De islam bestond toch niet?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:30 schreef El_Matador het volgende:
Daaruit blijkt maar weer hoe divers de islam is.
Je snapt wat ik bedoel.quote:
Dus dan is het oke om het maar met rust te laten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Niet dat het verder geen ongelofelijke teringzooi in Somalië is natuurlijk.
Yep, ik snap dat als jij "de islam" zegt dat het anders is dan als een ander het zegt, erg logischquote:
Ehm nee hoor, volgens hem is "de islam" een onvatbaar concept. Geen enkeling kent 'de Waere Islam' Misschien met uitzondering van de hooggeleerde religieuze leiders die "de islam" prediken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yep, ik snap dat als jij "de islam" zegt dat het anders is dan als een ander het zegt, erg logisch
Maar handen afhakken en de doodstraf moet gewoon kunnen, toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het beestachtige gedrag in die regionen gaat dan ook menig ontwikkeld persoon de pet te boven.
En El_M. vergeet je te noemen, ook een kenner evenals vriend SCH.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:43 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ehm nee hoor, volgens hem is "de islam" een onvatbaar concept. Geen enkeling kent 'de Waere Islam' Misschien met uitzondering van de hooggeleerde religieuze leiders die "de islam" prediken.
Maar kritiek daarop durven uiten maakt je een racist. Immers, kritiek uiten op mensen die een andere cultuur naleven is een zeer hardnekkige vorm van Wilders (dus Hitler) aanhangers, rechtse, enge malloten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar handen afhakken en de doodstraf moet gewoon kunnen, toch?
Handen afhakken niet, de doodstraf vind ik in sommige gevallen wel een goede straf.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar handen afhakken en de doodstraf moet gewoon kunnen, toch?
Dus er zijn maar een stuk of 5 van die idioten die dat hele land terroriseren?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En toch... waarschijnlijk gaat het gewoon om een stuk of 5 trieste figuren en wordt het in de media opgeblazen tot een ongelooflijke rel. Vooral dit stukje vind ik erg ongeloofwaardig en helemaal niet bij de islam passen.
Neh, laten we dat maar niet doen. Dan nog liever handen afhakken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Handen afhakken niet, de doodstraf vind ik in sommige gevallen wel een goede straf.
Dat is wel zo barbaars, je kan beter die seriemoordenaars als in de Verenigde Staten een humaan spuitje geven. Met de botte bijl wat handen afhakken klinkt eerder als een bananenrepubliek aanpak.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:05 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Neh, laten we dat maar niet doen. Dan nog liever handen afhakken.
Humaan hoor!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is wel zo barbaars, je kan beter die seriemoordenaars als in de Verenigde Staten een humaan spuitje geven. Met de botte bijl wat handen afhakken klinkt eerder als een bananenrepubliek aanpak.
Toch mooi om te zien dat er onder de sharia wél definitief met Jamba afgerekend kan worden. Each cloud has a silver lining.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:07 schreef qonmann het volgende:
Zweepslagen voor dragen beha in Somalië
MOGADISHU - [....]
Al-Shebab, volgens de Verenigde Staten de Afrikaanse tak van terreurnetwerk al-Qaeda, heeft de macht in grote delen van Somalië. Ze willen een zo islamitisch mogelijke samenleving. Eerder werden films, voetbalwedstrijden en muzikale ringtones al verboden.
En deze?quote:
quote:Wapens te winnen in Somalische quiz
ANP, AFP, Reuters Gepubliceerd op 17 oktober 2009 16:26, bijgewerkt op 16:31
KISMAYO - De winnaar van een op de radio uitgezonden quiz in Somalië heeft geen magnetron, maar wapens gewonnen. De 17-jarige jongen kreeg vrijdagavond een AK-47 machinegeweer, handgranaten, een antitanklandmijn en een computer ter waarde van omgerekend 670 euro uitgereikt in de havenstad Kismayo.
De radicaalislamitische al-Shabaab-beweging, die het al ruim een jaar voor het zeggen heeft in het zuiden van Somalië, had de quiz georganiseerd om jongeren aan te moedigen mee te doen met de heilige oorlog tegen vijanden van Allah in Somalië. De jongeren in de leeftijd van tien tot 25 jaar worstelden zich door vragen over cultuur, wetenschap en de Koran. Onder de verliezers werd één AK-47 met munitie verloot.
Tijdens de prijsuitreiking moedigden de rebellen ouders aan om hun kindereb net wapens te laten oefenen en om ze te laten vechten tegen de vijand.Al-Shabaab heeft een rigide variant van de sharia ingevoerd en probeert gewapenderhand heel Somalië in handen te krijgen. Westerse inlichtingendiensten gaan ervan uit dat de beweging banden onderhoudt met het terreurnetwerk al-Qaeda.
Shariaquote:
alles kan daarquote:Tijdens de prijsuitreiking moedigden de rebellen ouders aan om hun kinderen met wapens te laten oefenen en om ze te laten vechten tegen de vijand.
Al-Shabaab heeft een rigide variant van de sharia ingevoerd en probeert gewapenderhand heel Somalië in handen te krijgen. Westerse inlichtingendiensten gaan ervan uit dat de beweging banden onderhoudt met het terreurnetwerk al-Qaeda.
tis een van de oorzakenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:25 schreef Sjaakz het volgende:
Somalië is zo'n verpest land... het lijkt me sterk dat de islam, in welke vorm dan ook, daar nog iets kapot kan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |