Yep, geeft meer contrast en er hoort toch cacao bij IMO dus al je het erna doet verpest je hetquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:24 schreef dnzl het volgende:
Ziet er lekker uit Zith. Heb je na de espresso shot direct cacaopoeder in het kopje gestrooid?
Cappuccino komt oorspronkelijk uit Wenen, maar of ze er daar cacao op deden weet ik niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:11 schreef Underdoggy het volgende:
Hoort er absoluut niet bij. Italianen deden dat enkel als de schuimkraag te lelijk was om te laten zien aan de klant. Ziet er overigens wel erg nice uit.
Ik zeg er dan ook 'in my opinion' bijquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:11 schreef Underdoggy het volgende:
Hoort er absoluut niet bij. Italianen deden dat enkel als de schuimkraag te lelijk was om te laten zien aan de klant.
Mwa, het geeft juist een goede bittere noot aan de (door de gestoomde melk) wat zoete cappu smaak, je proeft niets chocolademelk-achtigs want cacao is zeer bitterquote:Op zondag 31 januari 2010 14:19 schreef HarmDommisse het volgende:
Als ik cacao wil neem ik wel een chocolademelk. Maar niet in me cappuccino.
Zie mijn opmerkingquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb het zelf in Italie ook een keer zo gedronken hoor, en dat was in een klein stadje (bergamo).
11uur was de grens tochquote:Ik neem aan dat je dan ook geen cappuccino meer drinkt na het ontbijt?
[..]
Laat mensen vooral zelf uitmaken hoe ze hun koffie zetten, fijne polderitaliaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:12 schreef HarmDommisse het volgende:
Als je een goede/juiste koffieboon neemt voor een cappuccino dan heeft hij helemaal geen cacao nodig. Als je koffie niet overeind blijft in de melk is hij gewoon niet geschikt voor melkvarianten. En dan vind ik niet dat je het dan moet gaan bijwerken met cacao. Wat is de volgende stap. Buisman?
Jeetje Harm, moet het zo betweterig?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:12 schreef HarmDommisse het volgende:
Als je een goede/juiste koffieboon neemt voor een cappuccino dan heeft hij helemaal geen cacao nodig. Als je koffie niet overeind blijft in de melk is hij gewoon niet geschikt voor melkvarianten. En dan vind ik niet dat je het dan moet gaan bijwerken met cacao. Wat is de volgende stap. Buisman?
Totaal geen probleem mee. Ieder zijn manier en smaak.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Jeetje Harm, moet het zo betweterig?
Ik doe soms ook kaneelsuiker erover, mag dat?
Tot hoeveel wat kunnen die dingen dan gaan? En welke gebruik jij/ jullie om te roosteren?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:32 schreef Zith het volgende:
probeer zo veel watt te krijgen als je kan.
Ik gebruikte een 1200 W machientje, maar dat is omdat ik toen geen 1500 W kon vindenquote:Op maandag 8 februari 2010 00:32 schreef Thorical het volgende:
[..]
Tot hoeveel wat kunnen die dingen dan gaan? En welke gebruik jij/ jullie om te roosteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |