abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75168365
Het blijkt dus bijna ondoenlijk om de échte verhalen uit deze mensen te krijgen. Wat een vreselijk moeilijke positie neem je in als medewerker, hoorder. En ik heb me af en toe behoorlijk op zitten winden over deze medewerkers.
Zitten gapen bij een gesprek, mensen niet aankijken
Schrijnend.
En die cynische mails mét muziekjes Of was het alleen cynisch voorgelezen?
Het is een docu waar ik over na moet denken.
pi_75168652
Damn zeg. Gemist op IDFA en wist ook niet dat ie op TV kwam. Hopelijk Holland Doc nog!

Lekker trouwens voor die mensen die een paar dagen geleden er 8,50 voor betaald hebben.
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:40:23 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75168724
Het bij voorbaat aanwezige cynisme en de drang tot afwijzen sprak boekdelen.
Halverwege een 'verhoor' , tijdens een pauze, al een andere beslissende collega inlichten en alvast de papieren tot afwijzing laten klaarmaken.

3e graads verhoor methodes van die vent in Syrië, die terwijl hij in een superdeluxe hotel zat, in een verhoorkamertje een vrouw het vuur aan de schenen legt over de 12 apostelen. Walgelijk.
En dan ondanks alle bedenkingen die iedereen had over haar een ambtenaar van de IND namens de Staatssecreatris haar toelaten. Ja...ze is christen. Dat is blijkbaar belangrijk genoeg voor deze regering als criterium.
De ellende van de Somaliërs werd verder alleen maar gebagatelliseerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75168965
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:40 schreef golfer het volgende:
Het bij voorbaat aanwezige cynisme en de drang tot afwijzen sprak boekdelen.
Halverwege een 'verhoor' , tijdens een pauze, al een andere beslissende collega inlichten en alvast de papieren tot afwijzing laten klaarmaken.

3e graads verhoor methodes van die vent in Syrië, die terwijl hij in een superdeluxe hotel zat, in een verhoorkamertje een vrouw het vuur aan de schenen legt over de 12 apostelen. Walgelijk.
En dan ondanks alle bedenkingen die iedereen had over haar een ambtenaar van de IND namens de Staatssecreatris haar toelaten. Ja...ze is christen. Dat is blijkbaar belangrijk genoeg voor deze regering als criterium.
De ellende van de Somaliërs werd verder alleen maar gebagatelliseerd.
Ik vond het ook zo raar dat ze haar op die gronden hebben toegelaten. Ik ga de film morgen nog een keer kijken. Kreeg er een heel raar gevoel bij.
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 10:32:25 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_75174337
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:54 schreef alexis_ het volgende:
Geen apart eindfeest, alleen avondeten als je overdag werkt (vorig jaar kreeg ik ook voor een avonddienst avondeten???) ,
en op een gegeven moment (ik denk dinsdag of woensdag) mocht je als vrijwilliger niet meer als eerste queuen. (gasten, pers en staff eerst. vrijwilligers als laatst.) Hierdoor heb ik voor een paar films maar geschooierd om overgebleven kaarten en er ook een gekocht. -_-
Dat avondeten is al jaren zo. Alleen na een middagdienst krijg je iets. Bij onze zaalwachtdiensten tenminste. Geen idee hoe dat bij de andere functies werkt. En ik ken geen zaalwacht die in de queue voorrang verleent aan bepaalde passen. Gewoon wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Nooit problemen mee gehad.
quote:
Ik heb mij echt uit de naat zitten werken. Afgelopen nacht 12 uur geslapen. Zo moe.
Heb ook nog kosten moeten maken met mijn mobiel omdat er regelmatig met de coordinators en andere staff gebeld moest worden. Als je dan vervolgens leest dat het festival financieel weer een dik succes was....
Het voelt een beetje dubbel!

Al je eigen onkosten (reis, eten, mobiel, etc) kun je trouwens wel bij de belastingdienst als gift opgeven. Schijn je 1/3 terug te kunnen krijgen. (http://www.vrijwilligersw(...)ijwilligersrecht.pdf pagina 13)
Geen onkostenvergoeding dus? Ik heb geen onkosten gehad, maar ik woon dan ook op 5 minuten fietsen en bellen doe ik sowieso nooit voor het IDFA.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_75176585
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:07 schreef alexis_ het volgende:
Staat inmiddels online

http://cgi.omroep.nl/lega(...)2360/bb.20091130.asf
Goh,wat toevallig dat uitgerekend deze docu wel al integraal online te zien is...
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_75181873
quote:
En ik ken geen zaalwacht die in de queue voorrang verleent aan bepaalde passen. Gewoon wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Nooit problemen mee gehad.
Je hebt niet gezien en doorgekregen dat de queue borden dinsdag / woensdag zijn vervangen door Guest pass holders only en dat meedere malen uitdrukkelijk is gezegd dat alle vrijwilligers pas als laatste naar binnen mochten? Vaag.
quote:
Geen onkostenvergoeding
Nope.
En vorig jaar kreeg ik in een andere functie inderdaad wel eten bij middagdienst. Terwijl ik Zaalwacht nog drukker vond.

En over dat bellen. Werd ook nadrukkelijk gezegd om het met je eigen foon te doen.

Anyway. Volgend jaar lekker als bezoeker denk ik. :-)

[ Bericht 2% gewijzigd door alexis_ op 01-12-2009 14:30:48 ]
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 14:59:52 #59
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_75183135
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:23 schreef alexis_ het volgende:
Je hebt niet gezien en doorgekregen dat de queue borden dinsdag / woensdag zijn vervangen door Guest pass holders only en dat meedere malen uitdrukkelijk is gezegd dat alle vrijwilligers pas als laatste naar binnen mochten? Vaag.
Jawel, maar geen zaalwacht die zich daar iets van aantrekt.
quote:
Nope.
En vorig jaar kreeg ik in een andere functie inderdaad wel eten bij middagdienst. Terwijl ik Zaalwacht nog drukker vond.
Ah oké, wellicht ligt het aan de werktijden van zaalwachten. Als je om 19 uur moet beginnen, kun je thuis iets zelf eten. Dat was tenminste altijd de reden dat je bij een avonddienst niets kreeg.
quote:
En over dat bellen. Werd ook nadrukkelijk gezegd om het met je eigen foon te doen.
Echt? Waarom moest je bellen dan? Film starten via de interne telefoon van de zaal naar de operateur en meer kan ik niet bedenken. Q&A en zo moeten zich gewoon bij de zaalwacht melden en als ze er niet zijn even de locatiemanager aanspreken.
quote:
Anyway. Volgend jaar lekker als bezoeker denk ik. :-)
Daar zit ik ook aan te denken. Maar meer omdat het dit jaar erg druk was met werk en studie.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_75185653
quote:
Jawel, maar geen zaalwacht die zich daar iets van aantrekt.
Was in de Munt wel anders. Zaalwachten trokken zich er daar wel wat van aan. Waarschijnlijk ook door de locatiemanagers die er bovenop zaten.
quote:
Echt? Waarom moest je bellen dan? Film starten via de interne telefoon van de zaal naar de operateur en meer kan ik niet bedenken.
In de Munt was er niet overal een interne foon. Verder was het bij een probleem vaak lastig een locatiemanager te bereiken met zo'n enorme horde mensen voor de deur.
quote:
Ah oké, wellicht ligt het aan de werktijden van zaalwachten.
Mijn werktijden waren bij de andere functies hetzelfde. Maar als ik het allemaal al zo lees denk ik dat ik dit jaar gewoon minder relaxte coordinators had die erg strict waren. Pech.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:55:49 #61
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_76765634
De Best of IDFA tour is inmiddels van start. Nog t/m maart gaat deze door het land, met de volgende titels:
quote:
Last Train Home (winnaar VPRO IDFA Award for Best Feature-Length Documentary)
Iron Crows (winnaar NPS IDFA Award for Mid-Length Documentary)
Colony (winnaar IDFA Award for Best First Appearance)
Six Weeks (winnaar IDFA Award for Best Short Documentary)
Hij gaat langs 24 steden. Programma staat hier!
The short weekend begins with longing...
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 15:57:51 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_76765739
Heb geen van de documentaires gezien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')