Het begon met 'beste mensen' en in het vervolg stonden onderwerpen als 'de vooravond van een nieuw LPT-topic', 'frisse usertjes', 'de vliezen van Claudia_X'.quote:
Ja, twee dagen deze week. Andere twee dagen had ik m'n fiets nodig. Mooi gemiddelde al zeg ik het zelf. Het is ook lekker wandel weer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Gellius het volgende:
Lóóp jij nog wel naar je werk, Z?
Wat vond je ervan?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef MeneerTim het volgende:
Het wonder is geschied,
mijn pruim is nat maar het regent niet.
Ik liep in de pauze even naar het Sierplein en terug, en kan onderschrijven dat je helemaal gelijk hebt. Integratietechnsich heb ik een Turkse Pizza met Doner gegeten waar ik 3,5 uur later nog steeds vol van zit.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:21 schreef Z het volgende:
[..]
Ja, twee dagen deze week. Andere twee dagen had ik m'n fiets nodig. Mooi gemiddelde al zeg ik het zelf. Het is ook lekker wandel weer.
Altijd doen. Je moet geen moment laten lopen om zand in de machine te strooien.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb al lopende al een wietplantage ondekt. Zat er nog aan te denken om ze aan te geven.
O, als er 'beste mensen' boven staat, ga ik ervan uit dat het niet voor mij bedoeld is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Het begon met 'beste mensen' en in het vervolg stonden onderwerpen als 'de vooravond van een nieuw LPT-topic', 'frisse usertjes', 'de vliezen van Claudia_X'.
Welke machine? Het 'politieapparaat' of de wietplantage?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:30 schreef Gellius het volgende:
Altijd doen. Je moet geen moment laten lopen om zand in de machine te strooien.
Ik zou zeggen: alternerend. Anders ben je niet echt ontregelend bezig natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:37 schreef broer het volgende:
[..]
Welke machine? Het 'politieapparaat' of de wietplantage?
Aangeven en zelf elders een nieuwe beginnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: alternerend. Anders ben je niet echt ontregelend bezig natuurlijk.
That's the spirit! .quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Aangeven en zelf elders een nieuwe beginnen.
Hoe voel je je daaronder?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef k_man het volgende:
Ik vrees wel dat deze titel geen frisse usertjes zal lokken.
Foto gemaakt voor de kat vd dag?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:29 schreef k_man het volgende:
Ik heb net een kat z'n doodsstrijd zien voeren.
Op weg naar huis zag ik op een parkeerstrook een hevig stuiptrekkende kat in een plas bloed. Nog wel de dierenambulance gebeld, maar het beestje was al dood voor ze er waren.
Het antwoord op dit soort vragen luidt altijd 'ARBO'. De kraamverzorgster mag niet bukken als ze de hechtingen daar beneden checkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:55 schreef beeer het volgende:
Wat is het voordeel van een verhoogd bed? Het houdt het zwangere wijfje vast in bed? Aardstralen bereiken je beter? Je kunt je de hele nacht klemzuipen zonder uit bed te hoeven komen?
Streepjes!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:55 schreef Quir het volgende:
Nou, een simpele trui. Maar iedere keer als ik 'm wou bestellen verdween 'ie van de site.
Daar kwam ik net ook al langs, maar ik heb al 'n jas voor deze winter.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Streepjes!![]()
Dit is een leuke jas:
[ afbeelding ]
Je kunt nooit genoeg jassen hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:02 schreef Quir het volgende:
[..]
Daar kwam ik net ook al langs, maar ik heb al 'n jas voor deze winter.
De hechtingen natuurlijk. Dat had ik kunnen weten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het antwoord op dit soort vragen luidt altijd 'ARBO'. De kraamverzorgster mag niet bukken als ze de hechtingen daar beneden checkt.
Oh, die is leuk!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Omdat ik toch niet in de bui ben om iets zinvols te doen... Deze sjaal, Claudia!
Ja, die heb ik ooit meegenomen uit Sicilie. Maar volgens mij las ik ergens dat je alzheimer krijgt van perculatorkoffie en toen ben ik maar opgehouden dat ding te gebruikenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:09 schreef Gellius het volgende:
Is die percolator wel de jouwne, IR?
Hier waait het alleen maar heel hard. En ik zou op de fiets moeten, ware het niet dat ik had afgesproken thuis te werken vandaag.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:17 schreef Gellius het volgende:
Ik wou gaan lopen vandaag.. Het giet!
Het waaide hard, maar was fijn fietsweer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:52 schreef Gellius het volgende:
Tsja, toch maar gefietst. Ik zag een gaatje.
Leuk is misschien het verkeerde woord. Goed is misschien beter. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom het voorheen niet strafbaar was om zonder toestemming in andermans bezit te gaan wonen en dit tevens te versjteren.quote:
Dat volgt uit het verbod om woningen leeg te laten staan / te laten verkrotten, en de kennelijke onwil van de handhavers om in te grijpen. Op een gegeven moment ontstaat dan het recht voor omstanders om in te grijpen - voila, kraken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:44 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Leuk is misschien het verkeerde woord. Goed is misschien beter. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom het voorheen niet strafbaar was om zonder toestemming in andermans bezit te gaan wonen en dit tevens te versjteren.
En welk bevoegd persoon heeft bepaald wanneer dat recht voor omstanders ontstaat, vraag ik mij af... Als ik zo de foto's uit de jaren tachtig zie van de krakersrellen dan denk ik: hoe heeft zo'n benepen tegencultuur zich kunnen beroepen op een dergelijk recht en hoe is het mogelijk dat men dit zo lang heeft toegestaan? Het was waarschijnlijk de tijdsgeest.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef sigme het volgende:
Dat volgt uit het verbod om woningen leeg te laten staan / te laten verkrotten, en de kennelijke onwil van de handhavers om in te grijpen. Op een gegeven moment ontstaat dan het recht voor omstanders om in te grijpen - voila, kraken.
En daarna verwordt dat weer tot een geperverteerd recht met alle gevolgen van dien, maar dat terzijde.
Nou, ik heb het ook niet zo op het gros van de krakers, hun vaak flinterdunne idealisme en hun 'cultuur', maar het was meer de vrees voor krakers die een doel diende. Als kraken illegaal wordt, heeft anti-kraakbewoning veel minder zin. Als kraken illegaal wordt, is het voor eigenaren weer een stukje makkelijker om panden eindeloos leeg te laten staan. Dat Rijksmonument waarvoor je nooit een sloopvergunning zult krijgen kun je makkelijk leeg laten staan tot het zo erg verkrot is dat iedereen zal erkennen dat restuareren onbegonnen werk is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:44 schreef zodiakk het volgende:
Leuk is misschien het verkeerde woord. Goed is misschien beter. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom het voorheen niet strafbaar was om zonder toestemming in andermans bezit te gaan wonen en dit tevens te versjteren.
En een blikje schoenpoets.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:31 schreef NoCigar het volgende:
Heb je ook zo'n mooie groene stoffen tas meegekregen?
Ik voel me niet zo lekker.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:16 schreef Gellius het volgende:
Wie heeft er Claudiadienst vandaag? Ze heeft nog niet gepost.
Hij maakt al een kruik warm.quote:
Dat zou wel fraai zijn, want ik ben de 12e van de 12e geboren!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
De elfde van de elfde.
[ afbeelding ]
Vandaag is geboren: Max dun Irste.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
De elfde van de elfde.
[ afbeelding ]
Jij woont toch op het platteland?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:55 schreef sigme het volgende:
Wacht maar, het is al bijna weer St. Maarten.
Van dat schattige kindergekweel aan je eigen voordeur![]()
In de kinderrijke buurt waar ik woon (Oosterpoort) zit mijn voordeur goed verstopt. We blijven al jaren verschoond van gretig opengesperde plastic puutjes met een elektriek verlichte kant en klaar gekochte "lampion" en afgeraffeld stmaartnkoeienstaarten.
Nee, dan mijn jeugd. Met een prikker motiefjes in een leeg conservenblik stansen en dan een waxinelichtje erin en dan door weer en wind dat uitgestrekte dorp door en mijn favorietje liedje zingen over mien lutje lanteern.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:12 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof niet dat wij daar vorig jaar zoveel last van hebben gehad, eigenlijk.
Maar het zou best eens kunnen dat ik er die dag niet was, of zo.
Ik weet ook nog maar net wat een 'puut' is, trouwens.
Dat heb ik te danken aan een rijmpje dat hier - ergens in de buurt - op een muur staat gekalkt.
Dat gaat ongeveer als volgt:
Tuut, tuut, tuut,
bij Piet krijg je Patat in een Puut.
Ik heb even op m'n verjaardagskalender gekeken, en 3 november kan idd, 8 november heb ik ook een gaatje als 3 te vroeg is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het wordt hoog tijd voor een poule.
B. zet in op 3 november.
Ik gok 16 november.
1 november is mijn oudste zus jarig. Het wordt 2 november, Claudia.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:24 schreef Gellius het volgende:
3 November is de verjaardag van mijn broer. Dus dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Ik zeg 1 november. Prachtdatum.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Tuut tuut tuut
Helder doet z'n patat in een puut
Waar.quote:Dit jaar zit je achter een andere voordeur, nietwaar?
MoMA, Guggenheim...Ook leuk om 'n keertje langs te wippen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:52 schreef ShadyLane het volgende:
En op YouTube komt het natuurlijk ook allemaal niet tot z'n recht. Misschien ga ik toch wel, is het niks dan is er altijd nog het museum. Ik vind het Groninger Museum ook leuk zonder een tentoonstelling te zien.
Het is best mooi hoewel dat natuurlijk nogal persoonlijk is. Je hebt dan inderdaad ook de rest van het museum nog. De tentoonstelling is ook niet heel groot, en twee werken behoren al tot de vaste collectie dus zijn vaker te zien. Ik vond dit een van de hoogtepunten. Dat was technisch gezien een van de oudere werken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:19 schreef ShadyLane het volgende:
Veel plezier.
Ik dacht dat ik naar de Bill Viola-tentoonstelling in Tilburg wilde, en dat baseerde ik op 1 fantastisch werk dat ik ooit van hem had gezien. Maar nu ik zo eens wat rondkijk op YouTube vind ik er geen klap aan.
In het fotomuseum in Rotterdam is nu ook een coole tentoonstelling over Robert Capa.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
De Pont is wel een erg mooi museum.
Ik zie net dat ik nog naar de Hopper tentoonstelling in de Kunsthal moet.
Oe. Hoe was dat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:07 schreef Gellius het volgende:
De naam wordt Max. Da's algemeen bekend.
Ik ben nu even naar de Mauve-tentoonstelling in Haarlem.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:01 schreef MeneerTim het volgende:
Ik had wel wat gedronken, maar ik hoorde gisteren het gerucht dat Mario Been de nieuwe politiek leider van de PvdA wordt.
Omdat je Grolsch Lemon kocht?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
De verkoper in de Bierkoning vroeg zojuist of ik een zwangere vrouw thuis heb zitten.
Nee, want om het kind aanschouwelijk te maken dat en hoe goede bedoelingen leiden tot slecht beleid zal de Thule-reeks gelezen moeten worden en dan is Egon een lullige naam.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:35 schreef zodiakk het volgende:
En zijn naam wordt Egon.
Leuk. Kleiner dan ik dacht, maar er is natuurlijk nog de complementaire tentoonstelling in het Singer te Laren. Ik was overigens nog nooit in het Teylersmuseum geweest. Fraai.quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:45 schreef Gellius het volgende:
De teerbeminde is een beetje verliefd op Haarlem geworden en nu wil ze er wonen..
Ik heb op de zolder van mijn vader een boek gevonden dat ik vroeger verslonden heb, met fabels van De la Fontaine. We kunnen beginnen met het verhaal over de krekel en de mier:quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, want om het kind aanschouwelijk te maken dat en hoe goede bedoelingen leiden tot slecht beleid zal de Thule-reeks gelezen moeten worden en dan is Egon een lullige naam.
quote:Soms raak je in een situatie
zo door zorgen neergedrukt
Dat je er niet er niet meer tegen kunt
en alles wat je doet mislukt.
Dan moet je maar naar Haarlem gaan
Want in Haarlem speelt dat niet
In Haarlem kan je niets gebeuren
omdat in Haarlem niets gebeurt.
Als ze daar last van buren hebben
gaan ze gewoon naar Van der Pigge
en halen een zakje burenpoeder.
Alsof iemand zit te wachten op de alcoholisten in het Oosterpark en de krakers op het Steve Bikoplein.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Z het volgende:
Ik heb jaren in Haarlem gewoond. Leuke stad maar ontzettend tuttig met al die Bloemendalers, Aerdenhouters, Benneboekers en Bentvelders in de buurt.
Als ik zou moeten kiezen tussen Amsterdam en Haarlem werd het zeker Haarlem.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:22 schreef zodiakk het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat er niemand is met onoverkomelijke bezwaren tegen Haarlem?
Een fundering "op staal" is géén fundering van staal. Funderen op staal wil juist zeggen dat de constructie rust op de bodem, in tegenstelling tot een fundering op palen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:50 schreef Claudia_x het volgende:
Er lijkt ook geen sprake te zijn van funderingsproblemen (fundering zou van staal zijn). Fraai!
Alcoholvrij bier, dus er zat logica in. Het enige alcoholvrije bier dat ik te drinken vind is duits alcoholvrij bier, en da's ongeveer de enige plek waar je het kopen kan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:57 schreef Gellius het volgende:
Wat voor schatten heb je meegebracht uit de Bierkoning, IR?
Dat heb ik nooit geweten! Hoe ziet het verzakkingsgevaar er bij zulke huizen uit? Net zoals bij de huizen gebouwd op palen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Een fundering "op staal" is géén fundering van staal. Funderen op staal wil juist zeggen dat de constructie rust op de bodem, in tegenstelling tot een fundering op palen.
Mèh, voor mij is tegenwoordig een Westmalle of een paar flesjes van het IJ al een hele traktatie, dus ik was benieuw of jij nog wat aan te raden had.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Alcoholvrij bier, dus er zat logica in. Het enige alcoholvrije bier dat ik te drinken vind is duits alcoholvrij bier, en da's ongeveer de enige plek waar je het kopen kan.
Heb je nog alcoholrijke aanraders daar? Tegenwoordig zit ik niet meer zo in de experimenteerfase en neem ik meestal alleen leffe radieuze en gauloise blond mee.
Ja, het is allemaal wat treurig geworden. Een jaar of 5 geleden hield ik nog regelmatig bierkoningfeestjes en dan dronk je van alles door elkaar en dan wist je afloop niet meer wat nou dat ene lekkere bier was, maar tegenwoordig zitten dat soort doordeweekse activiteiten er niet meer in. Misschien moet ik toch maar een groots middelmatig schrijver worden en enkele malen per week doorzakken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:13 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mèh, voor mij is tegenwoordig een Westmalle of een paar flesjes van het IJ al een hele traktatie, dus ik was benieuw of jij nog wat aan te raden had.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:01 schreef beeer het volgende:
In de Hema verkopen ze toch ook taarten?
De Hema zelf heeft veel lekkerder gebak!quote:
Word!quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Awareness without action is worthless.
Get up each morning, look at yourself in the mirror, and see yourself not as someone who is overweight or out of shape, but as the someone you will become.
Failure is no accident.
If you want more, you have to require more from yourself.
Life is a marathon, it's not a sprint.
[ afbeelding ]
En dan wordt er hier iets gezegd over Z's verwrongen beeld van mannelijkheid.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:14 schreef Gellius het volgende:
Wij aten puddingbroodjes. Dat werd als het summum van mannelijkheid gezien: het eten van puddingbroodjes in de pauze.
Die aten wij ook! En Vietnamese loempia's. Later werden het pizzabroodjes.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:14 schreef Gellius het volgende:
Wij aten puddingbroodjes. Dat werd als het summum van mannelijkheid gezien: het eten van puddingbroodjes in de pauze.
Ik dacht dat ik een verheven gymnasiummeisje was. Maar nee hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:13 schreef zodiakk het volgende:
Wat ben je toch ook een kneuterige stofmuts, mane.
Niet door mij.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:15 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan wordt er hier iets gezegd over Z's verwrongen beeld van mannelijkheid.
Dan haal je toch gewoon nieuwe.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef MeneerTim het volgende:
Shit, mijn geld is op.
Het is misschien een schrale troost, maar als jij in Den Haag of ik in Amsterdam zou wonen, mocht je bij me komen eten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef MeneerTim het volgende:
Shit, mijn geld is op.
Dan haal je toch gewoon nieuwe.quote:
Naar de kapper gaan, noem je dat thuiswerken?quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:06 schreef Gellius het volgende:
Vreemd genoeg bracht mijn mededeling dat ik vandaag thuis werkte een kapper eens tot de vraag: bent u soms rechter?
Ik had best kunnen leven zonder een foto van de kapper op vakantie, in een korte bruine broek.quote:
Eigenaardig, dat had ik uitgerekend van jou nu niet verwacht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik had best kunnen leven zonder een foto van de kapper op vakantie, in een korte bruine broek.
Op haar falie?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:03 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Ik vind k_man op z'n best als hij lienetrien op haar falie geeft.
Dan was ik waarschijnlijk gelukkig geweest en had ik nooit zulke mooie, dramatische posts kunnen maken als voorgaande.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:23 schreef mane het volgende:
[..]
Het is misschien een schrale troost, maar als jij in Den Haag of ik in Amsterdam zou wonen, mocht je bij me komen eten.
Er zijn redactieleden van het vakblad waar ik voor schrijf, die daar hun neus voor ophalen. Snobs zijn 't.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:56 schreef Gellius het volgende:
Zeker. Maar óók het Historisch Nieuwsblad. Maar dat vinden ze natuurlijk te suf om te vermelden in zo'n blaadje.
Juist. Als we het daarover eens zijn is er geen enkele aanleiding meer om zo gepikeerd / beledigd / verontwaardigd / misnoegd te doen als er weer geschamperd wordt.quote:
Of je bedwingt gewoon je kennelijke behoefte om te schamperen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist. Als we het daarover eens zijn is er geen enkele aanleiding meer om zo gepikeerd / beledigd / verontwaardigd / misnoegd te doen als er weer geschamperd wordt.
Je doet het weer. Nou, veel plezier.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:02 schreef k_man het volgende:
Ik schamper zonder aanziens des persoons. Ik ga geen uitzondering maken omdat er één tut tussen zit die uitzonderlijk lichtgeraakt is. Als schamperen al zo'n reactie losmaakt, wat moet er dan niet gebeuren als er écht iets onaardigs gezegd wordt?
Ik ben niet echt een bloglezer, dus nee. Ik kijk af en toe of er iets nieuws staat op Vaarwel, negentiende eeuw (en dat is zelden het geval), maar dat is natuurlijk geen blog.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:50 schreef mane het volgende:
[..]
Er zijn redactieleden van het vakblad waar ik voor schrijf, die daar hun neus voor ophalen. Snobs zijn 't.
Weet jij (of iemand anders hier) misschien een écht aardig, inspirerend blog over geschiedenis? Ik heb daar wel behoefte aan. Mensen die op een creatieve manier pakkend over geschiedenis schrijven. Een beetje anders dan anders, 'leuk' zonder al te oppervlakkig te worden.
Nee, klopt, maar ik snap echt geen bal van haar. Eerst heeft ze het over schamperen en lijkt het (terecht) allemaal niet erg serieus op te nemen. Het volgende moment reageert ze weer als door een wesp gestoken. Ik kan er geen peil op trekken. Het is ook niet zo dat ik nou dingen roep die iemand tot op het bot beledigen of zo. Ik heb haar een tutje genoemd. Nou, nou, poe, poe. Er worden wel ergere dingen gezegd op Fok, ook tegen haar (en ook tegen mij). Da's dan geen probleem, maar zo gauw ik iets zeg dat misschien niet 100% positief is, breekt de hel los. Nou ja, ze doet maar.quote:
Maar kan je me er ook nog mee helpen, of blijft het bij benoemen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:36 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Zien jullie niet dat de posts van I.R. een schreeuw om hulp zijn. Er staat levensgroot IDENTITEITSCRISIS op zijn hoofd geschreven. Het is tijd om mijn goede vriend Ringo Ossewaarde te citeren:
"Individualisering veroorzaakt geen egoïsme, maar anomie. Anomie of morele armoede is een functionalistisch concept dat duidt op normloosheid, wat wil zeggen dat normen niet langer functioneren als sturende morele richtlijnen voor zelfregulering. Anomie betekent dat de leden, juist omdat zij autonoom zijn van gezag en geëmancipeerd zijn uit de gemeenschappen, moeite hebben met het internaliseren of aanleren van sociale normen, waardoor zij hun gedachten en emoties niet langer zelf kunnen reguleren. (...) Door anomie zijn de leden stuurloos, de weg kwijt, gedesoriënteerd, waardoor zij niet langer weten of aanvoelen wat zij nu eigenlijk aan het doen zijn of waarom zij aan het doen zijn waar zij mee bezig zijn."
Ik was met een collega bij de Zesdaagse, die kwijlde naar aanleiding van de enorme dijen die ze aantrof. Gladgeschoren dijen vol dynamiet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef Marble het volgende:
Ik was net bij de supermarkt, hadden ze een nieuw soort appel. De Kanzi. Ik denk: wat leuk, wat exotisch, wat origineel! Weer eens wat anders dan de Elstar/Granny Smith/Adams/Jonagold/enz. dus ik probeer ze een keer. Maar ze zijn wel heeeeeeeel erg zoet.
Tot zover het spannendste avontuur dat ik vandaag heb beleefd.
DAT ZEI MIJN VROUW VANNACHT OOK !!!111!1!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:56 schreef Z het volgende:
Ik vind het nogal flauw. Ik bedoel hoe vaak kan je hetzelfde 'grapje' maken.
Volgens mij is dit net zo onrealistisch als een goed functioneerde communistische maatschappij. De menselijke aard maakt dat beide niet haalbaar zijn..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:51 schreef Claudia_x het volgende:
een kapitalistische samenleving gebaseerd op liefde en samenwerking
Jij houdt er zeker een mensvisie op na waarmee alleen een dictatuur een passende regeringsvorm lijkt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij is dit net zo onrealistisch als een goed functioneerde communistische maatschappij. De menselijke aard maakt dat beide niet haalbaar zijn..
DSB is een aardig voorbeeld van schijnkapitalisme. De overheid gebruikt het geld van de belastingbetaler niet alleen om banken te redden, maar ook voor het depositogarantiestelsel. Daarmee neem je aan beide kanten een belangrijke prikkel tot solide beleid weg. Heb jij je bank uitgezocht op basis van een solide beleid? Ik heb voor een spaarvorm gekozen met bankgarantie en wel bij de bank met het hoogste rentepercentage.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:14 schreef k_man het volgende:
Zou meer liefde en samenwerking DSB gered hebben?
Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er zat pas iemand in een consumentenprogramma die 5.000 euro wilde lenen om op zichzelf te gaan wonen. Ik vraag me af waarom iemand het in hemelsnaam verstandig vindt om zo'n groot bedrag te lenen voor dat doel; waarom spaar je niet eerst? Maar goed, the story continues. Ze kwam niet thuis met een lening van 5.000 euro maar een lening van 17.000 euro. Waarom ze dat geaccepteerd heeft is me een raadsel. Vervolgens heeft ze de kleine lettertjes niet goed gelezen, want er stond in de clausules iets over het lopen bij een psychiater/psycholoog (wat op haar van toepassing was). Afijn, ze verkeerde in de veronderstelling dat ze braaf elke maand haar lening van 17.000 euro aan het aflossen was, maar in feite loste ze alleen de rente af. Ze zag dat het bedrag van 17.000 euro niet kleiner werd maar trok niet aan de bel. Daarna verloor ze haar baan en raakte ze in de problemen. Toen de nood eenmaal hoog was geworden kon ze ineens wél hulp en media-aandacht opzoeken.
Kortom: ze was niet dom maar lui.
Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:59 schreef Z het volgende:
[..]
Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?
Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling. Niet de overheid draait er voor op, maar de overgebleven banken dragen naar rato bij. De Rabobank is als grootste bank dus het meest benadeeld door het debacle bij DSB.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
DSB is een aardig voorbeeld van schijnkapitalisme. De overheid gebruikt het geld van de belastingbetaler niet alleen om banken te redden, maar ook voor het depositogarantiestelsel.
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?
Dat klopt, en uiteindelijk betaalt de klant daar natuurlijk voor. Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als alle banken omvallen / tekorten hebben. Dan moet de overheid wel inspringen, neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling.
Ik heb het programma zelf niet gezien maar ik ken het genre. Hiervoor had hij een programma waarin huizen werden opgeknapt en verkocht van mensen die in de schulden zaten. Dit soort programma's bevestigen wel wat Dalrymple schrijft over de slachtoffercultuur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
Gezien de goudprijs nu op een all time high is lijkt me dat inderdaad niet zo'n verstandig plan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
. Ik zou mijn geld best in goud op willen laten slaan, maar ik vind het te eng om te doen. Daar heb ik toch te weinig verstand van geldzaken voor.
Beter herfstweer kun je niet hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:05 schreef Gellius het volgende:
't Was mooi. De klimop aan de huizen langs het Sarphatipark wordt al rood.
Meestal worden de kinderen aangehaald. Als die niet ieder een eigen WII op de kamer hebben, willen er geen vriendjes meer bij hen komen spelen en dat zou toch hartverscheurend zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
gnfl.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:51 schreef mane het volgende:
[..]
Beter herfstweer kun je niet hebben..
Laten ze dáár eens een programma aan besteden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef ShadyLane het volgende:
Over hartverscheurend gesproken: ik heb de afgelopen maand anderhalve week kunnen sporten en de rest van de tijd liep/loop ik te kwakkelen. Ik zoek naar een paardenmiddel. Gelukkig ben ik niet ook nog zwanger.
Ja, ideaal! Ik heb een hekel aan laptoppen zonder muis en dat ding doet het prima. Helaas heeft de hond de muis al een paar keer te grazen genomen.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij houdt er zeker een mensvisie op na waarmee alleen een dictatuur een passende regeringsvorm lijkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |