abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73808322
Ik woon in een appartement en betaal een VvE bijdrage. Wat is de termijn waarin je de bijdrage moet voldoen?

Het zit zo, ik betaal normaal gesproken aan het begin van de maand mijn VVE bijdrage via een periodieke overschrijving.

Nu heb ik voor de maanden oktober, november en december de betalingsdag gewijzigd. Dit omdat het mij beter uitkomt.

Nu krijg ik gister (17 oktober) een brief van het administratiekantoor een herrinering vanwege een achterstand in de betaling.

Ik vind dit vreemd omdat de maand oktober nog niet afgelopen is dat ze daar nu al mee komen. Ik vind dat ze dan ook niet in hun recht staan. Ik ben gewoon van plan te betalen, en in het huishoudelijk reglement staat hier ook niets over in.

Ik denk dat ik wel weet waarom ze deze brief sturen, omdat ik soms best wel wat op een aanmerkingen/kritiek heb op het beleid of de uitvoering daarvan, en eens gezegd heb dat ik mijn bijdrage naar beneden bij ga stellen. Dit heb ik maanden geleden ooit eens gezegd maar nooit gedaan.

Waarschijnlijk zijn ze bang dat ik mijn "dreigement" heb uitgevoerd. Maar dan nog is het raar dat ze half oktober al daarover beginnen te klagen. Als ik half november nog niet voor oktober heb betaald kan ik het me voorstellen. Maar ze geven mij ook niet eens de tijd om de betaling te voldoen. Beetje flauw

In hoeverre moet ik me wat van deze brief aantrekken? Ik heb inmiddels ze via email al mijn reactie doen toekomen dat ik zeker niet binnen 10 dagen ga betalen. Eigenlijk vanwege het feit dat ze niet in hun recht staan mijn inziens.
pi_73808410
Ligt aan de overeenkomst van de VVE, maar meestal is het "ergens" in de maand overmaken met als voorkeur aan het begin vande maand.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_73808492
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:10 schreef existenz het volgende:
Ligt aan de overeenkomst van de VVE, maar meestal is het "ergens" in de maand overmaken met als voorkeur aan het begin vande maand.
Ja precies. Maar ze kunnen je dus niet dwingen om dit te doen, als ik het voor 31 oktober betaal dan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan denk ik dan.
pi_73808517
Lees je overeenkomst(en) eens goed door... Daar staat het vast in
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 16:19:43 #5
21636 Feestkabouter
pi_73808676
en meestal is het een organisatie/bedrijf die de VVE steunt in een aantal werkzaamheden, zoals de administratie, die gewoon automatisch een herinnering stuurt, kans is heel groot dat het echt niks met je dreigement te maken heeft.

en trouwens: je komt niet over als erg betrokken bij de VVE, misschien is het handig als je commentaar hebt op een aantal ingen om je daar constructief mee te bemoeien.
pi_73808788
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:19 schreef Feestkabouter het volgende:

en trouwens: je komt niet over als erg betrokken bij de VVE, misschien is het handig als je commentaar hebt op een aantal ingen om je daar constructief mee te bemoeien.
Toch grappig dat je dit uit mijn verhaal kunt halen, ik ben er juist wel bij betrokken.
Ik heb me dit jaar beschikbaar gesteld als voorzitter van de VVE welke ik niet ben geworden, maar het geeft wel aan dat ik constructief mee wil denken
pi_73808944
Dat gaat gewoon automatisch, alsof iemand op een administratiekantoor enig idee heeft wat jij tijdens een vergadering hebt geroepen. Daar maken ze zich echt niet druk om, ze hebben duizenden domme mensen die roepen dat ze minder gaan betalen, daar gaat gewoon een deurwaarder op na een paar maanden.

Als in de papieren staat dat je 1 oktober moet betalen voor de maand oktober heb je je daar maar aan te houden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_73808999
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:07 schreef Bulletdodger het volgende:
Nu krijg ik gister (17 oktober) een brief van het administratiekantoor een herrinering vanwege een achterstand in de betaling.
Volgens mij is het bij dit soort dingen gebruikelijk om vooraf te betalen, dus je bent meer dan 2 weken te laat. Niet vreemd dat ze dan een herinnering sturen dus.
quote:
Ik denk dat ik wel weet waarom ze deze brief sturen, omdat ik soms best wel wat op een aanmerkingen/kritiek heb op het beleid of de uitvoering daarvan, en eens gezegd heb dat ik mijn bijdrage naar beneden bij ga stellen. Dit heb ik maanden geleden ooit eens gezegd maar nooit gedaan.
En op basis waarvan denk jij dat je het recht hebt om je bijdrage (eenzijdig) naar beneden bij te stellen? Die bijdrage wordt vastgesteld in de ledenvergadering. Als je die bijdrage aangepast wilt zien, zul je in die LV met 'n voorstel moeten komen en daar een meerderheid voor zien te vinden. Eenzijdig de bijdrage aanpassen (of andere betalingsvoorwaarden) gaat je alleen maar ellende opleveren van incassobureau's, deurwaarders en rechtzaken. En iets zegt me dat jij in deze heel erg zwak staat.
pi_73809048
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat gaat gewoon automatisch, alsof iemand op een administratiekantoor enig idee heeft wat jij tijdens een vergadering hebt geroepen. Daar maken ze zich echt niet druk om, ze hebben duizenden domme mensen die roepen dat ze minder gaan betalen, daar gaat gewoon een deurwaarder op na een paar maanden.

Als in de papieren staat dat je 1 oktober moet betalen voor de maand oktober heb je je daar maar aan te houden.
In het huishoudelijk reglement staat dat ze pas na 3 maanden dat gaan doen, en mijn opmerking was persoonlijk naar iemand gericht via email. Het is een klein beheersbureau
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:27 schreef Arnold_fan het volgende:
En dat staat dus nergens.
pi_73809129
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:29 schreef anboni het volgende:

Volgens mij is het bij dit soort dingen gebruikelijk om vooraf te betalen, dus je bent meer dan 2 weken te laat. Niet vreemd dat ze dan een herinnering sturen dus.

ik betaal altijd aan het begin van de maand nooit last van gehad.
Mijn salaris over oktober krijg ik toch ook niet per de eerste altijd aan het einde
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:29 schreef anboni het volgende:

En op basis waarvan denk jij dat je het recht hebt om je bijdrage (eenzijdig) naar beneden bij te stellen? Die bijdrage wordt vastgesteld in de ledenvergadering. Als je die bijdrage aangepast wilt zien, zul je in die LV met 'n voorstel moeten komen en daar een meerderheid voor zien te vinden. Eenzijdig de bijdrage aanpassen (of andere betalingsvoorwaarden) gaat je alleen maar ellende opleveren van incassobureau's, deurwaarders en rechtzaken. En iets zegt me dat jij in deze heel erg zwak staat.
Als je het goed leest heb ik dat ook nooit gedaan, en nu ook niet, ik betaal gewoon later maar gewoon op tijd. Voordat de maand is afgelopen
pi_73809459
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:13 schreef existenz het volgende:
Lees je overeenkomst(en) eens goed door... Daar staat het vast in
Ik zie dus in het huishoudelijk reglement niets staan alleen dit:
quote:
39. Indien de eigenaar de boete onder punt 37 en/of de maandelijkse contributie meer dan 3
maanden na ingebrekestelling onbetaald laat, zal de vordering aan een door de beheerder aan
te wijzen incassobureau worden overhandigd.
En dit is alleen een herinnering niet eens een ingebrekestelling
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:05:03 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73812614
Het kan ook zo zijn dat je voor 1 oktober het bedrag wat betrekking heeft op de maand oktober moet voldoen. Vooruit betalen zeg maar.
pi_73812901
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:05 schreef jitzzzze het volgende:
Het kan ook zo zijn dat je voor 1 oktober het bedrag wat betrekking heeft op de maand oktober moet voldoen. Vooruit betalen zeg maar.
Dat heb ik dus even uitgezocht.

Ik heb op 2 december 2005 het huis opgeleverd gekregen, en de maand december is door de notaris voldaan.

Vanaf januari 2006 heb ik altijd rond de 6e van de maand betaald, en daar nog nooit iets over gehoord dat ik achterliep. Tot nu toe dus. Dus ik heb het idee dat ik gewoon voor de 31e de maand oktober kan betalen.

Ik heb al mijn documentatie die ik van de vve heb bewaard en nooit iets anders gelezen, ook het huishoudelijk reglement zegt hier niets over.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:15:31 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73813002
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:12 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dat heb ik dus even uitgezocht.

Ik heb op 2 december 2005 het huis opgeleverd gekregen, en de maand december is door de notaris voldaan.

Vanaf januari 2006 heb ik altijd rond de 6e van de maand betaald, en daar nog nooit iets over gehoord dat ik achterliep. Tot nu toe dus. Dus ik heb het idee dat ik gewoon voor de 31e de maand oktober kan betalen.

Ik heb al mijn documentatie die ik van de vve heb bewaard en nooit iets anders gelezen, ook het huishoudelijk reglement zegt hier niets over.
Dan moeten ze dus niet zeuren, als er niets over staat.
Dan komt het gewoon doordat je ineens op een andere datum bent gaan betalen zonder dat even te melden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:38:04 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73813732
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:15 schreef jitzzzze het volgende:
Dan komt het gewoon doordat je ineens op een andere datum bent gaan betalen zonder dat even te melden.
Ahahh, jij bent degene die de aanmaning heeft gestuurd.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:41:10 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73813826
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ahahh, jij bent degene die de aanmaning heeft gestuurd.

Gelukkig niet, ik zit liever in de uitkering dan dat ik mensen op hun betalingsverplichting moet wijzen.

Nou ja, bij wijze van spreken dan
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:49:21 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73814088
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:41 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Gelukkig niet, ik zit liever in de uitkering dan dat ik mensen op hun betalingsverplichting moet wijzen.

Nou ja, bij wijze van spreken dan
Je was zo stelling in je reactie waarom TS een herinnering had gekregen. Het was zo stellig dat het bijna niet anders kon dat de inside-info had.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:50:30 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73814133
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je was zo stelling in je reactie waarom TS een herinnering had gekregen. Het was zo stellig dat het bijna niet anders kon dat de inside-info had.
Noem het ervaring omdat ik het zelf deze maand ook geprobeerd heb
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:51:18 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73814156
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Geprobeerd? Dus mislukt?
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:54:14 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73814627
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

vve iets later betalen?
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 19:15:17 #22
21636 Feestkabouter
pi_73814962
het feit dat je denkt dat het met je bedreiging te maken kan hebben dat je nu die herinnering krijgt geeft niet de indruk dat je erg op de hoogte bent dat er een of ander bureau of kantoor betrokken is bij de administratie, dat zorgt dat je niet erg betrokken overkomt.

het feit dat je vanalles hier vraagt ipv eerst in de documenten van JOUW VVE te kijken geeft de indruk dat je niet erg betrokken bent.

het feit dat je zo simpel een houding weergeeft van 'dan moeten ze dat maar goed communiceren en goed 100en regeltjes voor vastleggen' terwijl het geld nodig is om JOUW complex te onderhouden, geeft een indruk van niet heel erg betrokken zijn.

"Eigenlijk vanwege het feit dat ze niet in hun recht staan mijn inziens."
Het gaat om je eigen complex, je eigen VVE, het gaat om je eigen belang?!?!?!?

misschien dat je in je houding een verklaring kunt vinden waarom je geen voorzitter bent geworden.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 19:21:31 #23
21636 Feestkabouter
pi_73815188
En waarschijnlijk is jullie reglement een AANVULLING op het standaard reglement.

En daarin staat waarschijnlijk wel wat over dat je begin vd maand betaalt.

En daarnaast is het redelijk gebruikelijk dat als je moet betalen voor een maand dat het aan het begin van die maand moet (hypotheekrente, huur, onderhoud van iets, verzekering), en als het gaat om ontvangen, dat het dan aan het eind van de maand is (salaris, stufi, uitkering).

Oneerlijk?
Sja, zo werkt het nou eenmaal bij heel erg veel organisaties.
pi_73815204
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:15 schreef Feestkabouter het volgende:

het feit dat je vanalles hier vraagt ipv eerst in de documenten van JOUW VVE te kijken geeft de indruk dat je niet erg betrokken bent.

Volgens mij staat in de OP dat het huishoudelijk reglement er niets over zegt, hoeveel bronnen moeten er nog meer zijn?. Daar staan alle regels en bepalingen in. Dus je opmerking klopt niet.
quote:
het feit dat je zo simpel een houding weergeeft van 'dan moeten ze dat maar goed communiceren en goed 100en regeltjes voor vastleggen' terwijl het geld nodig is om JOUW complex te onderhouden, geeft een indruk van niet heel erg betrokken zijn.

"Eigenlijk vanwege het feit dat ze niet in hun recht staan mijn inziens."
Het gaat om je eigen complex, je eigen VVE, het gaat om je eigen belang?!?!?!?

misschien dat je in je houding een verklaring kunt vinden waarom je geen voorzitter bent geworden.
Waar moet ik anders vandaan halen wat de bepalingen zijn? Als er staat dat je voor de 16e van de maand dat je de bijdrage moet betalen hou ik me daaraan, als het in een maand mij beter uit komt om later te betalen dan ben ik daar vrij in als de "regels" daar niet over zeggen.

Ik weet inderdaad waarom ik geen voorzitter ben geworden, maar dat heeft niets met mijn houding te maken. Maar toch heel erg knap dat je mij denkt te kunnen doorgronden adhv dit topic.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:21 schreef Feestkabouter het volgende:
En waarschijnlijk is jullie reglement een AANVULLING op het standaard reglement.

Het "standaard reglement" kan ik niet vinden in mijn archief of op de internetsite van de VVE

Maar als je een standaard reglement kent deze vve dus niet. Als het huishoudelijk regelement spreekt over consequenties bij achterstand, waarom staat er dan niet voor welke datum je moet betalen?
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 19:37:24 #25
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73833351
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:37 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, ipv de 15de de 25ste. Kon hun administratie ook niet zo goed tegen
toevallig

Je hebt gelijk door te zeggen dat ik het beter even had kunnen melden dat ik later betaal.

Ik wacht hun reactie af op de mail die ik gestuurd heb. De soep zal waarschijnlijk niet zo heet gegeten worden als dat hij opgediend word.

Het is niet mijn intentie ( in tegenstelling tot wat reacties hier) om helemaal niet te betalen, maar ik meende gewoon wat later te kunnen betalen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bulletdodger op 19-10-2009 08:12:39 ]
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 09:01:36 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_73833839
Wij betalen de 28ste van elke maand onze bijdrage, en die is van voor de daaropvolgende maand. Op 28 oktober betalen we dus de bijdrage van november.

Komt ons goed uit en zo weet je ook zeker dat het er is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:00:13 #28
21636 Feestkabouter
pi_73866164
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:22 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Volgens mij staat in de OP dat het huishoudelijk reglement er niets over zegt, hoeveel bronnen moeten er nog meer zijn?. Daar staan alle regels en bepalingen in. Dus je opmerking klopt niet.
[..]

Waar moet ik anders vandaan halen wat de bepalingen zijn? Als er staat dat je voor de 16e van de maand dat je de bijdrage moet betalen hou ik me daaraan, als het in een maand mij beter uit komt om later te betalen dan ben ik daar vrij in als de "regels" daar niet over zeggen.

Ik weet inderdaad waarom ik geen voorzitter ben geworden, maar dat heeft niets met mijn houding te maken. Maar toch heel erg knap dat je mij denkt te kunnen doorgronden adhv dit topic.
[..]

Het "standaard reglement" kan ik niet vinden in mijn archief of op de internetsite van de VVE

Maar als je een standaard reglement kent deze vve dus niet. Als het huishoudelijk regelement spreekt over consequenties bij achterstand, waarom staat er dan niet voor welke datum je moet betalen?
1e puntje:
ik had dat inmiddels gezien, en ik had de tekst in mijn post al doorgehaald voordat jij je post neerzette.

over de rest: maak een onderscheid tussen deze 3 dingen:
1 - ik vind dat je in het begin niet heel erg de indruk wekte erg begaan te zijn met je VVE
2 - de vraag of ik dat na je latere posts nog steeds denk
3 - de vraag of je vertraagde betaling terecht is.

1 - vind ik nog steeds.
2 - inmiddels weet ik uit je posts dat je toch wel echt begaan bent met je VVE....... al vind ik je manier van reageren in dit topic en je licht vijandige houding ten opzichte van je VVE op zijn minst opmerkelijk.
3 - technisch gezien heb je misschien gelijk, moreel gezien niet in mijn ogen. wat ik in eerste instantie al zei: waarschijnlijk is de herinnering gewoon automatisch (of volgens een vaste procedure) verstuurd en heeft het niks met je dreigement te maken, dat had je zelf kunnen bedenken, totaal geen reden voor ophef. en daarnaast is het laf van je dat je niet hebt gereageerd op mijn stukje tekst waarin ik aangeef dat het gebruikelijk is om te betalen aan het begin van de maand en te ontvangen aan het eind van de maand.
pi_73874867
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:00 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

1e puntje:
ik had dat inmiddels gezien, en ik had de tekst in mijn post al doorgehaald voordat jij je post neerzette.
Ja klopt had ik gezien, had toch mijn antwoord laten staan

Om nog even op de rest in te gaan:
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:00 schreef Feestkabouter het volgende:

1 - vind ik nog steeds.
2 - inmiddels weet ik uit je posts dat je toch wel echt begaan bent met je VVE....... al vind ik je manier van reageren in dit topic en je licht vijandige houding ten opzichte van je VVE op zijn minst opmerkelijk.
3 - technisch gezien heb je misschien gelijk, moreel gezien niet in mijn ogen. wat ik in eerste instantie al zei: waarschijnlijk is de herinnering gewoon automatisch (of volgens een vaste procedure) verstuurd en heeft het niks met je dreigement te maken, dat had je zelf kunnen bedenken, totaal geen reden voor ophef. en daarnaast is het laf van je dat je niet hebt gereageerd op mijn stukje tekst waarin ik aangeef dat het gebruikelijk is om te betalen aan het begin van de maand en te ontvangen aan het eind van de maand.
1. Ok prima
2. Klopt ik heb inderdaad een licht vijandelijke houding tegenover de VVE heb je helemaal gelijk in. Ik stoor me soms aan de lakse houding tov hun verplichtingen om hun (klein) onderhoud uit te voeren. Ik ben daaraan helaas veroordeeld en kan daar soms weinig aan doen om daarin druk te zetten, dat is helaas het nadeel van een VVE.

Maar als het op de centen aankomt en ik mij aan mijn verplichting niet hou dan zijn ze opeens wel snel met aan de bel trekken daar iririteer ik me aan en ga dan expres moeilijk doen

3. Nou ja laf? Ik hecht waarde aan regels etc en als ik dat nergens terug kan lezen voel ik mij niet geroepen om mij daaraan te houden. De herinnering schijnt procedure te zijn maar dat lees ik nergens terug en dan ageer ik daar tegen, doe soms graag moeilijk ik weet het

Samenvatting: ik betaal gewoon en kom mijn verplichtingen netjes na ben niet uit op een juridisch gevecht
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:08:45 #30
21636 Feestkabouter
pi_73882732
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:06 schreef Bulletdodger het volgende:
3. Nou ja laf? Ik hecht waarde aan regels etc en als ik dat nergens terug kan lezen voel ik mij niet geroepen om mij daaraan te houden. De herinnering schijnt procedure te zijn maar dat lees ik nergens terug en dan ageer ik daar tegen, doe soms graag moeilijk ik weet het

soms zijn regels ook zo vanzelfsprekend of voordehandliggend of "goed gebruik" (voor zover dat niet hetzelfde is) dat men niet de moeite neemt ze vast te leggen.
dat had je zelf kunnen bedenken.

en als je daar moeite mee hebt, kom dan eens gezellig in de Asperger/PPD-NOS-topics kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')