abonnement Unibet Coolblue
pi_73785405
Momenteel handel ik via Alex, maar ik ben de transactiekosten en het bewaarloon een beetje beu.

Nou hoor ik wel eens wat verhalen over Lynx en Todays Brokers.
Vooral Todays Brokers schijnt echt goedkoop te zijn. Iets van 6 euro per transactie, geen bewaarloon etc.
Ik vraag me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met Lynx of Todays Brokers?
Hebben ze realtime koersen? Moet je daar extra voor betalen?

Ook heb ik gehoord dat de betreffende rekening in Duitsland loopt. Heeft dat nog nadelen?

Inmiddels heb ik info van TB via internet aagevraagd. Maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Definitely not CIA
pi_73785850


Bron

Streaming AEX hebben ze dus iig .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73786012
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]

Bron

Streaming AEX hebben ze dus iig .
Jammer dat de belangrijkste zaken niet op zo'n lijstje staan. Margin's bijv. of transactie kosten als je relatief veel trade. Ik zit zelf gewoon nog steeds bij Binck, heb daar 2 accounts, ik zou eventueel via de rabo kunnen beleggen. En sta op het punt een rekening te openen bij Marketindex, de engelse brokers maar niet meegenomen in dit rijtje omdat dat niet van toepassing is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73786090
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]

Bron

Streaming AEX hebben ze dus iig .
Dank...ik zie echter dat dat overzicht komt van Todaysbrokers... en volgens hunzelf zijn zij de goedkoopste..
Definitely not CIA
pi_73794706
Ik heb Lynx en ben daar heel erg tevreden over!! Vooral als je veel op amerika handelt is het een verademing vergeleken met Binck. Echt een wereld van verschil! Handelen in premarket en afterhours, lage commissie en gewoon veel geavanceerder, professioneler etc. Enige nadeel is dat je voor koersen van euronext en duitse beurs apart moet betalen. IB is nog goedkoper maar dat heeft geen nederlandstalige service. Voor beginnende belegger kan Lynx ingewikkeld zijn, handelsplatform in het engels en geavanceerd!

[ Bericht 11% gewijzigd door Dave7 op 18-10-2009 01:06:41 ]
pi_73794727
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:00 schreef Dave7 het volgende:
Ik heb Lynx en ben daar heel erg tevreden over!! Vooral als je veel op amerika handelt is het een verademing vergeleken met Binck. Echt een wereld van verschil! Handelen in premarket en afterhours, lage commissie en gewoon veel geavanceerder, professioneler etc. Enige nadeel is dat je voor koersen van euronext en duitse beurs apart moet betalen. IB is nog goedkoper maar dat heeft geen nederlandstalige service.
Lynx staat ook op mijn shortlist.
Heb je ook realtime AEX? En kun je ook sprinters/ turbo's verhandelen?
Definitely not CIA
pi_73794877
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Lynx staat ook op mijn shortlist.
Heb je ook realtime AEX? En kun je ook sprinters/ turbo's verhandelen?
Realtime aex, tegen betaling, euronext abo volgens mij zit daar meer in dan alleen aex. Geen idee wat het kost per maand, maar niet zoveel. Ik heb wel laatst gevraagd voor realtime DAX en dat was tikje duur vond ik, 15 euro p/m zoiets.
Volgens mij geen sprinters/turbos.... wel opties las ik laatst op de site van Lynx.
pi_73798513
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:09 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Realtime aex, tegen betaling, euronext abo volgens mij zit daar meer in dan alleen aex. Geen idee wat het kost per maand, maar niet zoveel. Ik heb wel laatst gevraagd voor realtime DAX en dat was tikje duur vond ik, 15 euro p/m zoiets.
Volgens mij geen sprinters/turbos.... wel opties las ik laatst op de site van Lynx.
Lynx heeft idd. geen turbo's, eigenlijk de enige reden waarom ik daar nog geen rekening heb geopend. Ik zoek op dit moment nog steeds een broker die bijv. in de Bovespa kan beleggen, omdat ik Petrobras wil aanschaffen. Maar heb nog geen Nederlandse broker gevonden met acces 2 brasil

Maarja, het wordt een beetje onoverzichtelijk op die manier.
Turbo's bij binck, en normale aandelen. Door de vele transacties bij Binck is aandelen qua transactie kosten niet zo duur
Marketindex voor de gebruikelijke cfd's
En dan zoek ik nog een andere NL broker voor toegang tot de markten zoals india / china / brazilie / rusland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73806458
Ik heb ook een rekening bij Lynx, juist omdat dit me toegang geeft tot markten waar ik met Binck niet aan kan. Dan heb ik het over Singapore, HongKong, Australie, Noorwegen etc. Ik betaal niets voor live-koersen, maar ik ben dan ook geen daghandelaar en heb deze niet nodig. Gewoon op google.com/finance de koersen in de gaten houden, zo gaat het ook.

Alleen erg jammer dat je als je wilt kopen in Singapore, je minimaal 2000 stuks moet aanschaffen. Ik weet niet wie dit bepaald, maar het slaat nergens op vind ik. Als iemand een manier weet om dit te omzeilen, hoor ik het graag.
pi_73808563
Is er iemand bekend met een broker waar je regelmatig kleine bedragen in kunt leggen in aandelen of fondsen, gewoon voor buy&hold? In de VS kan dat regelmatig, vooral voor de pensioenspaarpotjes (401k ed). Is er ook zoiets in NL?
pi_73808977
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef arjanus het volgende:
Ik heb ook een rekening bij Lynx, juist omdat dit me toegang geeft tot markten waar ik met Binck niet aan kan. Dan heb ik het over Singapore, HongKong, Australie, Noorwegen etc. Ik betaal niets voor live-koersen, maar ik ben dan ook geen daghandelaar en heb deze niet nodig. Gewoon op google.com/finance de koersen in de gaten houden, zo gaat het ook.

Alleen erg jammer dat je als je wilt kopen in Singapore, je minimaal 2000 stuks moet aanschaffen. Ik weet niet wie dit bepaald, maar het slaat nergens op vind ik. Als iemand een manier weet om dit te omzeilen, hoor ik het graag.
Is dit niet de markt restrictie? Als zijnde de regels waar je je aan moet houden wil je traden op die markt. Immers elke markt valt onder andere regels, zo vallen wij bijv. onder de euronext regels.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:15 schreef PC1984 het volgende:
Is er iemand bekend met een broker waar je regelmatig kleine bedragen in kunt leggen in aandelen of fondsen, gewoon voor buy&hold? In de VS kan dat regelmatig, vooral voor de pensioenspaarpotjes (401k ed). Is er ook zoiets in NL?
Dit is toch meer fondsafhankelijk? Er zijn toch legio fondsen die op deze manier werken?

[ Bericht 2% gewijzigd door sitting_elfling op 18-10-2009 16:47:40 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73841943
Ik ben enige tijd geleden met Today's Brokers gestart. Voor de tarieven en de handelsmogelijkheden verwijs ik naar hun eigen overzicht: http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten.aspx

Hier komt wel bij dat je extra moet betalen voor toegang tot sommige markten, voor bijv. Hong Kong HKD 200.00 per maand. Ook moet je extra betalen als je de koersinformatie van dergelijke exotische markten wilt ontvangen. Voor een overzicht: http://www.interactivebrokers.com/en/p.php?f=marketData&ib_entity=llc

( Oh ja, Today's Brokers is de nederlandse dealer van Interactive Brokers, een wereldwijde en zeer gerenommeerde leverancier van handelsplatformen. )

Ook voor informatiediensten betaal je extra. Ik gebruik zelf alleen Reuters Fundamentals, wat 5 USD per maand is. Hierbij merk ik dan wel op dat Binck deze informatie niet levert.

Als je jezelf beperkt tot de Euronext en de grote Amerikaanse markten, dan zijn deze vaste kosten laag. De handelskosten per transaktie zijn vervolgens erg laag vergeleken met andere brokers. De kosten voor buitenlandse beurzen vallen ook wel mee, maar wel te hoog als je 1 transactie wilt uitvoeren.

Interactive Brokers biedt enorm veel handelsmogelijkheden. Het gevolg is wel dat de software (TWS) erg ingewikkeld is. Ik moest echt de handleiding lezen om er mee uit de voeten te kunnen.
pi_73853721
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dit niet de markt restrictie? Als zijnde de regels waar je je aan moet houden wil je traden op die markt. Immers elke markt valt onder andere regels, zo vallen wij bijv. onder de euronext regels.

Zou het echt zo zijn dat iedereen 2000 aandelen per keer moet kopen in Singapore?
pi_73853789
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef jaco het volgende:

Als je jezelf beperkt tot de Euronext en de grote Amerikaanse markten, dan zijn deze vaste kosten laag. De handelskosten per transaktie zijn vervolgens erg laag vergeleken met andere brokers. De kosten voor buitenlandse beurzen vallen ook wel mee, maar wel te hoog als je 1 transactie wilt uitvoeren.

Hoe bedoel je dit, te hoog als je 1 transactie wilt uitvoeren? Weet jij waar het goedkoper kan?
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 20:03:07 #15
236264 crew  capricia
pi_73856119
Stel dat ik 4 to 8 X per maand handel op de AEX.
Met een portefeuille van rond de 8.000 euro.

Wat zou dan het slimst zijn?
Die met de laagste transactiekosten?
Todays brokers?
Definitely not CIA
pi_73858076
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef jaco het volgende:
Ik ben enige tijd geleden met Today's Brokers gestart. Voor de tarieven en de handelsmogelijkheden verwijs ik naar hun eigen overzicht: http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten.aspx
Hier komt wel bij dat je extra moet betalen voor toegang tot sommige markten, voor bijv. Hong Kong HKD 200.00 per maand. Ook moet je extra betalen als je de koersinformatie van dergelijke exotische markten wilt ontvangen. Voor een overzicht: http://www.interactivebrokers.com/en/p.php?f=marketData&ib_entity=llc

( Oh ja, Today's Brokers is de nederlandse dealer van Interactive Brokers, een wereldwijde en zeer gerenommeerde leverancier van handelsplatformen. )
Heb even snel gekeken bij IB, daar bieden ze ook geen Bovespa aan Als iemand me een broker weet aan te raden die wel Bovespa heeft, laat het me weten?

Overigens als ik sommige maandelijkse prijzen hier hoor mag BB dan wel duur zijn met 1500 dollar per maand, je bent dan wel in 1 keer klaar. Je hebt letterlijke bijna alle informatie van zo'n beetje alle beurzen wereldwijd.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef arjanus het volgende:

[..]

Zou het echt zo zijn dat iedereen 2000 aandelen per keer moet kopen in Singapore?
Geen idee, het was meer een 1e gedachte
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73858187
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:01 schreef arjanus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit, te hoog als je 1 transactie wilt uitvoeren? Weet jij waar het goedkoper kan?
Ik drukte me ongelukkig uit. Amerika en Frankrijk (via Euronext) zijn natuurlijk ook buitenlandse beurzen, maar daar kun je goedkoop handelen via Today's Brokers.

Ik bedoelde echter de extra kosten voor het handelen op exotische beurzen zoals die van Hong Kong en Singapore. In het geval van Hong Kong kost dat je dus 200 HKD per maand (zo'n 17 euro) extra. Dat lijkt me niet rendabel als je 1 bepaald aandeel op die beurs wilt aankopen. Je zit dan elke maand aan die kosten vast totdat je het aandeel weer verkoopt. Als je echter specifieke kennis hebt van de lokale markt in Hong Kong en je wilt er aktief gaan handelen, dan lijkt me dat maandbedrag geen bezwaar en is Today's Brokers een prima optie.

Ik denk eigenlijk niet dat handelen in bijv. Hong Kong nog goedkoper kan. Lynx maakt ook gebruik van Interactive Brokers, dus het tarief zal daar hetzelfde zijn.

Veel grotere Aziatische bedrijven hebben trouwens ook een notering in de VS en/of Europa, zodat een aansluiting op een Aziatische beurs soms niet nodig is als je in zo'n aandeel wilt handelen.
pi_73858942
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Veel grotere Aziatische bedrijven hebben trouwens ook een notering in de VS en/of Europa, zodat een aansluiting op een Aziatische beurs soms niet nodig is als je in zo'n aandeel wilt handelen.
Mja maar het lijkt me toch het feit dat je op de exotische beurzen wil handelen ivm. de hogere rendementen die je daar kunt behalen. De 'grote' markten hebben immers veel minder uitschieters. Daarom wil ik bijv. ook in Petrobras handelen in Brazilie, die haalt daar een beter resultaat dan in andere indices.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73862109
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja maar het lijkt me toch het feit dat je op de exotische beurzen wil handelen ivm. de hogere rendementen die je daar kunt behalen. De 'grote' markten hebben immers veel minder uitschieters. Daarom wil ik bijv. ook in Petrobras handelen in Brazilie, die haalt daar een beter resultaat dan in andere indices.
Op welke gegevens baseer je die laatste uitspraak ? Als Petrobras in New York 18 USD noteert en in Sao Paulo (omgerekend) 19 USD dan springt er meteen een partij tussen die koopt in New York en verkoopt in Sao Paulo, oftewel arbitrage, waardoor het verschil meteen wordt teruggedrongen.

Anyway. Op de Bovespa handelen als eenvoudige particuliere belegger wordt lastig. Brazilie heeft een relatief gesloten economie en de overheid laat dergelijke kapitaalstromen niet toe. Ook grote Amerikaanse brokers als Schwab en Etrade hebben de Bovespa aandelen niet in hun aanbod.

Je bent dus op aangewezen op noteringen van individuele bedrijven buiten Brazilie of -voor een brede portefeuille- een ETF of beleggingsfonds dat zich specifiek op Brazilie richt.
pi_73869668
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja maar het lijkt me toch het feit dat je op de exotische beurzen wil handelen ivm. de hogere rendementen die je daar kunt behalen. De 'grote' markten hebben immers veel minder uitschieters. Daarom wil ik bijv. ook in Petrobras handelen in Brazilie, die haalt daar een beter resultaat dan in andere indices.
Is lastig, is best een 'gesloten' markt. Je moet een Braziliaans belasting nummer hebben. Formuliertje invullen dat je er niet woonachtig bent een plaatselijke vertegenwoordiger zoeken en een broker. Al zitten die laatsten vaak in een en dat non-resident ding krijg je ook van je broker.

Heb er ook nog eventjes voor gekeken nl. maar uiteindelijk teveel moeite.
pi_73896097
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik bedoelde echter de extra kosten voor het handelen op exotische beurzen zoals die van Hong Kong en Singapore. In het geval van Hong Kong kost dat je dus 200 HKD per maand (zo'n 17 euro) extra. Dat lijkt me niet rendabel als je 1 bepaald aandeel op die beurs wilt aankopen. Je zit dan elke maand aan die kosten vast totdat je het aandeel weer verkoopt. Als je echter specifieke kennis hebt van de lokale markt in Hong Kong en je wilt er aktief gaan handelen, dan lijkt me dat maandbedrag geen bezwaar en is Today's Brokers een prima optie.

Ik denk eigenlijk niet dat handelen in bijv. Hong Kong nog goedkoper kan. Lynx maakt ook gebruik van Interactive Brokers, dus het tarief zal daar hetzelfde zijn.

Veel grotere Aziatische bedrijven hebben trouwens ook een notering in de VS en/of Europa, zodat een aansluiting op een Aziatische beurs soms niet nodig is als je in zo'n aandeel wilt handelen.
Die EUR 17 betaal je die voor een abonnement datastroom van de beurs in Hong Kong? Want dit heb je niet nodig om te handelen bij Lynx geloof ik. Ik heb iig geen enkel abonnement op zo een infotool, en kijk gewoon op internet als ik iets wil weten.

Let er wel op dat je beter geen chinese aandelen koopt met een nyse notering in dollars. Tenzij je je valuta hedged, anders kun je nog wel eens tegen onaangename verrassingen komen te staan.
pi_73909216
Zijn aan de geavanceerde orders van Binck kosten verbonden?
pi_73914582
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:02 schreef arjanus het volgende:

[..]

Die EUR 17 betaal je die voor een abonnement datastroom van de beurs in Hong Kong? Want dit heb je niet nodig om te handelen bij Lynx geloof ik. Ik heb iig geen enkel abonnement op zo een infotool, en kijk gewoon op internet als ik iets wil weten.
Inderdaad. Ik heb even goed gekeken en de 200 HKD per maand is voor de datastroom van de Hong Kong Exchange. Voor het handelen hoef je alleen een serie documenten te lezen en online te 'tekenen' (naam invullen). Het kost verder niets. Zonder data-abonnement handel je echter wel min of meer 'blind', dus je vertrouwt dan volledig op je externe informatie qua koersen, dagvolume, diepte van het boek etc.
quote:
Let er wel op dat je beter geen chinese aandelen koopt met een nyse notering in dollars. Tenzij je je valuta hedged, anders kun je nog wel eens tegen onaangename verrassingen komen te staan.
Nee, de Renminbi wordt door de Chinese regering op een vaste wisselkoers met de US Dollar gehouden. Hier is veel kritiek op, maar de Chinese regering zet dit beleid vooralsnog voort om de export te beschermen. De Hong Kong dollar wordt via een omweg ook stabiel gehouden ten opzichte van de US Dollar.

Als er al iets veranderd dan is dat een waardestijging van de Renminbi. Je aandeel wordt dan in USD echter meer waard.
pi_73914751
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:01 schreef hrrick het volgende:
Zijn aan de geavanceerde orders van Binck kosten verbonden?
Nee.
pi_73926170
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef jaco het volgende:
Ik ben enige tijd geleden met Today's Brokers gestart. Voor de tarieven en de handelsmogelijkheden verwijs ik naar hun eigen overzicht: http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten.aspx

Hier komt wel bij dat je extra moet betalen voor toegang tot sommige markten, voor bijv. Hong Kong HKD 200.00 per maand. Ook moet je extra betalen als je de koersinformatie van dergelijke exotische markten wilt ontvangen. Voor een overzicht: http://www.interactivebrokers.com/en/p.php?f=marketData&ib_entity=llc

( Oh ja, Today's Brokers is de nederlandse dealer van Interactive Brokers, een wereldwijde en zeer gerenommeerde leverancier van handelsplatformen. )

Ook voor informatiediensten betaal je extra. Ik gebruik zelf alleen Reuters Fundamentals, wat 5 USD per maand is. Hierbij merk ik dan wel op dat Binck deze informatie niet levert.

Als je jezelf beperkt tot de Euronext en de grote Amerikaanse markten, dan zijn deze vaste kosten laag. De handelskosten per transaktie zijn vervolgens erg laag vergeleken met andere brokers. De kosten voor buitenlandse beurzen vallen ook wel mee, maar wel te hoog als je 1 transactie wilt uitvoeren.

Interactive Brokers biedt enorm veel handelsmogelijkheden. Het gevolg is wel dat de software (TWS) erg ingewikkeld is. Ik moest echt de handleiding lezen om er mee uit de voeten te kunnen.
Heb je misschien een printscreentje van wat je allemaal krijgt met reuters fundamentals?
pi_73934377
Jaco, kun je wat meer vertellen over de kritiek van de Chinezen op dat de regering de rmb gelijk houdt met de dollar? Hoe uit zich dat? De kranten kunnen hier toch niet over schrijven denk ik. Wel slim dat die chinezen zich niet langer laten bedonderen door de chinezen.
pi_73934721
Weet iemand trouwens nog een goed bear fonds waar ik kan gokken op een daling van de beurzen? Een soort PrudentBear.com maar dan europees.
pi_73936352
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef edikt het volgende:

[..]

Heb je misschien een printscreentje van wat je allemaal krijgt met reuters fundamentals?
Ik heb die pc hier niet bij de hand, maar inhoudelijk is het dezelfde informatie als bijvoorbeeld hier :
http://www.reuters.com/finance/stocks/overview?symbol=AALB.AS voor Aalberts Industries. Zie het linker menu voor de ratio's, finance statements, etcetera. Voor grote bedrijven is het compleet, maar verwacht niet dezelfde informatiestroom voor kleinere fondsen.

Je kunt het dus ook gratis op die site bekijken, maar via het Interactive Brokers is deze informatie verweven met het software platform. Je kunt dan ook selecteren of sorteren op bijvoorbeeld de P/E ratio.
pi_73936669
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef arjanus het volgende:
Jaco, kun je wat meer vertellen over de kritiek van de Chinezen op dat de regering de rmb gelijk houdt met de dollar? Hoe uit zich dat? De kranten kunnen hier toch niet over schrijven denk ik. Wel slim dat die chinezen zich niet langer laten bedonderen door de chinezen.
Nou, ik zou er niet teveel complotten achter zoeken. Het verhaal is basis handels economie: als China de Renminbi loslaat of in ieder geval revalueert ten opzichte van de US Dollar, dan worden in de VS geproduceerde spullen goedkoper voor Chinezen. Een Chinees krijgt dan immers meer dollars voor z'n Renminbi. Het gevolg daarvan zou zijn dat Chinese bedrijven meer goederen en diensten bij Amerikaanse bedrijven gaan inkopen. De bedrijvigheid in de VS neemt daardoor toe en er gaan eindelijk weer eens wat betalingsstromen van China naar de VS in plaats van andersom.

Waarom doet de Chinese regering dit niet ? De in Amerika extra ingekochte goederen worden dan niet in China geproduceerd wat leidt tot minder bedrijvigheid in China zelf. Maar sterker nog: de Chinese goederen zijn na zo'n revaluatie duurder voor Amerikanen. Een aantal goederen kan dan weer beter in Amerika zelf gemaakt worden, zodat ook nog eens de Chinese export naar de VS afneemt. Dat zijn dus 2 klappen voor de economische groei en dit kan leiden tot werkloosheid, ontevredenheid en sociale onrust binnen China.
pi_73936737
De VS wil dus een revaluatie van de Renminbi. De kritiek op de Chinese regering die dit nalaat, komt dus vooral uit de VS en haar bondgenoten.
pi_73961355
De VS zegt wel dat ze willen dat china haar munt revalueert, maar ik denk dat ze achter de schermen de Chineze smeken om dit niet te doen. De VS zou namelijk als een kaartenhuis in elkaar vallen, de dollar dus. Amerika produceert helemaal niks meer, dus ze hebben ook niets om te exporteren. De chinese mensen zijn spaarders, dus ze zouden allemaal rijk worden en dan kunnen ze voor zichzelf gaan produceren. De enige reden waarom de chinese overheid dit niet doet is omdat ze zich eerst willen voorbereiden op de val van de dollar en omdat hun vorderingen op de vs dan niets meer waard zullen zijn. Dus laat je geen rad voor de ogen draaien.
pi_74219956
Todays brokers heeft ook een API, je kan toch programmeren ? Lijkt me wel tof om strategieen te kunnen testen met een schaduwportefauille via een echte broker met realtime data.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:37:24 #33
236264 crew  capricia
pi_74233578
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Todays brokers heeft ook een API, je kan toch programmeren ? Lijkt me wel tof om strategieen te kunnen testen met een schaduwportefauille via een echte broker met realtime data.
Dat doe ik al met Vestics. Maar backtesten lukt me niet goed.
Toen de sprinters nog gratis waren kon je wel makkelijk een winstgevende strategie bedenken, maar met de aan- en verkoopkosten erbij is dat een stuk moeiljker...

Je kunt zelfs een heel handelsysteem programmeren en schaduw laten draaien. Maar ja, helaas heb ik daar te weinig tijd (en ook te weinig kennis!) voor.

Als ik zo'n systeem winstgevend zou kunnen programmeren, dan was ik waarschijnljk wel wat minder op Fok geweest...
Definitely not CIA
pi_74237532
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat doe ik al met Vestics. Maar backtesten lukt me niet goed.
Toen de sprinters nog gratis waren kon je wel makkelijk een winstgevende strategie bedenken
Oh? Doe je dat op basis van inefficiente koersen van de Sprinters of op basis van indicatoren? En presteer je dan ook beter dan B&H? Kosten kunnen we natuurlijk drukken door het volume op te voeren
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74238314
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat doe ik al met Vestics. Maar backtesten lukt me niet goed.
Toen de sprinters nog gratis waren kon je wel makkelijk een winstgevende strategie bedenken, maar met de aan- en verkoopkosten erbij is dat een stuk moeiljker...

Je kunt zelfs een heel handelsysteem programmeren en schaduw laten draaien. Maar ja, helaas heb ik daar te weinig tijd (en ook te weinig kennis!) voor.

Als ik zo'n systeem winstgevend zou kunnen programmeren, dan was ik waarschijnljk wel wat minder op Fok geweest...
Je zou Metastock op een niet al te nette manier ook kunnen proberen, if you catch my drift Die heeft wel een leuke manier voor backtesten vind ik persoonlijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74238357
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Oh? Doe je dat op basis van inefficiente koersen van de Sprinters of op basis van indicatoren? En presteer je dan ook beter dan B&H? Kosten kunnen we natuurlijk drukken door het volume op te voeren
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een systeem te creeren dat meer geld op levert dan B&H over zeer lange termijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74238690
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een systeem te creeren dat meer geld op levert dan B&H over zeer lange termijn
Definieer zeer lang . Anders begin ik morgen nog een hedgefund!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:00:17 #38
236264 crew  capricia
pi_74238776
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Oh? Doe je dat op basis van inefficiente koersen van de Sprinters of op basis van indicatoren? En presteer je dan ook beter dan B&H? Kosten kunnen we natuurlijk drukken door het volume op te voeren
Ik heb het over daytraden.
En dan zonder aan- en verkoopkosten:
Een sprinter op de AEX reageert vaak later dan de AEX zelf. Logisch natuurlijk. En sprinters hebben ook de neiging om bij pieken en dalen zich net anders te gedragen dan de AEX zelf. Ze volgen dan niet meer altijd even nauwkeurig.
Ze zijn kennelijk meer afhankelijk van het volume van vraag en aanbod (uiteindelijk zal de ING moeten zorgen dat er gehandeld wordt, maar dat heeft tijd nodig).

Maar in zekere zin komt het er op neer dat je handelt met een zekere mate van voorkennis. Een hele beperkte voorkennis in tijd.
Maar door met een geautomatiseerd systeem die vele snelle acties uit te voeren zonder aan- en verkoopkosten, is bijna altijd raakschieten. Ook al gaat het om centen. Vele centen maken ook vele euro's!
Definitely not CIA
pi_74238862
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:58 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Definieer zeer lang . Anders begin ik morgen nog een hedgefund!
1897 - 2009 op de DOW bijv. ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74238953
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1897 - 2009 op de DOW bijv. ?
Post je equitycurve en we beginnen morgen samen een hedgefund

EDIT: Zonder alle gekkigheid, op de een of andere manier lukt het mij niet om mooie winsten te boeken zonder enorm rare drawdans etc. Weet jij goede literatuur die dieper ingaat op verschillende methoden en variabelen die ingaan op backtesting, los van TA?

[ Bericht 12% gewijzigd door Mendeljev op 30-10-2009 22:13:57 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74240029
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Post je equitycurve en we beginnen morgen samen een hedgefund

EDIT: Zonder alle gekkigheid, op de een of andere manier lukt het mij niet om mooie winsten te boeken zonder enorm rare drawdans etc. Weet jij goede literatuur die dieper ingaat op verschillende methoden en variabelen die ingaan op backtesting, los van TA?
Zoiets ?


Wat betreft literatuur, weet ik eigenlijk weinig echt specifieke goede boeken die er boven uit steken.
Ik weet niet precies hoe je het in gedachten had? Ik neem aan dat je dus niet deze mathematische analyses bedoelt?
http://www.riskwhoswho.com/Resources/StahlGerhard2.pdf

Ik denk dat we dat Selang maar weer eens moeten vragen als hij van zijn 3 maandenlange vakantie terug is
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74240443
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zoiets ?
[ afbeelding ]

Wat betreft literatuur, weet ik eigenlijk weinig echt specifieke goede boeken die er boven uit steken.
Ik weet niet precies hoe je het in gedachten had? Ik neem aan dat je dus niet deze mathematische analyses bedoelt?
http://www.riskwhoswho.com/Resources/StahlGerhard2.pdf

Ik denk dat we dat Selang maar weer eens moeten vragen als hij van zijn 3 maandenlange vakantie terug is
Mathematisch heeft de voorkeur. Vooral omdat je dan ook begrijpt waar je mee bezig bent. Maar inderdaad SeLang moet snel terugkomen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74243294
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Todays brokers heeft ook een API, je kan toch programmeren ? Lijkt me wel tof om strategieen te kunnen testen met een schaduwportefauille via een echte broker met realtime data.
Interactive Brokers (Today's Brokers / Lynx) biedt een schaduwsysteem onder de naam PaperTrader. Hier kun je inderdaad -met wat kleine beperkingen- je software en je strategie testen. Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er degelijk uit ...

http://individuals.interactivebrokers.com/en/p.php?f=tws&p=p&ib_entity=llc
pi_74243359
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:47 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Mathematisch heeft de voorkeur. Vooral omdat je dan ook begrijpt waar je mee bezig bent. Maar inderdaad SeLang moet snel terugkomen
Op z'n Thais: Me love SeLang long time...
Definitely not CIA
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:05:42 #45
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74247571
Ik zit gewoon bij Interactive Brokers. Maar door het grote scala aan mogelijkheden verlang je soms ook wel eens naar simpelheid. Ik zou het mijn ouders bijvoorbeeld niet aanraden. Voor hen is de iets duurdere cloon van Today of Lync.

Vooral handelen in Amerikaanse aandelen en vooral trackers is een koopje bij Interactive Brokers. Ik geloof iets van een dollar per trade meestal. De prijzen voor de opties liggen nog lager (70 dollarcent per trade).

Ik ben zelf fan van trackers op Europa, Azie en Japan. Met valuta resultaten t.o.v. de dollar heb je dan niets meer te maken.
Overal verstand van.
pi_74250169
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef macondo het volgende:
Ik zit gewoon bij Interactive Brokers. Maar door het grote scala aan mogelijkheden verlang je soms ook wel eens naar simpelheid. Ik zou het mijn ouders bijvoorbeeld niet aanraden. Voor hen is de iets duurdere cloon van Today of Lync.

Vooral handelen in Amerikaanse aandelen en vooral trackers is een koopje bij Interactive Brokers. Ik geloof iets van een dollar per trade meestal. De prijzen voor de opties liggen nog lager (70 dollarcent per trade).

Ik ben zelf fan van trackers op Europa, Azie en Japan. Met valuta resultaten t.o.v. de dollar heb je dan niets meer te maken.
Het platform van Lynx is toch exact hetzelfde als van IB? Is het makkelijk om een rekening te openen bij IB? En heb je je acount dan in euro's of dollars? Of kan je zelf kiezen?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:34:59 #47
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74250520
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:21 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Het platform van Lynx is toch exact hetzelfde als van IB? Is het makkelijk om een rekening te openen bij IB? En heb je je acount dan in euro's of dollars? Of kan je zelf kiezen?
Je kan kiezen welke valuta je als basis neemt. Ik ken het platform van Lynx verder niet. Rekening openen is relatief eenvoudig, het enige probleem is dat alles in het Engels is.
Overal verstand van.
pi_74250682
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Je kan kiezen welke valuta je als basis neemt. Ik ken het platform van Lynx verder niet. Rekening openen is relatief eenvoudig, het enige probleem is dat alles in het Engels is.
Ja volgens mij zijn die 100% identiek. Bij Lynx is ook alles in engels.
Als je voor het eerst geld op de rekening stort kan dat in euro's dus, je hoeft het niet meteen om te zetten naar dollars? Ik ga maar ff uitzoeken wat het me scheelt qua transacties t.o.v. Lynx. 1 dollar per aandelentransactie klinkt wel heel aantrekkelijk!
pi_86778388
Ik zie dat dit draadje gedateerd is maar mijn vraag is dezelfde....
Welke broker?

Ik handel voornamelijk op de beurzen in Europa en Amerika (opties, aandelen). Budget ~30k Euro. Is Lynx dan nog steeds één van de beste keuzes of kan ik net zo goed naar Binck Bank gaan?
pi_86796588
Blijkbaar heeft niemand een antwoord. Ik kies voor Binck Bank.
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:46:35 #51
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86797239
Van Lynx naar Binck!?

Ik beleg met veel minder dan jij en overweeg juist de omgekeerde stap.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86797319
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:46 schreef JimmyJames het volgende:
Van Lynx naar Binck!?

Ik beleg met veel minder dan jij en overweeg juist de omgekeerde stap.
Ik zit nog bij een grootbank die me ongeveer 25% heeft gekost aan kosten. Tijd voor een overstap.
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:49:04 #53
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86799645
25%?! Dan handel je veel te veel.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86802799
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:49 schreef JimmyJames het volgende:
25%?! Dan handel je veel te veel.
Story of my life ...
pi_86888775
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:31 schreef Blandigan het volgende:
Blijkbaar heeft niemand een antwoord. Ik kies voor Binck Bank.
Er staat al veel informatie in dit topic om een keuze te kunnen maken. Misschien kun je aangeven over welke punten je twijfelt. Dan kunnen de betreffende gebruikers daar op in gaan.
pi_86888835
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Er staat al veel informatie in dit topic om een keuze te kunnen maken. Misschien kun je aangeven over welke punten je twijfelt. Dan kunnen de betreffende gebruikers daar op in gaan.
Voor zover ik het kan overzien is Lynx in het algemeen goedkoper.
De vraag is of dat ook geldt voor mijn beleggingsprofiel en het verschil de moeite is (opties/aandelen in US en EU, ~30k). Zo niet dan heb ik liever BB omdat dat een NL broker is.
  maandag 27 september 2010 @ 11:43:34 #57
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_86894245
quote:
Op maandag 27 september 2010 05:51 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Voor zover ik het kan overzien is Lynx in het algemeen goedkoper.
De vraag is of dat ook geldt voor mijn beleggingsprofiel en het verschil de moeite is (opties/aandelen in US en EU, ~30k). Zo niet dan heb ik liever BB omdat dat een NL broker is.
Lynx is bij mijn weten ook gewoon Nederlands.
Overal verstand van.
pi_86894343
quote:
Op maandag 27 september 2010 05:51 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Voor zover ik het kan overzien is Lynx in het algemeen goedkoper.
De vraag is of dat ook geldt voor mijn beleggingsprofiel en het verschil de moeite is (opties/aandelen in US en EU, ~30k). Zo niet dan heb ik liever BB omdat dat een NL broker is.
Lynx is bij mijn weten ook gewoon NL. Ze zijn wel een stukje goedkoper dan Binck.
Qua software is Binck wel meer gericht op de 'gewone' gebruiker, en Lynx meer op de handelaar.
Definitely not CIA
pi_86894843
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Lynx is bij mijn weten ook gewoon NL. Ze zijn wel een stukje goedkoper dan Binck.
Qua software is Binck wel meer gericht op de 'gewone' gebruiker, en Lynx meer op de handelaar.
Maar is de betrouwbaarheid er wel bij Lynx? De meesten zullen zich eerder vertrouwd voelen bij een bekende naam.
Feyenoord Rotterdam
pi_86895667
Ik heb blijkbaar een paar brokers met elkaar verwisseld, want ik dacht dat Lynx onder een buitenlands garantiestelsel viel.
pi_86907683
Lynx wordt aanbevolen in magazine Cash.

wat is de kwaliteit ?
pi_86909784
Ik wil ook Lynx hebben, kan iemand mij aanmelden zodat ik gratis transactiekosten krijg? Of doet Lynx dat niet?
pi_86952362
Ik heb een informatiepakket aangevraagd by Lynx. Zag dat ze ook forex trading doen, iets waar ik me meer in wil verdiepen en wellicht op langere termijn ook instap. Vraag me alleen af of ze ook een forex demoaccount optie hebben.
pi_86952910
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:28 schreef Bankfurt het volgende:
Lynx wordt aanbevolen in magazine Cash.

wat is de kwaliteit ?
Heb ze nog nooit down meegemaakt. Software is voor mensen met een niveau vanaf wat Alex biedt. Bijv het zelf kunnen maken van scanners, 40 soorten ordertypes etc.
En alles in het Engels.
De gebruikershandleiding gaat er ook vanuit dat je een minimum niveau van kennis hebt.
Niet alles wordt vanaf niveau 0 uitgelegd.
Definitely not CIA
pi_86984228
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:19 schreef capricia het volgende:
Momenteel handel ik via Alex, maar ik ben de transactiekosten en het bewaarloon een beetje beu.

dus als ik je reactie zo lees dan is het verre van ideaal via Alex te beleggen zoals ze zelf maar al te graag doen overkomen op tv. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87011319
Je krijgt nu een Dell laptop als je bij Lynx gaat beleggen.
pi_87011535
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Je krijgt nu een Dell laptop als je bij Lynx gaat beleggen.
Ja ik zag het.
Wel een voorwaarde maar dat is te overzien:

Voorwaarden laptop actie
De laptop actie geldt voor beleggers die nog geen klant zijn van Lynx en die tijdens de actieperiode minimaal 30 aandelentransacties verrichten óf 60 futurecontracten verhandelen óf 90 optiecontracten verhandelden.
pi_87012180
Het enige jammere bij Lynx is dat ze geen sprinters en turbo's hebben.
Definitely not CIA
pi_87016106
Voor degene die Lynx of Today's Brokers overwegen het volgende. Deze beide brokers zijn wederverkoper van Interactive Brokers http://www.interactivebrokers.com.hk/en/main.php

Interactive Brokers (IB) is een amerikaans bedrijf met een geavanceerd handelsplatform. Lynx en Today's Brokers voegen hier alleen een Nederlandstalige helpdesk, handleidingen en cursussen aan toe. Daarvoor betaal je over elke transactie een paar centen meer dan dat je aan IB zou betalen. (vergelijk de tarieventabellen maar).

Je kunt als Nederlander ook rechtstreeks klant worden bij IB. Je mist dan dus de Nederlandstalige services. Ik zit zelf bij Today's Brokers en ben niet zo onder de indruk van die toegevoegde services. Ik heb eenmaal de helpdesk gebeld met een probleem en na een kort gesprek moest ik alsnog een helpdesk in Engeland bellen. Ook voor de belastingaangifte viel de informatieverstrekking tegen. Ik had een overzicht van mijn afgedragen buitenlandse dividendbelasting verwacht omdat je dit op de nederlandse aangifte terug kan vragen. In plaats daarvan kreeg ik een flauw emailtje met een verwijzing naar een printout mogelijkheid ergens op de website van IB.

De toegevoegde service van Today's Brokers stelt niet zoveel voor (met Lynx heb ik geen ervaring). Door luiheid ben ik nog niet geswitched naar IB, maar ik heb dat nog in de planning.

Het platform van IB is toch al behoorlijk uitgebreid en ingewikkeld. Je zult er tijd in moeten investeren en dan maakt een nederlandse handleiding t.o.v. een engelstalige niet zoveel uit.

Wat betreft 'fictief handelen' is er op het IB platform 'paper trading'. Elke bestaande klant kan dit aanzetten. Je krijgt dan elke keer rond middernacht 1 miljoen euro aan fictief geld als ik het me goed herinner. Je kunt daarmee dan strategieen testen of het platform uitproberen dat verder geheel realistisch werkt.

Voor garanties maakt het volgens mij niet uit of je bij Lynx/Today's zit dan wel bij IB. Ik meen dat je kaspositie tot een zeer hoog bedrag verzekerd is bij Lloyds.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 30-09-2010 15:01:59 (typo) ]
pi_87016160
Dank voor de info.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:43:28 #71
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87019107
Ik zit bij Interactive Brokers. Stukken goedkoper, zeker als je dan op de Amerikaanse markt gaat handelen (trackers, opties). Ook op de Nederlandse markt is het goedkoper.

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel wat ingewikkeld gemaakt. Ingewikkelder dan ik zou wensen.
Overal verstand van.
pi_87109098
Na alle Isave-voorbeelden zou ik niet snel mijn geld beleggen bij een Lynx of IB. Dan moet je maar kijken hoe je jouw geld terug gaat halen als het wel fout mocht gaan.

Temeer omdat ze bij IB jouw aandelen ook nog uitlenen aan derden. Zonder jouw toestemming. Dan zou ik toch eerder bij een betrouwbare Nederlandse bank gaan zitten. Zelf ga ik niet gokken met mijn geld.
pi_87109996
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:53 schreef fokketje het volgende:
Na alle Isave-voorbeelden zou ik niet snel mijn geld beleggen bij een Lynx of IB. Dan moet je maar kijken hoe je jouw geld terug gaat halen als het wel fout mocht gaan.

Temeer omdat ze bij IB jouw aandelen ook nog uitlenen aan derden. Zonder jouw toestemming. Dan zou ik toch eerder bij een betrouwbare Nederlandse bank gaan zitten. Zelf ga ik niet gokken met mijn geld.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met uitlenen van aandelen.

Als ik naar Lynx kijk dan staat daar duidelijk dat de aandelen én rekening op jouw naam staan en juridisch eigendom van jou zijn en blijven, ook bij failliesement van Lynx.
Daarnaast is de waarde verzekerd voor 1 miljoen (cash) en 30 miljoen (aandelen etc.) via een verzekering bij Loyds. Ik lees ook dat ze verder onder toezicht staan van DNB en AFM.

Mis ik iets?
pi_87110143
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:53 schreef fokketje het volgende:
Na alle Isave-voorbeelden zou ik niet snel mijn geld beleggen bij een Lynx of IB. Dan moet je maar kijken hoe je jouw geld terug gaat halen als het wel fout mocht gaan.

Temeer omdat ze bij IB jouw aandelen ook nog uitlenen aan derden. Zonder jouw toestemming. Dan zou ik toch eerder bij een betrouwbare Nederlandse bank gaan zitten. Zelf ga ik niet gokken met mijn geld.
Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat, is het niet?
  zondag 3 oktober 2010 @ 02:06:46 #75
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87122361
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:53 schreef fokketje het volgende:

Temeer omdat ze bij IB jouw aandelen ook nog uitlenen aan derden. Zonder jouw toestemming. Dan zou ik toch eerder bij een betrouwbare Nederlandse bank gaan zitten. Zelf ga ik niet gokken met mijn geld.
|:(
The more debt, the better
pi_91694409
Ik vind het vervelend dat je voor NYSE koersen moet betalen bij Binck, dus dat doe ik ook niet. Maar wat ik echt irritant vind is dat je portefeuille niet direct update aan het einde van de beursdag.
pi_91698804
Er is inmiddels een centraal brokers topic geopend: Centraal Broker Topic (Bij welke broker zit je en waarom?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')