en in het geval van de DSB een paar cent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
ALsof DSB echt nog levensvatbaar was geweest als Bos hier geld in had gepompt. Op het moment dat de deuren opengaan, worden ze overstroomd door klanten die hun geld op willen nemen,,,
Lijkt me zo mooi he, om in Dirk's Wonderland te wonenquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo natuurlijk. Want Bos staat er achter dan dus die spaarders doen dat niet
Oh? En waar is dat "feit" op gebaseerd dan? De enige die het roept is Lakeman?quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Voor mijn part waren ze de kleinsten. Feit is en blijft dat die rommel samen met de hypotheken boven de 100.000 komt.
[..]
Waar het om gaat, is dat de DSB nu door sommigen als zondebok voor de hele financiële sector wordt geprojecteerd, terwijl ze allemaal boter op hun hoofd hebben. SNS biedt bijvoorbeeld nog doodleuk hypotheken van 125% over de executiewaarde, en iedereen die een huis koopt weet dat die waarde vaak passend gemaakt wordt aan de gezochte hypotheek door de bevriende taxateur/makelaar. Feit is dat een bepaalde groep mensen meer energie steekt in het uitzoeken van een mobiele telefoon dan een hypotheek, terwijl dat laatste toch wel wat serieuzere shit is. Die groep heeft het ook voor een deel aan zich zelf te wijten, zeker de laatste paar jaar krijg je alles letterlijk voor je neus, en moet je de berekeningen nog paraferen ook.quote:Denk toch eens na zeg... foei, wat zeg je rare dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben.
Van postorderbedrijven en betaalpassen is het bekend dat ze die hoge rente hebben. En daarbij is de hoge rente niet zozeer aan de orde in dit verhaal. Het gaat erom dat de DSB een zelfde constructie heeft bedacht voor leningen als bij hypotheken. Dus het koppelen van polissen (lijfrentes) als soort verzekering waardoor b.v. een lening van 10.000 ineens 21.000 werd en soms zelfs als 2de hypotheek verkocht werd om de inkomenscheck te ontwijken terwijl er sprake was van mensen met een huurwoning.
Dat is wel ff wat anders dan de discussie van hoge rentes die gewoon dik gedrukt op de folder staat en iedereen inmiddels weet. Gedachte nummer 1 bij een lening is altijd de rente.
[..]
Scheringa ook, en ze waren al bezig hun business model aan te passen en mensen schadeloos te stellen. Nogmaals, waarom die bedrijven dan niet over de kop?quote:Die hebben ook hun tikken op de neus gehad.
En al die figuren die zich door hem zo'n kansloze woekerpolis hebben laten aansmeren zullen dan op hem stemmen... omdat hij zo lekker gewoon is geblevenquote:
Inderdaadquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En al die figuren die zich door hem zo'n kansloze woekerpolis hebben laten aansmeren zullen dan op hem stemmen... omdat hij zo lekker gewoon is gebleven
Waarschijnlijk omdat die andere bedrijven wel een management hadden die oprecht de situatie wilden wijzigen... hoe langer ik Scheringa hoor praten hoe meer ik het gevoel krijg dat ie nog steeds alleen maar aan zijn eigen portemonnee denktquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:37 schreef fruityloop het volgende:
Scheringa ook, en ze waren al bezig hun business model aan te passen en mensen schadeloos te stellen. Nogmaals, waarom die bedrijven dan niet over de kop?
B100 zit naast hemquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:40 schreef Paul het volgende:
Ik hoor steeds de agent van Bassie en Adriaan erdoorheen
Ik kijk helemaal niks, het is toch weer de herhaling van de herhaling van de herhaling.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:40 schreef TheVulture het volgende:
Het is net alsof je bij deze persconferentie naar een bloederig ongeluk zit te kijken... je wilt het liever niet zien uit verbijstering maar je blijft toch kijken
Scheringa valt hier definitief door de mand....quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik kijk helemaal niks, het is toch weer de herhaling van de herhaling van de herhaling.
Complete onzin.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor dit is was na mijn betoog ook bevestigd door de AFM.
Wat een giller, ja in de Orwelliaanse context is dat inderdaad een wereld van verschilquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Complete onzin.
Je laat nu goed zien hoe jij je eigen nieuws verzint en dan het gebruikt om je argument te maken.![]()
enige wat AFM heeft gesteld in deze is dat andere banken ook 80-90% provisie opstrijken. Niet dat andere banken net zoals de DSB die producten als koppelverkoop overal doordrukken.
Das een wereld van verschil.
*diep, diepe zucht*quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oh? En waar is dat "feit" op gebaseerd dan? De enige die het roept is Lakeman?
[..]
Waar het om gaat, is dat de DSB nu door sommigen als zondebok voor de hele financiële sector wordt geprojecteerd, terwijl ze allemaal boter op hun hoofd hebben. SNS biedt bijvoorbeeld nog doodleuk hypotheken van 125% over de executiewaarde, en iedereen die een huis koopt weet dat die waarde vaak passend gemaakt wordt aan de gezochte hypotheek door de bevriende taxateur/makelaar. Feit is dat een bepaalde groep mensen meer energie steekt in het uitzoeken van een mobiele telefoon dan een hypotheek, terwijl dat laatste toch wel wat serieuzere shit is. Die groep heeft het ook voor een deel aan zich zelf te wijten, zeker de laatste paar jaar krijg je alles letterlijk voor je neus, en moet je de berekeningen nog paraferen ook.
Maar waar baseer je dat allemaal op, zat jij bij die gesprekken? Overigens flikte de hypotheker afgelopen februari ook zoiets bij ons, ze kwamen wat duurder uit, dus paste hij even snel het HRA percentage naar boven bij toen hij dacht dat we niet keken, mijn vriendin zag het, en vroeg wat hij deed. Zijn uitleg, ja jullie zijn nog jong en gaan carrière maken, dus jullie komen nog wel in een hoger tarief terecht..![]()
[..]
Scheringa ook, en ze waren al bezig hun business model aan te passen en mensen schadeloos te stellen. Nogmaals, waarom die bedrijven dan niet over de kop?
In de gewone wereld waar denkende mensen rondlopen, ook hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een giller, ja in de Orwelliaanse context is dat inderdaad een wereld van verschil
Bedankt voor het verneuken van het topic, loser.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:40 schreef TheVulture het volgende:
Het is net alsof je bij deze persconferentie naar een bloederig ongeluk zit te kijken... je wilt het liever niet zien uit verbijstering maar je blijft toch kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |