abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 20:16:42 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_73817483
quote:
Tros Wanted was een tv-programma uit 1997 dat werd uitgezonden door de TROS op de publieke omroep. Het was de Nederlandse versie van het Engelse programma Wanted en werd gepresenteerd door Jack van Gelder en Mabel van Dungen. Een team van experts in de live-uitzending stond onder leiding van Klaas Wilting. Het was een multimedia spelshow waarbij de kijker betrokken was, maar het kan zelfs gezien worden als de eerste realityserie in Nederland.

Voor het TROS-programma Wanted reisden drie teams van elk twee kandidaten 18 uur per dag, 7 dagen per week kris kras door Nederland. Ze werden op de hielen gezeten door drie professionele jagers.
Binnen dit spel was Nederland opgedeeld in blokken van 10 bij 10 kilometer. Kandidaten moesten elke dag minstens één blok verder reizen, waarbij ze nooit meer tijdens hun vlucht in een al eerder bezocht blok mochten terugkeren. Kandidaten mochten uitsluitend per openbaar vervoer reizen. Het reizen op eigen lichaamskracht, zoals fietsen, roller-skaten en lopen, was toegestaan. Ze mochen niet liften of meerijden met familie, vrienden of kennissen. Kandidaten mochtn voor hun reis en overnachtingen alleen gebruik maken van het daggeld dat hen door de Wanted-organisatie was verstrekt. Ook hun eten en drinken moesten van dit geld betalen. Om het nog moeilijker te maken moesten kandidaten elke dag een opdracht volbrengen en als bewijs filmen. Deze opdrachten werden elke week aan het begin van de reis door presentator Jack van Gelder aan de kandidaten verstrekt. En natuurlijk moesten kandidaten zorgen dat ze niet gevonden werden door de jager. Lukte dit alles dan ontvingen ze een dagprijs van 1500 gulden. Tijdens de live-uitzendingen, waren kandidaten verplicht een uur lang in een telefooncel van hun keuze te verblijven. De plaats van deze cel was voor de jagers onbekend. Door middel van tips uit het land kon de jager achter de exacte locatie van de telefooncel komen en zo de kandidaten vinden. Daarnaast mocht de jager tijdens de uitzending de hulp inroepen van taxi-chauffeurs, politie, brandweer, koeriers enzovoort.
Van de Engelse versie zijn twee seizonen gemaakt. De serie was populair, maar ontzettend duur om te maken. Beeltelefoonverbindingen, camcorders and mobiele telefoon technologie waren erg kostbaar in 1997; andere kosten en logistieke problemen betekende daar het einde van de show. Het format is internationaal verkocht, waaronder dus aan de TROS. ABC in de Verenigde Staten spendeerde 2 miljoen dollar aan een pilot die uiteindelijk de televisie niet heeft gehaald. In Nederland is slechts 1 seizoen gemaakt. Hoewel een nieuw seizoen werd aangekondigd is het programma een stille dood gestorven.
Erg leuk programma toen . En ja jammer dat het programma na één seizoen verdween. Kan helaas geen plaatjes of filmpjes vinden, maar kennen jullie het programma nog? Die jagers die achter de kandidaten aan moesten .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_73817895
Was leuk ja!
Was het alleen niet zo dat op een gegeven moment half Nederland aan het jagen was, waardoor de kandidaten nauwelijks meer kans hadden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 20:28:46 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_73817985
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Was leuk ja!
Was het alleen niet zo dat op een gegeven moment half Nederland aan het jagen was, waardoor de kandidaten nauwelijks meer kans hadden?
Dat was The Hunt op Yorin . Hierbij had je maar drie jagers.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_73818060
Ik heb een koppel verlinkt!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_73818192
Dat was echt tof idd. Jammer dat het niet langer heeft gedraaid.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:35:40 #6
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73818316
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Was leuk ja!
Was het alleen niet zo dat op een gegeven moment half Nederland aan het jagen was, waardoor de kandidaten nauwelijks meer kans hadden?
Een team had het heel lang volgehouden en die werden juist enorm gesteund. Zo hadden boeren de enige weg die naar de telefooncel leidde versperd zodat de hunter er niet kon komen.

Het wordt wel steeds moeilijker als je langer in het spel zit, verplaats je te weinig is er grote kans dat je gevonden wordt, verplaats je te veel kan je jezelf insluiten tussen blokken waar je al geweest bent.

Door huidige technieken wordt het spel een stuk minder spannend. Inmiddels loopt heel Nederland met een telefoon waarvan ruim de helft ook nog een camera ingebouwd heeft. In die tijd hadden de teams heel beperkt contact met de buitenwereld.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_73818393
Wanted ken ik niet, The hunt wel. The Hunt was wel gaaf, was te jong om actief op zoek te gaan, maar als het nu nog bestond had ik meegedaan als hunter
  FOK!fossiel zondag 18 oktober 2009 @ 20:37:19 #8
8443 cptmarco
it's captain...
pi_73865276
quote:
Klaas Wilting
Nu is het diens huidige werkgever die wordt opgejaagd, denk ik zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_73870832
Ik ben er een keer bij geweest toen 2 kandidaten een opdracht uitvoerde. Ze moetsten een taart aan een bruidspaar geven en toevallig trouwde er 2 vrienden van mij. We stonden voor het stadhuis en ik zag een jager steeds om een hoekje gluren. Dat was echt spannend joh. Geluukig heeft het stadhuis ook een achteringang en zijn de kandidaten niet gepakt.
Zo jammer dat dit programma zo kort heeft bestaan!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_73870899
Was inderdaad een briljant programma ! Jammer dat het bij 1 seizoen bleef.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:27:02 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73881078
Ik weet nog wel dat er hele groepen mensen soms de telefooncel beschermden enzo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:27:29 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_94229795
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef cptmarco het volgende:
was er niet één kandidaat die echt door de politie gezocht werd?
Yep. De politie wilde die man oppakken na de live-uitzending, maar hij rook onraad en was gevlogen. Aanstaande dinsdag praat Jack van Gelder in het Theater van het Sentiment over Wanted, weet ik toevallig.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 21:32:20 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94781246
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Yep. De politie wilde die man oppakken na de live-uitzending, maar hij rook onraad en was gevlogen. Aanstaande dinsdag praat Jack van Gelder in het Theater van het Sentiment over Wanted, weet ik toevallig.

V.
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)ment/20110322-20.wma
Vanaf 2u11
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94895563
is niet toevallig in dat zelfde jaar van wanted ook wie is de mol begonnen?
daar staat me namelijk iets van bij. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 april 2011 @ 11:26:34 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94895601
Dit programma was twee jaar eerder :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')