Inderdaad vreemd. Er was toch gezegd dat huisgenoten van mensen in de risicogroep ook in aanmerking kwamen voor vaccinatie! Alleen moesten die het zelf aanvragen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Mijn man hoort tot de risico-groep en gaat vanmiddag de Mexicaanse vaccinatie halen.Ik belde afgelopen vrijdag naar mijn arts ..ik kreeg de doktersassistente en vroeg haar, of ik ook de vaccinatie mag halen..zij zei nee dat mag niet van de overheid.. Ik behoor niet tot de risico-groep. Vandaar dat ik belde..Wel vervelend. Toch vreemd dat ik niet de prik mag halen..
quote:•Gezinsleden en mantelzorgers van mensen met een zeer hoog risico op ernstige ziekte en sterfte door griep
Nou, ik ga niet zomaar dingen overslaanquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook immuunsuppressiva en die is dan wel langer ziek. Haar oplossing is om gewoon een of meerdere doses over te slaan, dan is ze weer heel snel van de griep/verkoudheid af. Maar niet iedereen kan dat zomaar doen natuurlijk en dat zou ik zeker niet doen als je de medicijnen net hebt.
Zo dat is best wel heftigquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh deze had ik gemist. Ik merk het erg goed. Scheerwondjes, ongelukjes in de keuken en zelfs lullige papercuts raken bij mij direct ontstoken en er is een antibioticakuur nodig om die ontsteking tegen te gaan omdat mijn lijf dat zelf niet kan verwerken. Heeft iemand een verkoudheidje dan ben ik gelijk de pineut en er een week echt ziek van, krijg ik griep dan duurt het zeker twee a drie weken voor ik daar vanaf ben en de nasleep van beide duurt nog veel langer.
Waar ik me vroeger echt totaal niet druk maakte of iets nou aan de datum was en of kraanwater drinken in het buitenland nu wel helemaal zo'n goed idee was moet ik daar nu echt mee oppassen. Zelfs van in principe veilig en schoon drinkwater in bv. België raakt mijn lijf van slag.
Ik heb afgelopen zomer een simpel buikgriepje opgelopen en die heeft me haast het hoekje om geholpen. Mensen om me heen waren een dag of drie ziek, ik ben ruim twee weken ziek geweest en was volledig uitgedroogd en uitgemergeld nadien.
Ik heb altijd desinfectie spul bij me en als ik in winkels of op publieke plaatsen geweest ben gebruik ik dat om mijn handen schoon te maken. In huis moet er strenger op hygiëne gelet wordt en als iemand zelfs maar een beetje verkouden is komen ze er hier niet in en ga ik daar niet naartoe. Ondanks dat en de griepprik ben ik per jaar nog steeds een paar weken uit de running vanwege verkoudheden of griep.
En iedere infectie, verkoudheid en griep betekent dat ik tijdelijk moet stoppen met mijn medicijnen waardoor mijn ziekte weer opvlamt.
Wat voor medicijnen krijg jij nu?
Het is heel krom... want voordat ze vorige week wisten dat ik Crohn had... had ik een oproep gekregen om hem te halen omdat mijn moeder in de risicogroep valt (diabetici en longpatient) en ook papa mocht hem halen, en die valt niet in de risicogroep.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd. Er was toch gezegd dat huisgenoten van mensen in de risicogroep ook in aanmerking kwamen voor vaccinatie! Alleen moesten die het zelf aanvragen.
Hm, volgende week meteen es vragen hoe dat dan zit.
Zie ook:
http://www.grieppandemie.nl/Home/Veelgestelde_vragen?nodeId=849
[..]
Valt mij ook op. Ik gebruik zelf Neoral (Cyclosporine).quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef Qwea het volgende:
jemig zeg, wat gebruiken echt veel mensen medicijnen die hun immuunsysteem onderdrukken hier
Misschien ligt het wel aan de grootte van de kans op overlijden van degeen in de risicogroep. Of misschien indien die persoon de prik niet kan hebben, vanwege andere medicijnen, bijwerkingen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is heel krom... want voordat ze vorige week wisten dat ik Crohn had... had ik een oproep gekregen om hem te halen omdat mijn moeder in de risicogroep valt (diabetici en longpatient) en ook papa mocht hem halen, en die valt niet in de risicogroep.
Maar de vader van Greys (F&F SC) mag hem niet halen, en die is ouder dan mijn vader, en haar moeder valt wel in de risicogroep
Klinkt als een vrij valide reden inderdaad.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:25 schreef DarkElf het volgende:
mijn man gaat ook vragen om een prik, zijn zus heeft kanker en zit middenin behandelingen en is dus potentieel iemand die veel risico loopt... lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal dat zij beschermd moet worden door de mensen om haar heen te prikken aangezien zij dat niet mag maar bijna geen weerstand heeft door alle ellende.
Even vragen straks. Hier prikt de huisarts niet als je je niet goed voelt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef controlaltdelete het volgende:
ik ga mag de shot over een half uurtje gaan halen. Wat een feest, ik voel me op dit moment sowieso best grieperigdus of het zin heeft?
ja ben benieuwd, hij gaat het vrijdag eens vragen. Ik vind het zelf ook een prima reden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Klinkt als een vrij valide reden inderdaad.
Ze heeft de gewone gehad, en moet 19 nov de mexicaanse. En ze heeft dus COPD en diabetesquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien ligt het wel aan de grootte van de kans op overlijden van degeen in de risicogroep. Of misschien indien die persoon de prik niet kan hebben, vanwege andere medicijnen, bijwerkingen of wat dan ook.
Heeft jouw moeder de prik gehad, of krijgt ze hem? En wat is het dat haar tot risico'geval' maakt?
Voor mij is het een kunsthartklep. Een bacterie op de klep kan voor mij fataal zijn. Neem aan dat die bacterie ook van mijn huisgenoten af kan komen als die ziek zijn en er een bacteriële infectie bij krijgen.
Ik weet het niet, maar vooralsnog lijkt dit me volstrekte willekeur.
Ga het in elk geval wel vragen voor mijn gezinsleden. Of ze dit zelf willen is dan alsnog aan hen.
nou, ik lees dus idd net ditop griepandemie.nlquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:52 schreef singlemetkids het volgende:
gezinsleden van mensen in die risico groep mogen de prik ook gaan halen. Hier gewoon zonder afspraken te maken.Misschien dat jullie huisarts verwacht niet genoeg vaccins te hebben ?
Dat ze daarom eerst alleen alle mensen binnen de risico groep enten ?
Zou MM dan aanspraak kunnen maken op de vaccinatie? Omdat ik een risico ben?quote:Gezinsleden en mantelzorgers van mensen met een hoog risico op ernstige ziekte en sterfte door griep
Precies, ben dan ook naar huis gestuurd door de huisarts.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Even vragen straks. Hier prikt de huisarts niet als je je niet goed voelt.
Tja diie andere mensen komen hier ook niet zo snel lijkt me. Is net zoiets als verbaasd zijn dat er allemaal mensen aan het zwemmen zijn in een zwembadquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef Qwea het volgende:
jemig zeg, wat gebruiken echt veel mensen medicijnen die hun immuunsysteem onderdrukken hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |