abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73819639
Goedenavond,

Ik zal proberen even mijn situatie te schetsen zonder teveel details..

Ik zit totaal niet goed in mijn vel. Ik loop nu precies één jaar bij de psycholoog, maar ik zit nog steeds niet waar het horen moet. Ik ben vorig jaar blijven zitten (mede door veel thuisblijven) en ik zit op het moment van schrijven ook alweer twee weken thuis. Nu heb ik dinsdag een afspraak bij de leerplichtambtenaar. Ik maak me alleen zo druk daarover. Wat gaat er dan gebeuren? Heeft iemand ervaring (zelf of van horen zeggen) over een dergelijke situatie?

Alvast bedankt & fijne zondagavond nog..
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:00:20 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73819723
Niets, ze vragen gewoon wat er aan de hand is. Je kan je verhaal uitleggen en zij vertellen gewoon wat er gaat gebeuren qua sancties.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_73819802
Waarom je niet op school bent; wat de reden hiervoor is. Dat je leerplichtig bent tot je 18e.
Google is your friend, abuse your friends
pi_73819843
Waarschijnlijk krijg je een waarschuwing, met een welgemeende foei, en dat is het.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_73821942
Wat wordt inderdaad een 'waarschuwingsgesprek'.
pi_73822610
Waarom heb je jezelf niet ziek gemeld dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:10:15 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73830842
En ik neem aan dat ze je na een waarschuwingsgesprek strenger in de gaten gaan houden.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73831225
Als dit de eerste keer is dat je te maken krijgt met de leerplicht dan stellen ze alleen vragen waarom je thuis blijft en wat er in je afspeelt, ze gaan dus een oplossing zoeken wat jou kan helpen.
En is dus geen waarschuwings gesprek.
Een waarschuwings gesprek zal je krijgen als je spijbelt, niet ziek meld etc.

Het is een simpel gesprek wat je gaat krijgen, heb er zelf ooit mee te maken gehad.

De tweede keer dat je met hun te maken krijgt willen ze toch echt meer weten over je absentie en ook dat je toch, ondanks je in een dip zit, probeert naar school te gaan, maar dat is eigenlijk al iets wat je in je eerste gesprek zal horen.

De volledige leerplicht eindigt als je 16 bent, daarna volgt er een kwalificatieplicht, dat houd in dat je eigenlijk alsnog leerplichtig bent tot je 18 jaar bent als je geen startkwalificatie behaalt hebt. Een startkwalificatie is is een diploma op havo-, vwo- of mbo-2 niveau.

Als je je echt zorgen maakt over de leerplicht, kan je er hier meer over lezen.

Veel suc6 er verder mee!

Oja! , en probeer bij de leerplicht wel zoveel mogenlijk details te geven, zodat ze jou situatie goed kunnen
begrijpen en jou kunnen helpen.
pi_73831352
Iemand heeft die ambtenaar ingeschakeld, Is de school niet op de hoogte van je problemen?
pi_73833141
Bedankt voor de reacties..

De school is wel op de hoogte maar ik sukkel er nu al een jaar mee ..
Vandaar dat de leerplichtambtenaar ingeschakeld wordt..
pi_73835566
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:40 schreef Supahdupahz het volgende:
De volledige leerplicht eindigt als je 16 bent, daarna volgt er een kwalificatieplicht, dat houd in dat je eigenlijk alsnog leerplichtig bent tot je 18 jaar bent als je geen startkwalificatie behaalt hebt. Een startkwalificatie is is een diploma op havo-, vwo- of mbo-2 niveau.
Degene die dat geschreven heeft heeft vast veel gespijbeld.

Maar goed TS ik denk dat ze je gaan vertellen dat je weer naar school moet komen en daar kan ik het wel mee eens zijn...
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')