abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73720890
Ik heb net een brief van het CJIB gehad met een transactie voorstel van diefstal op 10 okt in Enschede. Nu weet ik natuurlijk dat dit al niet kan en dat het fout moet zijn. Dit kan ik ook bewijzen door camerabeelden bij verschillende winkels (oa: Rotterdam, Ede, Eindhoven, Amersfoort, Almere. Geen Enschede dus) waar ik voor me werk op die zaterdag moest zijn.

Maar hoe dit nu het beste aan te pakken? Ik snap ook maar niet hoe ze aan mijn gegevens komen? Dat iemand mijn naam heeft opgegeven dat kan maar hoe komen ze dan aan de rest van me gegevens zoals postcode en woonplaats etc?

Ervaringen mee dat je van iets werd beschuldigd terwijl je het niet was? Vertel hoe te handelen
pi_73720943
Interessant, ik wil het volgen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:52:49 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73720997
Uhm, ff bellen?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73721037
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:52 schreef TGVkopper het volgende:
Uhm, ff bellen?
Gedaan maar die lui werken weer op van die leuke tijden zodat er na half 5 niemand meer is. Morgen hang ik uiteraard weer voor half 5 aan de bel.
pi_73722909
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:51 schreef 4932735549 het volgende:
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_73724677
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:55 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

pi_73725780
Apart, heb er zelf geen ervaring mee maar ik had toch eerst een uitnodiging op het plaatselijke politiebureau of iets dergelijks verwacht.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:42:31 #8
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_73727036
tvp
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:47:07 #9
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73727247
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:50 schreef Wisheh het volgende:
Ik heb net een brief van het CJIB gehad met een transactie voorstel van diefstal op 10 okt in Enschede. Nu weet ik natuurlijk dat dit al niet kan en dat het fout moet zijn. Dit kan ik ook bewijzen door camerabeelden bij verschillende winkels (oa: Rotterdam, Ede, Eindhoven, Amersfoort, Almere. Geen Enschede dus) waar ik voor me werk op die zaterdag moest zijn.

Maar hoe dit nu het beste aan te pakken? Ik snap ook maar niet hoe ze aan mijn gegevens komen? Dat iemand mijn naam heeft opgegeven dat kan maar hoe komen ze dan aan de rest van me gegevens zoals postcode en woonplaats etc?

Ervaringen mee dat je van iets werd beschuldigd terwijl je het niet was? Vertel hoe te handelen
Sowieso raar dat je binnen 5 dagen een brief krijgt. In welke winkel zou de diefstal gepleegd zijn?
Resistance is futile
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:02:37 #10
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_73728059
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:51 schreef 4932735549 het volgende:
pi_73728834
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:53 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Gedaan maar die lui werken weer op van die leuke tijden zodat er na half 5 niemand meer is. Morgen hang ik uiteraard weer voor half 5 aan de bel.
Kan niet, de infolijn is tot kwart over 5 bezet. Half 6 gaan ze naar huis.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73729836
Een transactievoorstel is een manier om er vanaf te komen zonder rechtszaak. Het beste kun je er niet op reageren en dan de zaak voor de rechter laten komen. Aldaar zal de OvJ moeten bewijzen dat jij het was (Op basis waarvan is vastgesteld dat jij het bent?). Jij kunt vervolgens aantonen dat je onschuldig bent.

Heb je misschien een veel voorkomende naam? Het kan dan wel eens gebeuren dat je wordt verward met iemand met dezelfde naam, geboortedatum en geboorteplaats die iets minder lief is als jij..
pi_73779967
Kleine update na een telefoontje gister. Ze hebben geen ID van de persoon gevraagd aangezien ze geen bewijs konden vinden dat het gevraagd is door hun. Al aardig slordig van de politie vind ik zo. Maar en dit heeft de persoon gezegd.

Ik ben (mijn naam), ik werk in Ede bij van Manen in Ede in het magazijn. Mijn moeder heeft (moeders naam)

Waar ik dus van stond te kijken is dat ie dit allemaal wist. Ik werk dan niet bij van Manen maar wel in Ede bij een IT bedrijf. Zelfs de naam van me moeder klopte ook nog Het moet dus iemand zijn geweest die me kent. Wel wouden ze dat ik ff langs kwam, geen probleem natuurlijk maar het is wel ff 1,5 uur rijden dus dat doe ik niet zo maar ff. Moet ook weer worden geregeld ivm werk. Toch raar dat ie dat heeft gezegd hoe me moeder heet enzo. Maar goed ik moest de hoofdagente maar bellen zeiden ze en die is maandag pas weer aanwezig Dus dan weer een update
pi_73781129
Het gebruiken van andere namen is heel "normaal". Sommige mensen hebben gewoon een aantal dingen in hun hoofd zitten waarbij ze vaak ook de postcode en adres van mensen weten en dus ook namen van moeders die ze dan gebruiken wanneer ze ernaar gevraagd wordt.

Met de ID plicht is het wel wat lastiger natuurlijk, maar zoals je ziet komen mensen er nog mee weg.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:27:27 #15
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73782531
Naja zeg wat een gefuck, je zou toch verwachten dat wanneer ze iemand betrappen op diefstal en die heeft geen id bij zich,dat je dan wel meer gegevens moest geven dan alleen je naam en je moeders naam.
pi_73782709
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:27 schreef scrub_nurse het volgende:
Naja zeg wat een gefuck, je zou toch verwachten dat wanneer ze iemand betrappen op diefstal en die heeft geen id bij zich,dat je dan wel meer gegevens moest geven dan alleen je naam en je moeders naam.
Normaliter moet je bij het pogen tot of bij het stelen van een goed, aangehouden worden en dat wil dus zeggen dat je mee naar het bureau moet. Daar moet iemand dan een identificatie bewijs van jou mee nemen zodat vastgesteld kan worden wie je bent en of je dat ook echt bent.

De tijd van zomaar een naam en adres geven is allang voorbij, hooguit bij verkeersovertredingen kan je er met wat geluk nog mee weg komen. Maar bij diefstal moet je sowieso mee naar het bureau.

TS, hoax?
Blaze with the fire that is never extinguished
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:43:00 #17
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73782959
ja dat dacht ik dus ook, ik ken in ieder geval iemand die betrapt was en die moest toch echt via de achteruitgang mee naar het bureau.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:53:16 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73784668
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73807558
Merkwaardige casus...

Kan me bijna niet voorstellen dat er geen ID gecheckt werd...

Blijft over iemand die valse naam opgegeven heeft, iemand die een vals ID toonde, een TS die alles verzint
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_73814770
Een TS die alles verzint Ok ik heb wel eens een zakje knikkers gejat toen ik 12 was maar die tijd is wel voorbij nu. Maar goed morgen bel ik nog eens en kijken wat de hoofdagente te zeggen heeft.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:45:28 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_73826596
tvp
pi_73830813
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:09 schreef Wisheh het volgende:
Een TS die alles verzint Ok ik heb wel eens een zakje knikkers gejat toen ik 12 was maar die tijd is wel voorbij nu.
Schelm! Ik neem aan dat je wel hard bent aangepakt door de agent toen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73830874
Ahh leuk... gewoon bellen met de agent en eventueel langskomen. Zou zelf er niet teveel van verwachten. Ooit ben ik ook eens gebeld door de politie ivm stalking van een meisje. Dat betreffende meidje had ik nooit gezien, maar ze had wel aangifte gedaan. Jaar later werd ik gebeld voor tekst en uitleg. Nja het is dus allemaal daarbij gebleven
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74441316
Update (beetje laat maar ok ) Blijkt dat me broer me naam heeft op gegeven Ben langs geweest en heb ff verhaal gedaan. Mijn broer is niet zon lieverdje eigenlijk maar ok moet ie zelf weten maar laat mij daar buiten. Ach ja heb ik die na 10 jaar ook weer eens gezien samen met me ma Op naar de volgende 10 jaar of meer... Maar goed alles opgelost dus, boete is vervallen en de rest zoekt me broer maar uit. Ben allang blij dat ie me naam heeft opgeven met een diefstal en niet een overval ofzo want dan stonden ze gelijk hier aan de deur wat niet de bedoeling is.
  vrijdag 6 november 2009 @ 01:28:01 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74441637
eind goed, al goed.
en bedankt voor de update.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')