@ MI-etje: ze wilden die 2 cm eraf hebben zodat ze niet te lang zouden worden. wij vonden het raar..maar ze drongen erg aan, dus hebben we dat maar gedaan (weten er ook niet zoveel vanaf...) ze sluiten wel goed. achter perfect en voor zelfs iets te breed...
@Swampie1: rekenen ze dat met de zoom niet automatisch uit bij dat programma?? snap niet helemaal wat je bedoeld, maat wat ik nog raar vind is dat de gordijnen opgemeten 2.46 zijn en de afstand bovenkant rail bovenkant plint ook 2.46, dat zou toch ok moeten zijn (sorry dat ik het niet snap..)
ik zit er idd aan te denken de zoom te laten verlengen, maar ook nog even navragen bij HEMA, maar wil alvast iets meer erover weten
@ oblivion & BBQ-kip: ik snap het van de haakjes

die heb ik namelijk nog versteld, omdat je anders te veel van de rail zag. de gordijnen komen bijna tegen het plafond en er zit geen koof voor ofzo. als ik haken op de bovenste stand doe dan zie je de hele rail zitten als de gordijnen dicht zijn en dat vind ik niet mooi. de haken zitten idd niet op 2.46. maar lager. maar ik heb gemeten van bovenkant rail en niet vanaf de plek waar de ogen zitten aan de rail. die afstand is kleiner.