abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 21:54:07 #126
5428 crew  miss_sly
pi_73823201
Ach Stiemie, wat een ellende. En wat een belachelijk advies van het CB Zo rot dat je niet weet wat er is, zodat je Esmee echt kunt troosten. En als je het niet vertrouwt, gewoon de HAP bellen, hoor!
Misschien is het toch een kwestie van andere voeding? of is ze ergens allergisch voor? Sterkte iig

Vervelend Bar dat het nog steeds niet lekker gaat met Roy. Geef je nog steeds bv?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73823216
ja dat klopt Vicky, maar doordat dat af zou nemen zou het spugen ook moeten minderen ofzoiets aldus de dokter.
Het maakt ook verder niet uit, kijken nu gewoon hoe het gaat zo zonder medicatie.

Miss_sly ja ik geef nog steeds bv gelukkig
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:03:36 #128
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73823934
Ik merk hier ook geen verschil in hoeveelheid spugen door de Zantac Bar. Maar wat ik wel merk is dat Thomas er nu wat minder last van heeft. Hij had vaak omhoogkomende voeding die hij dan soms uitspuugde, maar vaak ook weer terug inslikte. Vaak merkte ik dan dat hij ging huilen/gillen als er voeding omhoog kwam. Hij had dus duidelijk pijn eraan. Dat is nu een stuk minder, soms nog licht huilen of wat mopperen, maar het gillen is in ieder geval weg.

Jammer dat het bij jullie geen zoden aan de dijk zet
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73824415
hier is roy niet anders aan het doen dan het opkomende zuur terug door te slikken ipv uit te spugen,
meestal nadat we hem terug bij ons hebben gelegd, komt het spugen, of tijdens het verkleden/verschonen/spelen, en als hij bij mij gedronken heeft en ik hem overeind help na de voeding.
het gillen is er nog hier, we denken een combi van last van de slokdarm & de krampen
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 22:13:33 #130
5428 crew  miss_sly
pi_73824638
Maar Bar, door de Zantac zou het maagzuur minder moeten worden en zou hij minder last moeten hebben van zijn slokdarm. Als hij dan nog krampjes heeft, kan hij daar wel van huilen, maar wellicht haal je de pijn van de slokdarm toch weg met de Zantac!
pi_73824897
ja dat weten we ook, maar de krampen komen precies nadat wij de zantac toegepast hebben, dan is het na ongeveer 10 min echt gillen geblazen.
dit duurd al gewoon 4 dagen, nu hebben we dus vandaag eens geen zantac gegeven, en we hebben geen gegil gehoord.
dat is reden voor ons om nu tijdelijk even te stoppen ermee.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:20:41 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73825129
Ja, dat zou ik ook denken miss_sly.

Die slokdarm is wrsch zwaar geirriteerd en dat is niet zomaar weg.
Ik zou ook niet zomaar stoppen met de medicijnen maar gewoon morgen bij de ha langs gaan om het te bespreken.
pi_73825631
Ach gos al die mupkes met last van spugen en de maagjes

Ons cb vindt het prima dat wij (fles-)voeden op vraag van Evi. We doen dit al een week of 6 denk ik, en we houden bij of ze genoeg binnenkrijgt op een dag, en dat is zo Het voeden om de 3 uur werkte echt niet, we moesten haar wakker maken en/of ze viel tijdens het voeden weer in slaap. Schiet allemaal niet op. En soms had ze gewoon sneller honger, sja moeten we haar dan laten krijsen..? Nee dus. Wijkverpleegkundige vond dat we het goed aanpakken. Vreemd dat het zo verschilt per consultatiebureau zeg.

voor alle spugende kindjes en kindjes met krampjes...

ik val hier zo maar even binnen, ben niet bijgelezen
#geen
pi_73825881
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:20 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zou ook niet zomaar stoppen met de medicijnen maar gewoon morgen bij de ha langs gaan om het te bespreken.
afgelopen vrijdag was de slokdarm niet rood meer.
toen zaten we ook bij de ha, en die weten het hoor dat we gestopt zijn.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 22:35:12 #135
5428 crew  miss_sly
pi_73826043
Bar, de slokdarm was dus wel rood, maar na gebruik van Zantac niet meer? Dan doet het toch wat het moet doen en verlicht toch iets voor Roy? Of zie ik iets over het hoofd
pi_73826150
Hey Duchess! Leuk om je weer te spotten hier!

Stiemie, nog gebeld? Heftig hoor, zo'n huilend kleintje....bah ze kunnen het ook niet even zeggen wat er loos is he, zo frustrerend voor iedereen...

Sorbo en Isabeau ...hallo!!! Mooie 2e naam heeft ze ook ;-)
Alles goed met de dames?

Kersjes, wat knap dat je er zo mee om kunt gaan. Het zal lang altijd niet makkelijk zijn dat Toby zoveel tijd en energie van je opslokt, aangezien Devin er ook nog is. Dat is echt jezelf wegcijferen voor je kids....denk je ook een beetje aan jezelf?

Bar, wat jammer dat dat spul niks hielp!

Ik kijk morgen overdag wel eens of Lars het langer volhoudt met een vollere fles.
Ik denk dat wij hier nutriton door de fles gaan mikken, hij spuugt best veel tegenwoordig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:37:58 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73826180
Bar dat klinkt ook ingewikkeld zeg. Lastig dat je dan iets wil geven om hem te helpen en dat ie daar dan juist meer last van krijgt.

O ja opmerking van de week: ik loop met gillende Esmee in de kinderwagen op straat. Komt er een bejaarde naar me toe lopen, gaat recht voor de wagen staan zodat ik niet door kan lopen, kijkt in de wagen en zegt: "Nou die klinkt niet echt gelukkig hoor" "Joh je meent het! Ik dacht echt dat ze huilde van geluk!"
pi_73826212
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:04 schreef Stiemie het volgende:
Karin de tips die we tot nu toe gekregen hebben, zijn nou niet echt geweldig geweest. We moeten haar maar gewoon laten huilen tot er genoeg tijd tussen de voedingen inzit Dat ze dan tegen de tijd dat ze mag drinken doodop is van het huilen en dus amper wat kan drinken is ons probleem... Of we mogen tussendoor water geven. Maar ja dat vult ook dus dan drinkt ze gewoon een fles water en dan krijgt ze weer te weinig voeding binnen...en zo hebben we nog wel meer onbruikbare tips gekregen.

Eigenlijk hoeft dat hele ritme van ons niet zo als ze maar gewoon voldoende binnenkrijgt in een normaal aantal voedingen. Maar het cb blijft zo op dat strakke en precies keurig om de 4 uur een fles drinken hameren dat we er echt onzeker van worden zo

Kleurdoos we hadden echt niet verwacht dat ze keurig om de 4 uur een flesje zou leegdrinken hoor, maar om de 20 tot 45 minuten willen drinken en dan de ene keer 130 drinken en de andere keer 20 ml is wel wat lastig zeg maar. Ze maakt er echt een zooitje van zo. Heb geen idee hoeveel voedingen en hoeveel ml er nou vandaag al in zijn gegaan eigenlijk. Qua voedingen zitten we vanaf vanmorgen 5 uur al op 8 ofzo.
ik bedoelde t niet lullig hoor
Bij Elin is er amper ritme te ontdekken en die is al 9.5 mnd
en dat laten huilen, ik zeg: doe het niet Ik kan er zelf niet tegen en ik zie het nut er niet van in. z'n kleintje heeft in mijn ogen liefde en aandacht nodig en alle mamawarmte die ze maar wil hebben.
Je moet jezelf er keihard doorheen slaan maar dan doe je het wel zonder schuldgevoel.
denk ik
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:41:11 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73826375
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:20 schreef Brighteyes het volgende:

Ok, ik lees nu pas over de krampen en dat die er nu niet meer zijn..
Sorry, ik heb niks gezegd dan.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:41:48 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73826410
Nee Karin we hebben niet gebeld, net wel weer een fles gegeven en we hopen dat ie binnen blijft, al blijft Esmee nog steeds huilen, huilen en nog meer huilen... Vind het namelijk ook weer zo overdreven staan om te bellen voor een huilende baby , maar we beginnen hier zo ondertussen toch wat wanhopig te worden. Ze wordt gewoon echt niet meer stil de laatste uren. We lopen nu om de beurt met haar door de huiskamer, maar ze blijft maar huilen. Ook in de draagdoek.
pi_73826433
Ja en nee, het is een beetje lastig om het uit te leggen maar ga het proberen in elk geval;

Zijn keel/slokdarm zagen dus iets rood, helemaal niet veel volgens de ha, maar vanwege het vele spugen kregen we zantac mee, die zou de boel wat kalmeren.
en idd we merkten verschil in die zin;
Roy beter ging slapen, Roy rustiger werd,Roy meer tijd tussen de voedingen liet zitten. maar telkens na het inbrengen van de Zantac (smorgens, voor de eerste voeding en s'avonds voor de nacht) kregen we een terug gillende Roy.
En naarmate we het langer gebruikten (klinkt raar op een week tijd) werd hij wederom onrustiger.
dus terug.
en in overleg met hun nu even rusten en kijken wat het doet.
Want het kon ook maar zo zijn dat Roy slecht reageerd op de ingredienten zeg maar.
begrijp je het het nu iets beter?
pi_73826776
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:41 schreef Stiemie het volgende:
Nee Karin we hebben niet gebeld, net wel weer een fles gegeven en we hopen dat ie binnen blijft, al blijft Esmee nog steeds huilen, huilen en nog meer huilen... Vind het namelijk ook weer zo overdreven staan om te bellen voor een huilende baby , maar we beginnen hier zo ondertussen toch wat wanhopig te worden. Ze wordt gewoon echt niet meer stil de laatste uren. We lopen nu om de beurt met haar door de huiskamer, maar ze blijft maar huilen. Ook in de draagdoek.
Ik zou bellen, als ze de hele dag aan t spugen is, geen eten binnen kan houden en onbedaarlijk huilt..arm ding, en arme jij.

en ik wilde eigenlijk even jompelen
Elin kijkt niet meer om naar de speen!
pi_73826829
en hoe zijn haar plasluiers en hoe voelt haar fontanel Stiemie? Ben je ook bang voor uitdroging?
pi_73827048
Poeh Stiemie, lastig zeg!
Kan ik wel zeggen, bel de Icarelijn, die zijn er ook 24/7 om vragen te beantwoorden.
Maar goed, die zeggen dan miss ook wel dingen waar je niks mee kan. Maar je kunt het allicht proberen misschien? De drempel om te bellen ligt ws wel wat lager voor je dan de HAP.

Goed zeg Elin! Wauw! speenloos, heel knap! Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73833542
Stiemie, hoe is het nu?

Elin
Fake it till you make it...
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:06:40 #146
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73835056
Stiemie en Bar, wat een toestanden allemaal zeg... heel veel sterkte Ik heb helaas geen tips.

Lennon heeft nog steeds last van de tanden die maar niet doorkomen. Niet zozeer overdag, dan is hij supervrolijk, maar drinkt zn (pap)flessen niet meer goed leeg met als gevolg dat hij 's nachts wakker wordt en dan de fles wil hebben. Dit nu al 4 nachten achter elkaar... op zich niet erg, maar we zijn het niet gewend. Ik geef hem nu 's nacht dan ook gewoon 90/3 en dan slaapt hij weer verder. Elin zonder speen wat goed!! Dat gaat echt niet lukken bij Lennon. Hij gebruikt hem nu ook vooral om op te kauwen. Ach ik vind het ook nog niet erg dat hij nog speent.
Make love, not war ☮
pi_73835350
Elin wat goed zeg zonder speen

Het was een heftige nacht Uiteindelijk heb ik van half 1 tot kwart over 4 geslapen in onze leunstoel met Esmee in de draagdoek. Inmiddels heb ik voor volgende week woensdag een afspraak bij de ostheopaat staan.

Ik weet trouwens niet meer uit mijn hoofd wie me er op wees, maar we denken nu toch ook in de richting van (verborgen) reflux. We hebben om half 12 weer een afspraak bij de andere huisarts. Hoop zo dat er iets uitkomt...
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 11:03:04 #148
5428 crew  miss_sly
pi_73836425
Goed van Elin

Stiemie, wat zwaar goed dat je naar de ha gaat en volgende week naar de osteopaat. geen doen zo, natuurlijk en je wil graag oplossen waaom ze huilt. sterkte

hier vannacht weer een aantal keer wakker door krampjes, arm ding. morgen is ze 3 maanden, dan verdwijnen ze toch op wonderbaarlijke wijze ineens, he?

net lag ze in de box, wat te praten tegen haar vriendjes van de mobiel. en ze maakt een soort geluidje, dat is zzo mooi en lief, dat ik bijna moet huilen van geluk als ik dat uit de box hoor komen wat een rijkdom, ons meisje
pi_73836478
jeetje is ze morgen al weer 3 maanden... wat gaat dat HARD!!
ennuhh helaas heeft Tess af en toe ook nog last van krampen...

pff dat kind van mij is echt gefrustreerd geloof ik. Ligt ze op haar rug, wil ze naa rhaar buik. maar dan wordt ze boos, waarom weet ik niet want ze kan ook best wel terug rollen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73836521
Miss sly vannacht om 12 uur zijn de krampjes gewoon ineens voor altijd weg!

We zijn er vandoor naar de huisarts!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')