abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73726415
Vorige deel:
Zwangerschap en geboorte deel 577

10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
08 mei 2010: Keshet
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
pi_73726438
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef freecell het volgende:

[..]

Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwens ) omdat het bij iemand anders allemaal niet zo wil.
Je mag je buik best laten zien hoor
Niet lullig bedoeld, maar als het bij jezelf ook niet makkelijk is gegaan kun je je erg goed inleven in hoe iemand zich voelt als het niet goed lukt. Ik zal er zeker ook niet mee te koop gaan lopen. Puur om anderen (on)bewust niet te kwetsen.
pi_73726631
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:29 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar als het bij jezelf ook niet makkelijk is gegaan kun je je erg goed inleven in hoe iemand zich voelt als het niet goed lukt. Ik zal er zeker ook niet mee te koop gaan lopen. Puur om anderen (on)bewust niet te kwetsen.
Maar op een gegeven moment kun je er toch niet meer 'niet mee te koop lopen' ?
Als je een weekje of 30 zwanger bent heb je daar heus een bol voor hangen die opvalt. Pijnlijk voor anderen of niet....
Je hoeft niet de dag na de positieve test een buikband om te doen met 'kijk mij nou' maar positiekleding is echt niet persé 'showen'

Ik wilde het ook nog wel een tijdje verbergen deze zwangerschap, want het was wel erg snel na de vorige (bij mij gaan mensen ook niet wenen als ik ze vertel dat ik zwanger ben, ze zeggen alleen: nu al? Beide keren) . Ik droeg in het begin dus ook redelijk wijde dingen. En toen was ik 9 weken zwanger en toen vroegen er op één dag 3 mensen naar
pi_73726790
Ik denk dat ik misschien ga zien voor zo'n buikband als ik het echt te moeilijk heb bij het schoonmaken ofzo. Op het werk heb ik een zittende job, dus dan zal het nog niet nodig zijn
Ik was gewoon nogal geschrokken vanmiddag dat ik opeens zo'n steken had in/onder mijn buik. Ik zal al alle doemscenario's passeren

Ik weet nog dat mijn schoonzus vrij vroeg positiekledij droeg terwijl dat echt nog niet nodig was (echt niet...) en ik vond dat toen eigenlijk heel ambetant Zo echt om iemand de ogen uit te steken. En dat wil ik zeker vermijden bij anderen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:55 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73726841
Lijnloos aan de one-liners

leonieke, dat het bij jou nu gelukt is, wil niet zeggen dat je niet meer weet hoe het was, die MMM. En wellicht kan je het tegen die collega uitspreken, dat je er niet mee te koop wil lopen, maar er toch echt niks aan kunt doen dat je dikker wordt. Je doet je best om zoveel mogeljk haar te accomoderen, maar als je kleding niet meer past, past je kleding niet meer.
en je hebt ook internet om te winkelen
en daarbij, een gewone, zwarte, positiebroek met een gewoon truitje erop, ziet niemand, maar het zit lekkerder voor jou!

(en ik ben deze keer met 9 wk aan de positiebroeken gegaan omdat ik zo opzwol van het gas en daar enorm misselijk van werd... al denk ik dat de groeiende cupmaat meer zei dan mn verandering in kledingkeuze)

ik heb net gezwommen voor zwangeren! was leuk! ik was natuurlijk wel de kneus die het minst snel ging, omdat het anders zeer deed, maar het was wel leuk. vooral het dobberen was ZALIG!

is er eigenlijk al nws van het-is-mij?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73726894
Iets kopen via internet? Dat past me gegarandeerd niet Ik heb echt de meest onmogelijke figuur (wat ook de reden is waarom ik niet graag ga winkelen... ik vind nooit iets naar mijn gedacht )
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:39:32 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73726906
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Lijnloos aan de one-liners

leonieke, dat het bij jou nu gelukt is, wil niet zeggen dat je niet meer weet hoe het was, die MMM. En wellicht kan je het tegen die collega uitspreken, dat je er niet mee te koop wil lopen, maar er toch echt niks aan kunt doen dat je dikker wordt. Je doet je best om zoveel mogeljk haar te accomoderen, maar als je kleding niet meer past, past je kleding niet meer.
en je hebt ook internet om te winkelen

ik heb net gezwommen voor zwangeren! was leuk! ik was natuurlijk wel de kneus die het minst snel ging, omdat het anders zeer deed, maar het was wel leuk. vooral het dobberen was ZALIG!

is er eigenlijk al nws van het-is-mij?
Misschien moet ik dat ook eens gaan doen! zwemmen
Of ergens in een bubbelbad gaan hangen...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:39:51 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73726921
kheb nog geëdit
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73726998
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar op een gegeven moment kun je er toch niet meer 'niet mee te koop lopen' ?
Als je een weekje of 30 zwanger bent heb je daar heus een bol voor hangen die opvalt. Pijnlijk voor anderen of niet....
Je hoeft niet de dag na de positieve test een buikband om te doen met 'kijk mij nou' maar positiekleding is echt niet persé 'showen'

Ik wilde het ook nog wel een tijdje verbergen deze zwangerschap, want het was wel erg snel na de vorige (bij mij gaan mensen ook niet wenen als ik ze vertel dat ik zwanger ben, ze zeggen alleen: nu al? Beide keren) . Ik droeg in het begin dus ook redelijk wijde dingen. En toen was ik 9 weken zwanger en toen vroegen er op één dag 3 mensen naar
Ik denk wel dat ik het zo lang mogelijk zal uitstellen. En ik bedoel ook meer dat ik er niet de nadruk op wil leggen. Ik vind Davina's advies wel goed. Uitspreken voor de betreffende persoon. Om de lucht te klaren zeg maar

Sorry hoor, is nogal gevoelig onderwerp

Overigens vind ik zo'n band echt vreselijk. Legt zo de nadruk op je zwangerschap. Geeft voor mij echt het kijk mij eens zanger zijn gevoel
pi_73727062
Zwart zal het idd wel zijn, denk ik

En een groeiende cupmaat, wat is dat precies? Echt, er is nog helemaal niets veranderd aan mijn borsten En ik die al vreesde voor een supercup
pi_73727067
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef leonieke het volgende:
Iets kopen via internet? Dat past me gegarandeerd niet Ik heb echt de meest onmogelijke figuur (wat ook de reden is waarom ik niet graag ga winkelen... ik vind nooit iets naar mijn gedacht )
Zullen wij eens samen gaan winkelen?
pi_73727141
Mijn borsten zijn al wel wat gegroeid. Ze zijn even heel licht gevoelig geweest, maar nu niet meer. Alleen mijn tepels zijn wat gevoelig, maar alleen als ik er bewust met m'n hand langsga.

Mijn man is in de 7e hemel met m'n borsten
pi_73727216
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ik het zo lang mogelijk zal uitstellen. En ik bedoel ook meer dat ik er niet de nadruk op wil leggen. Ik vind Davina's advies wel goed. Uitspreken voor de betreffende persoon. Om de lucht te klaren zeg maar

Sorry hoor, is nogal gevoelig onderwerp
Het probleem bij die collega is dat ik het gevoel heb dat ze er zelf vaak over begint (over mijn zwangerschap) en dat ik me er dan ambetant bij voel. En op het moment dat ik dan iets vertel (tijdens datzelfde gesprek dat ze zelf op gang brengt), zegt ze opeens: "ja, kunnen we dan nu eens van onderwerp veranderen..."
Het is gewoon zo raar... soms heb ik het gevoel dat ze er wil over praten, maar na 10 minuten kan haar humeur zo keren dat ze direct van onderwerp wil veranderen.
Ik probeer het onderwerp daarom ook zoveel mogelijk te mijden.

En zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn. Ik ging het onderwerp eigenlijk zelf nooit aankaarten vroeger om mezelf wat te beschermen.
quote:
-edit- Overigens vind ik zo'n band echt vreselijk. Legt zo de nadruk op je zwangerschap. Geeft voor mij echt het kijk mij eens zanger zijn gevoel
Daarom zou ik het ook enkel voor thuis houden als het echt een steun kan geven
pi_73727284
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn borsten zijn al wel wat gegroeid. Ze zijn even heel licht gevoelig geweest, maar nu niet meer. Alleen mijn tepels zijn wat gevoelig, maar alleen als ik er bewust met m'n hand langsga.

Mijn man is in de 7e hemel met m'n borsten
die van mij ook, helaas willen ze ook nog weleens een beetje lekken.... dus dan is de lol er snel vanaf...
Ach, hij moet nu zn slag slaan want vanaf december tot hopelijk heel lang nog zijn ze van sjors... in ieder geval tot minimaal oktober 2010
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:48:15 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_73727304
CP, die buikbanden zijn ook niet mijn ding. Nu ben ik nog niets gegroeid in omvang en vind ik dat voorlopig nog wel prima. Die banden zijn trouwens wel heel handig, gewoon effen, onder kleding. Om een blote buik te voorkomen.

Leonieke, mijn boezem is ook nog geen cm gegroeid, best fijn eigenlijk.

Even een vraag, omdat ik niet meer sport, tennis en squash, moet ik wat anders gaan verzinnen, maar wat, en dan ben ik eigenlijk geen sportschooltype, hou ik gewoon niet van. Is zwemmen dan de beste 'sport'?
En nog een andere vraag (als niemand het weet bel ik morgen de VK wel even), wij gaan van het weekend naar een wellnesshotel, mag ik nu met 12,5 week wel of niet in de sauna? En ik begreep dat massages ook niet altijd worden aangeraden omdat het weeen opwekt. Klopt dat?
pi_73727307
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het probleem bij die collega is dat ik het gevoel heb dat ze er zelf vaak over begint (over mijn zwangerschap) en dat ik me er dan ambetant bij voel. En op het moment dat ik dan iets vertel (tijdens datzelfde gesprek dat ze zelf op gang brengt), zegt ze opeens: "ja, kunnen we dan nu eens van onderwerp veranderen..."
Het is gewoon zo raar... soms heb ik het gevoel dat ze er wil over praten, maar na 10 minuten kan haar humeur zo keren dat ze direct van onderwerp wil veranderen.
Ik probeer het onderwerp daarom ook zoveel mogelijk te mijden.

En zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn. Ik ging het onderwerp eigenlijk zelf nooit aankaarten vroeger om mezelf wat te beschermen.
[..]

Daarom zou ik het ook enkel voor thuis houden als het echt een steun kan geven
Ook dat kun je eens met haar bespreken

En je kunt vast wel iets over zo'n band dragen toch?
pi_73727311
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:43 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Zullen wij eens samen gaan winkelen?
Vind je het ook zo vervelend?
Echt, ik haat shoppen... zo erg zelfs dat ik nog helemaal niets in huis heb voor de baby. En nu heb ik het ideale excuus: mijn zus heeft ook twee zoontjes dus ik mag haar kleertjes gebruiken... shoppen is helemaal niet meer nodig
pi_73727359
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

die van mij ook, helaas willen ze ook nog weleens een beetje lekken.... dus dan is de lol er snel vanaf...
Ach, hij moet nu zn slag slaan want vanaf december tot hopelijk heel lang nog zijn ze van sjors... in ieder geval tot minimaal oktober 2010
En dan mag je man er helemaal niet aanzitten? Arme man
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:50:28 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_73727407
Leonieke, ik denk dat jou collega er alleen over wil praten wanneer het haar het beste uitkomt en dan die onderwerpen van de zwangerschap die zij wil horen. Best lastig , mocht het zo zijn.
Ik heb ook een vriendin in tranen gebracht omdat ik zwanger ben en haar vriend een dik half jaar geleden een sterilisatie ongedaan heeft laten maken en ze ook zo graag wil.
pi_73727411
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:48 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ook dat kun je eens met haar bespreken

En je kunt vast wel iets over zo'n band dragen toch?
Zo had ik het nog niet bekeken, maar idd zoals becky het zegt: gewoon onder kledij voor als een truitje omhoog zou kruipen.
Waarom denk ik daar zelf niet aan?

En met haar bespreken? Ik wil er haar ook niet echt over aanvallen. Denk dat ze soms met zichzelf geen raad weet en misschien daarom zo reageert.
pi_73727444
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Vind je het ook zo vervelend?
Echt, ik haat shoppen... zo erg zelfs dat ik nog helemaal niets in huis heb voor de baby. En nu heb ik het ideale excuus: mijn zus heeft ook twee zoontjes dus ik mag haar kleertjes gebruiken... shoppen is helemaal niet meer nodig
Ik liep vanmiddag in de hema en dacht eens bij de babykleding te gaan kijken. Het zweet brak me uit bij de gedachte dat ik dan allemaal dingen moet gaan kopen voor dat kind. Vreselijk
En dan is 90% van die kleertjes ook nog eens of typisch meisjeskleding of typisch jongenskleding en ik wil unisex kleertjes
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:51:41 #22
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_73727458
Zow heej amaranta, jij wil best lang borstvoeding gaan geven zo te lezen.
pi_73727538
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef becky27 het volgende:
Leonieke, ik denk dat jou collega er alleen over wil praten wanneer het haar het beste uitkomt en dan die onderwerpen van de zwangerschap die zij wil horen. Best lastig , mocht het zo zijn.
Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik ermee om moet. En ik heb soms wat schrik dat ze net van mij verwacht dat ik wel weet wat ze wil gezien de voorgeschiedenis. Maar echt, ik heb zo'n andere persoonlijkheid en ging ook totaal anders om met de situatie dat ik soms echt niet weet wat ik moet doen.
quote:
Ik heb ook een vriendin in tranen gebracht omdat ik zwanger ben en haar vriend een dik half jaar geleden een sterilisatie ongedaan heeft laten maken en ze ook zo graag wil.
Zo vreselijk, hé... Collega begon ook te wenen toen ik het vertelde.
pi_73727590
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken, maar idd zoals becky het zegt: gewoon onder kledij voor als een truitje omhoog zou kruipen.
Waarom denk ik daar zelf niet aan?

En met haar bespreken? Ik wil er haar ook niet echt over aanvallen. Denk dat ze soms met zichzelf geen raad weet en misschien daarom zo reageert.
Je hoeft haar niet aan te vallen. Je kunt aangeven dat je merkt dat ze vaak het gesprek begint en het dan ineens abrupt beeindigd. Dat jij je daarbij niet prettig voelt, omdat je weet dat het pijnlijk voor haar moet zijn (en nou ja, het hele verhaal dat je zelf het beste kent). En dat je graag dingen uitgesproken wilt hebben, zodat je rekening met haar (en met jezelf) kunt houden. Dan val je haar niet aan, maar geef je jezelf bloot. Het is namelijk duidelijk voor jou ook geen fijne situatie zo
pi_73727644
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik ermee om moet. En ik heb soms wat schrik dat ze net van mij verwacht dat ik wel weet wat ze wil gezien de voorgeschiedenis. Maar echt, ik heb zo'n andere persoonlijkheid en ging ook totaal anders om met de situatie dat ik soms echt niet weet wat ik moet doen.
[..]

Zo vreselijk, hé... Collega begon ook te wenen toen ik het vertelde.
Ook dat kun je bij haar aankaarten. Dat je graag rekening met haar wilt houden, maar dat je geen gedachten kunt lezen, dus dat zij zal moeten aangeven hoe je haar het minste zal kwetsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')