quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:38 schreef DeuceFour het volgende:[..]
En wat weerhoud je ervan om pen en papier te gebruiken voor je day zero project / lijstje met doelen? Ik kan een reden bedenken: je wilt het delen met anderen op internet. Wat is je motivatie daarachter dan? Mogelijk omdat je wilt inspireren (maar er zijn honderden soortgelijke weblogs/sites), of mogelijk omdat je het simpelweg wilt delen. Aangezien je die doelen voor jezelf wilt behalen (hoop ik tenminste), wat is de relevantie daarvan?
Soms zou je even een stap terug moeten doen en bedenken: kan het niet gewoon simpel?
p.s. ik begrijp dat het makkelijker is om 101 doelen digitaal te beheren, maar waarom iemand uberhaupt 101 doelen zou willen vraag ik me nog steeds af. Waarom niet 10 dingen en ze ook echt behalen in plaats van 101 waarvan 30 onnozele en waarvan je de helft niet haalt in een jaar.
De vraag van chipszak ging over een weblog en mijn antwoord dus ook. En als je je dayzero wilt bloggen kom je niet zo ver met een kladblok.
Een dayzerolijst zou je inderdaad ook op papier kunnen bijhouden, maar ik raak papiertjes altijd kwijt, dus voor mij is het niks. Bovendien, met doelen dingen die uit meerdere delen bestaan, is het ook onhandig bijwerken op papier, dat wordt alleen maar gekras en gestreep op den duur wat het niet overzichtelijker maakt. Vandaar dat ik dus ga voor online bijhouden.
En over het hebben van zo'n lijst: iedereen heeft wel dingen die hij/zij nog eens wil/moet doen, maar die je dan toch niet doet. Zo'n lijst maakt je hier bewuster van en is voor mij een goede manier om die dingen dan toch te doen. Ik houd gewoon van lijstjes en vind het ook leuk om dat met mensen te delen. Dat ik een blog bijhoud is ook voor mezelf, gewoon om er bewust mee bezig te zijn. En 101 doelen in 1001 dagen, ach ja, waarom niet die aantallen, het staat mooi en het maakt het net wat haalbaarder allemaal.
En voor je edit had je er geloof ik ook nog iets bij staan over onnozele doelen. Dat is natuurlijk volkomen subjectief. Wat voor de één belangrijk en waardevol is, kan voor een ander onnozel lijken. Een aantal van mijn doelen zal door sommige mensen vast ook onnozel gevonden worden, maar ik vind ze leuk en belangrijk genoeg voor mijn lijst.