abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73701324
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

lol?

Ik snap niet zo zeer waarom elke keer Bos wordt aangevallen en de DSB was sowieso wel naar de klote gegaan door de claim, ze hadden niet eens genoeg liquiditeiten om de deal van afgelopen vrijdag tot een goed eind te brengen
Het feit dat ze niet genoeg geld hadden bij de DSB kwam o.a. (dat weet ik sinds Nova) omdat DNB nog even 800 miljoen terug trok op het laatste moment. Naast die 600 miljoen van de spaarders.
En dit in eerste aanleg, dus voor de eerste rechtzaak!
En die rechtzaak is gewonnen door de DSB. Dus kennelijk was die bank sterker dan we/ze dachten.

Heel vaag allemaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73701372
Natuurlijk stinkt het hele zaakje, maar wat hadden we anders mogen verwachten van deze lieden (DSB, DNB, overheid etc.)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73701487
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Het feit dat ze niet genoeg geld hadden bij de DSB kwam o.a. (dat weet ik sinds Nova) omdat DNB nog even 800 miljoen terug trok op het laatste moment. Naast die 600 miljoen van de spaarders.
En dit in eerste aanleg, dus voor de eerste rechtzaak!
En die rechtzaak is gewonnen door de DSB. Dus kennelijk was die bank sterker dan we/ze dachten.

Heel vaag allemaal.
Sorry maar dat kan niet kloppen omdat DNB en alle Nederlanders schade oplopen als DSB omvalt, NOVA doet net alsof DNB er van profiteren en DSB expres omgooit.

Dat DNB meerdere keren faalt, is een feit maar we kunnen ook overdrijven. Net zoals met onze vingertjes naar Bos wijzen (en dat zeg ik als iemand die alles behalve een Bos fan is). Als we dan toch politiek vingertjes willen wijzen, dan moet dat naar de VVD en zal Bos wel schade oplopen vanwege Zalm en Zalm bij ABN Amro
pi_73701781
Er werd ergens geopperd dat DNB niet wilde dat de overeenkomst tussen DSB en Hendrickx getekend zou worden omdat dit een ongewenste weerslag zou hebben voor de markt. Is dit niet erg dubieus? Een DNB die eerst als toezichthouder faalt ten tijde van de koopsompolissenperiode maar ook nog eens een schikking van de partijenbetrokken blokkeert? En dan ook nog eens 800 miljoen uit DSB trekken?

Al met al zeer vreemd en het begint er op te lijken dat DNB wil dat DSB valt om een precendentwerking te voorkomen waarin meer banken gaan schikken, daardoor zou er grote onrust in de markt ontstaan. Het nieuwe rapport van de AFM laat zien dat meer instellingen woekerprovisies bedongen. Bovendien zou het zeer negatief op de DNB afstralen als bleek dat er gewoon wildwest gebankierd werd in Nederland en de DNB dat allemaal op haar beloop liet.

Ik heb geen symphatie voor Scheringa maar als hij stelt dat hij geslachtofferd wordt, dan kan ik me daar wat bij voorstellen.
pi_73701917
Dit begint interessant te worden.
(tvp)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73701966
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:42 schreef Prutzenberg het volgende:
Dit begint interessant te worden.
(tvp)
Jaha. En ik ben benieuwd naar de uitspraak morgen. En het feit dat iedere uitspraak openbaar is..dus dat we de uitspraak ook echt kunnen nalezen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73702110
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:35 schreef Dutchguy het volgende:

Al met al zeer vreemd en het begint er op te lijken dat DNB wil dat DSB valt om een precendentwerking te voorkomen waarin meer banken gaan schikken, daardoor zou er grote onrust in de markt ontstaan. Het nieuwe rapport van de AFM laat zien dat meer instellingen woekerprovisies bedongen.
Dus eehhhh, DNB zou willen voorkomen dat die andere 2 ondernemingen ooit gaan schikken of gestraft worden?

Mooi om te zien dat we ons allemaal op DNB en AFM richten en niet tot de duivel, begrijp me niet verkeerd, DNB en AFM moet onderhand echt gruiwelijk hard aangepakt worden, de falers maar we gaan voorbij aan DSB
pi_73702458
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus eehhhh, DNB zou willen voorkomen dat die andere 2 ondernemingen ooit gaan schikken of gestraft worden?

Mooi om te zien dat we ons allemaal op DNB en AFM richten en niet tot de duivel, begrijp me niet verkeerd, DNB en AFM moet onderhand echt gruiwelijk hard aangepakt worden, de falers maar we gaan voorbij aan DSB
Ik denk dat de afgelopen tijd juist maar weinigen hier voorbij gegaan zijn aan het falen van de DSB, daarom schreef ik ook dat ik geen symphatie voor Scheringa heb. DSB was lange tijd een gribusbende.

Alleen blijkt nou uit het rapport van de AFM dat meer financiele bedrijven woekerrentes hanteerden op koopsompolissen, het breidt zich dus uit als een olievlek en ook naar het vreemde gedrag naar de DNB inzake DSB moet gekeken worden. Dat is het tenminste wat zich af lijkt te tekenen.
pi_73702536
Is Dirk genaaid?
(ongeacht of ie het verdient)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73702604
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:26 schreef capricia het volgende:
Is Dirk genaaid?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom DNB 800 miljoen onttrekt aan DSB wetende dat er een kapitaalvlucht gaande is bij een non-systeem bank die daarom niet op steun van Bos hoeft te rekenen.

Riekt in ieder geval richting genaaid zijn. Maar hopelijk binnenkort meer info, het blijft natuurlijk allemaal speculatie.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:01:13 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73702892
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:26 schreef capricia het volgende:
Is Dirk genaaid?
Er is als ik zo naar NOVA kijk weer een vuil spelletje gespeeld. Het lijkt er sterk op dat men vanwege de uitstraling naar andere banken met betrekking tot de hypotheken en de dreigende overeenkomst daarover de bank expres heeft laten vallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73702898
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er is als ik zo naar NOVA kijk weer een vuil spelletje gespeeld.
Ja, ik heb ook gezien.
Geloof je het?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:03:26 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73702903
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook gezien.
Geloof je het?
Ik geloof het wel ja.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73702912
Toch spannend, al een aantal dagen zijn er berichten over lekken, onttrekkingen en andere speculaties rond DNB en het optreden van Bos. En ook nu blijkt het voor de rechter geen hamerstuk, anders zou de beslissing niet uitgesteld zijn zodat men een nacht door kon trekken. Het zou echt breaking nieuws zijn als de rechter het faillissement niet toewijst.

Het past overigens in het grote stappen snel thuis gedrag van Bos dat je ook terug ziet bij Fortis, zo zou de Nederlandse staat daarin de overeenkomst mbt. de eerste reddingsactie niet zijn nagekomen. Ook het gedrag van Wellink begint wat mij betreft te rammelen, DNB komt zo stuntelig over, zouden ze nooit een rampenscenario oefenen bij DNB ofzo? Ik weet overigens niet in hoeverre zij met juridisch beperkt gereedschap werken, dat kan een verzachtende omstandigheid zijn.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:07:40 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73702926
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch spannend, al een aantal dagen zijn er berichten over lekken, onttrekkingen en andere speculaties rond DNB en het optreden van Bos. En ook nu blijkt het voor de rechter geen hamerstuk, anders zou de beslissing niet uitgesteld zijn zodat men een nacht door kon trekken. Het zou echt breaking nieuws zijn als de rechter het faillissement niet toewijst. Het past overigens in het grote stappen snel thuis gedrag van Bos dat je ook terug ziet bij Fortis, zo zou de Nederlandse staat daarin de overeenkomst mbt. de eerste reddingsactie niet zijn nagekomen.
Ik ben ook benieuwd naar de uitspraak. En dat de rechter het spel doorziet.
pi_73702931
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch spannend, al een aantal dagen zijn er berichten over lekken, onttrekkingen en andere speculaties rond DNB en het optreden van Bos. En ook nu blijkt het voor de rechter geen hamerstuk, anders zou de beslissing niet uitgesteld zijn zodat men een nacht door kon trekken. Het zou echt breaking nieuws zijn als de rechter het faillissement niet toewijst.

Het past overigens in het grote stappen snel thuis gedrag van Bos dat je ook terug ziet bij Fortis, zo zou de Nederlandse staat daarin de overeenkomst mbt. de eerste reddingsactie niet zijn nagekomen. Ook het gedrag van Wellink begint wat mij betreft te rammelen, DNB komt zo stuntelig over, zouden ze nooit een rampenscenario oefenen bij DNB ofzo?
Ik hoop er stiekem tegen beter weten op...
Lijkt me revolutionair als de DSB aan het langste eind trekt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73702940
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:08 schreef capricia het volgende:
Och, de flater zondag/maandagnacht van DNB zijn we nog niet vergeten, DNB dacht duidelijk dat de rechter in eerste instantie het onder curatele stellen direct goed zou keuren. Wéér zondag/maandagnacht trouwens, als op dat moment op het Korte Voorhout en aan het Frederiksplein de lampen branden, dan is het mis.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:15:55 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73702961
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me revolutionair als de DSB aan het langste eind trekt.
Aangezien de andere banken ook met besmette hypotheken zitten ben ik bang dat die grotere belangen aan het langste eind gaan trekken. Het blijft bijvoorbeeld raar dat je niks hoort over de zorgplicht.

De banken zijn oppermachtig en de politiek is daaraan ondergeschikt gemaakt. De banken vragen en wij betalen. De ongebreidelde steun van de groot banken geeft richting die banken aan dat ze alles kunnen maken want wij de belastingbetaler betalen het wel. Er is in Nederland niemand die gestraft is voor de krediet crisis.

En dat heeft natuurlijk niks met de huidige problemen met de DSB te maken. Maar zou het om bijvoorbeeld de ABNAMRO gaan dan was de portemonnee van de belastingbetaler weer opengegaan voor miljarden steun.
pi_73702974
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:15 schreef Megumi het volgende:De banken zijn oppermachtig en de politiek is daaraan ondergeschikt gemaakt. De banken vragen en wij betalen. De ongebreidelde steun van de groot banken geeft richting die banken aan dat ze alles kunnen maken want wij de belastingbetaler betalen het wel.
Ik acht de rechter in Nederland echt wel onafhankelijk. Mocht er politieke druk ontstaan rondom het vonnis dan gaat daar naar Belgisch voorbeeld binnen een paar dagen over gelekt worden, dan kan de vice-premier een ander stekje gaan zoeken.
pi_73702997
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik acht de rechter in Nederland echt wel onafhankelijk. Mocht er politieke druk ontstaan rondom het vonnis dan gaat daar naar Belgisch voorbeeld binnen een paar dagen over gelekt worden, dan kan de vice-premier een ander stekje gaan zoeken.
Ik acht de rechter ook onafhankelijk. Anders was de uitspraak er na een uurtje wel al geweest. Bovendien zijn rechters voor hun leven benoemd (zitten natuurlijk ook nadelen aan...) en zijn daarom politiek niet snel beinvloedbaar. Gelukkig maar.
Maar zoals Dirk S zijn situatie inschat, namelijk 50/50, dat geloof ik ook weer niet. Ik denk dat de rechter de DSB wel degelijk failliet zal verklaren. Maar wel na een goede afweging van feiten en cijfers.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:43:29 #121
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73703065
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen twijfel aan de rechter. Wel aan Wouter Bos en meer van dat soort types.
pi_73703554
quote:
De Grave schrok zich een ongeluk

AMSTERDAM - Oud-minister Frank de Grave, die medio mei vertrok als financiële topman van de DSB Bank, blijkt in werkelijkheid door eigenaar Dirk Scheringa te zijn ontslagen.

Indertijd werd meegedeeld dat het ontslag een gevolg was van een 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'. In goed Nederlands: ze konden elkaar niet luchten of zien. Een reconstructie van deze krant leert dat De Grave, gepokt en gemazeld in de financiële wereld, zich een ongeluk schrok toen hij als topbestuurder de boekhouding van DSB zag en constateerde dat tientallen miljoenen euro's van de bank werden overgeheveld naar de hobby's van Scheringa, zoals het subsidiëren van sport en kunst. De Grave stelde lastige vragen in de raad van bestuur en dat leidde tot grote zenuwachtigheid bij de top van DSB.

Nadat De Grave volledige inzage wilde in de kasstromen van DSB en de liefhebberijen van 'godfather' Scheringa was voor laatstgenoemde de maat vol. Gewend omringd te zijn door jaknikkers, zegde hij De Grave de wacht aan. In het persbericht werd toen gesproken van het cryptische 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'.

Na zijn vertrek heeft De Grave uitgebreid gesproken met De Nederlandsche Bank (DNB) en de geldinstelling verteld welke onvolkomenheden hij in het hoofdkwartier in Wognum aantrof. De rol van De Grave als 'klokkenluider' heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontmanteling van de bank. In deze affaire blijft de rol van De Graves opvolger Robin Linschoten bij DSB opmerkelijk. Linschoten is een huisvriend van De Grave en wist als lid van de raad van commissarissen van de wantoestanden van de bank. Naar nu blijkt, heeft De Nederlandsche Bank juist gestimuleerd dat Linschoten de baan bij DSB accepteerde zodat hij misschien kon redden wat er nog te redden viel. De reden dat De Grave nu en een aantal maanden geleden nooit iets over zijn vertrek wilde zeggen, ligt voor de hand. Als hij in mei had gezegd wat er bij deze bank allemaal aan de hand was, hadden de klanten van DSB in 24 uur tijd al hun spaartegoeden van de bank gehaald. Dit had geleid tot een financiële catastrofe. Een rampspoed die maanden later door Lakeman wel in gang werd gezet.

telegraaf
quote:
AZ bankiert bij Rabobank

ALKMAAR - Terwijl duidelijk wordt dat ook diverse mensen uit de sportwereld geld hebben staan op een DSB-rekening, geldt dat niet voor AZ. De landskampioen bankiert bij de Rabobank en ontspringt daarmee automatisch financiële tegenvallers.

"Wij hebben daar al lange tijd onze rekening. Ten tweede is het zo, dat we het vanuit belangenverstrengeling niet bij de DSB-bank mochten onderbrengen", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands, die toegeeft dat er anders behoorlijke schade had kunnen ontstaan. "Want er staan regelmatig hoge bedragen op. Denk maar eens aan het geld dat wij van de UEFA ontvangen. Omdat wij gelieerd zijn aan DSB, worden wij als club strenger gecontroleerd dan andere verenigingen. Wij hebben regelmatig DNB over de vloer." Bij de spelers ontstond enige onrust, omdat ze de premie voor de landstitel nog niet hebben ontvangen. "Er is niets aan de hand", zegt Gerbrands. "Het was afgesproken dat de premie uit de UEFA-gelden zou worden betaald. Deze worden nu via de KNVB uitgekeerd en zodra wij het binnen hebben, krijgen de spelers waar ze recht op hebben."

Het startgeld van de Champions League, dat dus nog moet worden overgemaakt, bedraagt 3,8 miljoen euro. Voor elke van de zes poulewedstrijden wordt 550.000 euro uitbetaald. Daarin kunnen ook nog premies worden opgestreken van 800.000 euro voor een zege en de helft bij een remise.

telegraaf

[ Bericht 96% gewijzigd door venomsnake op 15-10-2009 07:44:58 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73704042
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 07:35 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

[..]

Die beerput gaat nu wel helemaal open
pi_73704110
Het word echt 1 grote soap. Prachtig
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73704131
http://www.nos.nl/nosjour(...)41009_afm_brief.html

Waarom nu die ophef over de hoogte van de provisies? Verkochten die andere banken net zulke kutproducten als DSB en op dezelfde schaal? Dat idee heb ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')