Een paar dagen geleden is me toch eens wat overkomen toen ik in de pauze van de bjaardensoos naar de Nettorama ging om wat te kopen. Een verzorgster van me zag hoe ik er mee zat en raadde me aan om alles eens van me af te schrijven op dit forum.
Ik reed dus met mn winkelwagentje naar de Nettorama, ik kocht een paar banaan en wat mandarijnen, omdat ik gezond probeer te blijven op mijn oude dag enzo...

Dus ik rij naar buiten, moet ik eerst een hele lange gang doorrijden, want het is min of meer een winkelcentrum.
Aan het einde van de gang zie ik wat jongens lopen, ze zagen er overigens niet al te snugger uit, ik zag dat een van die jongens ook een banaan had en ik wilde hem complimenteren met zijn goede eetgewoontes. Ik tikte hem iets tegen zijn enkels aan en deze jongeman gaat helemaal door het lint.
Hij begon wat te brabbelen in zijn eigen taaltje (Turks of Zeeuws of zo), ik ben hier natuurlijk niet van gediend, maar ik probeer aardig te blijven en ik vraag: "Is het lekker?", maar voordat ik uit ben gepraat begint hij in zn eigen taaltje weer te schreeuwen en te schelden.
Wat hij allemaal schreeuwde weet ik niet, het was in ieder geval geen Algemeen Beschaafd Nederlands, zoals ik ben opgevoed.
Toen kwam hij dreigend op mij aflopen en keek in mijn tasje..!
Klacht: brutale jongeren's die het in hun hoofd halen om bij een oud vrouwtje als ik onterecht voor eigen rechter te gaan spelen