abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:53:56 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74346408
Bankieren leer je op de Veluwe

AMSTERDAM - Binnenkort zitten ze misschien wel samen in de schoolbanken: ABN Amrobaas Gerrit Zalm, ING-topman Jan Hommen en Aegonpreses Alex Wijnaendts. De verplichte bijscholing van topbankiers die begin volgend jaar begint, geschiedt in stijl, in een luxe resort op de Veluwe. En de blackberry mag aan blijven.

Waar op de Veluwe de cursus wordt gegeven, wil de organiserende Duisenberg School of Finance niet kwijt. ''Dan ligt half Nederland voor de deur,'' zegt woordvoerder Judith Kohsiek. Of het inderdaad om een luxe ontspanningsoord gaat, laat ze ook in het midden. ''Luxe is een subjectief begrip.''

Het bankiersexamen, wat minister Wouter Bos (Financiën) zo'n goed plan leek, heeft het niet gehaald. ''Cursisten schrijven ter afsluiting een essay over wat ze hebben opgestoken,'' legt Kohsiek uit. ''We streven naar een cultuurverandering, die laat zich niet vastleggen in een examen.''

Dat het publiek denkt: 'Is dit het nou?' kan Kohsiek zich voorstellen. ''Maar wij zijn niet de bedenkers van de bankierscode.''

http://www.parool.nl/paro(...)e-op-de-Veluwe.dhtml
pi_74351486
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bankieren leer je op de Veluwe

AMSTERDAM - Binnenkort zitten ze misschien wel samen in de schoolbanken: ABN Amrobaas Gerrit Zalm, ING-topman Jan Hommen en Aegonpreses Alex Wijnaendts. De verplichte bijscholing van topbankiers die begin volgend jaar begint, geschiedt in stijl, in een luxe resort op de Veluwe. En de blackberry mag aan blijven.

Waar op de Veluwe de cursus wordt gegeven, wil de organiserende Duisenberg School of Finance niet kwijt. ''Dan ligt half Nederland voor de deur,'' zegt woordvoerder Judith Kohsiek. Of het inderdaad om een luxe ontspanningsoord gaat, laat ze ook in het midden. ''Luxe is een subjectief begrip.''

Het bankiersexamen, wat minister Wouter Bos (Financiën) zo'n goed plan leek, heeft het niet gehaald. ''Cursisten schrijven ter afsluiting een essay over wat ze hebben opgestoken,'' legt Kohsiek uit. ''We streven naar een cultuurverandering, die laat zich niet vastleggen in een examen.''

Dat het publiek denkt: 'Is dit het nou?' kan Kohsiek zich voorstellen. ''Maar wij zijn niet de bedenkers van de bankierscode.''

http://www.parool.nl/paro(...)e-op-de-Veluwe.dhtml

Dit is de eerste post van je die ik kan waarderen. Wat een kul. Ik hoop dat ik uitgenodigd wordt
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74419203
Onderzoek naar voormalige top DSB uiterlijk eind van de maand

Minister Wouter Bos van Financiën stuurt de bevindingen van een onderzoek naar het functioneren van de voormalige top van de failliete DSB Bank van Dirk Scheringa uiterlijk eind november naar de Tweede Kamer.

Kritiek op onafhankelijkheid onderzoekscommissie

De Tweede Kamer toonde zich kritisch over de samenstelling van de onderzoekscommissie. De commissie bestaat uit professor Michiel Scheltema als voorzitter, en de leden professor Edgar du Perron, professor Kees Koedijk en registeraccountant Leo Graafsma. Enkele commissieleden zouden banden hebben met mensen waarop het onderzoek naar de ondergang van DSB Bank gericht is.

Bos zegde hierop toe dat hij de onafhankelijkheid van de commissieleden nogmaals gaat onderzoeken.

Wat raar zeg na deze post Gerrit Zalm - schuldige #1?

http://www.fd.nl/artikel/(...)uiterlijk-eind-maand

Nou Gerrit en Ed nog drie weekjes wachten en dan buro leegmaken
  maandag 9 november 2009 @ 19:10:18 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74549523
Onderzoek DSB 1 februari klaar

Het onafhankelijke onderzoek naar de neergang van DSB Bank en de rol van de
toezichthouders kan op z'n vroegst 1 februari 2010 worden afgerond. Dat zei minister Wouter Bos (Financiën) donderdag duidelijk tijdens een debat in de Tweede Kamer over het faillissement van DSB. De Kamer zag de resultaten liever al voor Kerst maar dat is in de ogen van Bos niet realistisch. De commissie, onder leiding van professor Michiel Scheltema, onderzoekt de gang van zaken bij DSB, het optreden van (oud-)bestuurders van de bank en de handelwijze van de toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

http://www.fiscalert.nl/2(...)1_februari_klaar.php
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:32:03 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:47:42 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77586936
Nog geen duidelijkheid voor Zalm
DEN HAAG - Minister Wouter Bos van Financiën hoopt dat professor Michiel Scheltema deze week kan laten weten wanneer het onderzoek naar Gerrit Zalm en andere oud-bestuurders en commissarissen van de DSB Bank klaar is.

Dat onderzoek was eerder door Bos voor het einde van januari beloofd. Toezichthouders De Nederlandsche Bank en AFM hebben opnieuw gekeken naar het handelen van oud-DSB-kopstukken als Gerrit Zalm, Robin Linschoten en Ed Nijpels.

Scheltema is bezig het onderzoek van DNB en AFM nog eens te toetsen. Oud-D66-staatssecretaris Scheltema doet daarnaast nog een algemeen onderzoek naar de val van DSB.

Bos zei dinsdag bij RTLZ dat hij inhoudelijk nog geen kennis heeft van het onderzoek. „Ik wil er nu niet bij betrokken zijn. Dat hoort ook niet. Scheltema hoort onbelast en onafhankelijk zijn werk te kunnen doen.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)or_Zalm__.html?p=3,2

even geduld dus nog
pi_77587007
Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.
pi_77587141
Treurig ben je ook. Je blijft die faler maar verdedigen.

Doe die oogkleppen eens af. Nu ook weer met de verhoren van Groenink. Daar vertelde hij dat hij uit liet zoeken of je TCI kon negeren en kon weigeren het op de agenda te zetten... dat kon dus niet door wetswijzigingen naar aanleiding van de code Tabaksblat. En wie was toen minister?....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:54:12 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77587165
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.
Dat staat haaks op de boetes van de AFM wat jij nu zegt

DSB krijgt nog twee boetes van AFM
pi_77587231
Wat mij betreft moeten zowel Zalm als Wellink het veld ruimen. Het vertrouwen is weg. Begrijp sowieso niet dat Zalm niet op non-actief is gesteld. Het is een rommeltje!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77587301
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat staat haaks op de boetes van de AFM wat jij nu zegt

DSB krijgt nog twee boetes van AFM
Zoals ik je al 90000 keer heb uitgelegd is het niet mogelijk om te verwachten van Zalm dat hij ineens een goede bedrijf van DSB maakten, sterker nog, het is de vraag of zoiets niet op het pad ligt van de CEO en niet van de CFO.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:59:28 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77587395
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zoals ik je al 90000 keer heb uitgelegd is het niet mogelijk om te verwachten van Zalm dat hij ineens een goede bedrijf van DSB maakten, sterker nog, het is de vraag of zoiets niet op het pad ligt van de CEO en niet van de CFO.
Moet wel een hele grote shock voor je zijn als die faalhaas eruitgeschopt wordt he

Gelukkig kan Zalm dan altijd nog op jouw steun rekenen
pi_77587426
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:53 schreef Klopkoek het volgende:
Daar vertelde hij dat hij uit liet zoeken of je TCI kon negeren en kon weigeren het op de agenda te zetten... dat kon dus niet door wetswijzigingen naar aanleiding van de code Tabaksblat. En wie was toen minister?....
Oh, dat vind ik juist buitengewoon goed. Aandeelhouders zijn de eigenaren in het bedrijf en dus hoort daar inspraak bij, als het bestuur volledige macht wil dan moeten ze gewoon 50 % + 1 aandeel kopen en dan zijn ze overal vanaf.
pi_77587575
Zalm en de euro... nog zo'n successtory... aan de hoogste boom met die man. Het moet de Herbert Hoover worden van deze tijd...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:44:34 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77685436
Volgende week meer duidelijkheid over DSB-onderzoek

Minister Wouter Bos (Financiën) hoopt volgende week de Tweede Kamer te kunnen melden hoe het ervoor staat met het onderzoek naar het functioneren van oud-bestuurders en commissarissen van DSB Bank, onder wie Gerrit Zalm.

Daar is door de toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar gekeken. Dat onderzoek is klaar. De resultaten worden niet gepubliceerd, maar professor Michiel Scheltema gaat als onafhankelijke deskundige beoordelen of de toezichthouders hun werk goed gedaan hebben.

Zalm, maar ook Ed Nijpels en Robin Linschoten blijven daardoor nog in onzekerheid over hun toekomst in de financiële sector.

Complexe dossiers
Bos zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat Scheltema de dossiers inmiddels in bezit heeft en hem volgende week laat weten hoe lang hij nodig heeft. Bos had eerder aangekondigd dat het onderzoek naar de DSB-bestuurders in januari zou zijn afgerond. De bewindsman maakte duidelijk dat de zaken blijkbaar complexer zijn dan vooraf gedacht.

'Ik heb geleerd dat je je niet moet bemoeien met een onafhankelijke commissie', zei Bos, met een knipoog naar de kabinetscrisis die ontstond na de pubnlicatie van het rapport van de commissie Davids over de politieke steun van het kabinet over de oorlog tegen Irak

http://www.fd.nl/artikel/(...)jkheid-dsb-onderzoek
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:51:58 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77685743
Bos wil grenzen wet opzoeken met DSB-onderzoek

DEN HAAG - Minister Wouter Bos (Financiën) is bereid de grenzen van de wet op te zoeken om Kamerleden zo goed mogelijk te informeren over een onderzoek naar de DSB-affaire. Dat zei hij dinsdag in antwoord op Kamervragen van VVD-Kamerlid Frans Weekers.

Weekers vreest dat gespreksverslagen van de commissie-Scheltema, die onderzoek doet naar de val van DSB, geheim blijven en dat Kamerleden alleen inzage krijgen in de conclusies van de commissie. Dat vindt hij niet acceptabel. Hij wil dat Bos met voorzitter Michiel Scheltema gaat praten om ervoor te zorgen dat parlementsleden dezelfde documenten krijgen als het ministerie van Financiën.

Bos zegde de Kamer toe met de commissie te gaan praten over de kwestie. De minister begrijpt dat het voor de Kamer niet acceptabel is alleen de conclusies van het onderzoek te krijgen en niet de aanleiding voor die conclusies. Wel stelde Bos dat hij zich aan de Wet Financieel Toezicht moet houden. ''Maar ik ben bereid de grenzen van de wet op te zoeken.'' (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)-DSB-onderzoek.dhtml
pi_77692158
Ik vraag me wel af waarom de conclusies van het onderzoek naar Zalm steeds uitgesteld worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:15:02 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77706997
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:11 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af waarom de conclusies van het onderzoek naar Zalm steeds uitgesteld worden.
Volgens Bolkesteijn: Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.

Nu weer terug naar de realiteit
Ze willen gewoon de kool en de geit sparen dus geen nieuwe man bij ABN AMRO en Zalm dus weg. Maar poldermodel dus Zalm had het beter gedaan met de kennis van nu en blijft zitten. Rapport daarentegen is glashelder Zalm = onbekwaam en een hopeloos geval en moet zo snel mogelijk aan de kant
Oplossing is????? niet te vinden dus rekken maar
pi_77707765
Zalm onbekwaam? Ik denk dat je positief of negatief over Zalm kunt denken maar niet dat hij onbekwaam zou zijn als baas van ABN-Amro.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:17:20 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77716249
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zalm onbekwaam? Ik denk dat je positief of negatief over Zalm kunt denken maar niet dat hij onbekwaam zou zijn als baas van ABN-Amro.
zelfs Groenink was onbekwaam Zalm is ambtenaar geweest en das helemaal een voorbode van succes
En over zijn successen als bankier bij DSB raken we ook niet uitgepraat hier
Het wachten is op rapport van de commissie en wat later de bevindingen van Rutger de curator van DSB over de oorzaak van de ondergang van DSB
Ik denk niet dat er in staat dat Zalm een heldenrol heeft gespeeld maar desondanks buiten zijn schuld DSB failliet ging
Als topman van ABN AMRO was hij ook al failliet geweest als de staat er niet eindeloos miljarden had ingepompt
Dus succes van Zalm Ik zie ze niet en feitelijk zijn ze er ook niet

Op een goed geloof en een kurkenziel kan je drijven dus slaap zacht Bolkesteijn
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:14:44 #71
236264 crew  capricia
pi_77779576
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Volgens Bolkesteijn: Ze zijn denk ik nog bezig met het uitwerken van de lange lijst van Zalms successen bij DSB en daar voor, Zalm zal na dit rapport nog steviger in het zadel zitten dan er voor is mijn inschatting.

Nu weer terug naar de realiteit
Ze willen gewoon de kool en de geit sparen dus geen nieuwe man bij ABN AMRO en Zalm dus weg. Maar poldermodel dus Zalm had het beter gedaan met de kennis van nu en blijft zitten. Rapport daarentegen is glashelder Zalm = onbekwaam en een hopeloos geval en moet zo snel mogelijk aan de kant
Oplossing is????? niet te vinden dus rekken maar
Toch blijft het wel vreemd dat eindrapport zolang uitblijft. Ik vraag me af of ze een officiele reden gegeven hebben.
Ik denk in eerste instantie dat we de onderzoekers wel full credits moeten geven, en dat ze het onderzoek serieus aanpakken. Misschien dat dat de reden is dat het nog niet af is.
Pas als er conclusies er zijn, kan ik mijn oordeel vellen over wat ik er van vind.
Tot nu toe heb ik te weinig inhoudelijke informatie over de rol van Zalm.
Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er uit gaat komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:26:22 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77812382
En weer vertraging Het is echt niet te geloven

Onderzoek naar ondergang DSB later klaar

Het onderzoek naar de ondergang van DSB Bank zal niet, zoals de bedoeling was, in februari gereed zijn. Dat heeft een woordvoerder van de onderzoekscommissie onder leiding van professor Michiel Scheltema dinsdag gezegd.

Naar verwachting volgende week kan Scheltema melden hoe lang hij nog nodig heeft . Momenteel is de commissie nog druk met het spreken van betrokkenen.

Scheltema doet op verzoek van minister Wouter Bos (Financiën) onderzoek naar het faillissement van DSB. Hij toetst daarnaast ook of de toezichthouders De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten goed hebben gekeken naar de rol van (oud-)bestuurders van DSB die nog actief zijn in de financiële sector. Het gaat dan onder andere om Gerrit Zalm, huidig topman van ABN Amro.

Bos meldde dinsdag de Tweede Kamer dat Scheltema binnen een week laat weten hoe lang hij nodig heeft voor die toets. Bos had eerder gemeld dat dat oordeel er in januari zou zijn

http://www.telegraaf.nl/d(...)_klaar__.html?p=16,1
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:41:29 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77812962
En we hebben de werkelijke reden achterhaald

3 maart gemeenteraadsverkiezingen

Op 3 maart 2010 worden de gemeenteraadsverkiezingen gehouden. Waarschijnlijk bent u net als vele politieke partijen, gemeenten en griffies druk bezig met de voorbereiding

http://ww.gemeenteraad2010.nl/

Drie weken rekken en de VVD wordt gespaard voor alle blunders van Zalm
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:44:41 #74
236264 crew  capricia
pi_77813082
En toch blijf ik wel nieuwsgierig naar de inhoud van het rapport. Het rapport gaat trouwens toch niet specifiek over Zalm? Maar meer over de DSB, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:58:25 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_77813632
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:44 schreef capricia het volgende:
En toch blijf ik wel nieuwsgierig naar de inhoud van het rapport. Het rapport gaat trouwens toch niet specifiek over Zalm? Maar meer over de DSB, toch?
dat had jekunnen lezen in deze link

http://www.fd.nl/artikel/(...)jkheid-dsb-onderzoek
quote:
Minister Wouter Bos (Financiën) hoopt volgende week de Tweede Kamer te kunnen melden hoe het ervoor staat met het onderzoek naar het functioneren van oud-bestuurders en commissarissen van DSB Bank, onder wie Gerrit Zalm.

Daar is door de toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar gekeken. Dat onderzoek is klaar. De resultaten worden niet gepubliceerd, maar professor Michiel Scheltema gaat als onafhankelijke deskundige beoordelen of de toezichthouders hun werk goed gedaan hebben.

Zalm, maar ook Ed Nijpels en Robin Linschoten blijven daardoor nog in onzekerheid over hun toekomst in de financiële sector
Onderzoek is dus allang klaar en de conclusies ook alleen vallen die een beetje tegen

en het gaat dus wel specifiek over Zalm en Nijpels en de zijnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')