quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:13 schreef blup het volgende:
No dutch? THIS IS SPARTAAAAAAAAAAAAA!
en je trapt de Roemeen naar beneden.
Tot zover de vooroordelen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Dat is niet iets kenmerkend voor Roemenen maar voor zigeuners, de Roma specifiek.
En die komen inderdaad veelal uit Roemenie (en Bulgarije) en spreken Roemeens.
Die mensen leren van kindsaan stelen en bedelen en weigeren te werken. Caucescu heeft geprobeerd ze verplicht naar school te sturen maar ze weigerden gewoon. Die mensen zijn vrijwel allemaal analfabeet en vanaf de 14 jaar is het meerendeel van de vrouwen zwanger. In Roemenie is het een groot probleem en vrijwel alle Roemenen heeft een enorme pleurishekel aan ze.
Verleden week een docu gezien over zo'n Roma-troep bij Milaan, de politie doekte dat kamp op met de sociale dienst erbij die hun wou helpen met een woonplaats/werk te zoeken. Maar die schooiers pakten zich gewoon bij elkaar en ging een brug verder liggen met hun kartonnen dozenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Tot zover de vooroordelen.
Ze zorgen idd vaak voor problemen, maar ze worden ook enorm gediscrimineerd. Krijgen nergens werk, worden ergens buiten de stad op een veldje gedumpt en dan vinden mensen het raar vinden dat ze gaan stelen om zichzelf in leven te houden.
Het is natuurlijk wel een vicieuze cirkel, hierdoor krijgen mensen een nog grotere hekel aan ze etc. Maarja, er zijn genoeg Roma die niet alleen maar stelen maar wel iets van hun leven proberen te maken. Al is het vaak lastig met zo'n achtergrond.
haha ja dat is voor de afleidingquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Siniti het volgende:
Ze zitten ook altijd van die paupermuziek te spelen daar
Ja dat heb je inderdaad ook, sowieso met aardig wat Roma die naar het westen zijn gekomen. Maar diegene die het wel willen hebben last van het stigma. Maar hier valt de discriminatie nog mee, in Nederland kan je nog best een baan krijgen als je Roma bent, in oost Europa al wat minder.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef osmo het volgende:
[..]
Verleden week een docu gezien over zo'n Roma-troep bij Milaan, de politie doekte dat kamp op met de sociale dienst erbij die hun wou helpen met een woonplaats/werk te zoeken. Maar die schooiers pakten zich gewoon bij elkaar en ging een brug verder liggen met hun kartonnen dozen1 gezin van de tientallen daar aanwezig wou geholpen worden ...
Paupermuziek? Je bedoelt heldenmuziek:quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Siniti het volgende:
Ze zitten ook altijd van die paupermuziek te spelen daar
Omdat eerst dit topic geopend moest worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:03 schreef MouzurX het volgende:
Waarom heb je hem niet in elkaar geslagen?
Door dat volk krijgen alle Roemenen in heel Europa wel een slechte naam. Want niet iedereen beseft dat het helemaal geen echte Roemenen zijn (een Romaans volk, net als de Spanjaarden of Italianen) maar ordinaire zigeuners.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Dat is niet iets kenmerkend voor Roemenen maar voor zigeuners, de Roma specifiek.
Die mensen leren van kindsaan stelen en bedelen en weigeren te werken. Caucescu heeft geprobeerd ze verplicht naar school te sturen maar ze weigerden gewoon. Die mensen zijn vrijwel allemaal analfabeet en vanaf de 14 jaar is het meerendeel van de vrouwen zwanger. In Roemenie is het een groot probleem en vrijwel alle Roemenen heeft een enorme pleurishekel aan ze.
die zijn ook niet gek hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef Sapstengel het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaar.
Tuigquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef Sapstengel het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaar.
Nou, als het hem al niet lukte weten we iig dat we het niet met dwang hoeven te proberenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:35 schreef Mr.Spock het volgende:
Een vriendin van me had in Rome een keer iemand gewaarschuwd toen een zigeuner hem wilde zakkenrollen. Daarna liet hij z'n hand aan haar zien en zag je dat hij een scheermes tussen z'n vingers had en maakte hij het ik snij je keel door-gebaarquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:08 schreef JEFFreal het volgende:
omg hij probeerde je portomonnee te jatte en je hebt niet ze laatste tandjes eruit getrapt??![]()
Dit wilden we toen we unaniem voor de Europese Grondwet gingen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Roemenië is zo'n aanwinst voor de EU
Eh? Had Nederland niet juist tegen gestemd nav dat referendum?quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit wilden we toen we unaniem voor de Europese Grondwet gingen.
Het is misschien een gek hersenspinseltje, maar had je niet gewoon iets kunnen zeggen in plaats van toe te kijkenquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:15 schreef ach het volgende:
Ik heb het ooit op schiedam gezien. Zo'n kereltje liep achter een meisje aan, had het achterste vakje van haar tas opengemaakt en liep er in te kijken.. Hij heeft niks gejat omdat ze bijna het perron opliepen maar dat mens liep mij wel schuin aan te kijken toen ze er achter kwam dat haar tas openstond omdat ik toen achter haar liep.
Wél?quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Eh? Had Nederland niet juist tegen gestemd nav dat referendum?
JA IK OOK JONGEN, GEWOON ALLEMAAL KKHARD DOODMEPPENquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik weet nog wel een goeie oplossing voor die mensen.
Oostblokkoppen herken je heul snel, geloof me....quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:46 schreef FixYou het volgende:
hoe weet je of het een roemeen was (of Roma), het kan net ook een Montenegrijn geweest zijn
quote:
Ik zag laatst buiten de randstad een mocro een scooter checken. Zo, "hey, hoe zal ik die es meenemen"quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |