abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73698355
Aangezien er heel wat Fokkers (PTA'ers) in een Nissan rondkarren lijkt het me wel topicwaardig. Want Nissan's zijn geweldige hokken

Misschien zijn ze niet allemaal even sensationeel vormgegeven, maar het zijn wel betrouwbare (studenten)wagens die veel kwaliteit voor niet al te veel geld bieden. Weinig onderhoudskosten, op die verdomde roest na dan.
Pics van Nissans die wel sensationeel zijn vormgegeven en tevens goede prestaties neerzetten:




En andere Nissan's:






En de Nissan van TS:


Deel hier uw lief en leed omtrent Nissan.
pi_73698396
Mijn ouders hadden vroeger een Nissan Primera 1.6 LX uit 1991. Reed heerlijk. Was geen strepentrekker maar toch een lekker karretje.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:25:30 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_73699863
Nissan QQ 2.0dci .. geen racemonster.. wel een nissan
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:30:48 #4
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_73700028
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_73700042
is die lijst gesorteerd op rij kwaliteit?

nissan almera 1.5 dci was mijn absolute dieptepunt. nissan patrol was wel gaaf.
pi_73700291


In Japan hebben ze de GT-R, in Nederland hebben we de Micra

...

..

.

Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_73700407
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:31 schreef Robin__ het volgende:
is die lijst gesorteerd op rij kwaliteit?
Nee, gewoon wat random pics
pi_73702777
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?
pi_73704168
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 08:47:34 #10
18653 crew  D.
pi_73704217
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:48 schreef Pas259 het volgende:

[..]

na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?
Dat dus
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 08:49:33 #11
18653 crew  D.
pi_73704242
Enne, niets mis met Nissan, behalve dat ze zo saai zijn
pi_73704288
meld zich met een nx 100
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:08:01 #13
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_73704483
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:43 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?
Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_73705065
Mijn eerste automaatervaring opgedaanin deze Micra een paar jaar geleden. Verder nooit Nissan gereden volgens mij.

pi_73707684
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.
Kant noch wal.
pi_73708801
Heb zelf een Silvia S12 1.8 turbo gehad.
http://videos.streetfire.(...)d-t_20915.htm?n=next
Na dit filmpje is het blok uit elkaar geweest ( complete revisie) en is de turbo vervangen door een T25 van een S13.

Voor mijn werk diverse Nissans gereden trouwens:
Micra ( k10,K11,K12), Almera's N15, n16E, Tino, Primera's. Notes, Qashqai, primastar, qubistar, qubic, Trade, interstar, 350Z, Patrol Terrano. etc etc.
Persoonlijke favoriet: Navara Pick-Up.
Heerlijke auto.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:52:52 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73710402
Ik heb een jaartje een wrakke 100NX gehad. Nu is-ie naar de sloop en rij ik in een niet-Nissan familiebak.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73735328
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn eerste automaatervaring opgedaanin deze Micra een paar jaar geleden. Verder nooit Nissan gereden volgens mij.

[ afbeelding ]
Letterletter - cijfercijfer - letterletter
pi_73736355
Voor mijn Amerikanengekte :

1993 Nissan N14DS Sedan
1998 Nissan SR20De Primera SLX Hatchback
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_73739087
Ik ben zelf helaas nog nooit eigenaar geweest van een Nissan. (Als ik Nissan kon leasen dan had ik er zeker eentje gekozen)
Wel heeeeel veel Nissan gereden, want:
Vader: Nissan Primera
Schoonzus: Nissan Almera
Broer: Nissan 350Z

Geweldige auto's...
pi_73746177
Nissan rijder present

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:30:38 #22
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_73761169
De enige Nissans waar ik wel eens in heb gereden zijn de 300ZX Twin Turbo en de 350Z. Erg fijne en ook mooie auto's En ze zijn nog best betrouwbaar ook.
Schaap
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:39:56 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_73768101
Bij mijn vorige werkgever stond een parelmoerwitte 300 ZX twinturbo in de showroom, uiteraard ook in showroomstaat.
Tevens erg veel banden geleverd aan een nissanrijder, die drifte met een 200SX met Skyline blok. Chino kent hem wel van Sxoc.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_73768460
WJ bedoel je zeker
pi_73772898
Klopt helemaal.
Vandaar ook die sticker op zijn dorpelskirt destijds.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:38:35 #26
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_73773372


Vroeger zo'n barrel wel eens gehad, lekker plat rijden en dan op naar de volgende..

Als 'zondagse' wagen had ik mijn eigen Ascona A, die hield het allemaal wat langer vol! (begin jaren 90)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_73798823
Jullie vergeten de Patrol zoals de GQ.





Best eva.
I'm a farmer in a hurry
But I'll get there
Don't you worry.
pi_73799830
Ik ben begonnen met een 5-deurs Nissan Sunny uit 1995. Was een fijne auto, maar helaas teveel roest.
Nu heb ik een Nissan Primera P11-144. Ook een fijne auto, maar toch wel een stuk duurder in onderhoud.


Grote foto
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:16:02 #29
274938 yap
D.I.L.L.I.G.A.F
pi_73930559
ben deze nog niet tegen gekomen de silvia ps13.

  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:59:36 #31
274938 yap
D.I.L.L.I.G.A.F
pi_73952987
kijk zo zie ik ze graag.

chino zit jij btw ook op het 200sx forum je avater komt me bekent voor.
pi_73953163
Heb een tijdje een Nissan gehad en ben eerlijk gezegd klaar met die Japanse Renaults

Mijn ervaring met de 100NX en de Primera vielen dusdanig tegen dat ik het voor gezien houd qua Nissan.
Calm down, please!
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:40 #33
18653 crew  D.
pi_73953368
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:59 schreef yap het volgende:
kijk zo zie ik ze graag.
Met te grote wielen en een hoop Tupperware?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:00:10 #34
274938 yap
D.I.L.L.I.G.A.F
pi_73955162
ligt er natuurlijk aan wat het is... maar nissan 200sx skyline ps13 enz nja zo mag ik ze graag zien ja
golf of astra met tupperware hoeft voor mij niet..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04:04 #35
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_73955305
meld

zelf: nissan primera p11 GT 2.0 16V 1P huidig
zelf gehad nissan 100nx 1991 1.6 16v carburateur
ouders: nissan primera station 2.0 16V 14
broertje: nissan micra 1.2 vierkant model

heerlijke auto`s
pi_73961747
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:59 schreef yap het volgende:
kijk zo zie ik ze graag.

chino zit jij btw ook op het 200sx forum je avater komt me bekent voor.
Ik zit wel op het 200sx forum, alleen heb daar een andere avatar.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef D. het volgende:

[..]

Met te grote wielen en een hoop Tupperware?
lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.
Iets wat je bij al die 'tjoening' auto's in NL niet kan zeggen met bumpers die niet bij de lijnen van de auto passen.
pi_73961839
Nissan Almera N15 eigenaar present .
De 1.4, houdt absoluut niet over maar met een studentenbudget prima te rijden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:09:33 #38
169825 Ruffstreetz
X is the Master.
pi_73962922
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met het importen van een Silvia uit Duitsland. Een s14 is in Nederland al gauw 8000 euro. In Duitsland zijn ze al verkrijgbaar voor rond de 4500 euro zie link. Het BPM is ongeveer 950 euro en de kentekenkosten 140 euro als ik het correct heb. Voor ongeveer 5600 euro kan je dus de eigenaar van een s14 zijn mits je hem zelf uit Duitsland met bijv. een trailer haalt. Ik vraag me toch echt af of het nou echt zo voordelig is of dat er een addertje in het gras ligt!

Link: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bqoayosrqqjp




pi_73963140
In Duitsland zijn er ook meer s14's, veel zijn trouwens met automaatbak. Ik zelf heb daar geen ervaring mee maar als je intresse hebt, op SXOC.nl zijn meerdere mensen die een s14 uit Duitsland geimporteërd hebben.

Uit Engeland importeren is trouwens nog goedkoper, alleen het stuur zit dan wel rechts dat wel
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 21:28:07 #40
18653 crew  D.
pi_73963650
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:36 schreef CHiNo4ReaL het volgende:


lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.
Iets wat je bij al die 'tjoening' auto's in NL niet kan zeggen met bumpers die niet bij de lijnen van de auto passen.
Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:44:01 #41
169825 Ruffstreetz
X is the Master.
pi_73964341
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
In Duitsland zijn er ook meer s14's, veel zijn trouwens met automaatbak. Ik zelf heb daar geen ervaring mee maar als je intresse hebt, op SXOC.nl zijn meerdere mensen die een s14 uit Duitsland geimporteërd hebben.

Uit Engeland importeren is trouwens nog goedkoper, alleen het stuur zit dan wel rechts dat wel
Vele zijn inderdaad automaat, viel me ook op! Dat is niet een heel groot probleem aangezien een bak swap naar handbak niet heel ingewikkeld is. Haha ja, je username komt me heel bekend voor van sxoc. Ik lees zowel op nederlandse en engelse sxoc vaak topics en ook op nissansilvia.com en niet te vergeten driftworks! Was onlangs op sxoc ook nog een topic in het s14 tech forum over het omzette van RHD naar LHD. Diegene had er ook een uit de UK gehaald.
pi_73964371
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:

[..]

Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Standaard zijn de wielen juist té klein.
17"/18" staat toch veel beter dan de standaard 16" wielen.


[ Bericht 52% gewijzigd door CHiNo4ReaL op 22-10-2009 21:45:50 (quote) ]
pi_73964831
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:

[..]

En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.
Calm down, please!
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 21:58:50 #44
18653 crew  D.
pi_73965004
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.
Groter kan mooier zijn, maar ik houd er niet van dat ze 'uitsteken'.
En wanneer ze de gehele wielkast vullen zijn ze niet groot, maar TE groot. Imho he
pi_74029989
Achja ieder zn eigen smaak he

Doe mij de wagen maar de wagen verlaagd en mooie wielen (max 18") dat ze de wielkasten mooi opvullen

Like this:


Laatste 4 GT-R's op een rijtje
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:10:03 #46
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_74089474
Ha mooi topic . Net als TS rijd ik een Almera N15. De mijne is een 1.4 S uit 1998 met inmiddels 176.000 km's op de teller. Ding loopt nog als een zonnetje, en stuurt en schakelt nog perfect. Mijn gebakje:





Wel wat problemen mee gehad, maar niet noemenswaardig. De startmotor is bij 174.000 overleden, deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar. Er was wat roestvorming onder de dorpels. Dit heb ik laten verwijderen, maar komt aan 1 kant nu toch terug . Slechte zaak, gewoon niet goed gefixt dus. De achterbanden zijn nu bijna op, dus moeten binnenkort vervangen worden. Dan laat ik hem ook goed uitlijnen, want hij trekt nu heel licht naar rechts.

Ambitie met dit ding? Zo goedkoop mogelijk rijdend houden tot het einde van mijn studie.
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:23:45 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74090004
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:10 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ha mooi topic . Net als TS rijd ik een Almera N15. De mijne is een 1.4 S uit 1998 met inmiddels 176.000 km's op de teller. Ding loopt nog als een zonnetje, en stuurt en schakelt nog perfect. Mijn gebakje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel wat problemen mee gehad, maar niet noemenswaardig. De startmotor is bij 174.000 overleden, deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar. Er was wat roestvorming onder de dorpels. Dit heb ik laten verwijderen, maar komt aan 1 kant nu toch terug . Slechte zaak, gewoon niet goed gefixt dus. De achterbanden zijn nu bijna op, dus moeten binnenkort vervangen worden. Dan laat ik hem ook goed uitlijnen, want hij trekt nu heel licht naar rechts.

Ambitie met dit ding? Zo goedkoop mogelijk rijdend houden tot het einde van mijn studie.
Wij hebben ongeveer dezelfde visie . Ik heb dan alleen de 1.4GX uit '97.

Rij 'm ook als studentenbak. Ruim twee jaar terug gekocht met 140k op de klok en inmiddels iets meer dan 180k erop staan. Roest bij de dorpels had ik de laatste APK/beurt nog geen last van gelukkig, alleen op de motorkap en de kofferbak (hoekjes van de klep) beginnen wat plekjes roest te vormen, onder andere door steenslag enzo. Doe je niks aan.

Wel balen dat ik laatst aan de beurt was voor de gehele uitlaat à 400 euro, dat was 'n rib uit m'n lijf. Had ook geen tijd om op zoek te gaan naar een sloopexemplaar of imitatie ofzo, moest allemaal snel gebeuren. Verder alleen een ruitenwisserstangetje à 65 euro en slijtagedelen zoals banden, olie en remblokken. Wel grappig dat het ding voor een auto van die leeftijd nagenoeg geen olie verbruikt. Ik heb er in 30k maar een liter bij hoeven gooien!

Ik hoop er dit jaar m'n stagejaar nog mee rond te breien met minimaal onderhoud, daarna staat er waarschijnlijk iets meer dan twee ton op de klok en zal het een heel eind op zijn met die auto. Hij zal dan ook nog maar weinig opleveren vermoed ik...

Wat voor verbruik haal je eigenlijk met dat ding? Ik knal aardig door, heb 't idee dat het wel zuiniger kan .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:31:54 #48
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_74113454
Ik rij meestal zo rond de 1 op 13 a 1 op 14, maar daar zitten veel stadskilometers bij. Een keer heb ik 1 op 16,2 gehaald met veel snelwegkilometers. Volgens mij kan het inderdaad wel beter, er zijn mensen die beweren 1 op 18 te rijden met een 1.4. Lijkt me een lastig verhaal, zeker als je geen rijdend obstakel wilt worden, hehe.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:24:24 #49
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74119412
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ik rij meestal zo rond de 1 op 13 a 1 op 14, maar daar zitten veel stadskilometers bij. Een keer heb ik 1 op 16,2 gehaald met veel snelwegkilometers. Volgens mij kan het inderdaad wel beter, er zijn mensen die beweren 1 op 18 te rijden met een 1.4. Lijkt me een lastig verhaal, zeker als je geen rijdend obstakel wilt worden, hehe.
Ooooh... dan valt het bij mij wel mee. Ik heb met een tank voornamelijk 130 op de snelweg ooit 1:14,5 gehaald, maar meestal zit ik rond de 1:13. Da's iets meer provinciaal en stads dan snelweg, maar snelweg is wel rond de 150 à 160 meestal. Ik had het verschil groter verwacht .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74122266
Mijn Nissan

Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_74122403
1:13 valt me erg tegen voor een 1.4 blok, zeker met provinciaal erbij. Met mijn Sunny 1.4 haalde ik altijd probleemloos 1:15. Met m'n huidige Primera met 2 liter blok haal ik alsnog 1:14 met veel snelweg en niet heel zuinig rijden. 1:15 met regelmatig provinciaal is ook geen probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Matel op 27-10-2009 19:32:13 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:11:07 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74130713
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef Matel het volgende:
1:13 valt me erg tegen voor een 1.4 blok, zeker met provinciaal erbij. Met mijn Sunny 1.4 haalde ik altijd probleemloos 1:15. Met m'n huidige Primera met 2 liter blok haal ik alsnog 1:14 met veel snelweg en niet heel zuinig rijden. 1:15 met regelmatig provinciaal is ook geen probleem.
Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ik . Ik rij meestal lekker door, niet echt jagen maar wel vlot de gang er in. Dat is gewoon funest voor je verbruik. Ik zou wel eens willen testen wat het karretje kan doen als ik constant 100 rij op de snelweg, maar dat kan ik gewoon niet.

Waarschijnlijk zou ik met minder vlot rijden, wat constanter (dus meer de max snelheid, niet constant optrekken-remmen), 1:14 ook wel goed kunnen halen, maar ach. Eigenlijk is dat kleine verschil het me niet echt waard.

Was het dat maar wel, gezien de km's die ik de laatste tijd maak
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:19:34 #53
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_74131118
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ik . Ik rij meestal lekker door, niet echt jagen maar wel vlot de gang er in. Dat is gewoon funest voor je verbruik. Ik zou wel eens willen testen wat het karretje kan doen als ik constant 100 rij op de snelweg, maar dat kan ik gewoon niet.

Waarschijnlijk zou ik met minder vlot rijden, wat constanter (dus meer de max snelheid, niet constant optrekken-remmen), 1:14 ook wel goed kunnen halen, maar ach. Eigenlijk is dat kleine verschil het me niet echt waard.

Was het dat maar wel, gezien de km's die ik de laatste tijd maak
Mjah daar sluit ik me wel bij aan. Ik kan niet zeggen dat ik heel erg let op zuinig rijden. 1 op 13 lukt me ook echt alleen met heel veel stadskilometers. Dit weekend rij ik toevallig 550 km door Nederland, vooral over snelwegen en buitenwegen. Ik zal de tank vooraf en achteraf eens volgooien en laten weten wat het dan doet.
pi_74184940
Even een update over mijn N15, ik heb ook roest gehad bij de dorpels en achter de radiateur. Het was in een vrij korte tijd van geen-roeststatus naar bijna doorgeroest, dus heb hem vier dagen bij een professionele vent neergezet, de plaat bij de radiateur is vrijwel compleet vervangen en bij de dorpels is ook flink wat gedaan. Nieuwe stukken ijzer er in, paar lagen coating etc. Binnenkort spuit hij de dorpels gratis over in de kleur van de carroserie. Kosten 700 euro voor het gehele grapje, maar dat is nog altijd de helft van wat de schadeboer (wit) rekent. Tevens heeft de auto vlak voordat ik hem kocht een nieuwe startmotor gekregen en in mijn bezit is praktisch alles (accu, uitlaat, remmerij, ruitenwisseraandrijving (N15 kwaaltje) etc.) vervangen dus de komende tijd kan er niets meer kapotgaan
Leuk is wel dat hij ondanks de ruim 180k er nog perfect uitziet qua lak, vrijwel geen schade/gebruikssporen terwijl de gemiddelde pre-facelift N15 die je op straat ziet écht geragd is..
pi_74193570
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef El_Liberaliste het volgende:
Even een update over mijn N15, ik heb ook roest gehad bij de dorpels en achter de radiateur. Het was in een vrij korte tijd van geen-roeststatus naar bijna doorgeroest, dus heb hem vier dagen bij een professionele vent neergezet, de plaat bij de radiateur is vrijwel compleet vervangen en bij de dorpels is ook flink wat gedaan. Nieuwe stukken ijzer er in, paar lagen coating etc. Binnenkort spuit hij de dorpels gratis over in de kleur van de carroserie. Kosten 700 euro voor het gehele grapje, maar dat is nog altijd de helft van wat de schadeboer (wit) rekent. Tevens heeft de auto vlak voordat ik hem kocht een nieuwe startmotor gekregen en in mijn bezit is praktisch alles (accu, uitlaat, remmerij, ruitenwisseraandrijving (N15 kwaaltje) etc.) vervangen dus de komende tijd kan er niets meer kapotgaan
Leuk is wel dat hij ondanks de ruim 180k er nog perfect uitziet qua lak, vrijwel geen schade/gebruikssporen terwijl de gemiddelde pre-facelift N15 die je op straat ziet écht geragd is..
Dat ben ik dan . Ook 180k, maar modder aan alle kanten, krassen op alle bumperhoeken dankzij de vorige eigenaar en wat putjes in de deuren en schermen van lompe parkeerders met hun portieren .

Die ruitenwisseraandrijving heb ik ook gehad ja, was wel een beetje balen. Verder ook de blokken en de uitlaat gehad afgelopen jaar, maar verder was 'ie nog prima. Hoop 'm toch zeker wel over de twee ton te rijden zonder de dorpels te moeten lassen, 700 euro is dat ding niet meer waard denk ik...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74196054
me dynamo is binnen dus dat is weer heel snel cruize met me nx 100.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_74196077
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:25 schreef badboynova het volgende:
me dynamo is binnen dus dat is weer heel snel cruize met me nx 100.
1.6?
Calm down, please!
pi_74196526
Chino en Chefke ken ik van het nissanclub forum
Toen die S14a van chino nog van de vorige eigenaar was, heb ik hem nog wel eens gekleid wehehe

Zeker een mooi exemplaar, vooral dat lederen interieur

Ik (student) rij zelf een Sunny:



heeft me nog nooit in de steek gelaten, super betrouwbaar en als een van de weinige roestvrij (ook in de wielkasten ), wel vrij onzuinig voor een 1.4 vind ik, of ik trap te hard omdat ie alleen boven de 4k toeren vooruit komt

Gaat er wel meteen uit zodra ik afgestudeerd ben, want ben hem nu wel zat, moet sneller, luxer en ruimer, misschien een Primera P11 GT, als die nog rondrijden zonder versjonniede mods, of een P11-144, zolang er maar een SR20DE in ligt

[ Bericht 8% gewijzigd door chiren op 29-10-2009 18:46:11 ]
(Y)
pi_74198513
Gisteravond met de Sunny GTI-R meegereden van een maat, die ken je vast ook wel (turbobuisie op nissanclub).
Gaat best hard

pi_74198578
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:40 schreef chiren het volgende:
Gaat er wel meteen uit zodra ik afgestudeerd ben, want ben hem nu wel zat, moet sneller, luxer en ruimer, misschien een Primera P11 GT, als die nog rondrijden zonder versjonniede mods, of een P11-144, zolang er maar een SR20DE in ligt
Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruit

[ Bericht 3% gewijzigd door Matel op 29-10-2009 19:56:49 ]
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:47:04 #61
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74201252
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_74201535
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Dat is volgens mij grotendeels een SR20DE, maar dan met variabele kleppentiming (http://en.wikipedia.org/wiki/VVL). Leveren zonder turbo behoorlijk wat PK's. Maar ze worden niet verkocht in Nederland (met uitzondering van de Nissan X-trail GT met SR20VET motor).
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:30:03 #63
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74202967
Leuk Ben benieuwd of die nog in een Primera geleverd gaat worden.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_74205081
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:38 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Gisteravond met de Sunny GTI-R meegereden van een maat, die ken je vast ook wel (turbobuisie op nissanclub).
Gaat best hard

Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!

Nu zit z'n standaard bak er weer onder dus? Zal z'n top ook wel een stuk hoger liggen neem ik aan, hij heeft zo'n 350pk?
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:40 schreef Matel het volgende:

[..]

Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruit
Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Er is in Nederland geen Nissan met de SR20VE (Variable Valve Lift and timing, de VTEC van Nissan). Er is sinds kort iemand bij de Nissanclub die een SR20VE in zijn Primera heeft liggen, doet 180 in z'n 3 (2.0 met 190pk N/A, 8000rpm)



En binnenkort komt er een 2e Primera met SR20VE en dat zijn dan naar mijn weten de enige 2 in Nederland.

Verder is er nog iemand bezig met een SR16VE (1.6 met 175pk N/A, ook 8000rpm)...
(Y)
pi_74205807
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:

[..]

Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!

Nu zit z'n standaard bak er weer onder dus? Zal z'n top ook wel een stuk hoger liggen neem ik aan, hij heeft zo'n 350pk?
[..]
Idd, zn dogbox was vastgelopen en kon niet meer uit z'n 1 komen.
Maargoed met de standaard versnellingsbak gaat het ook hard! Word echt in de stoel gedrukt en idd+/- 350pk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:41:50 #66
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74216177
Best vlot zo'n SR20VE voor in een familiebak
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_74233531
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:

Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...
De Sunny had absoluut een pittegere motor. De 2 liter in de P11-144 vind ik eigenlijk te tam, maar meestal ben ik toch een rustige rijder. Je hoeft minder vaak terug te schakelen als je wil inhalen, dat is dan wel weer fijn. De P11-144 weegt 1245 kilo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')