quote:Looks like a very physically demanding class, and I know you've got the right mindset to teach it.
Just make sure you take care of that hot little blond who took her first class and thinks she can brawl with a guy.
quote:Interesting except that none of this would work against even an average man that wants to create mayhem on a woman...not to say women shouldn't learn to fight. But women shouldn't be under the delusion that they can kick a man's ass...it won't work out too well for them.
quote:Well, I happen to know a few psychos who would want to prove how big their balls were (figuratively, of course) and try this shit out on a dude. The guy would either back down or kill the chick.
quote:Fun but useless... if you are a small woman you can't do much (keyword here, 'not much' does not equal 'nothing'). Knees in the groin area can be misplaced very easily, it's just that a lot of people associate a knee with pain in the crotch due to cultural reasons... A kick in the crotch is a very effective weapon for a woman when defense is needed against a male opponent because you do not need to employ a lot of force behind it.
All the other things, mainly the elbows/punches displayed in the video... well... just no. Chokes and perhaps some locks/bars might also work but meh.
Best thing to do is focus on endurance/speed and some techniques that allow you to stun/flinch the opponent and then just run.
quote:greed, this is always a struggle. I seek out real-life situations either by talking to cops, reading newspaper accounts of attacks & books like Meditations on Violence & Gift of Fear, then design a drill around it. The skills that will be used in the drill are what I teach in class. For instance, I read that when someone's adrenaline spikes & their fine motor skills go to hell they often can't dial 911. If they can punch the numbers at all they'll often forget to hit "send" (cell phone) or hit 9 first (office building) or they'll hit 411 over & over (information #). So the drill is to have them turn off their cell phones & place them on one end of the room. I also have 2 dead cell phones over there with buttons in case they have iPhones that can't be dialed when turned off. Students begin on the opposite side of the room from the phones. One person has a large kickshield held against their body & stands right up on the "defender", nose to nose. On my cue the defenders give the "attackers" a hard shove & start fighting their way across the room to the phones using punches, palmheels, elbows, & knees. The whole time the padholder is giving strong resistance & screaming in their face to crank up their adrenaline. Once they finally reach the phone they grab it & dial 911-send while their pad holder is screaming various numbers at them to try to throw them off - kind of like when someone is counting out change & you start giggling & saying wrong numbers to throw them off. Same concept. So, knowing that's the drill, we work punches, palmheels, elbows & knees in class that day. Then I talk about the effect adrenaline has on the body & mind, & the concept of moving to harder techniques when what you're doing isn't cutting it. Then we do the drill
ha, lorenzo!quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meisjes die denken te kunnen vechten
nee, je bent niet de uitzondering op de regel.quote:
I welcome you to my gymquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nee, je bent niet de uitzondering op de regel.
yoga? niks voor mij, toch bedankt voor het aanbod.quote:
Je kan niet op tegen zijn matje..quote:
Lief hequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:49 schreef Armoed het volgende:
[..]
http://s122.photobucket.com/albums/o268/JoosS1/?action=view¤t=MVI_1031.flv
wat schattig
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Je kan niet op tegen zijn matje..
[ afbeelding ]
better know it, bitch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Je kan niet op tegen zijn matje..
[ afbeelding ]
Een "pipi" zeker?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:45 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Vechten.Een echte held gebruikt gewoon wapens.
Of ze let gewoon goed op op krav maga en geeft de betreffende heer een mep op zijn strottenhoofd, einde verhaalquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 02:39 schreef Sounddragon het volgende:
Tijdens een gevecht in een ring met regels kan een veel kleiner meisje je zomaar nog eens verassen, maar ze moet wel heel goed zijn wil ze het op straat redden tegen een lompe imbeciel die écht pissed is en kwaad wil, en misschien wel een mes heeft, én haar vast kan pakken én kan trappen enzow..
Met alleen goeie boks skills geef ik je op straat sowieso weinig kans; boksen is leuk, maar tegen iemand die wat met zijn benen kan maak je geen schijn van kans, en elk derderangs kutmaro.. straatschoffie zit tegenwoordig op thaiboksen.
Als een meisje nou een jaartje of wat op een redelijk niveau kick- of thaibokst, wordt het een heel ander verhaalGroot of klein; met een prettig aangelegde onverwachtse lowkick op zijkantje knie, moet je een hele flinke kerel zijn wil je blijven staan, want dat verwacht je mooi niet als je staat te bakkeleien met een meid die een kop kleiner is, maar je ligt wél alvast
![]()
Vergis je nooit in een kleinere tegenstander
Gelukkig, was al even bang dat je der niet zou doen. Ik had mijn "homooooo"-comment al klaarstaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:37 schreef Armoed het volgende:
(for the record: ja ik zou haar ook doen ja)
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 03:45 schreef Repeat het volgende:
Krav maga
Lessen
ik heb het gewoon vanachter m'n pc geleerd met filmpjes van Bas rutten.
Krav maga
Lessen
Dan ben jij dus degene die full of crap is. Als een vrouw pakweg 20 jaar ervaring met een vechtsport heeft, dan doet muscle memory het grote deel van het werk wel, maar normaliter begin je niks tegen een grotere en zwaardere tegenstander die in tegenstelling tot de lessen die je volgt, wél weerstand biedt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 03:58 schreef Nooduitgang het volgende:
TS = full of crap.
Verdiep je eens in de materie. Ik heb vrouwtjes van 1.60m kerels van 1.90m tegen de grond zien werken (mbv krav maga).
dit dusquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:47 schreef Bomil het volgende:
mensen die denken dat zelfverdediging of martial arts werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar baseer je op dat er tijdens de lessen geen weerstand wordt geboden?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dan ben jij dus degene die full of crap is. Als een vrouw pakweg 20 jaar ervaring met een vechtsport heeft, dan doet muscle memory het grote deel van het werk wel, maar normaliter begin je niks tegen een grotere en zwaardere tegenstander die in tegenstelling tot de lessen die je volgt, wél weerstand biedt.
Ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt, bij de training even uitgebreid de tijd nemen om iemand vast te pakken, een beetje aarzelen, en dan tegen de grond werken. Ja. zo gaat het natuurlijk niet.
Hij is baas, ik kan alleen een zo'n filmpje van hem niet meer vinden die ik zeker 1 x per maand een keer moet kijkenquote:
Dat werkt idd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:47 schreef neo2000 het volgende:
Ik loop altijd naar de dichtstbijzijnde, grote, homofiele neger toe en zeg dan dat de vervelende persoon in kwestie mij vertelde dar hij graag ge gangraped wil worden door de neger. Probleem lost zichzelf op.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Hij is baas, ik kan alleen een zo'n filmpje van hem niet meer vinden die ik zeker 1 x per maand een keer moet kijken
ik heb ook weleens een kat een rottweiler succesvol zien aanvallenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 03:58 schreef Nooduitgang het volgende:
TS = full of crap.
Verdiep je eens in de materie. Ik heb vrouwtjes van 1.60m kerels van 1.90m tegen de grond zien werken (mbv krav maga).
Een kat als in huis/straatkat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:44 schreef Sounddragon het volgende:
Een kat wint het in 90% van de gevallen van een hond; what's your point
Dat dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meisjes die denken te kunnen vechten
Jou in ieder gevalquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:47 schreef Nooduitgang het volgende:
Die vrouwtjes in de video kunnen met gemak de gemiddelde fokker aan.
Wel eens gezien ??? duurt een seconde of 20 denk ikquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:47 schreef Armoed het volgende:
[..]
Een kat als in huis/straatkat?
Nee.
Ik weet niet of je dat ook in de praktijk geprobeerd hebt maar een man van 120kg werk jij echt niet onderuit met een trap op de knie. Dat garandeer ik je.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:22 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat er tijdens de lessen geen weerstand wordt geboden?
Het is echt heel kortzichtig om zo te denken. "Hij is toch groter en zwaarder, dan kán zij toch niks uithalen" Wel dus, met de juiste technieken.
Ook al is een vent 2 meter en 120kg, dat gaat hem niet beschermen tegen een trap of knie naar het kruis. Of een stoot tegen het strottehoofd. Of twee vingers in de ogen. Etc.
Krav maga
Lessen
Hou toch op man, elke sufkut met 3 weken hapkido zet elke volwassen vent met anderhalve hand op zijn knietjes, makkie, handje pakken, omdraaien, tegendruk erop en hoppa, zitten/liggen/spartelen met die kerel..quote:Op zondag 18 oktober 2009 02:06 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat ook in de praktijk geprobeerd hebt maar een man van 120kg werk jij echt niet onderuit met een trap op de knie. Dat garandeer ik je.
Ook vergeet je hier voor het gemak maar even dat de ander zich ook nog kan verweren en jouw leuke truukjes kan blokkeren met één simpele beweging.
Mooie praatjes zijn niet alles, het in de praktijk brengen is een tweede. En als ik het zo lees lig jij na één mep al plat omdat je je tegenstander onderschat.
nounou indrukwekkend hoor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 02:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een Krav Maga filmpje die wat indrukwekkender is
HAPKIDOquote:Hou toch op man, elke sufkut met 3 weken hapkido zet elke volwassen vent met anderhalve hand op zijn knietjes, makkie, handje pakken, omdraaien, tegendruk erop en hoppa, zitten/liggen/spartelen met die kerel..
En elke dwerg met beentjes kan je een tikje op de goede plek op binnenkant knie geven en je zit gewoon.. je hoeft écht alleen maar slim te zijn als je niet sterk bent, en die krav babes zijn niet alleen slim, maar ook nog eens smerig en gemeen en gaan onder de gordel, en dáármee win je gevechten.. niet met groot, sterk en lelijk zijn![]()
Onderschatten is zéker een gevaarlijk iets, maar dat geldt andersom in die situatie; jij denkt dat er een klein meissie voor je staat die straks om haar mammie gaat gillen, en daar ga je zelf dus al op dezelfde manier onderuit.. eerst figuurlijk, en daarna letterlijk
Als dat niet zo was zou jij een goede kans maken tegen de gemiddelde uitsmijter en dan bedoel ik geen strijd met WoWquote:Op zondag 18 oktober 2009 03:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
mensen die trouwens denken dat de truucjes die je leert op de vechtschool ook daadwerkelijk op elk moment kan gebruiken![]()
leuk voor de show, maar helaas is het geen film.
Dude.. geloof me nou; je begint niks tegen een vrouw of wie dan ook, die de conversatie begint met een trap in je kruis, .. ook K1 bikkels als jijzelf niet.. geef het nou toe man.. we hebben zwakke plekken, zelfs wijquote:Op zondag 18 oktober 2009 03:46 schreef Armoed het volgende:
[..]
HAPKIDO________________
de trainer van een ex van mij was ook zo stoer, wat hij deed in de lessen was vooral verhalen vertellen over hoe stoer hij wel niet was en demonstraties geven van hoe hard zijn vuisten/schenen wel niet waren en het was een stereotype 40+ jarig aziatisch mannetje van ik denk net 60 kilo, gaf les in een oosterste vechtsport die ik niet ken (dat is vaak al het #1 signaal dat het onzin is), deed het al vanaf zijn 4 etc.
maar goed veel ruzie gehad met die ex dus want ik ben niet volwassen genoeg om eens een keer niet mijn mening overal rond te strooien en zij was helemaal overtuigd van de bijna goddelijke krachten van die man, dus werd ik uitgenodigd om tegen hem te sparren, ik met toen 9 jaar boksen en een jaar MMA ervaring
toen ik daar binnenkwam zag ik voornamelijk meisjes (signaal #2) en ectomorphen met lang haar (signaal #3) en jahoor, honend gelach want die trainer zou mij weleens eventjes klappenmoesten tig keer opnieuw beginnen want ik deed het niet volgens de 'regels' (afgesproken regels waren geen aanvallen doorzetten (armbars etc.), geen ellebogen, geen kopstoten, niet excessief hard aanvallen en natuurlijk standaardregels zoals geen dingen die serieuze langdurige schade aanbrengen zoals eye gauging, bijten, haren trekken enz.):
#1: ik pak hem in een choke, mocht niet
#2: ik pakte zijn been vast toen hij mij trapte, mocht niet
nu ontgaat de nummering mij maar de volgende keren was het iets van:
#: hij pakt nu mijn been vast, ik clinch hem bij nek en wil hem een knie geven, mocht niet
#: hij slaat, ik duck en ik smash hem, mocht niet
#: etc.
uiteindelijk werd het een beetje lame gedans vs mijn boksen, wat ik won --> excuus: van de vorige gevechten was ik te aangeslagen, ik krijg nog wat onzin naar m'n hoofd als 'jammer dat het zo moet' 'ik hoop dat je verlichting vindt' en wat gejoel van de hippieleerlingen
bij deze een uitdaging tot een MMA/K1 gevecht aan alle hippies die denken dat ze bruut uber zijn met hun new age vechtsport
Maar Krav Maga is toch ook gewoon gemeen vechten en gericht op je tegenstander zo snel mogelijk uitschakelen. Kan je wel met officiele boksregels aankomen maar op straat heb je daar weinig aan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 02:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hou toch op man, elke sufkut met 3 weken hapkido zet elke volwassen vent met anderhalve hand op zijn knietjes, makkie, handje pakken, omdraaien, tegendruk erop en hoppa, zitten/liggen/spartelen met die kerel..
En elke dwerg met beentjes kan je een tikje op de goede plek op binnenkant knie geven en je zit gewoon.. je hoeft écht alleen maar slim te zijn als je niet sterk bent, en die krav babes zijn niet alleen slim, maar ook nog eens smerig en gemeen en gaan onder de gordel, en dáármee win je gevechten.. niet met groot, sterk en lelijk zijn![]()
Onderschatten is zéker een gevaarlijk iets, maar dat geldt andersom in die situatie; jij denkt dat er een klein meissie voor je staat die straks om haar mammie gaat gillen, en daar ga je zelf dus al op dezelfde manier onderuit.. eerst figuurlijk, en daarna letterlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |