abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73843002
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:29 schreef Piles het volgende:
Best goeie kwaliteit, maar alles staat door elkaar en geen menu
Second that
pi_73849304
Ik zie mezelf wel in vrijwel elke videoclip voorbij komen. Wel mooi om te zien hoe iedereen aan het einde Time of your life aan het zingen was, en BJ opeens WMUWSE zingt.
pi_73927846
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:08 schreef kibber het volgende:

[..]

Second that
Nog eens gekeken, maar het is wel op volgorde Alleen begint het pas bij het 5e nummer (Holiday)

1. Song of the Century
2. 21st Century Breakdown
3. Know Your Enemy
4. East Jesus Nowhere
Kan ik nergens terugvinden?
Staat nu ook een 2e dvd op, eens kijken of dat wat is

Verdomd, mn provider knijpt m'n nieuwsgroepen-snelheid
pi_73934211
De 2e dvd is beter, daar staat alles op zo te zien en een menu
Morgen verder kijken hoe de kwaliteit van alles is, en waarom Powerdvd 'm niet afspeelt
  FOK!fotograaf zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:27:33 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74020685
Heyhey, Voor de liefhebbers ook wat foto's van het voorprogramma, Primadonna.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:50:40 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74023689
Die ene gast lijkt op sommige foto's op Bill Joe en die andere op herman Brood
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:36:26 #57
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74026816
Indeed, vond de gitarist ook veel van Barry Hay hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:41:33 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74026959
Is dat die bassist? Daar heeft hij dan inderdaad ook wat van weg
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_74034292
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:27 schreef freud het volgende:
Heyhey, Voor de liefhebbers ook wat foto's van het voorprogramma, Primadonna.
Die namen hun rol als voorprogramma veel te serieus. Dat je krampachtig probeert het publiek mee te laten doen is iets waar elk voorprogramma last van heeft. Maar om daarna ook nog eens je shirt uit te trekken en rare bewegingen te gaan doen op je gitaar, dat gaat me wat te ver.

Als voorprogramma hoor je gewoon lekker je nummers te spelen, het publiek lekker te maken voor het hoofdoptreden en that's it. Gelukkig maakte Green Day een hoop goed
  zondag 25 oktober 2009 @ 08:20:13 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74035648
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 02:59 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Die namen hun rol als voorprogramma veel te serieus. Dat je krampachtig probeert het publiek mee te laten doen is iets waar elk voorprogramma last van heeft. Maar om daarna ook nog eens je shirt uit te trekken en rare bewegingen te gaan doen op je gitaar, dat gaat me wat te ver.

Als voorprogramma hoor je gewoon lekker je nummers te spelen, het publiek lekker te maken voor het hoofdoptreden en that's it. Gelukkig maakte Green Day een hoop goed
Misschien wel, maar ik vind dat een band zich niet anders moet gedragen dan normaal. Dus als dat hun manier van doen is, moeten ze dat vooral doen. Als dat niet bij het publiek past, moeten ze voor een ander voorprogramma zorgen.

Voorprogramma's zijn sowieso altijd moeilijk. Als je een goeie hebt, spelen ze de hoofdact nog wel eens van de mat, als je een slechte hebt, boeit het niemand wat. Ik heb nog maar zelden een act gezien die perfect aansluit op wat er na komt.

Bijvoorbeeld Linkin Park. Toen die nog onbekend waren stonden ze in het voorprogramma van Deftones in de HMH. Linkin Park speelde de Deftones gewoon helemaal weg,
Aan de andere kant heb ik in het voorprogramma van Linkin Park (toevallig) ook een keer psychofly (of cyclefly, of iets in die richting) gezien. Die werden van het podium af geboed (als dat een woord is )
pi_74038858
Metallica had eigenlijk wel goeie voorprogramma's dit jaar in Ahoy, maar Metal sluit denk ik net wat meer op elkaar aan. Sowieso vond ik het raar om een raar soort emo band in het voorprogramma te zetten van Green Day.

Maar ik ben het met je eens, het is moeilijk om een voorprogramma te zijn. Maar wat mij betreft had ze best wel een beetje een stapje terug mogen doen.
pi_74038970
Metallica
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf zondag 25 oktober 2009 @ 12:34:10 #63
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74040085
Het voorprogramma was er op uitnodiging van Green Day zelf trouwens
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:04:28 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74042631
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:45 schreef Littlecreep het volgende:
Metallica had eigenlijk wel goeie voorprogramma's dit jaar in Ahoy, maar Metal sluit denk ik net wat meer op elkaar aan. Sowieso vond ik het raar om een raar soort emo band in het voorprogramma te zetten van Green Day.

Maar ik ben het met je eens, het is moeilijk om een voorprogramma te zijn. Maar wat mij betreft had ze best wel een beetje een stapje terug mogen doen.
Op zich hoeft metal niet zo goed op elkaar aan te sluiten.
Het voordeel is dat bijna iedereen wel in het voorprogramma van Metallica wil staan. Vorig jaar hadden ze bijvoorbeeld nog een tour met Godsmack. Ook niet de minste.
Ik denk dat dat bij Green Day wel wat anders is. Natuurlijk is Green Day een bekende band en zeker de laatste paar jaar weer aardig populair, maar ze hebben natuurlijk bij lange na niet de status van Metallica.
Dan moet je dus uit wat kleinere bandjes gaan kiezen en in sommige gevallen heeft het ook een reden waarom ze klein zijn.
Het is trouwens wel vaker zo dat als ze op uitnodiging van de band zijn, ze vaak niet al te best zijn of niet helemaal aansluiten.

Offspring is ook een goed voorbeeld. Hadden acher een volgens AFI (tegenwoordig zijn ze wat aardiger, toen der tijd was het echt een vage band) Horrorpops en Send More Paramedics. Was ook geen succes
pi_74056259
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is trouwens wel vaker zo dat als ze op uitnodiging van de band zijn, ze vaak niet al te best zijn of niet helemaal aansluiten.
Met als grootste debacle natuurlijk het voorprogramma van RHCP in Nijmegen
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:06:43 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74063291
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:00 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Met als grootste debacle natuurlijk het voorprogramma van RHCP in Nijmegen
En dat was
pi_74063657
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

En dat was
Kijk even de volgende filmpjes en je snapt het:

Ik was er niet bij, een vriendin wel. Die stond vooraan en heeft nog nooit zoveel bier over d'r heen gehad bij een concert, zei ze.
  zondag 30 mei 2010 @ 22:45:47 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82124014
*Schopje*

Ze waren echt koning op pinkpop

Gewoon ff 2.5 uur spelen. Dat doen er weinig hun na.
Supersfeertje, vet vuurwerk en andere effecten en geweldige muziek. Helemaal top

Het enige minpuntje vond ik dat er soms even wat vaart miste. Sommige dingen tussendoor zijn wel grappig (t-shirtjes weg schieten, 2 rollen wcpapier over het publiek uit rollen, etc) maar voor de zoveelste keer "heeeyhooo" roepen en dan maar weer een nummer stil leggen vond ik op een gegeven moment wel bijna irritant worden. Af en toe is leuk, maar BJ draaide soms een beetje door. Als dat de helft minder zou zijn krijg je ook een optreden dat bijna een half uur korter duurt. Had alleen aan het eind wel pijn in me benen van het staan/springen/dansen/etc

Verder gewoon top! Eerste keer dat ik ze gezien heb (stond al heel lang op mijn verlanglijstje) en de volgende keer ben ik er weer bij
pi_82124249
Volledig eens met hierboven
Dezelfde show als in Ahoy, en dat werkt gewoon perfect
Je kon wel aan het publiek merken dat ze het heehoo op den duur zat waren
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:45 schreef Komakie het volgende:
Verder gewoon top! Eerste keer dat ik ze gezien heb (stond al heel lang op mijn verlanglijstje) en de volgende keer ben ik er weer bij
Op naar Rock Werchter
pi_82127408
Heeft iemand een filmpje van die kerel met zijn groene haar? Die schijnt nogal tof geweest te zijn
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 31 mei 2010 @ 00:48:16 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82128840
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:49 schreef Piles het volgende:
Volledig eens met hierboven
Dezelfde show als in Ahoy, en dat werkt gewoon perfect
Je kon wel aan het publiek merken dat ze het heehoo op den duur zat waren
[..]

Op naar Rock Werchter
Dat kwam volgens mij ook door een aantal nummers. De oudjes zaten er niet bij iedereen even goed in. Jaded, She, Brain Stew, Hitchin a Ride zijn niet echt hele grote bekenden. Zeker niet voor mensen die eigenlijk pas naar Greenday zijn gaan luisteren bij American Idiot. Er liepen toch ook wel een hoop jongere kids rond die pas net geboren waren toen Dookie uit kwam. Die hebben daar misschien wat minder mee. Nu kent denk ik iedereen When I Come Around, Longview en Basket Case wel, maar het is toch anders. King for a Day kwam daar achteraan en dat duurde echt te lang. Dus dat werkte volgens mij een beetje vermoeiendend.
Bij American Idiot gingen ze toen wel weer helemaal los
  maandag 31 mei 2010 @ 00:49:06 #72
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_82128864
19 Juni Wembley Stadium Green Day (Ik ben erbij )
------------------
  maandag 31 mei 2010 @ 00:53:05 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82128949
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:02 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft iemand een filmpje van die kerel met zijn groene haar? Die schijnt nogal tof geweest te zijn

Die gast was echt koning
  maandag 31 mei 2010 @ 17:35:10 #74
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_82152205

Dit staat me nog zo goed bij van Ahoy. Uiteraard ook luidkeels meegezongen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_82152332
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:53 schreef Komakie het volgende:
Die gast was echt koning
Die was goed bezig ja
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit staat me nog zo goed bij van Ahoy. Uiteraard ook luidkeels meegezongen.
Op PP niet puur akoestisch (Wake me up iig), maar wel tof
De jankende mensen in het publiek vond ik wel lichtelijk overdreven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')