DSB in fout bezig geweest, maar hoe het nu afgehandeld wordt verdient zeker geen schoonheidsprijsquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:12 schreef qonmann het volgende:
Maar de echte schuld ligt bij de DSB zelf..
Beetje flauw om nu de politiek de & toezichthouders de schuld te geven
Natuurlijk ligt de schuld bij DSB zelf. Maar dat veel partijen op zijn minst 'een beetje vreemd' gehandeld hebben is ook een feit. En in een echte democratie zou zoiets ook onderzocht moeten worden. Maar dit wordt de zoveelste doofpot. Of nachtkaars, wat je wilt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:12 schreef qonmann het volgende:
Maar de echte schuld ligt bij de DSB zelf..
Beetje flauw om nu de politiek de & toezichthouders de schuld te geven
er komt na het faillissement nog wel een parlementaire enquette.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de schuld bij DSB zelf. Maar dat veel partijen op zijn minst 'een beetje vreemd' gehandeld hebben is ook een feit. En in een echte democratie zou zoiets ook onderzocht moeten worden. Maar dit wordt de zoveelste doofpot. Of nachtkaars, wat je wilt.
Er zal vast wel een onderzoek komen, kan me niet goed voorstellen dat bv Nout Wellink of Wouter Bos erg veel te verwijten valt. Maar dat zal moeten blijken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de schuld bij DSB zelf. Maar dat veel partijen op zijn minst 'een beetje vreemd' gehandeld hebben is ook een feit. En in een echte democratie zou zoiets ook onderzocht moeten worden. Maar dit wordt de zoveelste doofpot. Of nachtkaars, wat je wilt.
Bos is verantwoordelijk voor de DSB en voor de uitvoering van WFT , beide hebben afgelopen jaren gefaald op toezicht van DSB. die boete van uit WFT van paar duizend euro zette geen zoden aan de dijk.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er zal vast wel een onderzoek komen, kan me niet goed voorstellen dat bv Nout Wellink of Wouter Bos erg veel te verwijten valt. Maar dat zal moeten blijken.
Nee, dat komt niet omdat de Rabobank stabiel is, maar omdat de Rabo haar lijken in de kast weet te houden. Er is momenteel geen enkele bank in NL echt stabiel. D'r komt nog een enorme shitstorm uit de VS aan en daar gaan ze allemaal last van krijgen (nog even afgezien van de problemen die de Rabo op de Nederlandse huizenmarkt kan gaan ondervinden; ze beginnen inmiddels een tikkie nerveus te worden). En dan heb ik het nog niet eens over de stroppenpotjes, waar ze flink in moeten graaien omdat er fors zal moeten worden afgeschreven op diverse bedrijfskredieten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:52 schreef SuperFokker het volgende:
Hoe sneu is het dan dat een bank afhankelijk is van 1 iemand die roept dat het geld van de bank gehaald moet worden? Als iemand dat roept over de Rabobank dan wordt dat echt niet gedaan, en waarom niet? Omdat de Rabobank stabiel is.
Het spel is uitquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:13 schreef Hephaistos. het volgende:
104 Teletekst zo 18 okt
Reddingspoging DSB Bank mislukt
` De reddingspoging voor de DSB Bank is
mislukt.Dat heeft Jelle Hendrickx van
het Steunfonds Probleemhypotheken
gezegd.
Pieter Lakeman zit tot zijn oren in het werk, leuke vacatures voor ex-DSB personeel bij SOBIquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:56 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, helaas ook een verlies van 2.000 arbeidsplaatsen. Hoewel een deel wellicht bij een van de andere banken die de klanten overnemen aan de slag kan.
Ja, maar dan ben je een sukkel. Ik hoop toch echt dat die grens niet verder opgetrokken wordt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:55 schreef Chadi het volgende:
ik denk dat als je meer dan een ton op die bank hebt je naar de rest kan fluiten
Als je nou een paar miljoen hebt ... je moet het toch ergens laten.. of je gooit het in vastgoed als je slim bentquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben je een sukkel. Ik hoop toch echt dat die grens niet verder opgetrokken wordt.
Of je verspreidt het...Europa kent wel meer banken dan alleen in NL hoor!quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je nou een paar miljoen hebt ... je moet het toch ergens laten.. of je gooit het in vastgoed als je slim bent
Dekt Nederland ook alle buitenlandse banken met die garantieregeling?quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je verspreidt het...Europa kent wel meer banken dan alleen in NL hoor!
Icesave?quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je verspreidt het...Europa kent wel meer banken dan alleen in NL hoor!
Andersom wel: Alle EU banken dekken tot ik dacht 50K en vanaf 1/1 tot 100 K ofzo. Maar pin me niet vast op die bedragen, ik heb het nog niet bij de hand gehad!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dekt Nederland ook alle buitenlandse banken met die garantieregeling?
2 miljoen huizen onder de zeespiegel met een Rabo-hypotheek.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee, dat komt niet omdat de Rabobank stabiel is, maar omdat de Rabo haar lijken in de kast weet te houden. ..
Helamaal eens. Rabo heeft ook een ticking clock onder zich...namelijk hypotheken..maar ik weet niet of dat zo'n vaart gaat lopen. Als het klantenbestand van de Rabo de betalingen wel op kan blijven brengen, is er niets aan de hand voor de Rabo...anders dan voor het klantenbestand van de DSB.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:08 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
2 miljoen huizen onder de zeespiegel met een Rabo-hypotheek.
Wall Street heeft nog niks in de gaten.
Laat ik het zo formuleren: ik hoop dat de Rabo haar stroppenpot goed aan het vullen is. Het aantal executieverkopen stijgt terwijl de executiewaarde van het onderliggende vastgoed in deze markt niet betrouwbaar genoemd mag worden (lees: de panden gaan voor een appel en een ei van de hand). De bedrijfskredieten lopen ook niet zo lekker meer door het stijgende aantal faillisementen. Kortom: ze gaan voor vele miljarden het schip in. En als de huizenprijzen verder dalen - wat wel te verwachten is - wordt dat nog een paar gradaties erger.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Helamaal eens. Rabo heeft ook een ticking clock onder zich...namelijk hypotheken..maar ik weet niet of dat zo'n vaart gaat lopen. Als het klantenbestand van de Rabo de betalingen wel op kan blijven brengen, is er niets aan de hand voor de Rabo...anders dan voor het klantenbestand van de DSB.
Oww er zijn ook al vaker Radar uitzendingen geweest over wanpraktijken bij de Rabobank hypotheken. Mensen die denken dat ze al jaren aflossen met een spaarhypotheek, maar dat geld is dan naar bedrijfsvoering gegaan, en de gehele som staat dan nog open. Waardoor mensen het niet meer kunnen betalen.. Ook de Rabobank liegt klanten glashard voor.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:10 schreef capricia het volgende:
Helamaal eens. Rabo heeft ook een ticking clock onder zich...namelijk hypotheken..maar ik weet niet of dat zo'n vaart gaat lopen.
Ja, dat is mij bekend.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Oww er zijn ook al vaker Radar uitzendingen geweest over wanpraktijken bij de Rabobank hypotheken. Mensen die denken dat ze al jaren aflossen met een spaarhypotheek, maar dat geld is dan naar bedrijfsvoering gegaan, en de gehele som staat dan nog open. Waardoor mensen het niet meer kunnen betalen.. Ook de Rabobank liegt klanten glashard voor.
Lezen is lastig.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:52 schreef Zith het volgende:
wat een boef die Dirk, zelf zn spaartegoeden al lang verhuisd weken geleden.
en weer teruggestort en valt nu zelf ook onder het depositogarantiestelsel van max 1 tonquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:52 schreef Zith het volgende:
wat een boef die Dirk, zelf zn spaartegoeden al lang verhuisd weken geleden.
Zn spaartegoeden heeft hij wel verkast.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:08 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
en weer teruggestort en valt nu zelf ook onder het depositogarantiestelsel van max 1 ton
oh , was altijd in de veronderstelling dat het om zijn spaargeld ging.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:09 schreef Chinless het volgende:
[..]
Zn spaartegoeden heeft hij wel verkast.
Alleen die 7ton aan aandelen enzo heeft hij wee terug gestort
Waarom zou je dat goed vinden? Snap je dan werkelijk niet dat een overname veel beter was geweest, voor ALLE gedupeerden?quote:
Was het niet nu gebeurd , was het later wel gebeurdquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat goed vinden? Snap je dan werkelijk niet dat een overname veel beter was geweest, voor ALLE gedupeerden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |