abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:06:19 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78185993
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
En je denkt dat een CDA-PvdA-CU kabinet zich daar mee bezig gaat houden?
want dan kan Bos laten zien dat hij een rechte rug heeft en geen knoeiers in de top duldt
En het CDA kan Bos dan huichelachtig gaan steunen en allebei dus zieltjes winnen bij de gemeenteraadsverkiezingen
pi_78186113
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
want dan kan Bos laten zien dat hij een rechte rug heeft en geen knoeiers in de top duldt
Dan breng je toch juist voor de verkiezingen een rapport uit. Je zit weer te raaskallen.
pi_78186163
Nu je begint over de VVD en gemeenteraadsverkiezingen, mijn stem gaat erna uitgebrek aan beter. Het is de enige standvastige partij die echte plannen heeft voor een kleinere overheid en bezuinigingen(inplaats van belastingverhogingen), of ze ze waar gaan maken is een tweede.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:24:40 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78186731
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:09 schreef Bolkesteijn het volgende:Dan breng je toch juist voor de verkiezingen een rapport uit. Je zit weer te raaskallen.
De werkelijkheid ligt iets genuanceerder dan jij denkt

Als Zalm afgeslacht wordt publiekelijk voor de verkiezingen dan gaat hij in de aanval tegen Wellink CDA dat die alles wist en dan gaat de echte beerput open
Dus is er een compromis gesloten beerput iig dicht tot na de verkiezingen en het liefst zo lang mogelijk erna
pi_78187255
Er zijn hooguit 3 kiezers die Wellink met het CDA associëren.
pi_78191372
Tering, Bolkesteijn weer met z'n fabeltje dat de belastingen hier relatief zo hoog zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78191433
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:24 schreef Klopkoek het volgende:
Tering, Bolkesteijn weer met z'n fabeltje dat de belastingen hier relatief zo hoog zijn.
Relatief hoog? Absoluut hoog. Het is volstrekt irrelevant dat de belastingen in Zweden nog hoger zijn. Het gaat mij om het absolute niveau, niet het niveau in relatie tot andere landen.
pi_78192483
Dan vind je de belastingen in de VS vast ook te hoog. Elke belasting is volgens jou te hoog. Of hangt dat ook weer af van 'Het Nieuwe Systeem' wat je aan hangt? Dat in het nieuwe systeem van jou opeens wel belastingen gerechtvaardigd zijn? Het zou zo maar kunnen. Waarbij we dan natuurlijk niet de mensen gaan belasten die het geld verdienen maar jan modaal.

De wereld is verziekt door lui zoals jullie. In de VS betaalt dankzij de roofriddersmentaliteit de laagste 50% geen belasting meer. Totaal krankzinnig. Wat dan de conservatieven weer aangrijpen om te zeggen dat er veel te veel wordt gedeniveleerd (die draaien de boel om). Het komt niet meer goed met het westen, zo veel is zeker.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78192737
En nog iets. In de VS bezit de top 8% tegenwoordig 50% van het inkomen. Inkomen, dus nog niet eens vermogen.

Tegelijkertijd betaalt dus de onderste 45% geen belastingen meer anders dan premies.

Ik noem dit feodalisme. Jij gaat er van kwijlen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78242710
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

Zoals? Het Nederlandse volk moet vooral krom liggen voor die gigantische overheid die we er op nahouden. In dat opzicht heb ik ook wel een beetje kritiek op Zalm, hij sprak ooit zijn sympathie uit voor de Oostenrijkse economisch school, tot op heden heb ik daar in zijn politieke standpunten nooit wat van teruggezien.
Maar goed in de praktijk was hij wel de perfecte 'Oostenrijker'. Hij verleende namelijk steun aan een falend bedrijf en had daar geen scrupules bij. Immers, failliet gaan is toch goed voor de economie? Dan kunnen anderen die markt weer veroveren. (Dat is althans de redenering van iemand als Peter Schiff).

En de overheid inlichten over malafide praktijken? Nee dat hoeft ook niet, vrije marktwerking immers en wat kan mij het wat schelen dat ik veel geld verdien bij een bedrijf dat binnenkort failliet gaat?

Eigenlijk was Bos dan veel stricter 'in de Oostenrijkse leer' toen hij DSB weigerde steun te geven.
  maandag 22 februari 2010 @ 08:24:49 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78292934
Oud-DSB-kopstuk Gerrit Zalm kan gewoon aanblijven als topman van ABN Amro

Dat meldt de Telegeaaf op basis van bronnen rondom de commissie Scheltema.

Het rapport van de commissie bevat niet voldoende belastend materiaal waardoor Zalm automatisch het veld zou moeten ruimen.

Dat ligt anders bij VVD-politicus Ed Nijpels, meldt de krant. Die stapte vrijdag op als voorzitter van ambtenarenpensioenfonds ABP. Maar waar Nijpels de consequenties trok is dat volgens 'nauw betrokkenen' bij de commissie niet noodzakelijk voor Zalm.

http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)m-gaat-vrijuit.dhtml

Doofpot zit weer dicht
pi_78297643
Kijk eens aan, goed nieuws. Van een doofpot is echt geen sprake ikweethetookniet, Zalm heeft prima gefunctioneerd als CFO. Jij vindt gewoon dat hij moet hangen omdat je dat als enige optie ziet voor iedereen die ooit wat met DSB te maken heeft gehad.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:30:27 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78299038
Zalm treft geen blaam als DSB'er

Oud-minister Gerrit Zalm kan aanblijven als topman van staatsbank ABN Amro/Fortis, menen ingewijden. Hij was te kort bij DSB aan het werk om hem verantwoordelijk te houden voor de vele misstanden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)DSB_er__.html?p=26,1

Even een paar reacties op het telegraaf artikel

Hoezo te kort in dienst? Neem een voorbeeld aan De Grave, die pakte meteen z'n biezen en trok aan de bel. Zalm dus niet en daarom net zo hard schuldig. Schandalige conclusie.

Zeer opmerkelijk. Zalm maakte deel uit van de Raad van Bestuur en Nijpels van de Raad van Commissarissen. Met andere worden: Zalm maakte onderdeel uit van het DAGELIJKS bestuur terwijl Nijpels op afstand de Raad van Bestuur op hoofdlijnen aanstuurde. Wie kan het mij dan uitleggen dat Zalm geen verwijt kan worden gemaakt (die zat er met zijn neus bovenop) en Nijpels wel. Nog gekker is dat Frank de Grave WEL binnen enkele maanden zag en meldde dat er iets grondig mis was binnen DSB.

ONGELOOFELIJK !!!!! IK weet uit zeer betrouwbare bronnen dat meneertje zelfs zeer actief was met productontwikeling. (150 % van de executiewaarde) Echt een schande dat deze man weer ontsnapt !!!!!!!Wij lijken wel een bananen republiek.

zalm is een van de grootste viespeuken op deze aartbol misselijk wort ik als ik zijn smoel zie

Schande als dat de uitkomst zou zijn. Zalm wist al vóór hij naar de DSB ging, dat het fout zat bij die bank. Hij had er nooit naar toe moeten gaan. En als hij zijn mond open had gedaan zoals De Grave, dan was hij door Scheringa eruit gezet. Dus hield Zalm zich koest. En nu wordt hij nog gedekt ook door de politiek.
pi_78299086
Boehoe Misschien moet je die bronnen bij de commissie melden, dan kunnen ze natuurlijk nog van inzicht veranderen.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:36:29 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78299218
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Boehoe Misschien moet je die bronnen bij de commissie melden, dan kunnen ze natuurlijk nog van inzicht veranderen.
Misschien moet jij ff de commissie bellen waar die lange lijst van Zalm zijn successen blijft
pi_78299312
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Misschien moet jij ff de commissie bellen waar die lange lijst van Zalm zijn successen blijft
Het rapport van de commissie moet nog uitkomen, wacht geduldig af. Desalniettemin is de glans bij Zalm er nu wel een beetje af. Waar hij voorheen nog geroemd werd door veel mensen als een goede minister, is er sinds de DSB-affaire veel meer discussie rondom zijn persoon. Hij zal hard aan de bak moeten om dat imago weer op te vijzelen. Een lastige klus daar er met ABN-Amro/Fortis niet zo heel veel successen te behalen zullen zijn, ik waag het te betwijfelen of al het geld dat er in is gestopt er ooit weer uit gaat komen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-02-2010 12:45:01 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 12:49:31 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78299651
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het rapport van de commissie moet nog uitkomen, wacht geduldig af. Desalniettemin is de glans bij Zalm er nu wel een beetje af. Waar hij voorheen nog geroemd werd door veel mensen als een goede minister, is er sinds de DSB-affaire veel meer discussie rondom zijn persoon. Hij zal hard aan de bak moeten om dat imago weer op te vijzelen. Een lastige klus daar er met ABN-Amro/Fortis niet zo heel veel successen te behalen zullen zijn, ik waag het te betwijfelen of al het geld dat er in is gestopt er ooit weer uit gaat komen.
Precies daarom moet hij in 2011 wellink opvolgen bij DNB en kan hij die k*t klus die ABN heet voortijdig verlaten Als die die dan vervolgens met verlies wordt verkocht is het niet zijn schuld omdat hij er tekort heeft gezeten
pi_78301799
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zalm treft geen blaam als DSB'er

ONGELOOFELIJK !!!!! IK weet uit zeer betrouwbare bronnen dat meneertje zelfs zeer actief was met productontwikeling. (150 % van de executiewaarde) Echt een schande dat deze man weer ontsnapt !!!!!!!Wij lijken wel een bananen republiek.

zalm is een van de grootste viespeuken op deze aartbol misselijk wort ik als ik zijn smoel zie
Speculatie. En die laatste opmerking persoonlijk.

dat 'iemand' kent die 'dingen' weet.....dat zegt ons natuurlijk helemaal niets. JE kunt iemand alleen veroordelen op feiten niet op zaken uit 'betrouwbare bronnen'

Dat jij persoonlijk iets tegen Zalm hebt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij voor iedereen een grote boeman is.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:54:42 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78304684
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:42 schreef TheFrankey het volgende:

Dat jij persoonlijk iets tegen Zalm hebt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij voor iedereen een grote boeman is.
alle opmerkingen zijn niet van mij maar gekopieerd uit het telegraaf artikel
pi_78309425
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat is dan niet geheel duidelijk
  Moderator maandag 22 februari 2010 @ 17:05:15 #111
236264 crew  capricia
pi_78310039
quote:

[..]

Wil je er voortaan dan quotes omheen zetten?
Of gewoon het 'quote' knopje gebruiken...dan is het voor iedereen duidelijk!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78310155
quote:

[..]

Jammer, ik dacht dat je zelf zat te stuiteren achter de PC.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:51:50 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78476734
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kijk eens aan, goed nieuws. Van een doofpot is echt geen sprake ikweethetookniet, Zalm heeft prima gefunctioneerd als CFO. .............................
hmmmm

Looncessies? Geen probleem voor Zalm

Lees dan vooral onderstaand stuk maar ff niet

DNB waarschuwde Zalm voor omstreden incassobeleid van DSB
De Nederlandsche Bank heeft Gerrit Zalm gewaarschuwd voor het omstreden incassobeleid bij DSB Bank. Tot een wijziging van het beleid leidde dit niet, want ook nu nog hanteren de curatoren van het failliete DSB Bank zogenaamde looncessies.

Waarschuwing
Voorafgaand aan de benoeming van Zalm tot financieel directeur van DSB drukte De Nederlandsche Bank Zalm op het hart dat looncessies alleen vrijwillig tot stand mochten komen . Via een looncessie verleenden klanten van DSB de bank de mogelijkheid om de hypotheeklasten direct in te houden op het salaris. Zo wist DSB zeker dat zij haar geld kreeg.

Klachten
Maar al snel na invoering van het beleid - in april 2007 - kwamen er klachten. Het eigen incassobureau van DSB zou klanten onder druk zetten om de acte van cessie te tekenen en zoveel geld innen dat er maar bitter weinig overbleef om van te leven. Deze klachten worden tot op de dag van vandaag door de voormalige top van DSB weggewoven.

Veel kritiek
Maar niet alleen klanten van DSB zijn kritisch. De Nederlandsche vereniging van Volkskredietbanken (NVVK) kraakt de looncessie als instrument. ,,Het is een rücksichtloss middel'' , zegt Jan Tinger, bestuurder van de NVVK. ,,Het maakt het traject van de minnelijke schuldhulpverlening totaal onmogelijk.'' De NVVK bepleit dan ook de looncessie te verbieden.

Gespreksverslagen
Voor De Nederlandsche Bank waren de klachten aanleiding om Gerrit Zalm aan te spreken. Dit gebeurde in een gesprek voorafgaand aan zijn benoeming tot interim financieel directeur bij DSB Bank. Verslagen van dit gesprek zijn in handen van RTL-Z en kunt u hier lezen.

http://media.rtl.nl/media(...)_van_17_dec_2007.pdf
http://media.rtl.nl/media(...)_van_11_dec_2007.pdf

Concept
In het conceptverslag van 11 december 2007 staat letterlijk: 'Wij hebben u op het belang gewezen dat de looncessie daadwerkelijk op 'vrijwillige basis' gebeurt en er geen sprake is van oneigenlijke druk.' Zalm mag op het conceptverslag commentaar geven, maar doet dit kennelijk niet waar het het incassobeleid betreft. Want ook In het definitieve verslag staan de waarschuwende woorden van DNB.

Voorstander
Zalm was een warm pleitbezorger van het incassobeleid , blijkt uit de gespreksverslagen, maar ook andere documenten die RTL-Z in handen heeft of inzag. Zalm is voorstander van het beleid, omdat het ervoor zorgt dat DSB Bank minder geld opzij hoeft te zetten voor mogelijk oninbare leningen. En dat is goed voor de winstgevendheid en financiële gezondheid van DSB Bank.

Zorgen
Ook over die financiële gezondheid maakt De Nederlandsche Bank zich dan zorgen. Zorgen die Zalm hoopt weg te nemen. Middels het voortzetten van het incassobeleid dus, maar ook middels een vijftal andere actiepunten, zoals de invoering van een nieuw kostenbeheersingssysteem en de benoeming van nieuwe bestuurders.

Onderzoek
Naar de rol van Zalm bij DSB is door DNB en AFM onderzoek gedaan. Zalm heeft in verband met het onderzoek een notitie opgesteld van acht pagina's. Nergens in het stuk komen de woorden incassobeleid en looncessie voor. Vragen over de brieven van DNB en hoe daar door Zalm op gereageerd is, wil hij nu niet beantwoorden, vanwege het onderzoek van DNB en AFM. Naar verwachting wordt over de uitkomsten van dit onderzoek volgende week meer duidelijk.

RTL baseert zich op een groot aantal stukken:
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2010/stukken.pdf

http://www.rtl.nl/(/finan(...)sobeleid_van_DSB.xml

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-02-2010 17:23:26 ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:27:54 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78487462
'Zalm deed niets tegen incasso DSB'

Gerrit Zalm werd voordat hij aan de slag ging bij DSB door De Nederlandsche Bank gewaarschuwd voor het omstreden incassobeleid van de bank van Dirk Scheringa.

De VVD'er was echter een voorstander van de praktijk en sloeg de waarschuwingen van DNB in de wind, meldt RTL Z.

DSB zette klanten onder druk om hun hypotheeklasten direct in te laten houden van hun salaris. Zo wist de bank zeker dat zij haar geld kreeg. Zalm was voorstander van dit beleid, maar DNB ontving klachten van mensen die nauwelijks geld overhielden om van te leven.

DNB heeft Zalm er voor zijn aanstelling op gewezen dat deze manier van incasso alleen op vrijwillige basis mag gebeuren en er geen sprake mag zijn van 'oneigenlijke druk'. Volgens het voormalige bestuur van DSB was hiervan ook nooit sprake.

ABN Amro
De voormalige minister van Financiën is momenteel topman van ABN Amro. Zijn VVD-collega Ed Nijpels stapte vorige week na aanhoudende geruchten over zijn periode bij DSB op als voorzitter van het het pensioenfonds ABP.

Op dit moment verricht professor Michiel Scheltema namens de overheid een onderzoek naar het functioneren van oud-DSB-bestuurders, waaronder Zalm. De resultaten worden in april verwacht.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:35:03 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78487664
http://reclamewereld.blog(...)irecteur-gerrit-zalm

Nep-spotje Koefnoen over (oud) DSB Bank-directeur Gerrit Zalm

”Sommigen zullen zeggen dat ik mijn eigen normen in de uitverkoop zet, maar dat is precies díe flexibiliteit die je verwacht van een kredietverstrekker.” Voordat ex-minister Gerrit Zalm bestuursvoorzitter werd van de Staatsbank ABN/Amro-Fortis werkte hij, zoals bekend, voor DSB. Aanleiding voor Koefnoen voor deze nep-commercial van vorig jaar. Was Koefnoen zijn tijd ver vooruit, vraag je je nu af aan de vooravond van een onderzoek naar de betrokkenheid van Zalm bij het wanbeleid bij de bank uit Wognum?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:38:13 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78487744
Gerrit Zalm moet vertrekken als topman bij ABN Amro/Fortis, nu is gebleken dat hij de omstreden verkooptactieken van de DSB heeft verdedigd.

86,2% Eens
13,8% Oneens

Aantal deelnemers: 3829

http://www.volkskrant.nl/(...)js_tegen_Gerrit_Zalm
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:40:22 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78487805
Bos: DSB-beleid onder Zalm ‘idioot’

http://www.depers.nl/econ(...)der-Zalm-idioot.html
pi_78498015

En nu is het genoeg. De TT geeft een vragende stelling aan. Maar er worden eigenlijk alleen door 1 iemand zeer subjectief berichten geplaatst die enkel negatief zijn.

Ik wou dat dit topic uit mijn AT kon
  zaterdag 27 februari 2010 @ 01:08:54 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78508574
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:51 schreef TheFrankey het volgende:

En nu is het genoeg. De TT geeft een vragende stelling aan. Maar er worden eigenlijk alleen door 1 iemand zeer subjectief berichten geplaatst die enkel negatief zijn.

Ik wou dat dit topic uit mijn AT kon
Je bent netzoals Bolkesteijn van harte uitgenodigd om de lange lijst van al zijn successen hier op te schrijven zodat heel Fok kan zien dat mijn berichtgeving eenzijdig onjuist en onvolledig is

Alleen zijn die successen niet te vinden Ik heb net ff gegoogled op successen zalm en vond niks

Misschien wil jij zo vriendelijk zijn om er een paar op te zoeken en neer te zetten hier

Bijvoorbaat dank
pi_78508823
Komen jullie naar de AEX-meet?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')