Zijn theorie is dat de bank sowieso failliet was gegaan. Maar totdat de run op het spaargeld er kwam, was de bank voldoende solvabel/liquide. Dus imo een self fulfilling prophecy gestart door met zijn oproep te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:21 schreef BasilicumPlant het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat precies zo goed is geweest aan de actie van Lakeman? Hij komt nu dan wel op voor duizenden gedupeerden, maar omdat de bank (mede door hem) is gevallen zijn er ook een groot aantal mensen (met een achtergestelde deposito) die hun spaargeld (soms wel 100.000 euro!) nu kwijt zijn..
Die baalt natuurlijk enorm dat de DSB nog steeds niet failliet is verklaard.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, hoe dan ook heeft Bos niet echt moeite gedaan de bank te redden. Zacht uitgedrukt.
Want? Er had staatssteun heen gemoeten ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:19 schreef Cynix ® het volgende:
Dirk deed misschien geen al te frisse zaken, maar de échte criminelen zitten zoals gewoonlijk weer eens in Den Haag.
Die partij zouden ze totaal niet in geïnteresseerd zijn geweest als 1 van de 5 had gewild. Wordt dus niks.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:12 schreef Roel_Jewel het volgende:DSB.
Het is niet gelukt, aldus Scheringa.
Allerlaatste strohalm is een Amerikaanse partij. Stukken morgenvroeg naar rechtbank.
Idd. En in deze tijd gaat die bank echt niet binnen een dagje of weekje even een bank overnemenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die partij zouden ze totaal niet in geïnteresseerd zijn geweest als 1 van de 5 had gewild. Wordt dus niks.
Nee, Wouter en de andere marionetten hadden de andere banken misschien ook eens op dezelfde manier aan kunnen pakken?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:20 schreef Klopkoek het volgende:
Want? Er had staatssteun heen gemoeten ?
Daarom is het ook een laatste strohalm. Ik neem soms noodgedwongen ook genoegen met een hamburger als ik geen geld voor een biefstuk heb.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:22 schreef Arcee het volgende:
Die partij zouden ze totaal niet in geïnteresseerd zijn geweest als 1 van de 5 had gewild. Wordt dus niks.
Wouter Bos kan het in een weekend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En in deze tijd gaat die bank echt niet binnen een dagje of weekje even een bank overnemen.
Ja maar dit is een hamburger die al 2u bij de MAC ligt en 5 min voor sluit voor de helft van de prijs nog te koop isquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:43 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daarom is het ook een laatste strohalm. Ik neem soms noodgedwongen ook genoegen met een hamburger als ik geen geld voor een biefstuk heb.
Dat kon niet want daar waren ze te groot voor. Wel realistisch blijven he.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, Wouter en de andere marionetten hadden de andere banken misschien ook eens op dezelfde manier aan kunnen pakken?
Hij zegt dat 5 miljard te veel is voor de belasting betaler. En vergeet even hoeveel er weggegeven is aan de grootbanken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, hoe dan ook heeft Bos niet echt moeite gedaan de bank te redden. Zacht uitgedrukt.
Ali baba en de 40 roversquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 02:37 schreef Winner_Taco het volgende:
Bos moet gewoon zijn verantwoording nemen en de die bank opkopen . 2000 mensen nu werkeloos?
Die verzekering zal waarschijnlijk gekocht worden door een andere verzekeringsmaatschappij. Deze valt onder de activa van de DSB.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
Mijn vriendin is met haar auto verzekerd bij DSB, hoe gaat dat dan in zijn werking?
Dan is het binnenkort uit met jou .quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
Mijn vriendin is met haar auto verzekerd bij DSB, hoe gaat dat dan in zijn werking?
Afgezien daarvan is zijn verhaal rondom die 5 miljard wat overdreven. Hij zou garant moeten staan voor 5 mld, voor een groot deel overigens het spaargeld wat bij DSB geparkeerd stond. Zonder die garantie trekt iedereen dat nl weg zodra de bank weer open is; als Bos erachter staat niet meer en kost het de staat dus nauwelijks iets.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hij zegt dat 5 miljard te veel is voor de belasting betaler. En vergeet even hoeveel er weggegeven is aan de grootbanken.
Die werklozen zijn nu net niet de verantwoordelijkheid van Bos, hoe klote het ook is voor die mensen. Bovendien is het een stuk goedkoper om die mensen een paar maanden WW te betalen en ze naar een nieuwe baan te begeleiden dan omwille van deze mensen de bank te laten bestaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 02:37 schreef Winner_Taco het volgende:
Bos moet gewoon zijn verantwoording nemen en de die bank opkopen . 2000 mensen nu werkeloos?
Op het NOS Journaal lieten ze gisteren zien dat de verzekeringstak geen onderdeel is van DSB Bank N.V. Bij een faillissement van de DSB Bank blijft de verzekeringstak dus voorlopig buiten schot. Deze zal echter ongetwijfeld door een concurrent worden overgenomen want blijkbaar zijn al die losse BV's en NV's erg afhankelijk van financiële steun door de bank.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:44 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Op het NOS Journaal lieten ze gisteren zien dat de verzekeringstak geen onderdeel is van DSB Bank N.V. Bij een faillissement van de DSB Bank blijft de verzekeringstak dus voorlopig buiten schot. Deze zal echter ongetwijfeld door een concurrent worden overgenomen want blijkbaar zijn al die losse BV's en NV's erg afhankelijk van financiële steun door de bank.
Niet alleen die mensen. Heel Nederland heeft er nu last van omdat het garantiestelsel aangesproken moeten worden en dat geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:21 schreef BasilicumPlant het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat precies zo goed is geweest aan de actie van Lakeman? Hij komt nu dan wel op voor duizenden gedupeerden, maar omdat de bank (mede door hem) is gevallen zijn er ook een groot aantal mensen (met een achtergestelde deposito) die hun spaargeld (soms wel 100.000 euro!) nu kwijt zijn..
Sowieso zijn het mensen die bewust en voor eigen gewin deel hebben uitgemaakt van die boevenbende. Die hebben allemaal lekker verdiend aan het uitpersen van de minder gehaaide medemens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Die werklozen zijn nu net niet de verantwoordelijkheid van Bos, hoe klote het ook is voor die mensen. Bovendien is het een stuk goedkoper om die mensen een paar maanden WW te betalen en ze naar een nieuwe baan te begeleiden dan omwille van deze mensen de bank te laten bestaan.
Die zal hoogstwaarschijnlijk net als ik een mailtje hebben gekregen van Aon dat de DSB alleen een tussenpersoon is en dat de verzekering is afgesloten bij Aon en niet bij de DSB, verder heeft Aon ook geen banden met de DSB duszolang je de verzkering gewoon blijft betalen dan is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
Van mij mag ie drie jaar brommen. En die kans is een stuk groter.quote:
Welnee. Hij graaide teveel provisie, en dat is immoreel, maar niet verboden. Bovendien zijn de andere banken geen haar beter. Het hele old boys network is één pot nat qua principes. Dirk was een kleintje en die offeren ze nu op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Van mij mag ie drie jaar brommen. En die kans is een stuk groter.
Het is een held voor zijn personeel maar een schurk voor zijn klanten.
Gekke redenering, als iedereen de boel oplicht dan is het niet meer erg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Welnee. Hij graaide teveel provisie, en dat is immoreel, maar niet verboden. Bovendien zijn de andere banken geen haar beter. Het hele old boys network is één pot nat qua principes. Dirk was een kleintje en die offeren ze nu op.
Vertel dat eens in Den Haag. Of denk er nog eens aan als je weer gaat stemmen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
Gekke redenering, als iedereen de boel oplicht dan is het niet meer erg..
Nou ja, grote boog. Hij is eigenlijk uitgekotst door die Nederlanders.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:46 schreef alexis_ het volgende:
Met een grote boog om de Nederlanders heen.
Volgens mij gaat het hier om een ethisch oordeel, dat staat los van dit specifieke geval. Je zegt tegen je kind hoop ik toch ook niet dat oplichting niet erg is als iedereen oplicht?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:46 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Vertel dat eens in Den Haag. Of denk er nog eens aan als je weer gaat stemmen.
quote:De Rechtbank Amsterdam heeft zojuist bepaald dat de noodregeling voor DSB Bank N.V. van kracht blijft. De situatie zoals die sinds afgelopen maandag bij DSB Bank bestaat, blijft derhalve ongewijzigd. De Rechtbank heeft de beslissing aangehouden tot maandagochtend 19 oktober aanstaande, 09:00 uur.
Het reguliere salaris over de maand oktober van alle medewerkers van DSB Bank zal op het gebruikelijke tijdstip van de maand worden betaald.
Ze hebben dus iemand met heeeeel veeeeeel geld nodig, die al die mensen hun geld kunnen geven ;ls ze het gaan opeisen, Bos zal niet bijspringenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:08 schreef PiraatPiet het volgende:
Ook al zouden ze een doorstart krijgen, dan zullen er toch niet veel mensen zijn die hun geld nog op die bank zetten? Is het dan niet gewoon een geval van, uitstel van executie? Wat gaat er dan gebeuren met Bos en die van de Nederlandsche Bank.
Scheringa is allang een nare man (blijkbaar niet voor zijn personeel, zolang ze in het pulletje vallen), ik denk als het niet lukt dat er veel verhalen naar buiten komen van bedrijven en tijdschriften, doordat hij er niet meer met zijn geld op zit en dat hij tot aan zijn schoenen afgezaagd wordt.
quote:
kan me niet voorstellen dat het lukt..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:06 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wie die Amerikaanse partij dan wel niet is... ik denk dat het een laatste stuiptrekking uit het brein van Scheringa blijkt te zijn... dat overdreven positivisme wordt steeds irritanter... ik kan me voorstellen dat je vecht als een leeuw voor je eigen hachje... maar enige vorm van realiteitszin is hem vreemd geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |