Het is heel logisch.. Behalve dat hebben sommigen hier volgens mij hebben The game niet gelezen, geef toe!
Je wil niet altijd dat mensen weten wat jij precies doet omdat dat anders bijvoorbeeld je werk of je familie kan beinvloeden. Je wilt toch nog geloofwaardig overkomen.
The Game laat ook duidelijk zien hoe Fucked up vele pick-up artists zijn. Ook wordt er in beschreven dat je je naam gebruikt als extra drijfveer om 'beter' in je alterego te kunnen komen. Om niet alleen er uit te zien zoals wat je eigenlijk wil zijn, maar ook zo proberen te denken.
Daarnaast als je een 1 of andere rare chick achter je broek aan hebt of sommige vrouwen je bloed wel kunnen drinken. Dan wil je ook niet dat zijzo 1,2,3 achter je werkelijke indentiteit kunnen komen! Style heeft dat ook gedaan om zo te verbergen dat hij een schrijver is, maar ook om gerechtelijke zaken te ontkomen:
Een paar voorbeelden:
The Game, Blz 241:
quote:
I was flabbergasted. I hadn't killed Style at all. I'd only made him
stronger. Sargers Googled my name and ordered my books on Amazon,
writing long posts detailing my career. When I asked them to keep my realworld
and my online identities separate—especially since I didn't want
women I met looking up field reports I'd written about them—they actually
agreed. I was still in charge.
The Game, Blz 3:
quote:
They called me Style. It
was a name I had earned.
We never used our real names—only our aliases. Even our mansion, like the others we had spawned everywhere from San Francisco to Sydney, had a nickname. It was Project Hollywood. And Project Hollywood was in
shambles.
The Game, Blz 57:
quote:
I needed to shed Neil Strauss and rewire myself to become Style. I wanted to live up to Mystery and Sin's faith in me.
The Game, Blz 76:
quote:
You're doing well because you're smart and you're a fast learner. But looks count too.
You're Style, so start being Style. Just snap: shave your head, get Lasik, join
a gym."
Ik ga me niet verder lopen verdedigen, lees gewoon het boek.
Het is echt een vet boek! Een heleboel dingen staan ook indirect beschreven.. Al zou ik bijvoorbeeld tegendraads gaan en waarschijnlijk mijn echte naam gebruiken. Als dingen je dan tegen gaan zitten, dan is het simpelweg omdat je het verdiend hebt. (goede maatstaf)
Goldfoxx, Je maakt een grapje met Terminator, maar het probleem is ook dat die gasten echt in zichzelf gaan geloven, dat hun technieken en indentiteit daadwerkelijk kloppen en eerlijk zijn. In het boek hebben velen ook een indentiteitsprobleem.
In het echie is dat ook zo, ze voelen zich weinig waard zonder vrouwen!
Het komt er in het boek eigenlijk ook op neer, hoe moeilijker de vrouw inkwestie is, hoe meer je uit de kast moet halen om haar te versieren en dus hoe belachelijk en meer je van je eigen persoonlijkheid of zelfs alter ego moet afwijken om datgene gedaan te krijgen.
Ik heb in Kings American Streetwear te amsterdam gewerkt en heb daar de beginselen van het versieren geleerd, maar ook hoe het niet moet! 1 gast moest zich altijd bewijzen en altijd beter zijn dan jij dat was. De andere dacht dat hij een coole gast was, maar versierde altijd alleen maar de makkelijkste chicks, die van net 18 jaar, maar ze geloofden hem niet echt... Als je zo druk met vrouwen bezig bent, en je hebt een zuigbare baan, dan kom je ook nooit verder dan werken in diezelfde zuigbare, ontzettend slecht verdiende kleding branch, vooral bij Kings, want er zijn daar geen groeimogelijkheden en je gaat nooit meer dan 9 euro verdienen.... per uur en het begint bij onder de 8 euro!
(behalve dan dat die eigenaren totaal geen ondernemersgevoel hebben, maar dat terzijde)
[ Bericht 9% gewijzigd door Mastering_life op 20-10-2009 10:56:57 ]