Hoi!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:30 schreef FixSequence het volgende:
Momenteel ben ik nog bezig met mijn roaccutane kuur. De afgelopen week ervaar ik dat ik flink sneller 'bloos' en rode oren krijg, zowel wanneer ik het erg warm heb en in sociale situaties. Mijn gezicht wordt roder, mijn oren worden donker rood en voelen echt heel warm aan. Het duurt ook best een tijdje voordat het wegtrekt.
Hiervoor had ik daar nooit last van. Als ik een beetje Google vind ik inderdaad een flink aantal mensen die daar ook last van hebben gekregen door Roaccutane. Waar ik van schrik is dat een aantal mensen daarbij ook zeggen dat het niet weggaat, zelfs niet als je met roa bent gestopt!!
Gezien dit topic voor mensen is die al gestopt zijn met roaccutane wil ik jullie dit vragen: Herkend iemand hier deze symptomen? Zo ja, is het (uiteindelijk) toch weer weggegaan?
na hoe veel maanden kan je weer sporten na de ROA-kuur?? Hoeveel maanden duurde het bij jou infinity_737?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:46 schreef infinity_737 het volgende:
Gaat na de kuur over jg, heb er ook wel last van gehad... Daarnaast was ik gewoon heel moe, dus dat sporten wou sowieso niet echt!
't Mocht altijd wel al.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:08 schreef Nathan1985 het volgende:
Hoi mensen ff een vraagje...
Heb een kuur van 7 maanden gehad en nu 2 weken gestopt met roa.
Weet iemand hoe het zit met alcohol?
Mag ik het drinken of mag het een beetje of helemaal niet?
Ik vrees een beetje voor je lenzen...quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:20 schreef MargrietjeO het volgende:
Hallo allemaal.
Is er nog iemand die net na het stoppen ineens de hele tijd spieren verrekt?
Soms schiet het er zo maar in, op de vreemdste plekken, in mijn lies, mijn arm, gisteravond ineens mijn linker bilspier (hoe is het mogelijk, die zijn normaal het lastigste te trainen lol).
Gelukkig duurt de pijn dan maar max. een uurtje, maar vreemd is het wel.
En heeft er verder ook nog iemand ervaring met hoe lang het duurt voor je je lenzen weer in kan??
Want ik loop nu al een half jaar met die bril en ben het zat!
Nee ok tijdens de kuur heb ik geen alcohol gedronken.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef missbutterfly het volgende:
Alcohol mag wel, alleen slaat het veel harder aan? Tijdens kuur beter niet te veel ivm lever en nieren. Erna is dat niet meer aan de orde. Ik merk wel dat ik nog steeds niet zo goed tegen alcohol kan, misschien omdat ik een beetje ontwend ben...
Sporten had ik ook geen puf voor, ik ga ook een opbouwpoging doen
quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:06 schreef Kielse het volgende:
[..]
Ik vrees een beetje voor je lenzen...
Vroeger kon ik mijn lenzen gemakkelijk 16u per dag inhouden, maar na 2 roaccutanekuren zijn mijn ogen droger geworden.
Met vele oogontstekingen als gevolg en gevoeliger ogen.
Ik ben 2 a 3 maanden geleden van gewone lenzen overgeschakeld naar maandlenzen die extra zuurstof doorlaten (goed bij droge ogen). Die zijn iets duurder en je moet ze ook behandelen met een speciaal lenzenprodct (vloeitstof + neutralisatietablet), maar ik heb sindsdien toch veel minder last.
Niet dat ik ze terug 16u kan inhouden, maar wel om te sporten, het uitgaan en om naar de les te gaan. Voor de rest draag ik steeds mijn bril.
Wat zegt je oogarts ervan?
quote:Op maandag 14 december 2009 17:33 schreef jg888 het volgende:
Hallo allemaal,
Weet iemand of je tijdens de ROA-kuur naar de sauna mag gaan?
Zou het graag willen weten want ben vaker verkouden en een sauna zou mij daarbij verlichting kunnen bieden. Alvast bedankt voor de reacties.
Mag ik je vragen wat zo'n microdermabrasie behandeling ongeveer kost?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:18 schreef emss het volgende:
Het is nu 6 jaar na m'n eerste kuur (heb 2 jaar geleden een tweede kuur gedaan). Ik ben heel blij met ROA... ik durfde vroeger zonder foundation de deur niet uit (ook al zag het er lelijk uit, en onnatuurlijk, en vond ik het niet lekker zo'n laag op m'n gezicht), maar ik ben al 6 jaar foundation-vrij!!! Hier ben ik heel blij mee. M'n huid is goed genoeg om make-up loos door het leven te gaan. Twee jaar geleden kwam het even heel erg terug... geen puistjes, maar gewoon opeens veel rode bultjes weer. Toen na veel gesmeek een tweede kuur gekregen hoewel m'n dermatoloog het er eigenlijk niet mee eens was.
Nu heb ik het gehad met ROA. Ik voel me mooi zonder make-up. Ik heb wel last van grove porieen... en kleine mee-etertjes. In 6 jaar nooit meer puisten en pukkels gehad... wel rode bultjes, kleine pukkeltjes etc.. maar nooit meer iets dat uit te knijpen was. Wel soms hele droge plekken in m'n gezicht, die ook rood en schilferig worden... ik heb een idee dat de ROA dit misschien veroorzaakt heeft. Net zoals de droge plekken op m'n armen die tijdens de ROA kuur verschenen en waar ik nu in de zomer nog steeds last van heb.
Deze week ook eindelijk m'n eerste microdermabrasie behandeling gehad. Heerlijk... daarna hebben ze heel wat kleine mee-etertjes verwijderd... ik denk dat ik misschien 3-4 keer per jaar zo'n behandeling laat doen, zolang m'n budget het toe laat...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |