Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
Hendrickx kan het ook wel schudden als Lone Star het wordt met zijn mondelinge afspraken.
Dan schiet DSB (of de opkopende partij) zichzelf wel redelijk in de voet, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat zou wel ironisch zijn. Lakeman maakt de DSB kapot en zijn klanten zijn nog slechter af omdat de koper nog harder is![]()
. Dan zit je daar met je claim in een kartonnen doos omdat je uit huis gezet bent omdat je de lasten niet meer kon betalen
![]()
.
Vanavond is hij bij Kassa trouwens, maar ik ben bang dat zijn rol is uitgespeeld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?
Edit: Sorry, ik heb het mis, het is geen uitspraak maar een advies zonder bindend karakter. Bron: http://www.kifid.nl/uploads/Aanbeveling081009-PDF.pdf
Ik denk dus dat de Texaanse cowboys lak aan dat advies hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?
Edit: Sorry, ik heb het mis, het is geen uitspraak maar een advies zonder bindend karakter. Bron: http://www.kifid.nl/uploads/Aanbeveling081009-PDF.pdf
JIp. Die gaan gewoon hun eigen gang, en ik zou me er niet over verbazen als ze DSB nog gaan overnemen ook. Ben wel benieuwd naar het format wat ze dan bij DSB gaan implementeren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik denk dus dat de Texaanse cowboys lak aan dat advies hebben.
Koopsompolis verdriedubbelaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
JIp. Die gaan gewoon hun eigen gang, en ik zou me er niet over verbazen als ze DSB nog gaan overnemen ook. Ben wel benieuwd naar het format wat ze dan bij DSB gaan implementeren.
Ze moeten gewoon voldoen aan de DNB eisen, en sinds iedereen weet dat die vrij soepel zijn. Erg soepel to say the least, gaan ze gewoon op dezelfde manier verder denk ik. Voor de rest stelt die nederlandse wetgeving omtrent financiele zaakjes natuurlijk niet veel voorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koopsompolis verdriedubbelaar.Maar ze zullen natuurlijk wel gewoon aan de Nederlandse wetgeving moeten voldoen en aan de contracten die men heeft gesloten. Verder hebben Texanen misschien een bepaald imago, ze gaan natuurlijk gewoon dat doen wat zakelijk het handigst is, daar zijn spaarders en het personeel natuurlijk wel mee gediend, een faillissement is door hun dan voorkomen en dat is ook wat waard.
Omdat de overheid zich helemaal niet moet bemoeien met de markt, het kan de problemen zelfs verergeren als er sprake is van schijnzekerheid. Veel mensen schijnen toch vertrouwen in dat soort regelgeving te hebben en letten dan minder goed op als zij een product afsluiten. Daarmee zeg ik dus niet dat de overheid de problemen heeft veroorzaakt maar wel dat er een schijnzekerheid kan ontstaan doordat consumenten veel vertrouwen in de controlerende instanties koesteren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
En waarom heeft de overheid niet ingegrepen bij alle financiele instellingen die zich daaraan schuldig hebben gemaakt?
Dat is nu dan wel voorbij dacht ik zoquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
..........................
doordat consumenten veel vertrouwen in de controlerende instanties koesteren.
Dat betwijfel ik, want iedereen gaat nu toch echt zeggen dat het in de toekomst wel goed gaat omdat er veel regels aangescherpt worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat is nu dan wel voorbij dacht ik zo
Dat hebben ze al 10 keer geroepen bij de voorgaande mislukkingen zoals icesave etcquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, want iedereen gaat nu toch echt zeggen dat het in de toekomst wel goed gaat omdat er veel regels aangescherpt worden.
Ik geloof er geen zak van.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Hendrickx: 'Scheringa heeft plan B'
Mja....
Zojuist op kassa werd er ook gesproken over een plan B.quote:
Dat maakt het nog niet waar, natuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zojuist op kassa werd er ook gesproken over een plan B.
Ja pas als Dirk het zelf bevestigd is het waarquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nope, maar er is dan iig een iets serieuzere bron van de geruchten.
OOOHHH ok danquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:44 schreef thefreakje het volgende:
Dat er nog een plan b klaar ligt wilt natuurlijk niks zeggen over plan a.
Ik heb nog steeds vertrouwen in plan a.
quote:Dat weet ik niet of kan ik niet zeggen. Ik weet alleen dat ze nog snoeihard bezig zijn met Plan B, Jelle Hendrickx en zijn stichting en dat dit voor iedereen verre weg de aller allerbeste oplossing is.
denk ik niet, De dnb ziet nu wel, dat het vliegtuig omlaag stort met enkele 1000 ende kilometers per uur en dat ze de stuurknuppel omhoog moeten trekken om niet te crashen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
OOOHHH ok dan![]()
alleen van Bos en Wellink moet DSB failliet, dus gaat hij failliet, curator Schimmelpennick stuurt ook af op faillissement iov Bos![]()
Dus als plan A doorgaat DNB geeft geen toestemming >>> DSB failliet
Dus als plan B doorgaat DNB geeft geen toestemming >>> DSB failliet
wat zal de uitkomst zijn![]()
DNB en hun gedachten wijzigen omdat Dirk en of de rechter dat vindt daar zijn ze niet zo goed inquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef thefreakje het volgende:
[..]
denk ik niet, De dnb ziet nu wel, dat het vliegtuig omlaag stort met enkele 1000 ende kilometers per uur en dat ze de stuurknuppel omhoog moeten trekken om niet te crashen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |