abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73705071
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Voor wat betreft de schuld van de adviseur: enkel als ze niet melden dat de klant dubbel verzekerd is. Wanneer dat gemeld wordt en de klant gaat alsnog akkoord, is dat zijn probleem natuurlijk.
We mogen er toch wel vanuit gaan dat iemand weet waar hij/zij al dan niet voor verzekerd is ? Hoe moet een adviseur dat weten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73705073
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zijn salarisje koesteren wat ie van Dirk heeft gekregen ? Mensen zijn bereid heel wat door de vingers te zien zolang er maar een leuk salaris tegenover staat.

Dirk liep wat dat betreft met Frank de Grave tegen de verkeerde aan.
Op deze manier wordt zijn positie bij ABN wel lastig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:45:45 #153
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73705096
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Palmboom313 het volgende:
Na dit nieuwsbericht: Scheringa ontsloeg Frank de Grave. Wat heeft Zalm dan al die tijd gedaan bij DSB?
Wat hij al die tijd gedaan heeft? :
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73705142
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

We mogen er toch wel vanuit gaan dat iemand weet waar hij/zij al dan niet voor verzekerd is ? Hoe moet een adviseur dat weten ?
Het lijkt mij dat, wanneer je je hypo oversluit, je alle financiële stukken overlegd aan de adviseur. In die stukken staat waar je voor verzekerd bent. De adviseur heeft op zo'n moment een meldplicht.

Net op BNR een dude van Aegon: provisies van 80+% zijn excessen in een kleine hoek van de markt.
pi_73705229
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat, wanneer je je hypo oversluit, je alle financiële stukken overlegd aan de adviseur.
Mja, dat gebeurt dus niet. Meestal is een salarisindicatie plus nog wat andere dingen waar ik niet 1,2,3 op kom het enige wat nodig is. Een goede adviseur zou idd alles vragen.
quote:
In die stukken staat waar je voor verzekerd bent. De adviseur heeft op zo'n moment een meldplicht.
Als de klant ze aanlevert wel.
quote:
Net op BNR een dude van Aegon: provisies van 80+% zijn excessen in een kleine hoek van de markt.
Ja dat zou ik ook zeggen
pi_73705272
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Met de koopsompolissen was an sich niets mis. Het feit dat ze 1) bij de hypotheek werden opgeteld en 2) aan mensen werden verkocht die die zaken al verzekerd hadden, was niet ok.
Dat doen andere banken en adviseurs ook regelmatig. DSB is aangepakt omdat ze vaak tokkies als klanten hadden (die niet zo snel nee riepen) en ze de acceptatienormen wel erg ruim hadden staan, waardoor veel DSB-klanten een te hoge financiering hadden. Overigens zijn er hypotheekverstrekkers te vinden waarbij DSB in vergelijking uitermate braaf was.

Ik heb al eerder in een ander topic geroepen (en aangetoond) dat andere banken ook te veel verstrekt hebben. Dat werd toen plotseling omschreven als 'falend risicomanagement', want die andere banken zouden mensen niet moedwillig de vernieling in helpen. Dat is natuurlijk pure bullshit. Iedere bank heeft, laten we zeggen, forse DSB-lijken in de kast liggen. De theorie dat DNB bang was dat de rest ook zou moeten gaan lappen klinkt dan ook niet direct onplausubel.

Bovenstaande verhaal wil overigens niet zeggen dat ik van mening ben dat Scheringa met zijn bank een lieverdje was. Ik begin ook steeds meer te vermoeden dat DSB nog een paar lijken in de kast heeft waar verder niemand wat van weet. Ook daar zijn ze niet uniek in, maar toch.
pi_73705576
DSB debat 2e kamer begint nu. Live te volgen op RTLZ.nl en politiek24.nl
pi_73705749
Ministerie onderzoekt DSB-gelden overheden
quote:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken is bezig met een bliksemonderzoek naar de eventuele DSB-tegoeden van gemeentes en provincies. Het Interprovinciaal Overleg (IPO) heeft donderdag een bericht daarover in het blad Binnenlands Bestuur bevestigd.

De bedoeling is dat de resultaten van het onderzoek nog deze week naar buiten worden gebracht. Het IPO durft geen uitspraken te doen over mogelijke DSB-tegoeden van provincies.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) noemt het echter ,,niet aannemelijk'' dat Nederlandse gemeenten hun geld bij DSB zouden hebben weggezet. ,,Maar zeker weten doen we het niet'', aldus een zegsvrouw. Gemeenten hebben hun risicobeheer na de problemen met Icesave flink aangescherpt.

In de Wet Financiering Decentrale Overheden (Fido) staat dat overheden alleen geld mogen stallen bij banken met een AAA- of AA-rating. Bij banken met een zogenoemde A-rating mag dit maximaal drie maanden. Maar DSB Bank had helemaal geen rating, volgens een zegsvrouw van VNG. ,,Het is echter altijd mogelijk dat een gemeente door rood licht is gegaan.''
Wow, zal toch niet waar zijn... Nog meer geld van overheden verdwenen in het zwarte gat van de bancaire sector...

Ennuh... een bank zonder kredietrating??? Geeft al aan hoe onbetrouwbaar die toko was.
pi_73705796
quote:
IB-groep zoekt DSB-studenten

De IB-groep is naarstig op zoek naar studenten met een rekening bij de DSB Bank. Zij moeten zich vandaag vóór 12.00 uur melden, om verzekerd te zijn van hun studiefinanciering over de maand oktober.

De IB-groep wil een ander rekeningnummer van de studenten, zodat het geld daarop kan worden gestort. Volgens een woordvoerder zijn er tot nu toe zeker 25 studenten met een DSB-rekening, maar men verwacht dat het er meer zijn.
pi_73705809
http://twitter.com/youpvanthek
quote:
DSB clublied: Maar liever dat nog dan het bord voor mijn kop van een Lakeman want daar word je alleen maar slechter van
pi_73705822
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:18 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]
Dat is toch te zien aan het rekeningnummer Of is dat tegenwoordig niet meer (reeksen per bank)?
pi_73705862
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is toch te zien aan het rekeningnummer Of is dat tegenwoordig niet meer (reeksen per bank)?
geen idee. Maar ze zouden sowieso hun nieuwe nummer door moeten geven.
pi_73705937
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/youpvanthek
[..]

zwak grapje, Youp kan veel beter.
pi_73705999
Youp gaat Freek achterna
Karper diem, vis van de dag
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:48:57 #165
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73706675
Grappig dat een aantal politici in het debat het nu al hebben over het failliet van DSB. Die VVDer zei "de eerste Europese consumentenbank die daadwerkelijk is omgevallen" en nu zegt iemand (PVV) "we spreken over het failliet van DSB". Terwijl voor zover ik weet de rechter nog uitspraak moet doen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:49:52 #166
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73706698
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

nope niet meer sinds banknummerportabiliteit
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73706801
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Owja, ff vergeten .
pi_73706855
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:48 schreef Zero2Nine het volgende:
Grappig dat een aantal politici in het debat het nu al hebben over het failliet van DSB. Die VVDer zei "de eerste Europese consumentenbank die daadwerkelijk is omgevallen" en nu zegt iemand (PVV) "we spreken over het failliet van DSB". Terwijl voor zover ik weet de rechter nog uitspraak moet doen.
Het probleem wat je anders krijgt, is dat ze moeten debatteren over een zaak die live besloten wordt. Als ze met z'n allen een status afspreken (bijv. failliet), debatteert dat makkelijker.

Denk ik
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:02:07 #169
497 Maja
Ja denk!?!
pi_73706979
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Dat is niet meer: http://www.ibannl.org/bankrekeningnummers.php
pi_73707205
Toch grappig: kamerdebat is nu geschorst (Bos mag antwoorden formuleren). Ergens zit ik enorm te hopen dat in de tussentijd de rechtbank even roet in het eten gooit door DSB gewoon niet failliet te verklaren.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:10:34 #171
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73707236
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef justanick het volgende:
Toch grappig: kamerdebat is nu geschorst (Bos mag antwoorden formuleren). Ergens zit ik enorm te hopen dat in de tussentijd de rechtbank even roet in het eten gooit door DSB gewoon niet failliet te verklaren.
Ik ook! Lijkt me prachtig!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:12:18 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73707280
quote:
Dirk Scheringa dreigt alles kwijt te raken

Een faillissement van de bank kan al snel leiden tot de ondergang van Beheer, zeggen ingewijden. Dat is het vehikel van Dirk Scheringa waar niet alleen de bank, maar ook de verzekeringsbedrijven en de structureel verlieslatende overige activiteiten onder vallen, zoals het museum en voetbalclub AZ.

Eerder al heeft de accountant van Ernst & Young laten weten veel bedenkingen te hebben bij de continuïteit van DSB Beheer. Hij wil pas zijn goedkeurende verklaring geven als blijkt dat Beheer zelfstandig kan blijven draaien, zonder de dividendstroom van de bank. Theoretisch zouden de verliesgevende activiteiten - in feite de liefhebberijen van Scheringa - gefinancierd kunnen worden uit de winststroom van de verzekeringsbedrijven die buiten het faillissement blijven, maar het is lang niet zeker of dat volstaat.

Boedel verkopen

In dat geval zal ook DSB Beheer op korte termijn het faillissement aanvragen, zo stellen ingewijden.

Voor Scheringa blijft er dan weinig over. De boedel van Beheer moet dan worden verkocht om de bankschulden af te lossen. De precieze omvang is niet bekend omdat er nog altijd geen jaarverslag over 2008 is gedeponeerd. Eind 2007 stond er meer dan euro 200 mln open, maar een deel daarvan is inmiddels afgelost omdat Beheer het beleid had om enkele schulden versneld af te lossen. Van de schulden is overigens euro 75 mln een schuld van Beheer aan DSB Bank.

In onderpand

Scheringa heeft grote delen van zijn activa in onderpand moeten geven voor de kredieten, die onder meer uitstaan bij Fortis en KBC. Zo rust een hypotheekrecht op het hoofdkantoor van DSB Bank aan de Dick Ketlaan in Wognum, op tal van andere onroerende goederen zoals het stadion en op een zakenvliegtuigje dat Scheringa enkele jaren geleden kocht.

Het is de vraag hoeveel de bezittingen van Beheer waard zijn bij een liquidatie, waarbij alles tegen dumpprijzen de deur uitgaat. De waarde van de schilderijen in het Scheringa Museum voor Realisme zou tussen de euro 50 mln en euro 100 mln liggen; de liquidatiewaarde is onbekend. De spelers van AZ zouden in theorie ook meer dan euro 100 mln waard zijn, maar ook hier is het gissen naar de waarde bij een boedelverkoop. De verzekeraars, die naar verluidt goed gekapitaliseerd zijn, worden geschat op een gezamenlijke waarde van euro 50 mln, in normale omstandigheden.

Aan de grond

Afhankelijk van de verkoopwaarde van deze eigendommen kan Scheringa financieel aan de grond raken bij een faillissement van DSB Beheer. Hem resten dan hooguit zijn woonhuizen en enkele andere kleinere bezittingen.

Het is niet onwaarschijnlijk dat Scheringa, die bekend staat om zijn volhardendheid zelfs als het om details gaat, zal proberen de schade te verhalen op personen en instellingen die in zijn visie de ondergang naderbij hebben gebracht. Daarbij kan het gaan om toezichthouder DNB en om Pieter Lakeman, die opriep tot een run op de bank.

Rechtbank

Voor een claim tegen DNB kan Scheringa zich beroepen op de eerste, saillante uitspraak van de rechtbank van Amsterdam, afgelopen zondagavond. Die oordeelde tot ieders verrassing dat er geen reden was voor een zogeheten noodregeling bij DSB Bank. DNB kon de noodzaak daarvan toen niet aantonen. Pas toen de volgende ochtend, na uitgelekte berichten in de ochtendbladen, de uitstroom van spaargeld versterkt doorging, viel het doek alsnog.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73707811
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Dan begrijpt ie z'n (ex-)klanten misschien wat beter
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:29:41 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73707863
Ach, zo'n iemand is in no time weer op de been hoor.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73707888
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef justanick het volgende:
En dan volgende week alsnog failliet ? Laten we wel wezen, DSB is ten dode opgeschreven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')