abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78441088
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:48 schreef StephenP het volgende:

[..]

Heb ik ook precies... dan denk je aan iets en een seconde later ben je het alweer vergeten
Ja precies dat heb ik nou ook! Ik ben nog ROA kuur bezig maar hoop dat het wel weer weg gaat als dat spul uit mijn lijf is!
hoi
pi_78449041
Nu ik er over nadenk heb ik dat ook ja. Als ik een opdracht krijg op het werk moet ik het altijd nog een x vragen. Maar dat had ik ook wel al een beetje.
pi_78479747
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:21 schreef jg888 het volgende:

[..]

Ja precies dat heb ik nou ook! Ik ben nog ROA kuur bezig maar hoop dat het wel weer weg gaat als dat spul uit mijn lijf is!
14 maanden na de kuur heb ik er nog altijd last van
pi_78537473
Ik slik binnekort mijn laatste pil

Maar wat ik mij afvroeg is is hoelang die droogte blijft.
Het is namelijk wel heel irritant die droogte, vooral als het koud is, die rode kop.

Jullie zijn er allemaal al vanaf, wat zijn de ervaringen hier?
pi_78550346
droogte van de huid was bij mij binnen een week weer in orde... lippen duurde iets langer en ik vind ze nu nog steeds niet helemaal optimaal. (gebruik geen spul meer, maar zitten tegen het droge aan..)
pi_79733182
Vraagje...

Ik heb een vermoeden dat ik last heb van bloedarmoede. Ik zit nu niet helemaal in de roa bijwerkingen, maar zou dit met roagebruik van 5 mnd geleden te maken kunnen hebben? Ik heb last van vermoeidheid, ben vorige week flauw gevallen, slecht geheugen, veel hoofdpijn. Ik zal de HA bellen, maarre vroeg me af, is iemand hier bekend mee?
pi_79743061
Tja, zou ook gewoon een gebrek aan ijzer kunnen zijn... Die vermoeidheid lijkt bij mij ook chronisch te zijn geworden. Ik kan zo 3 dagen achter elkaar 12 uur slapen en dan nog een moe gevoel hebben, niet erg chill!
pi_79845180
Ja het lijkt gewoon niet weg te gaan. Sterker nog, het wordt alleen maar erger. Huid is nu heel mooi en dat is echt super fijn. Scheelt zoveel in zelfvertrouwen en die ellende, alleen dit is niet zo prettig. Ik ga morgen even bij de dokter langs.
pi_79860685
Tijdens de ROA kuur kan je bijwerkingen krijgen zoals vermoeidheid, pijnlijke/ontstoken ogen, schilferende huid, droge huid, minder conditie, pijnlijke/slappere spieren enz.
Ik dacht misschien als je nou extra vitamine neemt zoals bijvoorbeeld door middel van biergist dan kan je bepaalde symptomen verminderen. Maar aangezien er een voortdurende toestroom van ROA is zal je vermoeidheid waarschijnlijk niet weggaan.
Maar als je nou stopt met de ROA kuur en je kijk bijvoorbeeld welke bijwerkingen je hebt en je gaat zoeken waar bepaalde vitamine en mineralen goed voor zijn. Dan zou je daarmee die symptomen kunnen bestrijden zo niet weghalen.
hoi
pi_79871307
Ik ben al een half jaar klaar met de roa, vandaar Tijdens de kuur had ik er ook wel vrede mee, het hoort erbij, alleen ik had gehoopt dat het weg zou gaan... Vandaag bij de ha geweest, bloedtest gedaan. We will see.
pi_79885789
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:14 schreef missbutterfly het volgende:
Ik ben al een half jaar klaar met de roa, vandaar Tijdens de kuur had ik er ook wel vrede mee, het hoort erbij, alleen ik had gehoopt dat het weg zou gaan... Vandaag bij de ha geweest, bloedtest gedaan. We will see.
Laat je even weten hoe het afloopt?
pi_80013689
't Lijkt bij mij toch weer terug te komen zucht. Wel in kleineren mate. Baal er van. Heb niet zin in weer een kuur. Vorige was ook kort, maar 3 maanden en dan 2*10mg per dag. Toch stom.
pi_80015939
Ik ben nu 4 maanden bezig op 40mg/dag, maar ik merk van mezelf ook wel dat ik een stuk lamlendiger en 'waziger' ben..

Onderzoek naar effecten van Roaccutane op het functioneren van de hersenen:
http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/reprint/162/5/983 (laden duurt even)
En anders hierr >> http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/full/162/5/983
mm..

[ Bericht 19% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 06-04-2010 19:48:59 ]
pi_80050181
Ha minsen,

hoe lang duurt het voor je huid hersteld is van ROA en je dus weer met een normale factor de zon in mag. Ik ben over 2 weken klaar, moet ik dan nog het hele voorjaar sunblock smeren of is de huid al snel wat dikker?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_80052189
Die troep blijft tot 6 maanden in je lichaam.

Ben er nog steeds niet achter waarom je vitamine A moest vermijden (iets wat bijna onmogelijk is).
pi_80057016
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:19 schreef SunBoom het volgende:
Die troep blijft tot 6 maanden in je lichaam.

Ben er nog steeds niet achter waarom je vitamine A moest vermijden (iets wat bijna onmogelijk is).
Waarschijnlijk omdat roaccutane sterk lijkt op vitamine A. Dus roaccutane + veel vitamine A binnenkrijgen = nog hogere belasting lever.
Het is meer dat je geen vitamine A tabletten naar binnen gaat werken of veel lever moet gaan eten.
pi_80128212
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:09 schreef jg888 het volgende:
Tijdens de ROA kuur kan je bijwerkingen krijgen zoals vermoeidheid, pijnlijke/ontstoken ogen, schilferende huid, droge huid, minder conditie, pijnlijke/slappere spieren enz.
Ik dacht misschien als je nou extra vitamine neemt zoals bijvoorbeeld door middel van biergist dan kan je bepaalde symptomen verminderen. Maar aangezien er een voortdurende toestroom van ROA is zal je vermoeidheid waarschijnlijk niet weggaan.
Maar als je nou stopt met de ROA kuur en je kijk bijvoorbeeld welke bijwerkingen je hebt en je gaat zoeken waar bepaalde vitamine en mineralen goed voor zijn. Dan zou je daarmee die symptomen kunnen bestrijden zo niet weghalen.
Even nog een keer omdat niemand hierop reageert.
Hoe denken jullie hierover, ik heb namelijk een vitamine boekje en daar staan alle vitamines in met informatie dat wetenschappelijk bewezen is.
hoi
pi_81903959
Ik ben ook klaar, sinds zondag! Vind het ontzettend eng allemaal, bang dat het weer terugkomt en allemaal voor niets is geweest enzo... Sowieso had ik de laatste weken van de kuur ineens weer steeds 1 of 2 kleine puistjes (meer mee-eter-achtig) of echt pijnlijke onderhuidse bulten. Snap niet goed waar dat vandaan komt aangezien ik toen de kuur dus al zo goed als af had, en nu helemaal. Ben heeeeel bang dat het nu dus weer alsmaar erger wordt. I'll keep you posted Hoe is dit bij jullie gegaan? En qua vetheid van jullie huid en haar?

Oh, ben wel blij als m'n droge huid en lippen weer 'normaal' worden!
pi_81907323
Ik moet zeggen dat ik 5 jaar na m'n kuur nog steeds last heb van witte schilferige plekjes op m'n armen. Die kreeg ik voor het eerst tijdens m'n kuur. Nu, elke zomer, komen ze terug. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant. Eerst zijn het rode vlekken, dan worden ze wit en schilferig, en dan blijft er uiteindelijk een witte vlek over die heel opvalt (de rest van de huid is donkerder). En ze zitten allemaal op m'n bovenarmen.
pi_82816509
Ik ben nu zo'n 3 weken klaar en alle bijwerkingen zijn verdwenen, erg prettig! Mijn huid is wel iets vetter, maar zoals het nu is vind ik het prima. Af en toe een puistje, maar ook dat is acceptabel. En als ik eraf blijf is het binnen 2 dagen weer weg
Ik ben wel angstig voor wat er na 2 maanden gaat gebeuren, aangezien het eerder steeds na 1 à 2 maanden terug kwam. Let's hope it stays like this! Dan is het die 9 maanden meer dan waard geweest Ik houd jullie op de hoogte!
pi_82816607
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:56 schreef emss het volgende:
Ik moet zeggen dat ik 5 jaar na m'n kuur nog steeds last heb van witte schilferige plekjes op m'n armen. Die kreeg ik voor het eerst tijdens m'n kuur. Nu, elke zomer, komen ze terug. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant. Eerst zijn het rode vlekken, dan worden ze wit en schilferig, en dan blijft er uiteindelijk een witte vlek over die heel opvalt (de rest van de huid is donkerder). En ze zitten allemaal op m'n bovenarmen.
Ik heb zoiets ook, maar dan al voor de Roa. Erg vervelend, ik de zomer voelde ik me vaak een 'koe' door al die vlekken. Want hoe bruiner ik werd, hoe meer vlekken ik kreeg!

Heb van de dermatoloog de tip gekregen in zomer en winter regelmatig onder de zonnebank te gaan en hoewel ik niet geloofde dat dat ging werken, heeft het dat wel gedaan. 't Leek op psoriasis volgens hem, maar dat was het toch ook weer niet...en na diverse zalfjes heeft zonnebanken me zoveel geholpen dat ik nu bijna nooit meer zo'n plekje heb!
pi_83133980
Ik heb eergisteren mijn laatste pil ingenomen en ben gister naar de dermatoloog geweest. Ik mocht stoppen!
Ik ga 6 Juli op vakantie, denken jullie dat ik dan al iets beter tegen de zon kan.
En wanneer zagen jullie voor het eerst bijwerkingen weggaan of verminderen?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik ben heel blij! Hopen dat het niet meer terug komt!
hoi
pi_83151039
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:14 schreef missbutterfly het volgende:
Missbutterfly, wat was de uitslag? Ik ben er erg benieuwd naar... ik heb ook plannen om toch maar naar de HA te gaan en m'n bloed te laten testen, ik voel me gewoonweg niet fit!
pi_83315265
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:56 schreef infinity_737 het volgende:

[..]

Missbutterfly, wat was de uitslag? Ik ben er erg benieuwd naar... ik heb ook plannen om toch maar naar de HA te gaan en m'n bloed te laten testen, ik voel me gewoonweg niet fit!
Uit de bloedtest kwam niks.

Maar het is nog wel hetzelfde. Heel veel moe, slechte concentratie, vergeetachtig. Ik weet niet zo goed wat het is.
pi_83324288
Extra toevoeging. Ik ben vorige maand begonnen met een nieuwe anticonceptie pil. De huid is nu weer drama. Daar word ik ook een beetje sip/neerslachtig/moe van. Ik ga dus maar weer stoppen met deze pil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')