Ik heb die uitzending echt met stijgende verbazing bekeken. Als dit verhaal klopt, hebben Wellink en Bos de bank zeer bewust opgeblazen. Want als die 800 miljoen was blijven staan was er niets aan de hand geweest. Ook het lek richting de Volkskrant begint steeds verdachter te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:57 schreef capricia het volgende:
Tot afgelopen zondag is er niet alleen 600 miljoen weggehaald door spaarders, maar ook nog eens 800 miljoen door DNB!
Aldus Nova.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:52 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending echt met stijgende verbazing bekeken. Als dit verhaal klopt, hebben Wellink en Bos de bank zeer bewust opgeblazen. Want als die 800 miljoen was blijven staan was er niets aan de hand geweest. Ook het lek richting de Volkskrant begint steeds verdachter te worden.
Nou, eigenlijk was het verhaal voornamelijk negatief voor DNB.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
![]()
en dan Bos maar roepen dat de onderste steen boven moet komen
![]()
Dat wordt een boemerang dus die zijn gelijke niet kent![]()
Bos,Wellink etc vul maar aan nog een stuk of 20 minstens
Ze dachten die Dirk Scheringa even vlot de nek om te draaien, maar hij gaat strijdend ten onder. Lakeman zong vandaag in Netwerk beduidend een toontje lager. Bos en Wellink worden nu op de korrel genomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:52 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending echt met stijgende verbazing bekeken. Als dit verhaal klopt, hebben Wellink en Bos de bank zeer bewust opgeblazen. Want als die 800 miljoen was blijven staan was er niets aan de hand geweest. Ook het lek richting de Volkskrant begint steeds verdachter te worden.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze dachten die Dirk Scheringa even vlot de nek om te draaien, maar hij gaat strijdend ten onder. Lakeman zong vandaag in Netwerk beduidend een toontje lager. Bos en Wellink worden nu op de korrel genomen.
Hoe fout de DSB ook is en is geweest in het verleden, ook de overheid moet volgens de regels werken.
Laat nu ook maar duidelijk worden welke rol papa en zoon in de val van DSB hebben gespeeld.
Het zou wat zijn dat DSB overeind blijft en Lakeman en Bos C.s. onderuit gaan. Gewoon omdat het kan.
DSB blijft niet overeind. Zou idioot zijn als iedereen nu weer braaf z'n centjes op een DSB-rekening gaat stortenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze dachten die Dirk Scheringa even vlot de nek om te draaien, maar hij gaat strijdend ten onder. Lakeman zong vandaag in Netwerk beduidend een toontje lager. Bos en Wellink worden nu op de korrel genomen.
Hoe fout de DSB ook is en is geweest in het verleden, ook de overheid moet volgens de regels werken.
Laat nu ook maar duidelijk worden welke rol papa en zoon in de val van DSB hebben gespeeld.
Het zou wat zijn dat DSB overeind blijft en Lakeman en Bos C.s. onderuit gaan. Gewoon omdat het kan.
DNB heeft eerder liggen slapen of niet gehandeld terwijl het dat wel had moeten doen. Laat de rechterlijke macht haar werk doen en morgen mag jij verder met feestvieren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Als het DNB om eerlijkheid zou gaan, dan was die rechtszitting vanavond wel openbaar geweest.
Maar nee, wij mogen niets horen, wij moeten dom gehouden worden.![]()
Lakeman is een bliksemafleider.
Een kapitaalinjectie van 100 tot 200 miljoen zou de zaak weer uit het drijfzand kunnen krijgen (aldus Scheringa).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
DSB blijft niet overeind. Zou idioot zijn als iedereen nu weer braaf z'n centjes op een DSB-rekening gaat storten
lol?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Als het DNB om eerlijkheid zou gaan, dan was die rechtszitting vanavond wel openbaar geweest.
Maar nee, wij mogen niets horen, wij moeten dom gehouden worden.![]()
Lakeman is een bliksemafleider.
Het feit dat ze niet genoeg geld hadden bij de DSB kwam o.a. (dat weet ik sinds Nova) omdat DNB nog even 800 miljoen terug trok op het laatste moment. Naast die 600 miljoen van de spaarders.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
lol?
Ik snap niet zo zeer waarom elke keer Bos wordt aangevallen en de DSB was sowieso wel naar de klote gegaan door de claim, ze hadden niet eens genoeg liquiditeiten om de deal van afgelopen vrijdag tot een goed eind te brengen
Sorry maar dat kan niet kloppen omdat DNB en alle Nederlanders schade oplopen als DSB omvalt, NOVA doet net alsof DNB er van profiteren en DSB expres omgooit.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het feit dat ze niet genoeg geld hadden bij de DSB kwam o.a. (dat weet ik sinds Nova) omdat DNB nog even 800 miljoen terug trok op het laatste moment. Naast die 600 miljoen van de spaarders.
En dit in eerste aanleg, dus voor de eerste rechtzaak!
En die rechtzaak is gewonnen door de DSB. Dus kennelijk was die bank sterker dan we/ze dachten.
Heel vaag allemaal.
Jaha. En ik ben benieuwd naar de uitspraak morgen. En het feit dat iedere uitspraak openbaar is..dus dat we de uitspraak ook echt kunnen nalezen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:42 schreef Prutzenberg het volgende:
Dit begint interessant te worden.![]()
(tvp)
Dus eehhhh, DNB zou willen voorkomen dat die andere 2 ondernemingen ooit gaan schikken of gestraft worden?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:35 schreef Dutchguy het volgende:
Al met al zeer vreemd en het begint er op te lijken dat DNB wil dat DSB valt om een precendentwerking te voorkomen waarin meer banken gaan schikken, daardoor zou er grote onrust in de markt ontstaan. Het nieuwe rapport van de AFM laat zien dat meer instellingen woekerprovisies bedongen.
Ik denk dat de afgelopen tijd juist maar weinigen hier voorbij gegaan zijn aan het falen van de DSB, daarom schreef ik ook dat ik geen symphatie voor Scheringa heb. DSB was lange tijd een gribusbende.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus eehhhh, DNB zou willen voorkomen dat die andere 2 ondernemingen ooit gaan schikken of gestraft worden?![]()
Mooi om te zien dat we ons allemaal op DNB en AFM richten en niet tot de duivel, begrijp me niet verkeerd, DNB en AFM moet onderhand echt gruiwelijk hard aangepakt worden, de falers maar we gaan voorbij aan DSB
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom DNB 800 miljoen onttrekt aan DSB wetende dat er een kapitaalvlucht gaande is bij een non-systeem bank die daarom niet op steun van Bos hoeft te rekenen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:26 schreef capricia het volgende:
Is Dirk genaaid?
(ongeacht of ie het verdient)
Er is als ik zo naar NOVA kijk weer een vuil spelletje gespeeld. Het lijkt er sterk op dat men vanwege de uitstraling naar andere banken met betrekking tot de hypotheken en de dreigende overeenkomst daarover de bank expres heeft laten vallen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:26 schreef capricia het volgende:
Is Dirk genaaid?
(ongeacht of ie het verdient)
Ja, ik heb ook gezien.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er is als ik zo naar NOVA kijk weer een vuil spelletje gespeeld.
Ik geloof het wel ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook gezien.
Geloof je het?
Ik ben ook benieuwd naar de uitspraak. En dat de rechter het spel doorziet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch spannend, al een aantal dagen zijn er berichten over lekken, onttrekkingen en andere speculaties rond DNB en het optreden van Bos. En ook nu blijkt het voor de rechter geen hamerstuk, anders zou de beslissing niet uitgesteld zijn zodat men een nacht door kon trekken. Het zou echt breaking nieuws zijn als de rechter het faillissement niet toewijst. Het past overigens in het grote stappen snel thuis gedrag van Bos dat je ook terug ziet bij Fortis, zo zou de Nederlandse staat daarin de overeenkomst mbt. de eerste reddingsactie niet zijn nagekomen.
Ik hoop er stiekem tegen beter weten op...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch spannend, al een aantal dagen zijn er berichten over lekken, onttrekkingen en andere speculaties rond DNB en het optreden van Bos. En ook nu blijkt het voor de rechter geen hamerstuk, anders zou de beslissing niet uitgesteld zijn zodat men een nacht door kon trekken. Het zou echt breaking nieuws zijn als de rechter het faillissement niet toewijst.
Het past overigens in het grote stappen snel thuis gedrag van Bos dat je ook terug ziet bij Fortis, zo zou de Nederlandse staat daarin de overeenkomst mbt. de eerste reddingsactie niet zijn nagekomen. Ook het gedrag van Wellink begint wat mij betreft te rammelen, DNB komt zo stuntelig over, zouden ze nooit een rampenscenario oefenen bij DNB ofzo?
Och, de flater zondag/maandagnacht van DNB zijn we nog niet vergeten, DNB dacht duidelijk dat de rechter in eerste instantie het onder curatele stellen direct goed zou keuren. Wéér zondag/maandagnacht trouwens, als op dat moment op het Korte Voorhout en aan het Frederiksplein de lampen branden, dan is het mis.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:08 schreef capricia het volgende:
Ik hoop er stiekem tegen beter weten op...
Aangezien de andere banken ook met besmette hypotheken zitten ben ik bang dat die grotere belangen aan het langste eind gaan trekken. Het blijft bijvoorbeeld raar dat je niks hoort over de zorgplicht.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop er stiekem tegen beter weten op...
Lijkt me revolutionair als de DSB aan het langste eind trekt.
Ik acht de rechter in Nederland echt wel onafhankelijk. Mocht er politieke druk ontstaan rondom het vonnis dan gaat daar naar Belgisch voorbeeld binnen een paar dagen over gelekt worden, dan kan de vice-premier een ander stekje gaan zoeken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:15 schreef Megumi het volgende:De banken zijn oppermachtig en de politiek is daaraan ondergeschikt gemaakt. De banken vragen en wij betalen. De ongebreidelde steun van de groot banken geeft richting die banken aan dat ze alles kunnen maken want wij de belastingbetaler betalen het wel.
Ik acht de rechter ook onafhankelijk. Anders was de uitspraak er na een uurtje wel al geweest. Bovendien zijn rechters voor hun leven benoemd (zitten natuurlijk ook nadelen aan...) en zijn daarom politiek niet snel beinvloedbaar. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik acht de rechter in Nederland echt wel onafhankelijk. Mocht er politieke druk ontstaan rondom het vonnis dan gaat daar naar Belgisch voorbeeld binnen een paar dagen over gelekt worden, dan kan de vice-premier een ander stekje gaan zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |