Nou en? Heel de westerse wereld is hebberig. Het verschil is alleen dat banken er toevallig goed in zijn.quote:
quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:21 schreef zovty het volgende:
Banken zijn ook kankerhebberig.
quote:
De enige lening die ik heb lopen en die ik ook ooit in m'n hele leven zal hebben is m'n hypotheek. Die ben ik bezig zo snel mogelijk met spaargeld af te lossen. Bankdirecteuren zijn hebberig. Dat is MIJN mening.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja sterf, je bent zelf in de problemen gekomen omdat je te veel geld wilde lenen voor je auto, plasma-tv of serre omdat de buurman dat ook heeft.
Natuurlijk heeft de bank zorgplicht en ik geloof best dat ze het niet altijd netjes hebben gedaan, maar het begin van het probleem ligt toch echt bij de mensen zelf.
Nou, wat zijn ze er goed in zeg, echt verschrikkelijk goed. Hoeveel banken zijn er ook alweer failliet gegaan?quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:22 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Nou en? Heel de westerse wereld is hebberig. Het verschil is alleen dat banken er toevallig goed in zijn.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De enige lening die ik heb lopen en die ik ook ooit in m'n hele leven zal hebben is m'n hypotheek. Die ben ik bezig zo snel mogelijk met spaargeld af te lossen. Bankdirecteuren zijn hebberig. Dat is MIJN mening.
Conclusie:
Sterf zelf tyfushoer
De ene bank is er ook beter in dan de andere. En er zijn er vrij weinig daadwerkelijk failliet gegaan. Waarom? Omdat ze in hun hebberigheid zó goed geslaagd zijn dat ze nagenoeg onmisbaar zijn geworden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Nou, wat zijn ze er goed in zeg, echt verschrikkelijk goed. Hoeveel banken zijn er ook alweer failliet gegaan?
Ze zijn onmisbaar omdat 'we' hebben toegestaan dat systeembanken ook allerlei commerciele producten mochten gaan aanbieden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
De ene bank is er ook beter in dan de andere. En er zijn er vrij weinig daadwerkelijk failliet gegaan. Waarom? Omdat ze in hun hebberigheid zó goed geslaagd zijn dat ze nagenoeg onmisbaar zijn geworden.
Ik zie je nergens in de OP het toespitsen op een bepaalde groep mensen. Je gaat er naar wat ik er in lees gewoon even voor het gemak uit dat dit voor heel nederland geldt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In dat geval pas jij niet in het beeld van de persoon die ik in de OP schep.
Ik neem dan ook aan dat jij de verschillende contracten en offertes dan goed hebt doorgelezen voordat je tekende om je risico te verkleinen.
Tevens beweer ik nergens dat bankmensen niet hebberig zijn.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Niet mee eens. De fout zit hem in de 8% eigen vermogen.
Dus het feit dat als jij 1 euro bij de bank spaart dat ze die dan vervolgens 11 keer uitlenen aan een ander.
Die wetten en regels zouden anders moeten zijn.
Verder wil iedereen idd winst maken daar lijkt me niets mis mee.
Wat ik van de week ook nog hoorde is dat DSB wel provisies van 80% pakte op een koopsom maar de gemiddelde concurent pakt 5% PER JAAR in the end is dat dus grofweg net zo veel.
Dús omdat ze goed zijn in hebberigheid. Wat we allemaal zijn in de westerse wereld. Je kan niet zeggen dat iedereen gelijke kansen verdient. Ow, maar de banken niet, want die zijn te goed in geld verdienen. Die moeten beperkt worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Ze zijn onmisbaar omdat 'we' hebben toegestaan dat systeembanken ook allerlei commerciele producten mochten gaan aanbieden.
We moeten banken hebben die het betalingsverkeer regelen, en bedrijven die in geld handelen. Dat moeten aparte entiteiten worden.
Dat kun je prima zeggen. De systeem banken voeren een publieke taak uit, dan kun je prima zeggen dat ze niet zoveel winst mogen maken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:35 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Dús omdat ze goed zijn in hebberigheid. Wat we allemaal zijn in de westerse wereld. Je kan niet zeggen dat iedereen gelijke kansen verdient. Ow, maar de banken niet, want die zijn te goed in geld verdienen. Die moeten beperkt worden.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:33 schreef UncleErnie het volgende:
Tevens komt het natuurlijk niet door de gewone banken. De instanties die geld bij kunnen drukken, geld scheppen, zeg maar, lenen dat een gewone banken uit tegen rente. Dáár gaat het fout.
Voor de simpele FOK!Ker:
Stel:
Op de wereld circuleert 1.000.000.000 euro.
Een instantie maakt daar 100 miljoen bij. En leent dat uit aan banken tegen een tarief van 10 procent.
Hoeveelheid geld: 1.100.000.000
hoeveelheid geld die nodig is: 1.110.000.000
Zo moeten de gewone banken dus geld terugbetalen wat helemaal niet bestaat! Waar komt dat vandaan? Dat moeten ze bij de gewone burger, jij en ik, vandaan halen.
Je snapt het dus nog niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het geld niet bestaat, hoe moeten ze dat dan bij de 'gewone' man vandaan halen?
Tevens werkt een bank altijd door geld wat gestort is weer uit te lenen. Hoe kan een bank anders winst maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |