quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bankieren leer je op de Veluwe
AMSTERDAM - Binnenkort zitten ze misschien wel samen in de schoolbanken: ABN Amrobaas Gerrit Zalm, ING-topman Jan Hommen en Aegonpreses Alex Wijnaendts. De verplichte bijscholing van topbankiers die begin volgend jaar begint, geschiedt in stijl, in een luxe resort op de Veluwe. En de blackberry mag aan blijven.
Waar op de Veluwe de cursus wordt gegeven, wil de organiserende Duisenberg School of Finance niet kwijt. ''Dan ligt half Nederland voor de deur,'' zegt woordvoerder Judith Kohsiek. Of het inderdaad om een luxe ontspanningsoord gaat, laat ze ook in het midden. ''Luxe is een subjectief begrip.''![]()
Het bankiersexamen, wat minister Wouter Bos (Financiën) zo'n goed plan leek, heeft het niet gehaald. ''Cursisten schrijven ter afsluiting een essay over wat ze hebben opgestoken,'' legt Kohsiek uit. ''We streven naar een cultuurverandering, die laat zich niet vastleggen in een examen.''![]()
Dat het publiek denkt: 'Is dit het nou?' kan Kohsiek zich voorstellen. ''Maar wij zijn niet de bedenkers van de bankierscode.''![]()
http://www.parool.nl/paro(...)e-op-de-Veluwe.dhtml
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.
Zoals ik je al 90000 keer heb uitgelegd is het niet mogelijk om te verwachten van Zalm dat hij ineens een goede bedrijf van DSB maakten, sterker nog, het is de vraag of zoiets niet op het pad ligt van de CEO en niet van de CFO.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat staat haaks op de boetes van de AFM wat jij nu zegt
![]()
DSB krijgt nog twee boetes van AFM
Moet wel een hele grote shock voor je zijn als die faalhaas eruitgeschopt wordt hequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zoals ik je al 90000 keer heb uitgelegd is het niet mogelijk om te verwachten van Zalm dat hij ineens een goede bedrijf van DSB maakten, sterker nog, het is de vraag of zoiets niet op het pad ligt van de CEO en niet van de CFO.
Oh, dat vind ik juist buitengewoon goed. Aandeelhouders zijn de eigenaren in het bedrijf en dus hoort daar inspraak bij, als het bestuur volledige macht wil dan moeten ze gewoon 50 % + 1 aandeel kopen en dan zijn ze overal vanaf.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:53 schreef Klopkoek het volgende:
Daar vertelde hij dat hij uit liet zoeken of je TCI kon negeren en kon weigeren het op de agenda te zetten... dat kon dus niet door wetswijzigingen naar aanleiding van de code Tabaksblat. En wie was toen minister?....
Volgens Bolkesteijn: Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:11 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af waarom de conclusies van het onderzoek naar Zalm steeds uitgesteld worden.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zalm onbekwaam? Ik denk dat je positief of negatief over Zalm kunt denken maar niet dat hij onbekwaam zou zijn als baas van ABN-Amro.
Toch blijft het wel vreemd dat eindrapport zolang uitblijft. Ik vraag me af of ze een officiele reden gegeven hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens Bolkesteijn: Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.![]()
Nu weer terug naar de realiteit![]()
Ze willen gewoon de kool en de geit sparen dus geen nieuwe man bij ABN AMRO en Zalm dus weg. Maar poldermodel dus Zalm had het beter gedaan met de kennis van nu en blijft zitten.Rapport daarentegen is glashelder Zalm = onbekwaam en een hopeloos geval en moet zo snel mogelijk aan de kant
Oplossing is????? niet te vinden dus rekken maar
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:44 schreef capricia het volgende:
En toch blijf ik wel nieuwsgierig naar de inhoud van het rapport. Het rapport gaat trouwens toch niet specifiek over Zalm? Maar meer over de DSB, toch?
Onderzoek is dus allang klaar en de conclusies ook alleen vallen die een beetje tegenquote:Minister Wouter Bos (Financiën) hoopt volgende week de Tweede Kamer te kunnen melden hoe het ervoor staat met het onderzoek naar het functioneren van oud-bestuurders en commissarissen van DSB Bank, onder wie Gerrit Zalm.
Daar is door de toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar gekeken. Dat onderzoek is klaar. De resultaten worden niet gepubliceerd, maar professor Michiel Scheltema gaat als onafhankelijke deskundige beoordelen of de toezichthouders hun werk goed gedaan hebben.
Zalm, maar ook Ed Nijpels en Robin Linschoten blijven daardoor nog in onzekerheid over hun toekomst in de financiële sector![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |