Welk topic bedoel je?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef BereNDD het volgende:
zie topic wat voor je is geopend
En bovendien voorbeeld bedragen die niet gegarandeerd zijn. Rendeert je pensioen vogend jaar een beetje beroerd, dan kan zal dat zomaar een beetje minder zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Die bedragen zijn uiteraard bruto.
Over het algemeen zijn dat bedragen op risicobasis verzekerd. Geen opbouwquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:18 schreef blaatertje het volgende:
[..]
En bovendien voorbeeld bedragen die niet gegarandeerd zijn. Rendeert je pensioen vogend jaar een beetje beroerd, dan kan zal dat zomaar een beetje minder zijn.
nee ben wel getrouwd! wettelijk echtgenoot dusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:41 schreef Maharbal het volgende:
Wat mensen nog wel eens over het hoofd zien is of het wel wettelijk gezien jouw partner is.
Aangezien jij het niet hebt over echtgenote, zul je wel niet getrouwd/gp zijn. Heb je wel een samenlevingscontract?
En uiteraard zijn die bedragen die jij noemt bruto.
HOquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Er bestaat nog zoiets als een halfwezenuitkering. Daar zou je kind recht op hebben. Een uitkering voor een weduwe of weduwnaar is er alleen nog maar onder beperkte omstandigheden. Daarvoor geldt bijv. dat je (als nabestaande) voor 1950 geboren moet zijn of voor minstens 45% arbeidsongeschikt.
Bron
volgens mij moet die laatste EN een OF zijnquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
HO
Niet helemaal goed gelezen.ik ben echt niet van voor 1950
en ik krijg een ANW + halfwezen uitkering
- uw partner in Nederland woonde of werkte, én
- u jonger dan 65 bent, én
- u voor 1 januari 1950 geboren bent óf u voor minstens 45% arbeidsongeschikt bent.
Kinderen krijgen ALTIJD een halfwezen of bij overlijden van beiden ouders een wezen uitkering. tot hun 18 jaar.
De nabestaande zelf tot het kind 18 jaar wordt.
Wanneer er geen kind in het spel is zijn daar andere omstandigheden voor en dan heeft het wel te maken met de leeftijd en arbeidsongeschiktheid.
http://www.svb.nl/int/nl/anw/wanneer_anw/bepaal_zelf/ <-- kun je testen
oh ja sorry iets te snel...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:59 schreef _evenstar_ het volgende:
als je goed leest dan zie je ook dat ik zei:
- met kind: dan krijg je tot het kind 18 jaar is Anw+ halfwezenuitkering
-Zonder kind: dan moet je of voor 1950 geboren zijn en jonger bent als 65 of minstens 45% arbeidsongeschikt.
Wat vind je raar? De Anw is bedoeld om in inkomen te voorzien als je dat niet op een andere manier kunt. Niks mis mee, toch?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:10 schreef tinny het volgende:
[..]
oh ja sorry iets te snel...
maar wat ik me afvraag... (ik heb inmiddels ook wat verder gelezen)
Wordt die Anw-uitkering nu ook nog gekort omdat mijn partner uit hoofde van mijn pensioen een maandelijks bedrag ontvangt???
Ik zie namelijk wel allemaal kortingen als je INKOMEN UIT ARBEID krijgt maar dit zou dus niet het geval is als je als weduwe nog inkomen uit pensioen ontvangt van je overleden echtgenoot (wat een raar land is dit toch)
nou ja stel je bent dik verzekerd vanuit het pensioen voor dit geval dan krijg je dusquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat vind je raar? De Anw is bedoeld om in inkomen te voorzien als je dat niet op een andere manier kunt. Niks mis mee, toch?
Dat pensioen krijg je ook als je hard werkt achter de kassa. Als je hard werkt achter de kassa krijg je dan geen Anw, nee. Ik vind het logisch, hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:18 schreef tinny het volgende:
[..]
nou ja stel je bent dik verzekerd vanuit het pensioen voor dit geval dan krijg je dus
- en dat PENSIOEN geld
- en ANW uitkering
en stel JE WERKT GEWOON hard achter de kassa van de plaatselijke supermarkt en je bent niet verzekerd vanuit je PENSIOEN voor dit geval
- dan krijg je niks...
Kortom hard werken wordt weer eens een keer ontmoedigt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |