Niks in zekere zin. Er wordt gedaan alsof je via dat product het benodigde ijzer binnenkrijgt en dat is niet zo, maar om die suggestie als verkoopargument te kunnen gebruiken hebben ze er ijzervijlsel aan toegevoegd zodat het op het etiket mag staan, wat dan zuiver formeel correct is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:30 schreef Igen het volgende:
Er zitten twee kanten aan het verhaal.
Kellog's ligt inderdaad fout, want ze doen alsof er gezond ijzer aan hun product is toegevoegd, terwijl ze zelf op de verpakking aanraden de cornflakes met melk te nuttigen waardoor je dat ijzer onverteerd weer uitpoept. De verpakking is dus in zekere zin misleidend, en vreemd genoeg vindt de VWA dat geen enkel probleem en steunt Kellog's zelfs.
Nee, er is geen verschil tussen dit ijzer en ijzervijlsel of fijngemalen fietswrakken. Dat is de stof die erin zit, dat verschilt niet. Dat was een volslagen legitieme vergelijking. En dat een deskundige opperde dat het slecht voor de tanden zou kunnen zijn is iets wat best zou kunnen en wat dus ook best geopperd mag worden als mogelijkheid. Zonder dit soort volksverlakkerij krijgen we namelijk geen ijzerpoeder tussen de tanden als we ijzer binnenrkijgen, bijvoorbeeld door het eten van spinazie of volkoren brood.quote:Maar de Keuringsdienst van Waarde is ook niet helemaal onschuldig. Zij hebben het over "gemalen fietswrakken", "ijzervijlsel" en daaruit voortvloeiend potentieel schade aan de tanden. Dat is flauwekul. Bangmakerij en overdrijving om aandacht te trekken.
Inderdaad, daarom vind ik het onbegrijpelijk dat het VWA zich als een schoothondje van Kellog's gedraagt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks in zekere zin. Er wordt gedaan alsof je via dat product het benodigde ijzer binnenkrijgt en dat is niet zo, maar om die suggestie als verkoopargument te kunnen gebruiken hebben ze er ijzervijlsel aan toegevoegd zodat het op het etiket mag staan, wat dan zuiver formeel correct is.
Jawel, want hoe fijner je het metaal maalt en hoe poreuzer het is, hoe beter het door het lichaam kan worden opgenomen. Daarom kan je lichaam in principe wel iets met dat food grade ijzerpoeder beginnen, maar niks met grote brokken fietswrak. Dat het allebei chemisch gezien hetzelfde is doet er niet toe, het gaat om de verhouding massa vs. contactoppervlak.quote:[..]
Nee, er is geen verschil tussen dit ijzer en ijzervijlsel of fijngemalen fietswrakken. Dat is de stof die erin zit, dat verschilt niet.
Ik kan niet één onderzoek vinden waaruit blijkt dat "ijzerpoeder tussen de tanden" slecht voor de tanden is. Wel de bewering dat food grade ijzerpoeder geen scherpe kantjes heeft en dus niet schadelijk is, en het feit dat te veel ijzer in het lichaam tandbederf veroorzaakt. Maar dat laatste maakt in dit geval toevallig juist niks uit, omdat je cornflakes met melk eet en het ijzer dus toch niet wordt opgenomen.quote:Dat was een volslagen legitieme vergelijking. En dat een deskundige opperde dat het slecht voor de tanden zou kunnen zijn is iets wat best zou kunnen en wat dus ook best geopperd mag worden als mogelijkheid. Zonder dit soort volksverlakkerij krijgen we namelijk geen ijzerpoeder tussen de tanden als we ijzer binnenrkijgen, bijvoorbeeld door het eten van spinazie of volkoren brood.
Dat vind ik niet zo raar, althans niet in licht van hoe normaal verlakkerij kennelijk is in de reclame en andere pretenties rondom producten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:06 schreef Igen het volgende:
Inderdaad, daarom vind ik het onbegrijpelijk dat het VWA zich als een schoothondje van Kellog's gedraagt.
Maar dan heb je het dus over hoe fijn de fietsframes gemalen worden of hoe grof de vijl is waarmee het ijzervijlsel wordt geproduceerd. Op dat detailniveau zat de vergelijking natuurlijk niet. Ik weet niet hoe ze dat ijzerpoeder maken, maar het zou best wel eens met een machinale vijl kunnen zijn. Het gaat erom dat het ijzer wat er in zit, naar zijn aard niet verschilt van fijn ijzervijlsel.quote:Jawel, want hoe fijner je het metaal maalt en hoe poreuzer het is, hoe beter het door het lichaam kan worden opgenomen. Daarom kan je lichaam in principe wel iets met dat food grade ijzerpoeder beginnen, maar niks met grote brokken fietswrak. Dat het allebei chemisch gezien hetzelfde is doet er niet toe, het gaat om de verhouding massa vs. contactoppervlak.
Er is ook geen reden waarom dat onderzocht zou zijn zolang fabrikanten geen ijzervijlsel in voedingsmiddelen stoppen.quote:Ik kan niet één onderzoek vinden waaruit blijkt dat "ijzerpoeder tussen de tanden" slecht voor de tanden is.
Is dat wel een feit?quote:Wel de bewering dat food grade ijzerpoeder geen scherpe kantjes heeft en dus niet schadelijk is, en het feit dat te veel ijzer in het lichaam tandbederf veroorzaakt.
Ja? Wordt het net zo goed opgenomen en op dezelfde manier als eiwitgebonden ijzer? Is dat al onderzocht dan? En zo ja, vanaf welke maling en voldoet Kellog's of een andere voedselfabrikant daar aan?quote:Kortom:
- food grade ijzerpoeder werkt in principe prima als additief
Dat moet ook nog vastgesteld worden. Het wort niet in je bloed opgenomen, maar misschien blijft het wel in je darmwand achter of zo. Weten wij veel, het is een nieuwe marketingtruc, daar weten we de gevolgen nog helemaal niet van.quote:- food grade ijzerpoeder werkt niet in combinatie met melk, maar is dan i.i.g. ook niet schadelijk
Dat sowieso, en de KvW legt dat terecht en eerlijk bloot.quote:- Kellog's weet dit vast wel, en het toevoegen van ijzer is dus een misleidende verkooptruc.
Ja, dat is onderzocht. Bijvoorbeeld hier:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Wordt het net zo goed opgenomen en op dezelfde manier als eiwitgebonden ijzer? Is dat al onderzocht dan? En zo ja, vanaf welke maling en voldoet Kellog's of een andere voedselfabrikant daar aan?
Dat food grade ijzerpoeder kan best nuttig zijn (zie hierboven) en is in principe dus ook geen marketingtruc. En nieuw is het al helemaal niet, dat ijzerpoeder wordt al decennialang in allerlei eten gestopt.quote:[..]
Dat moet ook nog vastgesteld worden. Het wort niet in je bloed opgenomen, maar misschien blijft het wel in je darmwand achter of zo. Weten wij veel, het is een nieuwe marketingtruc, daar weten we de gevolgen nog helemaal niet van.
Ja.quote:[..]
Dat sowieso, en de KvW legt dat terecht en eerlijk bloot.
welk programma was dat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:13 schreef frame-saw het volgende:
Ik zat laatst dus BBC te kijken, zo'n meneer ging cornflakes maken. Maar hij stopte er ook ijzer in, zonder raar op te kijken
De orde van grote is wat anders dan het het effect natuurlijk. Het is helemaal niet gezegd dat het lichaam hetzelfde reageert op ijzerpoeder als op een ijzerverbinding in bijvoorbeeld graan of spinazie. Dat zou je dan eigenlijk ook moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is onderzocht. Bijvoorbeeld hier:
Miguel Arredondoa, Valentina Salvata, Fernando Pizarroa, Manuel Olivares (2006) Smaller iron particle size improves bioavailability of hydrogen-reduced iron–fortified bread
Daarin bleek dat van ijzerpoeder met een deeltjesgrootte ≤ 45 μm ongeveer 1/3 wordt opgenomen in het bloed en bij deeltjes van ≤ 5 μm zelfs 2/3. Allebei is het in ieder geval dezelfde orde van grootte als bij ijzer zoals het van nature in spinazie, bruinbrood of vlees zit.
Ja? Zoals?quote:Dat food grade ijzerpoeder kan best nuttig zijn (zie hierboven) en is in principe dus ook geen marketingtruc. En nieuw is het al helemaal niet, dat ijzerpoeder wordt al decennialang in allerlei eten gestopt.
Nee hoor. Het programma is opgezet als verschillende mensen die op onderzoek uitgaan, dan moet je niet de vragen die ze stellen gaan verwarren met de antwoorden die ze geven.quote:Ze hadden zich echter beter alleen daarop kunnen concentreren, in plaats van een vals doembeeld van knarsetanden op brokken fietswrak te presenteren. Want daarmee hebben ze in hun eigen voet geschoten terwijl de aandacht van het eigenlijke probleem (de misleidende marketingtruc) wordt afgeleid.
Daar gaan die onderzoeken nou net over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De orde van grote is wat anders dan het het effect natuurlijk. Het is helemaal niet gezegd dat het lichaam hetzelfde reageert op ijzerpoeder als op een ijzerverbinding in bijvoorbeeld graan of spinazie. Dat zou je dan eigenlijk ook moeten onderzoeken.
Ja, bijvoorbeeld in cornflakes en brood. In de VS stopt men daar i.i.g. al sinds de jaren '70 ijzerpoeder in, zo niet veel langer.quote:[..]
Ja? Zoals?
Op een ander forum heb ik e.e.a. gelezen wat de door de KvW geïnterviewde professor van de WUR schreef, en dat was een heel stuk genuanceerder dan wat de KvW presenteerde. De kans is dus groot dat ze flink hebben zitten knippen in het materiaal om een bepaald beeld te scheppen.quote:[..]
Nee hoor. Het programma is opgezet als verschillende mensen die op onderzoek uitgaan, dan moet je niet de vragen die ze stellen gaan verwarren met de antwoorden die ze geven.
Dan moet je een link plaatsenquote:
En daar zit het vlees vol met hormonen en allerlie andere producten vol met analoogkaas.quote:Ja, bijvoorbeeld in cornflakes en brood. In de VS stopt men daar i.i.g. al sinds de jaren '70 ijzerpoeder in, zo niet veel langer.
Het beeld dat KvW schetst is dat Kellog's ijzerpoeder door de cornflakes heen mixt, dat ze dat eigenlijk niet willen toegeven en er ook niks over willen vertellen, terwijl het geen werking heeft bij normaal gebruik van de cornflakes. Dat beeld klopt, punt.quote:Op een ander forum heb ik e.e.a. gelezen wat de door de KvW geïnterviewde professor van de WUR schreef, en dat was een heel stuk genuanceerder dan wat de KvW presenteerde. De kans is dus groot dat ze flink hebben zitten knippen in het materiaal om een bepaald beeld te scheppen.
Dat is hier ook zoquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
En daar zit het vlees vol met hormonen en allerlie andere producten vol met analoogkaas.
#
Natuurlijk hebben koeien zelf ook hormonen. Maar met hormoonvlees wordt toch echt iets anders bedoeld. En de EU laat geen hormoonvlees toe.quote:
Dat is een heel goede vraag. Maar als je wel eens BBC kijkt: een meneer die zelf producten maakt. Iets met 'farm' geloof ik.quote:
Ik heb een bronvermelding gegeven, verder hoef ik helemaal niks en moet jij zelf maar uitvogelen hoe je aan dat artikel komt. Luiwammes.quote:
Het hele doel van dat toegevoegde ijzer is het voorkomen van bloedarmoede. Het voorkomen van een verminderde zuurstofopnamecapaciteit door een tekort aan ijzer in het bloed.quote:En beter lezen, want de vooronderstelling is kennelijk dat de hoeveelheid opgenomen in het bloed het enige relevante is.
Daar hebben we het nu niet over.quote:[..]
En daar zit het vlees vol met hormonen en allerlie andere producten vol met analoogkaas.
Kellog's gaf toch in de uitzending al openlijk toe dat er fijn ijzerpoeder in de cornflakes zit?quote:[..]
Het beeld dat KvW schetst is dat Kellog's ijzerpoeder door de cornflakes heen mixt, dat ze dat eigenlijk niet willen toegeven en er ook niks over willen vertellen, terwijl het geen werking heeft bij normaal gebruik van de cornflakes. Dat beeld klopt, punt.
gevonden:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:13 schreef frame-saw het volgende:
Ik zat laatst dus BBC te kijken, zo'n meneer ging cornflakes maken. Maar hij stopte er ook ijzer in, zonder raar op te kijken
Ja, lekker googlen om dan uit te vinden hoe irrelevant het is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:05 schreef Igen het volgende:
Ik heb een bronvermelding gegeven, verder hoef ik helemaal niks en moet jij zelf maar uitvogelen hoe je aan dat artikel komt. Luiwammes.
Zijsporen inslaan en doen alsof het relevant is, hoe noemden we dat ook alweer de vorige keer?quote:Het hele doel van dat toegevoegde ijzer is het voorkomen van bloedarmoede. Het voorkomen van een verminderde zuurstofopnamecapaciteit door een tekort aan ijzer in het bloed.
Dan moet je het er niet bijhalen.quote:Daar hebben we het nu niet over.
Nee, ze wilden niet vertellen wat er nou precies inzat en deden hun best de beller af te wimpelen.quote:Kellog's gaf toch in de uitzending al openlijk toe dat er fijn ijzerpoeder in de cornflakes zit?
Ijzervijlsel is ijzerpoeder. Vijlen is een manier om van ijzer poeder te maken. Dat is wat vijlen is, of je dat nou doet om het poeder, of om het overtollige ijzer alleen maar te verwijderen door er poeder van te maken maakt niet uit natuurlijk. Ijzerpoeder is ijzerpoeder. Kellog's wil niet vertellen hoe ze daaraan komen. Ik zie verder ook het probleem niet, als zij er op een hygienische manier fietswrakken in verwerken dan lijkt me dat prima, door te vijlen of door een ander procedé. Of verwacht jij alleen een gezondheidsbevorderend effect wanneer het ijzer vers uit de grond komt, en noch via plantaardige verbindingen noch via de fietsenindustrie de consument in poedervorm bereikt?quote:KvW doet echter net alsof ze daarmee toegeven dat er ijzervijlsel of gemalen fietswrakken in de cornflakes zit, maar dat is gewoon flauwekul.
Ja. Stroop je mouwen maar eens op en kijk eens wat verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 01:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, lekker googlen om dan uit te vinden hoe irrelevant het is.
Dit is geen zijspoor. IJzer toevoegen om bloedarmoede tegen te gaan is juist de essentie van het verhaal.quote:[..]
Zijsporen inslaan en doen alsof het relevant is, hoe noemden we dat ook alweer de vorige keer?
Jij begint over hormoonvlees en analoogkaas.quote:[..]
Dan moet je het er niet bijhalen.
Kellog's Duitsland deed absoluut niet geheimzinnig.quote:[..]
Nee, ze wilden niet vertellen wat er nou precies inzat en deden hun best de beller af te wimpelen.
Tip: lees je volgende keer eerst eens wat in (in dit geval is het steekwoord H-gereduceerd ijzer) voor je zo veel poep praat.quote:[..]
Ijzervijlsel is ijzerpoeder. Vijlen is een manier om van ijzer poeder te maken. Dat is wat vijlen is, of je dat nou doet om het poeder, of om het overtollige ijzer alleen maar te verwijderen door er poeder van te maken maakt niet uit natuurlijk. Ijzerpoeder is ijzerpoeder. Kellog's wil niet vertellen hoe ze daaraan komen. Ik zie verder ook het probleem niet, als zij er op een hygienische manier fietswrakken in verwerken dan lijkt me dat prima, door te vijlen of door een ander procedé. Of verwacht jij alleen een gezondheidsbevorderend effect wanneer het ijzer vers uit de grond komt, en noch via plantaardige verbindingen noch via de fietsenindustrie de consument in poedervorm bereikt?
Fijn dat je zelf toegeeft dat je uitgeluld bent.quote:
Met jou wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf toegeeft dat je uitgeluld bent.
In dat voorwenden van interesse door jou trap ik niet meer. Dan doe je even of je er op in wilt gaan, en dan wordt het je te al snel te gortig en dan begin je te zwammen en er omheen te draaien.quote:Zoals bijvoorbeeld in dat topic over "Europa: 1 taal", waar ik nou al bijna een week wacht totdat je eindelijk eens voor de draad komt met de door jou zo opgehemelde grammaticale constructies van het Duits.
Mooi is dat, in jouw ongebreidelde arrogantie mij de zwarte piet toespelen. Even samengevat:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met jou wel.
[..]
In dat voorwenden van interesse door jou trap ik niet meer. Dan doe je even of je er op in wilt gaan, en dan wordt het je te al snel te gortig en dan begin je te zwammen en er omheen te draaien.
Mijn arrogantie is wel gebreideld, kun je nagaan als ik het de vrije loop laat in discussie met jou.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:19 schreef Igen het volgende:
Mooi is dat, in jouw ongebreidelde arrogantie mij de zwarte piet toespelen. Even samengevat:
Geen idee, ik heb het een paar jaar geleden van voor tot achter doorgelezen en gelezen wat de wijzigingen waren.quote:Wie beweert dat het nieuwe EU-verdrag niet deugt, zonder ook maar één letter ervan te hebben gelezen?
Is de integrale verdragstekst nou al eens opgested, zo lang na de ondertekening? Het zit je wel dwars he? Waarom durfde je dat niet meteen te zeggen?quote:Zelfs zonder te weten waar je de tekst ervan kunt vinden? Zelfs zonder de tekst te kunnen vinden als er een directe link ernaartoe wordt gegeven ()? Jij.
Het enige wat ik vraag is het onderzoek waarin de schadelijkheid van meeroken bewezen wordt, en dat duikt telkens maar niet op, dus zal het er wel niet zijn.quote:Wie beweert dat alle onderzoeken en rapporten over passief meeroken flauwekul zijn, maar slaat daarbij de plank finaal mis door een totaal gebrek van kennis van statistiek? Jij.
Ik heb je uitgelegd waarom het zo'n geschikte taal is, dat jouw voorstellingsvermogen voorbeeldjes vereist is nog geen reden om dan maar te gaan zwammen dat Nederlandse juristen alles willen regelen en Duitse juristen zoveel mogelijk open willen laten...hilarisch gewoon, juristen die zoveel mogelijk open willen laten.quote:Wie beweert dat het Duits de beste taal is voor juridische documenten, maar kan vervolgens niet één woord of grammaticale constructie noemen die daarvoor zorgt? Jij.
Ik weet prima waar het over gaat, jij wil om een of andere onduidelijk reden dat de KvW ook fout zit terwijl je niet snapt dat het ene ijzerpoeder wordt vergeleken met het andere ijzerpoeder.quote:Wie beweert dat Kellog's liegt en bedriegt, zonder ook maar een flauw benul te hebben waar het nou eigenlijk over gaat? Jij.
Als je over de inhoud heen blijft lullen en uitvluchten zoekt dan lijk jij mij niet degene die dat kan beoordelen.quote:Je beweert telkens van alles, in heel veel hoogdravende woorden maar met absoluut geen inhoud.
Hoezeer je er ook om bedelt was ik aan schelden nog niet toegekomen. Maar als je begint te zwammen dan noem ik dat gezwam.quote:Telkens als het erop aan komt geef je niet thuis of sla je de plank compleet mis. Maar dat weerhoudt je er niet van om mij uit te schelden of de zwarte piet toe te spelen.
'Lief dagboek: Hij is gemeen tegen me want hij geeft me geen gelijk, gebruikt moeilijke woorden en hij zegt allemaal dingen die niet stroken met de clichés die ik in mijn goedgelovig hoofdje heb laten stoppen.'quote:Aan iedereen anders: Sorry, dat moest er even uit na vier van dit soort "discussies".
Wat is er vals aan? Er zit toch zeker metaalvormig ijzer in?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap niet dat keuringsdienst van waarde zich zo laat kennen met deze valse uitzending.
volgens kellog's moet dit filmpje gemanipuleerd zijn. die klompen ijzer vind je niet in hun flakes. according to kellog's inc.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er vals aan? Er zit toch zeker metaalvormig ijzer in?
dat zou ik ook zeggen als ik kellogg's wasquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens kellog's moet dit filmpje gemanipuleerd zijn. die klompen ijzer vind je niet in hun flakes. according to kellog's inc.
doe zelf de test. keuringsdienst van waarde is radicaal aan het worden. lol. ze moeten wel eerlijk en objectief te werk gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat zou ik ook zeggen als ik kellogg's was
ik denk dat het dus wel gemanipuleerd is. waarom weet ik niet en de reden kan vaag zijn. maar met mijn cornflakes had ik geen enkele ijzervlok. en ja, alles was fijngestampt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:33 schreef Mirjam het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat de KVW dit gemanipuleerd heeft
en ik eet echt nooit cornflakes
Ook opgelost in water tot pap en daar een magneet in een plastic zakje doorheen gehaald?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat het dus wel gemanipuleerd is. waarom weet ik niet en de reden kan vaag zijn. maar met mijn cornflakes had ik geen enkele ijzervlok. en ja, alles was fijngestampt.
zoiets simpels om te testen, kan iedereen nadoen, zou wel erg dom zijn om dan iets te faken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat het dus wel gemanipuleerd is. waarom weet ik niet en de reden kan vaag zijn. maar met mijn cornflakes had ik geen enkele ijzervlok. en ja, alles was fijngestampt.
yepquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook opgelost in water tot pap en daar een magneet in een plastic zakje doorheen gehaald?
Kortom, Kellog's kan ijzersterk liegen dat het barst.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10250076
Er is dus een vervolgaflevering gemaakt, en wat blijkt:
- Het is gewoon metallisch ijzer, wat in niets verschilt van zuiver en fijn ijzervijlsel.
- Het is wel verboden in Denemarken, dus Kellog's liegt dat het barst.
-Het is nooit inhoudelijk beoordeeld door de VWA.
-Het is nooit inhoudelijk beoordeeld door de EU, de VWA liegt dat het barst.
-De claim dat het gezondsheidsbevorderend zou zijn is op geen enkele wijze gegrond.
2-0 voor de KvW, rood voor Kellog's en de scheidsrechter was zo partijdig als ik weet niet wat in hun voordeel. Ondanks al het gezwam.
Wat hadden ze eigenlijk goed te maken? Kellog's trok hun legitieme vergelijking uit hun verband. En die man had het er druk mee gehad en durfde niet zo goed meer? Waarom dat? Zou Kellog's hem lastig gevallen hebben met juridische dreigementen? Het zou me niks verbazen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:00 schreef Ludacriss het volgende:
Geweldig die gasten van Keuringsdienst van Waarde. Heb nog meer respect voor ze gekregen doordat ze het zelfs goed proberen te maken met de Prof. van de Uni van Wageningen.
ondanks alle commotie en meningsverschillen geloof ik niet dat er iemand echt vindt dat het ongezond is of zo....... we maken ons alleen druk over oneerlijke communicatie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:47 schreef Bowlingbal het volgende:
WTF, even deel 2 kijken. Ik ben fervent vreter van dit spul, maar misschien moet ik dat maar laten staan
Echt ongezond is het niet nee, maar het slaat natuurlijk nergens op om maar wat ijzer erin te pleuren zodat het gezonder lijkt. Ik heb dan liever de Deense versie, de classic.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ondanks alle commotie en meningsverschillen geloof ik niet dat er iemand echt vindt dat het ongezond is of zo....... we maken ons alleen druk over oneerlijke communicatie.
Tja, maar als je echt ijzertekort hebt is dit wel enigszins misleidend, want het is dan helemaal niet zo’n bron als het claimt te zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ondanks alle commotie en meningsverschillen geloof ik niet dat er iemand echt vindt dat het ongezond is of zo....... we maken ons alleen druk over oneerlijke communicatie.
Dat gaat over de aflevering van twee weken geleden, dus is oud en achterhaald.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:39 schreef justanick het volgende:
Ik hoorde vandaag in de auto een column op BNR over deze uitzending:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/programmas/y2009/m10/d26/gezond_20091026.mp3&title=BNR+Gezond
Laatste paar minuten, dus je moet even doorscrollen. Daar laat de columnist (een voedingsdeskundige, overigens) vrij weinig heel van de bewuste uitzending van de KvW.
Dat gaat over de aflevering van twee weken geleden, dus is oud en achterhaald.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:39 schreef justanick het volgende:
Ik hoorde vandaag in de auto een column op BNR over deze uitzending:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/programmas/y2009/m10/d26/gezond_20091026.mp3&title=BNR+Gezond
Laatste paar minuten, dus je moet even doorscrollen. Daar laat de columnist (een voedingsdeskundige, overigens) vrij weinig heel van de bewuste uitzending van de KvW.
het is het luisteren echt niet waard.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:54 schreef Feestkabouter het volgende:
http://streaming.bnr.nl/c(...)/gezond_20091026.mp3
zo beter
zou je testje nog maar eens herhalen, zelfs kelloggs ontkent niet dat er ijzer in zitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |