abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73806711
Ja sterf, je bent zelf in de problemen gekomen omdat je te veel geld wilde lenen voor je auto, plasma-tv of serre omdat de buurman dat ook heeft.

Natuurlijk heeft de bank zorgplicht en ik geloof best dat ze het niet altijd netjes hebben gedaan, maar het begin van het probleem ligt toch echt bij de mensen zelf.
pi_73806745
Banken zijn ook kankerhebberig.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:21:27 #3
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_73806757
He, psst. DSB bank kopen?
0 topics op naam. 14.gif
pi_73806786
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef zovty het volgende:
Nou en? Heel de westerse wereld is hebberig. Het verschil is alleen dat banken er toevallig goed in zijn.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_73806793
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef zovty het volgende:

Klopt, maar eigenlijk maken ze alleen gebruik van de hebberigheid van de mensen zelf
pi_73806821
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef Broekpaling het volgende:
He, psst. DSB bank kopen?

"You got the money?"

"You got the bank?"
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:48 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73806865
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja sterf, je bent zelf in de problemen gekomen omdat je te veel geld wilde lenen voor je auto, plasma-tv of serre omdat de buurman dat ook heeft.

Natuurlijk heeft de bank zorgplicht en ik geloof best dat ze het niet altijd netjes hebben gedaan, maar het begin van het probleem ligt toch echt bij de mensen zelf.
De enige lening die ik heb lopen en die ik ook ooit in m'n hele leven zal hebben is m'n hypotheek. Die ben ik bezig zo snel mogelijk met spaargeld af te lossen. Bankdirecteuren zijn hebberig. Dat is MIJN mening.

Conclusie:
Sterf zelf tyfushoer
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73806880
Sowieso mensen die geld lenen voor een auto of een tv
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:25:50 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73806911
Niet mee eens. De fout zit hem in de 8% eigen vermogen.
Dus het feit dat als jij 1 euro bij de bank spaart dat ze die dan vervolgens 11 keer uitlenen aan een ander.
Die wetten en regels zouden anders moeten zijn.

Verder wil iedereen idd winst maken daar lijkt me niets mis mee.

Wat ik van de week ook nog hoorde is dat DSB wel provisies van 80% pakte op een koopsom maar de gemiddelde concurent pakt 5% PER JAAR in the end is dat dus grofweg net zo veel.
pi_73806932
Idd, gisteren bij kassa iemand die 5000 euro nodig heeft, een offerte krijgt voor 17000 (een soort hypothecaire lening) en deze nog tekent en opstuurt, onder het mom van, 'ik dacht dat het wel goed zat..'

Hoe kankerdom ben je dan? Dan verdien je dit soort dingen gewoon imo.
De klaagbaak is een machine.
pi_73806959
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:22 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Nou en? Heel de westerse wereld is hebberig. Het verschil is alleen dat banken er toevallig goed in zijn.
Nou, wat zijn ze er goed in zeg, echt verschrikkelijk goed. Hoeveel banken zijn er ook alweer failliet gegaan?
pi_73806966

Allemaal gekocht met een 12% credit card lening.
pi_73807015
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De enige lening die ik heb lopen en die ik ook ooit in m'n hele leven zal hebben is m'n hypotheek. Die ben ik bezig zo snel mogelijk met spaargeld af te lossen. Bankdirecteuren zijn hebberig. Dat is MIJN mening.

Conclusie:
Sterf zelf tyfushoer

In dat geval pas jij niet in het beeld van de persoon die ik in de OP schep.

Ik neem dan ook aan dat jij de verschillende contracten en offertes dan goed hebt doorgelezen voordat je tekende om je risico te verkleinen.

Tevens beweer ik nergens dat bankmensen niet hebberig zijn.
pi_73807023
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:27 schreef zovty het volgende:

[..]

Nou, wat zijn ze er goed in zeg, echt verschrikkelijk goed. Hoeveel banken zijn er ook alweer failliet gegaan?
De ene bank is er ook beter in dan de andere. En er zijn er vrij weinig daadwerkelijk failliet gegaan. Waarom? Omdat ze in hun hebberigheid zó goed geslaagd zijn dat ze nagenoeg onmisbaar zijn geworden.
pi_73807097
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

De ene bank is er ook beter in dan de andere. En er zijn er vrij weinig daadwerkelijk failliet gegaan. Waarom? Omdat ze in hun hebberigheid zó goed geslaagd zijn dat ze nagenoeg onmisbaar zijn geworden.
Ze zijn onmisbaar omdat 'we' hebben toegestaan dat systeembanken ook allerlei commerciele producten mochten gaan aanbieden.
We moeten banken hebben die het betalingsverkeer regelen, en bedrijven die in geld handelen. Dat moeten aparte entiteiten worden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:31:26 #16
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_73807129
Mensen die banken verdedigen

Het is allemaal de schuld van de banken
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:32:22 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73807168
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

In dat geval pas jij niet in het beeld van de persoon die ik in de OP schep.

Ik neem dan ook aan dat jij de verschillende contracten en offertes dan goed hebt doorgelezen voordat je tekende om je risico te verkleinen.

Tevens beweer ik nergens dat bankmensen niet hebberig zijn.
Ik zie je nergens in de OP het toespitsen op een bepaalde groep mensen. Je gaat er naar wat ik er in lees gewoon even voor het gemak uit dat dit voor heel nederland geldt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73807205
Tevens komt het natuurlijk niet door de gewone banken. De instanties die geld bij kunnen drukken, geld scheppen, zeg maar, lenen dat een gewone banken uit tegen rente. Dáár gaat het fout.
Voor de simpele FOK!Ker:
Stel:

Op de wereld circuleert 1.000.000.000 euro.
Een instantie maakt daar 100 miljoen bij. En leent dat uit aan banken tegen een tarief van 10 procent.

Hoeveelheid geld: 1.100.000.000
hoeveelheid geld die nodig is: 1.110.000.000

Zo moeten de gewone banken dus geld terugbetalen wat helemaal niet bestaat! Waar komt dat vandaan? Dat moeten ze bij de gewone burger, jij en ik, vandaan halen.
pi_73807262
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Niet mee eens. De fout zit hem in de 8% eigen vermogen.
Dus het feit dat als jij 1 euro bij de bank spaart dat ze die dan vervolgens 11 keer uitlenen aan een ander.
Die wetten en regels zouden anders moeten zijn.

Verder wil iedereen idd winst maken daar lijkt me niets mis mee.

Wat ik van de week ook nog hoorde is dat DSB wel provisies van 80% pakte op een koopsom maar de gemiddelde concurent pakt 5% PER JAAR in the end is dat dus grofweg net zo veel.

Inderdaad

Als je al zoveel geld leent, zorg je toch eerst dat je alles goed doorleest en, als je er geen verstand van hebt, door iemand anders laat nakijken.

Het is gewoon vooral de dommigheid en hebberigheid van de mensen die ze in de problemen brengt.

Dat de banken daar op slinkse wijze gebruik van maken is weer een ander verhaal.
pi_73807273
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:30 schreef zovty het volgende:

[..]

Ze zijn onmisbaar omdat 'we' hebben toegestaan dat systeembanken ook allerlei commerciele producten mochten gaan aanbieden.
We moeten banken hebben die het betalingsverkeer regelen, en bedrijven die in geld handelen. Dat moeten aparte entiteiten worden.
Dús omdat ze goed zijn in hebberigheid. Wat we allemaal zijn in de westerse wereld. Je kan niet zeggen dat iedereen gelijke kansen verdient. Ow, maar de banken niet, want die zijn te goed in geld verdienen. Die moeten beperkt worden.
pi_73807320
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:35 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Dús omdat ze goed zijn in hebberigheid. Wat we allemaal zijn in de westerse wereld. Je kan niet zeggen dat iedereen gelijke kansen verdient. Ow, maar de banken niet, want die zijn te goed in geld verdienen. Die moeten beperkt worden.
Dat kun je prima zeggen. De systeem banken voeren een publieke taak uit, dan kun je prima zeggen dat ze niet zoveel winst mogen maken.
pi_73807347
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:33 schreef UncleErnie het volgende:
Tevens komt het natuurlijk niet door de gewone banken. De instanties die geld bij kunnen drukken, geld scheppen, zeg maar, lenen dat een gewone banken uit tegen rente. Dáár gaat het fout.
Voor de simpele FOK!Ker:
Stel:

Op de wereld circuleert 1.000.000.000 euro.
Een instantie maakt daar 100 miljoen bij. En leent dat uit aan banken tegen een tarief van 10 procent.

Hoeveelheid geld: 1.100.000.000
hoeveelheid geld die nodig is: 1.110.000.000

Zo moeten de gewone banken dus geld terugbetalen wat helemaal niet bestaat! Waar komt dat vandaan? Dat moeten ze bij de gewone burger, jij en ik, vandaan halen.

Je zegt zelf dat het geld niet bestaat, hoe moeten ze dat dan bij de 'gewone' man vandaan halen ?

Tevens werkt een bank altijd door geld wat gestort is weer uit te lenen. Hoe kan een bank anders winst maken ?
pi_73807359

Als je dit nog niet wist kun je beter direct van een gebouw afspringen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:40:47 #24
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_73807421
Mensen die lenen voor iets anders behalve een huis. Heb je het geld er niet voor, dan heb je het ook nog niet nodig, wanneer snappen mensen dit nou ?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_73807451
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:37 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat het geld niet bestaat, hoe moeten ze dat dan bij de 'gewone' man vandaan halen ?

Tevens werkt een bank altijd door geld wat gestort is weer uit te lenen. Hoe kan een bank anders winst maken ?
Je snapt het dus nog niet.

De gewone banken moeten die 10 miljoen euro rente betalen, terwijl die dus niet bestaan. Dan voeren ze de rente op, om die schuld terug te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')