Oooookkeeee wij gaan dus op zoek naar een andere huisartsenpraktijk...
Bij de huisarts aangekomen, verhaal gedaan (veel spugen, soms hele golven, niet slapen, gillend wakker als ze plat ligt, ontroostbaar etc) zegt de huisarts ja dat lijkt op reflux. Komt Esmee wel genoeg aan? Ja dat doet ze want we geven gewoon 20 flessen op een dag waar ze dan zo'n 50 ml uit drinkt of meer drinkt, maar dat uitspuugt.
Buikje kijken, longen luisteren etc. Alles goed. Zag wel dat ze maagzuur opboerde. Dus wij Esmee weer aankleden en terug naar het bureau. Zegt ze doodleuk: "wanneer heb je weer een afspraak bij het cb met de arts erbij?" Dus ik zeg dat we woensdag weer een afspraak hebben. Dan moeten we daar maar op wachten!!!
Sorry, maar ik heb de afgelopen 2 nachten in totaal maar 6 uur geslapen en een hele avond gelopen met een ontroostbaar kind dat nu alweer vanaf kwart over 4 vanmorgen op is en we zijn allemaal doodop. Ik wil nu een oplossing. Nou dan moest ik maar kijken of het cb eerder al een afspraak kon maken.
Dus wij meteen doorgelopen naar het cb waar we de wvk nog net met haar jas aan aantroffen op weg naar huis. Dus Esmee weer gewogen (4450 gram) en het cb was het (nadat ze daar ook haar sirene aanzette en ontroostbaar bleek) met ons eens dat we zo niet door konden gaan tot woensdag en dat we na die 2 weken aanrommelen gewoon naar de kinderarts moeten. Dus CB overleg gehad met huisarts (die dus weigerde een verwijzing te geven) en we geven nu tot morgenochten nutriton en dan belt het cb ons. Gaat het niet beter, dan krijgen we morgen een verwijzing voor de kinderarts, daar gaat het cb voor zorgen.
Zegt de wvk nog heel leuk: "Welke huisarts had je net? O die heeft niet zoveel met kinderen" Fijn om die dan als huisarts te hebben als ze zelf 2 kinderen hebt. We gaan dus maar eens op zoek naar een andere