Een commissaris is geen bestuurder...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan blijvende onzekerheid aan de persoon van Nijpels als bestuurder
Bovendien luidde de opdracht van Wouter Bos nu juist naar alle bestuursleden en ex bestuursleden van DSB Los van de vraag of ze nu weer bestuurder zijn
Dit zijn geen mensen die zich goed voelen als ze de hele dag niks doen. Veel werken is verslavend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom is Zalm überhaupt nog aan het werk? De beste man heeft centen zat. Ik zie niet in waarom hij gaat rentenieren, pina collada drinken in Honolulu en genieten van het leven.
Ja maar gaan dat soort mensen na verloop van tijd niet in zien dat het werk wat ze leveren niet bepaald goed is?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit zijn geen mensen die zich goed voelen als ze de hele dag niks doen. Veel werken is verslavend.
Nee, ook dat is inherent aan hard en veel werken. Je gaat dan vanzelf wel denken dat je goed bezig bent. Speelt ook mee dat veel verdienen vaak inhoudt dat er ook veel uit wordt gegeven. Ik zeg niet dat dit op Zalm van toepassing is, maar op veel hoge heren wel. Leg mevrouw maar eens uit dat ze niet meer met de CC naar de PC Hooft kan, maar voortaan het aanbiedingenrek van de H&M moet plunderen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja maar gaan dat soort mensen na verloop van tijd niet in zien dat het werk wat ze leveren niet bepaald goed is?
Ben het wel met je eens dat veel werken verslavend is. Ik ben nu 22 en "werk" rond de 50 uur in de week. Maar ben wel zo eerlijk om te zeggen dat ik na mijn 35e hier toch wel genoeg van heb en ga dan liever iets anders ga doenVrijheid is de grootste rijkdom (na gezondheid) dat een mens heeft.
Eens. Ik zeg ook nergens dat DSB goed bezig was. Ik zeg alleen dat het argument van hoge marge op zich gewoon knudde is, dan begrijp je niet dat feit an sich niks betekent.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
80% op een paperclip is dan ook nog betaalbaar.Is niet echt te vergelijken met een woekerpolis.Ook betaal je voor een paperclip na aankoop niet jaar in jaar uit vage provisiekosten die hier en daar erin verwerkt zijn.
quote:De Jager fluit AFM terug over Zalm
Door verslaggever Gert-Jan Dennekamp
De Autoriteit Financiële Markten is door minister De Jager van Financiën teruggefloten. De Jager meent dat de manier waarop de Autoriteit Financiële Markten het oordeel over Zalm heeft gepresenteerd "ongelukkig" is geweest.
De AFM oordeelde dat Zalm niet geschikt is voor een functie in de financiele sector, omdat hij in zijn tijd bij DSB onvoldoende heeft gedaan om de verkooppraktijken van die bank te veranderen. De Nederlandsche Bank negeerde die aanbeveling en oordeelde dat Zalm wel geschikt is. Omdat DNB in deze procedure het laatste woord heeft, kan Zalm aanblijven als bestuursvoorzitter van ABN AMRO.
Geen afstand
De AFM blijft bij zijn oorspronkelijk oordeel over Zalm, maar legt zich neer bij het oordeel van DNB: "De AFM neemt dus op geen enkele wijze afstand van het eindoordeel van DNB," aldus de minister in zijn brief aan de Tweede Kamer.
Gisteren sprak minister De Jager met Wellink (DNB) en Hoogervorst (AFM). Beide toezichthouders "betreuren" dat er onduidelijkheid is ontstaan over het oordeel van de geschiktheid van de Gerrit Zalm als bestuurder van de bank. "Hierover mag geen misverstand ontstaan," meent minister De Jager van Financiën.
De Jager schrijft dat de beoordeling van andere DSB bestuurders "in goed onderling overleg" zal gebeuren. De minister geeft wel aan dat hij de samenwerking van de twee toezichthouders wil evalueren, "om te bezien of verheldering" van de procedure nodig is.
lekker onder het tapijt schuivenquote:
Heb jij niet altijd Zalm verdedigd?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, gaat eigenlijk verrassend makkelijk.
Niet doen dus. Ik heb een beter idee: de AFM flink kortwieken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uitslag pollToezichthouders
AFM moet opgaan in DNB
1. 25% (180)
Ja, gedoe rond Zalm is uitermate beschamend
2. 13% (96)
Ja, Nederlands model tweedeling te uitzonderlijk
3. 39% (282)
Nee, aparte waakhond voor consument is goede zaak
4. 23% (167)
Nee, macht niet te veel in één hand leggen
Aantal stemmen: 725
http://www.fd.nl/home/
Zodat jullie nog meer kunnen frauderenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet doen dus. Ik heb een beter idee: de AFM flink kortwieken.
Waar heeft Zalm precies gefraudeerd dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zodat jullie nog meer kunnen frauderen
Ik zou niet aan alles waarde hechten wat ik op dit forum zet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
Heb jij niet altijd Zalm verdedigd?
En nu vind je het een goede zaak dat zoiets even makkelijk wordt weggeschoven?
Dat is een beetje als wanneer een maffiabaas zegt: 'Ja maar ik probeerde de maffia van binnen te hervormen, zodat we niet meer drie moorden per dag plegen, maar slechts twee!', waarop de aanklager besluit tot seponeren, want goed gedrag moet je tenslotte belonen.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:04 schreef waht het volgende:
Natuurlijk mag hij blijven, de enige argumenten tegen zijn een onderbuikargument en "hij had meer kunnen doen". Uitstekend...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |