Nee, gewoon wat random picsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:31 schreef Robin__ het volgende:
is die lijst gesorteerd op rij kwaliteit?
na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!![]()
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!![]()
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Dat dusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:48 schreef Pas259 het volgende:
[..]
na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?
Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:43 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?
Kant noch wal.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.
Letterletter - cijfercijfer - letterletterquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn eerste automaatervaring opgedaanin deze Micra een paar jaar geleden. Verder nooit Nissan gereden volgens mij.
[ afbeelding ]
Ik zit wel op het 200sx forum, alleen heb daar een andere avatar.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:59 schreef yap het volgende:
kijk zo zie ik ze graag.![]()
chino zit jij btw ook op het 200sx forum je avater komt me bekent voor.
lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef D. het volgende:
[..]
Met te grote wielen en een hoop Tupperware?
Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:36 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.
Iets wat je bij al die 'tjoening' auto's in NL niet kan zeggen met bumpers die niet bij de lijnen van de auto passen.
Vele zijn inderdaad automaat, viel me ook op! Dat is niet een heel groot probleem aangezien een bak swap naar handbak niet heel ingewikkeld is. Haha ja, je username komt me heel bekend voor van sxoc. Ik lees zowel op nederlandse en engelse sxoc vaak topics en ook op nissansilvia.com en niet te vergeten driftworks! Was onlangs op sxoc ook nog een topic in het s14 tech forum over het omzette van RHD naar LHD. Diegene had er ook een uit de UK gehaald.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
In Duitsland zijn er ook meer s14's, veel zijn trouwens met automaatbak. Ik zelf heb daar geen ervaring mee maar als je intresse hebt, op SXOC.nl zijn meerdere mensen die een s14 uit Duitsland geimporteërd hebben.
Uit Engeland importeren is trouwens nog goedkoper, alleen het stuur zit dan wel rechts dat wel
Standaard zijn de wielen juist té klein.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:
[..]
Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:
[..]
En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Groter kan mooier zijn, maar ik houd er niet van dat ze 'uitsteken'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.
Wij hebben ongeveer dezelfde visiequote:Op maandag 26 oktober 2009 20:10 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ha mooi topic. Net als TS rijd ik een Almera N15. De mijne is een 1.4 S uit 1998 met inmiddels 176.000 km's op de teller. Ding loopt nog als een zonnetje, en stuurt en schakelt nog perfect. Mijn gebakje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel wat problemen mee gehad, maar niet noemenswaardig. De startmotor is bij 174.000 overleden, deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar. Er was wat roestvorming onder de dorpels. Dit heb ik laten verwijderen, maar komt aan 1 kant nu toch terug. Slechte zaak, gewoon niet goed gefixt dus. De achterbanden zijn nu bijna op, dus moeten binnenkort vervangen worden. Dan laat ik hem ook goed uitlijnen, want hij trekt nu heel licht naar rechts.
Ambitie met dit ding? Zo goedkoop mogelijk rijdend houden tot het einde van mijn studie.
Ooooh... dan valt het bij mij wel mee. Ik heb met een tank voornamelijk 130 op de snelweg ooit 1:14,5 gehaald, maar meestal zit ik rond de 1:13. Da's iets meer provinciaal en stads dan snelweg, maar snelweg is wel rond de 150 à 160 meestal. Ik had het verschil groter verwachtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ik rij meestal zo rond de 1 op 13 a 1 op 14, maar daar zitten veel stadskilometers bij. Een keer heb ik 1 op 16,2 gehaald met veel snelwegkilometers. Volgens mij kan het inderdaad wel beter, er zijn mensen die beweren 1 op 18 te rijden met een 1.4. Lijkt me een lastig verhaal, zeker als je geen rijdend obstakel wilt worden, hehe.
Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef Matel het volgende:
1:13 valt me erg tegen voor een 1.4 blok, zeker met provinciaal erbij. Met mijn Sunny 1.4 haalde ik altijd probleemloos 1:15. Met m'n huidige Primera met 2 liter blok haal ik alsnog 1:14 met veel snelweg en niet heel zuinig rijden. 1:15 met regelmatig provinciaal is ook geen probleem.
Mjah daar sluit ik me wel bij aan. Ik kan niet zeggen dat ik heel erg let op zuinig rijden. 1 op 13 lukt me ook echt alleen met heel veel stadskilometers. Dit weekend rij ik toevallig 550 km door Nederland, vooral over snelwegen en buitenwegen. Ik zal de tank vooraf en achteraf eens volgooien en laten weten wat het dan doet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ik. Ik rij meestal lekker door, niet echt jagen maar wel vlot de gang er in. Dat is gewoon funest voor je verbruik. Ik zou wel eens willen testen wat het karretje kan doen als ik constant 100 rij op de snelweg, maar dat kan ik gewoon niet.
Waarschijnlijk zou ik met minder vlot rijden, wat constanter (dus meer de max snelheid, niet constant optrekken-remmen), 1:14 ook wel goed kunnen halen, maar ach. Eigenlijk is dat kleine verschil het me niet echt waard.
Was het dat maar wel, gezien de km's die ik de laatste tijd maak
Dat ben ik danquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef El_Liberaliste het volgende:
Even een update over mijn N15, ik heb ook roest gehad bij de dorpels en achter de radiateur. Het was in een vrij korte tijd van geen-roeststatus naar bijna doorgeroest, dus heb hem vier dagen bij een professionele vent neergezet, de plaat bij de radiateur is vrijwel compleet vervangen en bij de dorpels is ook flink wat gedaan. Nieuwe stukken ijzer er in, paar lagen coating etc. Binnenkort spuit hij de dorpels gratis over in de kleur van de carroserie. Kosten 700 euro voor het gehele grapje, maar dat is nog altijd de helft van wat de schadeboer (wit) rekent. Tevens heeft de auto vlak voordat ik hem kocht een nieuwe startmotor gekregen en in mijn bezit is praktisch alles (accu, uitlaat, remmerij, ruitenwisseraandrijving (N15 kwaaltje) etc.) vervangen dus de komende tijd kan er niets meer kapotgaan
Leuk is wel dat hij ondanks de ruim 180k er nog perfect uitziet qua lak, vrijwel geen schade/gebruikssporen terwijl de gemiddelde pre-facelift N15 die je op straat ziet écht geragd is..
1.6?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:25 schreef badboynova het volgende:
me dynamo is binnen![]()
dus dat is weer heel snel cruize met me nx 100.
Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:40 schreef chiren het volgende:
Gaat er wel meteen uit zodra ik afgestudeerd ben, want ben hem nu wel zat, moet sneller, luxer en ruimer, misschien een Primera P11 GT, als die nog rondrijden zonder versjonniede mods, of een P11-144, zolang er maar een SR20DE in ligt
Dat is volgens mij grotendeels een SR20DE, maar dan met variabele kleppentiming (http://en.wikipedia.org/wiki/VVL). Leveren zonder turbo behoorlijk wat PK's. Maar ze worden niet verkocht in Nederland (met uitzondering van de Nissan X-trail GT met SR20VET motor).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:38 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Gisteravond met de Sunny GTI-R meegereden van een maat, die ken je vast ook wel (turbobuisie op nissanclub).
Gaat best hard![]()
Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:40 schreef Matel het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruit
Er is in Nederland geen Nissan met de SR20VE (Variable Valve Lift and timing, de VTEC van Nissan). Er is sinds kort iemand bij de Nissanclub die een SR20VE in zijn Primera heeft liggen, doet 180 in z'n 3quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Idd, zn dogbox was vastgelopen en kon niet meer uit z'n 1 komen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:
[..]
Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!
Nu zit z'n standaard bak er weer onder dus? Zal z'n top ook wel een stuk hoger liggen neem ik aan, hij heeft zo'n 350pk?
[..]
De Sunny had absoluut een pittegere motor. De 2 liter in de P11-144 vind ik eigenlijk te tam, maar meestal ben ik toch een rustige rijder. Je hoeft minder vaak terug te schakelen als je wil inhalen, dat is dan wel weer fijn. De P11-144 weegt 1245 kilo.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:
Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |