quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:13 schreef blup het volgende:
No dutch? THIS IS SPARTAAAAAAAAAAAAA!
en je trapt de Roemeen naar beneden.
Tot zover de vooroordelen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Dat is niet iets kenmerkend voor Roemenen maar voor zigeuners, de Roma specifiek.
En die komen inderdaad veelal uit Roemenie (en Bulgarije) en spreken Roemeens.
Die mensen leren van kindsaan stelen en bedelen en weigeren te werken. Caucescu heeft geprobeerd ze verplicht naar school te sturen maar ze weigerden gewoon. Die mensen zijn vrijwel allemaal analfabeet en vanaf de 14 jaar is het meerendeel van de vrouwen zwanger. In Roemenie is het een groot probleem en vrijwel alle Roemenen heeft een enorme pleurishekel aan ze.
Verleden week een docu gezien over zo'n Roma-troep bij Milaan, de politie doekte dat kamp op met de sociale dienst erbij die hun wou helpen met een woonplaats/werk te zoeken. Maar die schooiers pakten zich gewoon bij elkaar en ging een brug verder liggen met hun kartonnen dozenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Tot zover de vooroordelen.
Ze zorgen idd vaak voor problemen, maar ze worden ook enorm gediscrimineerd. Krijgen nergens werk, worden ergens buiten de stad op een veldje gedumpt en dan vinden mensen het raar vinden dat ze gaan stelen om zichzelf in leven te houden.
Het is natuurlijk wel een vicieuze cirkel, hierdoor krijgen mensen een nog grotere hekel aan ze etc. Maarja, er zijn genoeg Roma die niet alleen maar stelen maar wel iets van hun leven proberen te maken. Al is het vaak lastig met zo'n achtergrond.
haha ja dat is voor de afleidingquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Siniti het volgende:
Ze zitten ook altijd van die paupermuziek te spelen daar
Ja dat heb je inderdaad ook, sowieso met aardig wat Roma die naar het westen zijn gekomen. Maar diegene die het wel willen hebben last van het stigma. Maar hier valt de discriminatie nog mee, in Nederland kan je nog best een baan krijgen als je Roma bent, in oost Europa al wat minder.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef osmo het volgende:
[..]
Verleden week een docu gezien over zo'n Roma-troep bij Milaan, de politie doekte dat kamp op met de sociale dienst erbij die hun wou helpen met een woonplaats/werk te zoeken. Maar die schooiers pakten zich gewoon bij elkaar en ging een brug verder liggen met hun kartonnen dozen1 gezin van de tientallen daar aanwezig wou geholpen worden ...
Paupermuziek? Je bedoelt heldenmuziek:quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Siniti het volgende:
Omdat eerst dit topic geopend moest worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:03 schreef MouzurX het volgende:
Waarom heb je hem niet in elkaar geslagen?
Door dat volk krijgen alle Roemenen in heel Europa wel een slechte naam. Want niet iedereen beseft dat het helemaal geen echte Roemenen zijn (een Romaans volk, net als de Spanjaarden of Italianen) maar ordinaire zigeuners.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Dat is niet iets kenmerkend voor Roemenen maar voor zigeuners, de Roma specifiek.
Die mensen leren van kindsaan stelen en bedelen en weigeren te werken. Caucescu heeft geprobeerd ze verplicht naar school te sturen maar ze weigerden gewoon. Die mensen zijn vrijwel allemaal analfabeet en vanaf de 14 jaar is het meerendeel van de vrouwen zwanger. In Roemenie is het een groot probleem en vrijwel alle Roemenen heeft een enorme pleurishekel aan ze.
die zijn ook niet gek hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef Sapstengel het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaar.
Tuigquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef Sapstengel het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaar.
Nou, als het hem al niet lukte weten we iig dat we het niet met dwang hoeven te proberenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaarquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:08 schreef JEFFreal het volgende:
omg hij probeerde je portomonnee te jatte en je hebt niet ze laatste tandjes eruit getrapt??![]()
Dit wilden we toen we unaniem voor de Europese Grondwet gingen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Roemenië is zo'n aanwinst voor de EU
Eh? Had Nederland niet juist tegen gestemd nav dat referendum?quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit wilden we toen we unaniem voor de Europese Grondwet gingen.
Het is misschien een gek hersenspinseltje, maar had je niet gewoon iets kunnen zeggen in plaats van toe te kijkenquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:15 schreef ach het volgende:
Ik heb het ooit op schiedam gezien. Zo'n kereltje liep achter een meisje aan, had het achterste vakje van haar tas opengemaakt en liep er in te kijken.. Hij heeft niks gejat omdat ze bijna het perron opliepen maar dat mens liep mij wel schuin aan te kijken toen ze er achter kwam dat haar tas openstond omdat ik toen achter haar liep.
Wél?quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Eh? Had Nederland niet juist tegen gestemd nav dat referendum?
JA IK OOK JONGEN, GEWOON ALLEMAAL KKHARD DOODMEPPENquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik weet nog wel een goeie oplossing voor die mensen.
Oostblokkoppen herken je heul snel, geloof me....quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:46 schreef FixYou het volgende:
hoe weet je of het een roemeen was (of Roma), het kan net ook een Montenegrijn geweest zijn
quote:
Ik zag laatst buiten de randstad een mocro een scooter checken. Zo, "hey, hoe zal ik die es meenemen"quote:
als je me irritant vind dan lees je mn posts lekker niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:24 schreef jitzzzze het volgende:
Hadden ze je toetsenbord maar gestolen
On nom nom nomquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:28 schreef Lauwra het volgende:
[..]
als je me irritant vind dan lees je mn posts lekker niet.
Die mensen geef ik altijd een euro of als ik geen kleingeld bij me heb begroet ik ze vriendelijkquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Siniti het volgende:
Dat was Mutu die wanhopig op zoek is naar geld om zijn schuld af te betalenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:04 schreef Lauwra het volgende:
Wie heeft er ook al es een betrapt? Van de week voelde ik iemand heel dicht achter me lopen op de trap dus ik draai me om heb zo zn hand vast die in mn tas zit kon mn portomonee net tegenhouden. Hij had nog maar een paar tandjes haha hij zei alleen ''no dutch no dutch'' terwijl k begon wattie wel niet van plan was.
Maar niemand die ook helpt! Lekker aapjes kijken, ik had wel geholpen als ik t zag. En jullie?
Dan zou je hem toch moeten ruiken, want dat gajes heeft niets anders te verliezen dan zijn stank.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:04 schreef Lauwra het volgende:
heel dicht achter me lopen op de trap
haha dat gaat ook echt als ik maar 3 euro bij me had:P nouja..hij had wel wat aan mn abo gehad :S kondie een maand lang tussen amersfoort en amsterdam treinen en met de bus hhahahquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:17 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Dat was Mutu die wanhopig op zoek is naar geld om zijn schuld af te betalen
Werkelijk? De cijfers en de Roma zelf beweren wel anders knul.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een vicieuze cirkel, hierdoor krijgen mensen een nog grotere hekel aan ze etc. Maarja, er zijn genoeg Roma die niet alleen maar stelen maar wel iets van hun leven proberen te maken. Al is het vaak lastig met zo'n achtergrond.
En jij stond erbij en keek ernaar? Misselijk figuur.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:15 schreef ach het volgende:
Ik heb het ooit op schiedam gezien. Zo'n kereltje liep achter een meisje aan, had het achterste vakje van haar tas opengemaakt en liep er in te kijken.. Hij heeft niks gejat omdat ze bijna het perron opliepen maar dat mens liep mij wel schuin aan te kijken toen ze er achter kwam dat haar tas openstond omdat ik toen achter haar liep.
En op het einde van de dag moeten die mensen hun euro afgeven aan degene die hun daar op het station gedropt heeft als hij hen komt ophalen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef einszweiachtung het volgende:
[..]
Die mensen geef ik altijd een euro of als ik geen kleingeld bij me heb begroet ik ze vriendelijk
1. Het is mooie muziek
2. Mensen proberen wat van hun leven te maken zonder te jatten e.d.
3. Geeft sfeer aan een dagje A'Dam
4. Heb toch wel medelijden met die mensen.
Ja, en als een bepaalde duitser zijn werk af had kunnen maken dan hadden we nu geen jattende en vioolherrie makende Roma gehad in Nederlandquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:03 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
JA IK OOK JONGEN, GEWOON ALLEMAAL KKHARD DOODMEPPEN![]()
![]()
Straks loop je nog een infectie op als je per ongeluk je hand openhaalt tijdens die afrossessiequote:Op maandag 19 oktober 2009 13:21 schreef de_boswachter het volgende:
En je dacht niet zo van: Laat ik hem de tanden eens uit zijn bek rossen?
Ik ben inge-ent voor Hepatitus B en Cquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Straks loop je nog een infectie op als je per ongeluk je hand openhaalt tijdens die afrossessie.
Hij heeft weinig goeds gedaan, maar hij zag wel in dat dat Roma schorem allemaal tuig is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ja, en als een bepaalde duitser zijn werk af had kunnen maken dan hadden we nu geen jattende en vioolherrie makende Roma gehad in Nederland![]()
.
Gaan we weer ...quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ja, en als een bepaalde duitser zijn werk af had kunnen maken dan hadden we nu geen jattende en vioolherrie makende Roma gehad in Nederland![]()
.
Dan hadden we nu op iedere straathoek Schlager-herrie mogen aanhoren, had je de hele dag "HH" moeten roepen ipv "goede<dagdeel>" en hadden we nu niet zo vrij op een forum onze mening kunnen ventileren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
.
INB4IETS-AFMAKEN-VOORDAT-JE-AAN-IETS-NIEUWS-BEGINTquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:51 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Dan hadden we nu op iedere straathoek Schlager-herrie mogen aanhoren, had je de hele dag "HH" moeten roepen ipv "goede<dagdeel>" en hadden we nu niet zo vrij op een forum onze mening kunnen ventileren.
Of dat een beter alternatief zou zijn geweest...
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef einszweiachtung het volgende:
[..]
Die mensen geef ik altijd een euro of als ik geen kleingeld bij me heb begroet ik ze vriendelijk
1. Het is mooie muziek
HAHAHAAHAquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:13 schreef blup het volgende:
Ja idd, als ik dat was geweest had ik die roemeen aan zn vieze vingertjes zo het glazuur van ze tanden afgeschraapt op de stationstrap... en zn vriendjes erbij ook nogquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:13 schreef blup het volgende:
kankerquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:13 schreef blup het volgende:
misschien is t handig als je es alle berichten leest...dat had k ook echt wel gewild hoor maar je weet nooit wat zo'n idioot op zak heeft. En ik heb niet genoeg vrije tijd om in t ziekenhuis te zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:02 schreef Remsjo het volgende:
Ik had hem vol op z,n gezicht gesnoeid als ik jou was. Dan leert ie het wel af om van ander mans spullen af te blijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |