Ons mam? Zit je hier met al je broers en zussen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ons mam zin ook loatst, ik kan oe wel een klap verkoepen!
Huilandsquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Taalpuristen bestaan niet. Je hebt mensen die het Nederlands goed beheersen en mensen die dat niet kunnen en daarom anderen 'taalpurist' noemen. Iemand die goed kan zingen noem je toch ook geen 'vocaalpurist' ??quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:05 schreef switchboy het volgende:
taalpuristen zijn gewoon van die mannetjes die allemaal vout in de oorlog zouwe zijn.
Daar reken ik mezelf dus onderquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:30 schreef isogram het volgende:
[..]
Taalpuristen bestaan niet. Je hebt mensen die het Nederlands goed beheersen...
quote:... en mensen die dat niet kunnen en daarom anderen 'taalpurist' noemen. Iemand die goed kan zingen noem je toch ook geen 'vocaalpurist' ??
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef hetereaux het volgende:
Ik lag me een hoedje! Serieus ik lich in een deuk. Dit doet echt het ligt uit!
Mag het ligt uit!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef hetereaux het volgende:
Ik lag me een hoedje! Serieus ik lich in een deuk. Dit doet echt het ligt uit!
quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef isogram het volgende:
Klagen over taalpuristen is niks meer dan een bevret van onvermogen om zelf het Nederlands gewoon voldoende te (willen) beheersen.
Ik vind grove taalfouten anders ook vervuilend. Een keer een typfout kan gebeuren maar mensen die bijvoorbeeld 'Omdat zei dat zij' schrijven, mogen van mij een permbanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Maringo het volgende:
taalpuristen![]()
Ik let zelf ook wel op mn taal, maar dat mensen topics gaan vullen om andere wat Nederlands bij te brengen kan ik me best aan ergeren, zeker als het totaal niet dat onderwerp is en daar vervolgens ruzie om gemaakt wordt. Mensen die die fout maken zullen er toch niet van leren, dus die taalpuristen moeten es kappen met het vervuilen van topics en fora.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |